آمادگی جسمانی

ورزشی

هر شخص برای تندرستی ، به حداقل میزان آمادگی جسمانی نیاز دارد که این حداقل برای همه قابل حصول است ، بنابراین آمادگی جسمانی در افراد مختلف و با توجه به نیاز هر فعالیت ویژه،  متفاوت است . برای مثال ورزشکاران رقابتی ، باید به طور مداوم روی پرورش قدرت ، استقامت ، انعطاف پذیری، سرعت و کارایی قلبی ، تنفسی خود کار کنند در حالی که غیر ورزشکاران که تا مدرسه یا محل کار خود با دوچرخه می رود . برای حفظ میزان آمادگی جسمانی خود تلاش کمتری می کنند .

به همین ترتیب ،کسی که در آخر هفته به پیاده روی می رود، به سطح مختلفی از آمادگی جسمانی نسبت به یک کوهنورد یا ورزشکار معمولی که با صندلی چرخدار مسابقه می دهد ، نیاز دارد. به هر حال آنچه اهمیت دارد این است که آمادگی جسمانی قابل ذخیره شدن نسبت و به تمرین مداوم نیاز دارد.

تعریف عوامل آمادگی جسمانی و حرکتی، استقامت قلبی ، تنفسی ، توانایی مقاومت در یک فعالیت جسمانی با وجود اکسیژن و بدون خستگی بی مورد انجام می شود .

انعطاف پذیری ، توانایی حرکت آزادانه ، بدون محدودیت و بدون درد در سرتاسر دامنه حرکتی یک مفصل یا گروهی از مفاصل .

قدرت عضلانی ،  توانایی یا ظرفیت یک عضله یا گروه عضلانی برای تولید حداکثر نیرو در یک نوبت علیه یک مقاومت در سرتاسر دامنه کامل حرکتی ،  استامت عضلانی توانایی عضله یا گروه عضلانی برای تکرار اجرا یا تحمل انقباض عضلانی زیر بیشینیه در دوره ای از زمان.

ترکیب بدن چگونگی ساختار بدن از نظر عضله ، استخوان ، چربی و مواد دیگر با توجه به آمادگی جسمانی ، این اصطلاح به طور ویژه اشاره به درصد چربی بدن دارد. سرعت ، توانایی اجرای یک حرکت ویژه با سرعت زیاد .

یادداشت : محمد موسوی( کارشناس ارشد تربیت بدنی )

http://mohamad-mousavi.mihanblog.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *