اعلام برنامه های سالگرد رحلت امام (ره) ویوم اله 15 خرداد

احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با گرامیداشت این ایام ، گفت: امسال مطابق روال سال های گذشته پیش بینی هایی در ارتباط با بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام صورت گرفته است .

به گزارش  پایگاه خبری ارمغان شهر ، وی  افزود: در سال های اخیر و در یک  سال گذشته همچنان هجمه های دشمنان را به راه و اندیشه امام داشتیم . رسانه های بیگانه تلاش میکردند مردم را از راه امام و مسیر امام دور نموده و فشارهای دشمن به ملت برای فاصله گرفتن از راه امام بیشتر شده و متاسفانه بی تدبیری ها و بی توجهی های مسئولین هم به ملت هم در واقع تأثیر خاصی را از نگاه مردم به مسئولین  داشته است.
احمدی سالگرد 14 و 15 خرداد امسال را متقارن با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برشمرد و افزود: علیرغم هجمه های دشمن به راه و اندیشه امام و علیرغم فشارهای دشمن به ملت برای فاصله از راه امام ، همچنین علیرغم بی تدبیری ها و بی توجهی هایی که در داخل کشور شده ؛ ولی مردم نشان خواهند داد که 14 خرداد جلوه ای از عشق و علاقه مردم به امام است . علاقه مردم به امام با اعماق قلب ها و جان های مردم گره خورده است .
وی با تأکید بر اینکه در این ایام رجوع به صحیفه امام ، وصیت نامه امام ، رهنمودهای امام و سیره و راه امام ؛ ضرورت امروز جامعه ماست؛ افزود:
تجربه 42 ساله هم نشان داده که هر جا که مسیر ، انتخاب و همت ما و انگیزه های فردی و جمعی منطبق با راه امام و خط امام بود باعث تعالی فردی و تعالی اجتماعی و موفقیت ها و سربلندی ها شد. و هر جا که مسیر، انتخاب و همت همه ما و انگیزه های فردی و جمعی از راه و مسیر و خط متعالی حضرت امام فاصله ای گرفت، متاسفانه مشکلاتی را برای خودمان رقم زدیم .
احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه مردم از برخی از مسئولین گلایه مند هستند تصریح کرد: گلایه مردم از مسئولین به خاطر فاصله گرفتن از راه و سیره امام است .
آنجایی که مسئولین همراه مسیر امام بودند و راه امام را طی کردند مردم هم همچنان همراهی کردند و آنجایی که مسئولین فاصله گرفتند مردم با زبان خاص خود نشان دادند از آن افرادی که از امام فاصله گرفتند روی گردانند. وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند: در جمهوری اسلامی زمامداران نمی توانند با سوء استفاده از مقام ثروت اندوزی کنند یا در زندگی روزانه امتیازی برای خودشان قایل بشوند، افزود:
آنهایی که در مسندی قرار گرفتند و سوء استفاده ای از مسند کردند مردم از اینها فاصله گرفتند و فاصله می گیرند  و دلهایشان به آنها نزدیک نخواهد شد.
همچنین حضرت امام فرمودند: انتظار آنکه جهانخواران ما را یاری کنند بی حاصل است. مردم از افرادی که کشور را معطل کردند به اینکه جهانخواران ما را یاری کنند، گلایه مندند. وی افزود: ان شاالله معیار انتخاب مردم منطبق با خط امام و راه امام خواهد بود و همراهی مردم با خط و راه امام در انتخابات 1400 نشان داده خواهد شد.
وی با اهمیت برشمردن انتخابات و  قرائت بخشی از وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) در این راستا افزود: اصلی ترین وصیت امام که در این ایام باید کاربردی شود و مردم به آن توجه داشته باشند آن است که در تمام انتخابات در صحنه باشند و به یاری خدا مردم با حضورشان در انتخابات نشان خواهند داد که علاقه به راه و مسیر امام و امام عزیزی که همه عمر خود را وقف اسلام  ، امت اسلام و خدمت به مردم ایران کردند ، مردم قدرشناس این وصیت امام را عملی خواهند کرد .
وی با اهمیت برشمردن واقعه 15 خرداد که مبدا حرکت اسلامی و مبدا نهضت امام راحل است آن را درس بزرگ تاریخی برای ملت برشمرد، که در مقابل ذلیل شدن مسلمین، ذلیل شدن امت اسلامی؛ ملت همیشه در صحنه و نخبگان واکنش نشان دهند . چرا که درسی که 15 خرداد به همه ما نشان داد این است که در مقابل ظلم مستکبرین و استبداد ظالمین ایستادگی کرده و با صبر و مقاومت در مقابل ظلم ایستادگی کنیم .
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد : امسال اهتمام ویژه ای برای بزرگداشت 15 خرداد و یوم الله بزرگی که امام فرمودند من برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم ، توجه خاصی شده است . ضمن اینکه در آستانه سالروز آغاز رهبری و ولایت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نیز قرار داریم .
در ادامه این جلسه؛ احمدی رییس شورا به شعار محوری  این ایام اشاره و افزود: در استان اصفهان برای این چند مناسبت که مقارن با ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) شده است شعار محوری ویژه ای را با عنوان « راه امام ، راه ما و هدف امام هدف ما » ترسیم و همه برنامه ها با این شعار اجرا و برگزار خواهد شد.
وی گفت: به مناسبت گرامیداشت این ایام جلسات و نشست های ویژه ای از جمله نشست در محضر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان داشته ایم و مراسم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ، محدودیت هایی داشته و تمام تلاش خود را بر اجرایی شدن شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا انجام گرفته و به همین خاطر به جای اجتماع متمرکز به کثرت و تعدد برنامه ها و مراسم پرداخته شده است که بخشی از آن به عرض می رسد:
ـ برگزاری مراسم و برنامه های متفاوت ویژه 14 و 15 خرداد در کلیه شهرستانها و شهرها و روستاها.
ـ اصلی ترین برنامه این ایام بهره گیری و استفاده از محضر ولی فقیه و رهبر امت اسلامی امام خامنه ای است که در تاریخ 14 خرداد معظم له سخنرانی خواهند نمود و از طریق رسانه ها به صورت زنده پخش خواهد شد .
ـ برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی در شهر اصفهان با تلاش و همکاری تشکل های مردمی وهم افزایی مجموعه های فعال و جوانان فعال انقلابی و اهتمام رده های مختلف بسیج ، شهرداری ها و نهادهای فرهنگی و مردمی
ـ برگزاری مراسم گرامیداشت 14 و 15 خرداد در همه مساجد با حضور ائمه محترم جماعت و به صورت ویژه در 10 مسجد شاخص شهر اصفهان در روزهای سیزدهم ، چهاردهم و پانزدهم خرداد .
ـ برگزاری مراسم در بقاع متبرکه با مدیریت اوقاف و امور خیریه
ـ پیش بینی تولیدات تبلیغی مناسب در فضای مجازی وفضای رسانه ای و همچنین تهیه و تولید طرح های تبلیغی برای فضاسازی و تبلیغات شهری
ـ اصلی ترین برنامه سالگرد ارتحال حضرت امام و یادواره شهدا همراه با اجرای برنامه های متنوع که روز 14 خرداد ساعت 18 تا 20 در گلستان همیشه جاوید شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.
ـ برگزاری محفل ادبی و شعر خوانی و کارگاه خلق آثار هنری روز پنجشنبه 13 خرداد ساعت 18:30 تا 20 در گلستان شهدای اصفهان ( با اهتمام هنرمندان عزیز اصفهانی و شعرای عزیز به همت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی استان
به مناسبت بزرگداشت یوم الله 15 خرداد نیز دو ویژه برنامه خاصی پیش بینی شده است .
1) اجتماع صاحبان سخن نافذ با حضور ائمه جمعه و جماعات، طلاب و روحانیون و مبلغین در شهر اصفهان در گلستان شهدای اصفهان تحت عنوان : صاحبان سخن نافذ . با مشارکت حوزه های علمیه ، برادران و خواهران دفتر تبلیغات اسلامی  ، سازمان تبلیغات اسلامی ، مرکز رسیدگی به امور مساجد. در تاریخ 15 خرداد ساعت 10 صبح ـ گلستان شهدای اصفهان همراه با سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی
ـ دومین ویژه برنامه 15 خرداد و گرامیداشت سالروز ولایت و رهبری مقام معظم رهبری ، برگزاری مراسمی با عنوان بیعت بانوان اصفهانی با ولایت در روز 15 خرداد ساعت 18 در گلستان شهدای اصفهان می باشد.
همچنین در 15 خرداد 1342 دو تن از مبارزین اصفهانی نیز به نام های طلبه شهید مصطفی موسوی طاری و شهید علی محمد قدیرزاده که به دست دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند ، یکی از برنامه های 15 خرداد امسال گرامیداشت یاد و نام این شهدای عزیز است.
احمدی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان این جلسه، ضمن توجه همگان به وصیت و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره)  ، بر لزوم گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره امام راحل ، تاکید و از آحاد مردم به شرکت در ویژه برنامه های گرامیداشت 14 و 15 خرداد دعوت نمود .

فاطمه طایی . سمیرم 

اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین
به گزارش ارمغان شهر ، احمد وحیدی در حاشیه جلسه
به گزارش ارمغان شهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور
به گزارش ارمغان شهر ، مجید افتخاری با اشاره به
به گزارش ارمغان شهر، تلاش برای توسعه انرژی‌های
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر ، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق
به گزارش ارمغان شهر ، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری می‌کند که اخبار نامساعد سیاسی به ویژه در حوزه ...
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه هشتم فروردین 1403 در معاملات پشت خطی را در پله‌های اول و دوم کانال ...
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI OZPOYRAZ) رئیس مجمع اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه ...
به گزارش ارمغان شهر، داوود زارعیان در این نامه خطاب به اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه اصفهان ، از تلاش‌ مجدانه احمد
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز شده است که روند سفرهای نوروزی ایرانیان هر چند

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر ، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان،
به گزارش ارمغان شهر ، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری ...
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه هشتم فروردین 1403 در ...
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI ...
به گزارش ارمغان شهر، داوود زارعیان در این نامه خطاب به اسماعیل قربانی مدیر
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…