بازاریابی و تبلیغات پیش شرط رونق گردشگری اصفهان

عملکرد چهارساله کمیسیون گردشگری، صنایع دستی و فرش اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین جلسه این کمیسیون تشریح و بر ضرورت فعالیت هدفمند در زمینه بازاریابی و تبلیغات حوزه گردشگری اصفهان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان علی کرباسی زاده مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در آخرین جلسه این کمیسیون در این دوره، با اشاره به زنده و شکننده بودن صنعت گردشگری گفت: این صنعت به راحتی تحت تاثیر اتفاقات مختلف مانند بلایای طبیعی، اتفاقات سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و... قرار می‌گیرد و به همین جهت نیازمند مراقبت و برنامه‌ریزی ویژه است.

وی از تلاش دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان برای تغییر پارادایم موجود در پارلمان بخش خصوصی خبر داد و افزود: در تلاشیم پارادایم موجود در ترکیب اعضاء اتاق‌های بازرگانی را تغییر دهیم و فعالان صنعت گردشگری نقش پررنگ تری در اتاق بازرگانی داشته باشند که این امر نیازمند هم افزایی بیشتر فعالان این حوزه است زیرا این اقدام فرصتی برای بهبود وضعیت گردشگری کشور است.

 کرباسی زاده افزود: علی‌رغم تلاش‌های اتاق بازرگانی اصفهان و حضور حداکثری روسای اصناف و اتحادیه‌های حوزه گردشگری و همراهی دستگاه‌های دولتی در راستای رونق گردشگری استان طی سال‌های گذشته،متاسفانه بعضا به دلیل کوتاهی‌ و نامهربانی‌ها در برخی بخش‌ها همچنین کارشکنی‌های برخی از دستگاه‌های مرتبط، با ضعف و نارسایی مواجه هستیم و برخی اقدامات این حوزه هنوز به نتیجه نرسیده است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنعت گردشگری کشور در سال ‌های گذشته تحت تاثیر اتفاقات مختلف به شدت آسیب پذیر و دچار شوک شدید شده است، و این امر گویای این مطلب است که به دلیل حجم تبلیغات ناجوانمردانه علیه ایران به زودی نمی‌توان منتظر گردشگران خارجی ماند و باید بر جذب گردشگر داخلی تمرکز کنیم.

کرباسی زاده انجام اقدام ویژه بر روی بازاریابی، جذب و طراحی محصول برای گردشگران داخلی را در برهه کنونی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: با ایجاد شرایط توسعه گردشگری در شهرستان ها نیز علاوه بر احقاق حقوق مردم این شهرستان‌ها، گردشگری اصفهان نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی ضعف شدید در حوزه برندینگ و بازاریابی، تبلیغات، کمبود نیروی انسانی کارآمد، حرفه‌ای و متخصص را از چالش‌های صنعت گردشگری معرفی کرد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان و جامعه حرفه‌ای هتلداران با هدف همکاری در امور آموزشی، علمی و پژوهشی در حوزه هتلداری و ایجاد دانشکده‌های عالی مهارتی منابع انسانی و گردشگری به منظور رفع این چالش‌ها، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که محتواهای طراحی شده برای متقاضیان بسیار کاربردی و هدفمند خواهد بود.

گردشگری، دغدغه تیم مدیریتی اتاق بازرگانی بوده است

 

در ادامه این جلسه مسعود نیک آئین مدیرکل تشریفات استانداری اصفهان ضمن تقدیر از نگرش خردمندانه اتاق بازرگانی اصفهان در تشکیل جلسات کمیسیون گردشگری گفت: خوشبختانه تیم مدیریتی اتاق بازرگانی دغدغه صنعت گردشگری داشته اند و دغدغه مندی پارلمان بخش خصوصی اصفهان در حوزه گردشگری را ارج می نهیم. 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی مهارتی است و ما در این حوزه نوپا هستیم، افزود: نیازمند استمرار، توانمندسازی و آموزش در تمامی بخش‌های مرتبط با گردشگری هستیم که ایجاد دانشکده عالی مهارتی گردشگری، اتفاقی میمون خواهد بود.

نیک آئین همچنین با اشاره به راه اندازی کمیته اقتصاد گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر مباحث نرم افزاری در سال گذشته، بر لزوم تربیت نیروهای ماهر و کاربلد در حوزه گردشگری، صنایع دستی و اقامت و پذیرایی تاکید کرد.

تدوین تقویم گردشگری اصفهان یکی از برکات کمیسیون گردشگری

احسان شهیر مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری نیز طراحی و پیشنهاد تقویم گردشگری را یکی از برکات کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان دانست و گفت: این تقویم در گروه کاری گردشگری استانداری بررسی و به عنوان پایه تقویم گردشگری، به نهادهای مختلف ارجاع و در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مصوب شد. وی ابراز امیدواری کرد این تقویم در رونق گردشگری استان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری با بیان اینکه در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز مصوبات خوبی برای کمک به رونق گردشگری و صنایع دستی استان داشته‌ایم از اختصاص 30 پروژه شورای راهبری سرمایه‌گذاری به حوزه اقتصاد گردشگری و تهیه طرح توجیهی این پروژه‌ها توسط اتاق بازرگانی و فراخوان و جذب سرمایه گذار در این حوزه خبرداد.

شهیر همچنین گفت: امکان دریافت تسهیلات مصوب شده اما جذب نشده از سوی واحدها، پیرو سفر رئیس جمهور به اصفهان برای بنگاه‌های فعال در حوزه گردشگری برای تامین سرمایه در گردش یا ثابت فراهم بوده و متقاضیان می توانند به دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و یا میراث فرهنگی مراجعه کنند.

اقدامات شورای شهر در حوزه کمک به رونق گردشگری

همچنین مصطفی نباتی نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من؛ شهر زندگی» را گویای دغدغه این نهاد در حوزه رونق گردشگری بیان کرد و انعقاد قرارداد مشارکتی هتل جهان نما به منظور اضافه شدن به ظرفیت اقامتی اصفهان، تمدید تخفیف 99 درصدی عوارض هتل‌ سازی، ایجاد گذر صنایع دستی، تکمیل و احیاء بافت و گذرهای گردشگری، افزایش اعتبارات رویدادهای فرهنگی و... را از جمله اقدامات شورای شهر در حوزه گردشگری معرفی کرد. 

اصفهان هاب تربیت نیروهای ماهر گردشگری خواهد شد

همچنین حمید منتظرالقائم مدیر سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه، تفاهم‌نامه ایجاد دانشکده عالی مهارتی منابع انسانی و گردشگری را در راستای رفع کمبود واحدهای اقامتی و نیروی انسانی حوزه گردشگری، عدم استفاده کامل از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه، لزوم فرهنگسازی میان اقشار جامعه و کمک به ارتقاء کیفیت خدمات ارایه شده در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها معرفی کرد و افزود: بر این اساس مطالعات جامعی در حوزه گردشگری جهان با همکاری جامعه هتلداران، دانشگاه آزاد استان و با محوریت اتاق بازرگانی اصفهان انجام گرفت و این نتیجه حاصل شد که از مجموع 6000 واحد اقامتی کشور، تنها 20 درصد آنها دارای گواهی کیفیت هستند.

وی تصریح کرد: در این دانشکده، دوره‌های فشرده و با کیفیتی در دو بخش مهمان‌پذیری نوین و بازاریابی نوین گردشگری به صورت تئوری و عملی با بهره‌گیری از پتانسیل اساتید بین‌المللی برگزار خواهد شد.

 منتظر القایم تاکید کرد: هدف ما در این اقدام،تبدیل اصفهان به هاب تربیت نیروهای ماهر گردشگری و ارایه خدمات به سراسر کشور است.

روح الله میرزامیری مدیردبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان نیز با بیان اینکه طرح تحول سرمایه‌گذاری با همت استانداری کلید خورده و ساز و کارهای آن فراهم شده است افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان قطعه کوچکی از این پازل به منظور مانع زدایی از سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه گردشگری فعالیت می نماید. و لازم است فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی موانع جذب سرمایه گذاری در این حوزه را اعلام کنند. وی همچنین خواستار معرفی پروژه های جذب سرمایه گذار برای تکمیل و اجرای پروژه‌های گردشگری به دست اندرکاران طرح تحول سرمایه گذاری شد.

در ادامه این جلسه از مستند توسعه فرهنگ گردشگری ایران و چین رونمایی شد.

اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، بر اساس داده‌های گزارش
به گزارش ارمغان شهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت
به گزارش ارمغان شهر، مجید عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به
به گزارش ارمغان شهر، احمدرضا صادقی اظهار داشت:
 به گزارش ارمغان شهر، در راستای تنظیم بازار و
به گزارش ارمغان شهر، حسین اکبریان در خصوص هدف
به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی  گفت: ایران به
به گزارش ارمغان شهر؛ علیرضا عبدی سرپرست معاونت
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر ، محمد رضا رفیعی اظهار کرد : وضعیت جوی از امروز تا اواسط هفته آینده در استان، کمی ابری گاهی افزایش
به گزارش ارمغان شهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین
به گزارش ارمغان شهر ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیاتی اعمال شده در ...
به گزارش ارمغان شهر، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز چند صدای انفجار در آسمان اصفهان شنیده شده است. برخی شهروندان نیز از ...
    به گزارش ارمغان شهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه در رژه نیروهای مسلح اصفهان با تبریک ۲۹ فروردین
به گزارش ارمغان شهر، ناصر چاووشی گفت : اشتغال پایدار و تامین مسکن را از مولفه های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی ...

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر ، محمد رضا رفیعی اظهار کرد : وضعیت جوی از امروز تا ...
به گزارش ارمغان شهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین)
به گزارش ارمغان شهر ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با ...
به گزارش ارمغان شهر، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز چند صدای انفجار در آسمان ...
    به گزارش ارمغان شهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه در
به گزارش ارمغان شهر، ناصر چاووشی گفت : اشتغال پایدار و تامین مسکن را از ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…