نمایش موارد بر اساس برچسب: شهرداری اصفهان
انعقاد تفاهمنامه همکاری شهرداری اصفهان و مخابرات در راستای توسعه شبکه فیبر نوری
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، طبق این تفاهمنامه که با هدف تسریع در اجرای پروژههای ارتباطی، ارتقای کیفیت خدمات دیجیتال شهری و فراهمسازی بستر مناسب برای تحقق اهداف شهر هوشمند تنظیم شده است؛ ظرفیتهای فنی مخابرات و زیرساختهای شهری شهرداری در مسیر توسعه شبکه فیبر نوری همافزا خواهند شد.
علی قاسمزاده در این مراسم، با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای ارتباطی در تحقق شهر هوشمند، همکاری با مخابرات را گامی مؤثر در مسیر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان دانست.
اصغر فارقلیطیان نیز با اشاره به آمادگی فنی و اجرایی مخابرات منطقه در راستای اجرای ابر پروژه برگردان، اجرای این تفاهمنامه را نقطه عطفی در همگرایی میان مدیریت شهری و صنعت ارتباطات ارزیابی کرد.
گفتنی است؛ اجرای این تفاهمنامه، زمینهساز گسترش خدماتی نظیر اینترنت پرسرعت خانگی و تجاری، ارتباطات سازمانی، مدیریت هوشمند شهری، حملونقل هوشمند، و زیرساختهای گلخانهای و صنعتی خواهد بود.
شایان ذکر است؛ شبکه فیبر نوری، بهعنوان زیرساختی حیاتی برای ارائه خدمات پرسرعت، پایدار و امن، نقش کلیدی در تحول دیجیتال شهرها ایفا میکند.
منطقه ۸ اصفهان پیشتاز اقدامات محلهمحور
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، حسن محمدحسینی اظهار کرد: منطقه ۸ از شمال به خیابان بهارستان، از جنوب به خیابان فروغی، از شرق به خیابان کاوه و از غرب به بزرگراه امام خمینی (ره) محدود میشود و بهعنوان یکی از پرجمعیتترین مناطق اصفهان شناخته میشود و حدود ۳۰۰ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند و این جمعیت در حال افزایش است، منطقه دارای ۱۷ محله است که مردمی فرهنگی، صبور و همراه در آن زندگی میکنند.
وی با بیان اینکه منطقه ۸ در دوره جدید مدیریت شهری بیشترین عملکرد را در حوزه اقدامات محلهمحور داشته است، افزود: با توجه به رویکرد شورای ششم و سیاستهای دکتر قاسمزاده، شهردار اصفهان، تمرکز بر محلات و رسیدگی به نیازهای واقعی مردم در اولویت قرار گرفت و با برنامهریزی منسجم و حمایت مجموعه شهرداری و تلاش همکاران منطقه، توانستیم دستاوردهای قابل توجهی را رقم بزنیم.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در شهریورماه سال جاری و در قالب برنامه به احترام مردم، ۸۸ پروژه محلهمحور و هشت پروژه شاخص با اعتباری حدود ۲,۷۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۸ به بهرهبرداری رسید و این پروژهها در حوزههای مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی اجرا شد و مستقیماً بر کیفیت زندگی مردم محلات تأثیر گذاشت.
محمدحسینی با اشاره به ویژگیهای توسعهای این محدوده اظهار داشت: این منطقه از نظر صدور پروانههای ساختمانی و درخواستهای عمرانی یکی از فعالترین مناطق شهر است و پتانسیل بالایی برای سرمایهگذاری دارد و با اعتماد و مشارکت مردم، بسیاری از پروژهها با همکاری مستقیم ساکنان و سرمایهگذاران محلی به نتیجه رسیدهاند و مردم منطقه نهتنها همراه، بلکه شریک واقعی ما در توسعه شهری هستند.
وی با تأکید بر اینکه اصفهان، شهر زندگی و محلات، شعاری نیست، بلکه به یک راهبرد تبدیل شده است، تصریح کرد: ما این مفهوم را از سطح شعار به عمق محلات بردیم و پروژههای عمرانی، خدماتی و فرهنگی بهگونهای تعریف شدند که هویت محلات تقویت شود، نشاط اجتماعی افزایش یابد و رفاه شهروندان ارتقا پیدا کند که در نتیجه، حس تعلق و مشارکت مردمی به شکل محسوسی رشد کرده است.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با تشریح روند شناسایی نیازهای محلی گفت: ما در هر ۱۷ محله منطقه حضور میدانی داشتیم و کارشناسان ما مشکلات را شناسایی کردند، اما بخش عمده نیازسنجی بر اساس نظر مستقیم مردم بود و در مساجد، مدارس، جلسات با سمنها و معتمدین محلی با مردم گفتوگو کردیم و اولویتها را از زبان خودشان شنیدیم که بر همین اساس بود که پروژهها تعریف و اجرا شدند.
محمدحسینی تاکید کرد: برای نمونه در محله شمسآباد مردم سالها خواستار احداث فضای سبز بودند و در این دوره زمینی تملک و پارک زیبای پردیس خانوادهمحور شمسالشموس احداث شد که نخستین نمونه از پارکهای خانوادهمحور در اصفهان و حتی کشور است و در محله بهرامآباد، خیابانی که سالها نیمهتمام مانده بود با طول ۶۰۰ متر و عرض ۲۰ تا ۲۴ متر آزادسازی و تکمیل شد، در محله فروغی نیز با درخواست بانوان، سالن ورزشی ویژه آنان ساخته شد و در محله خانه اصفهان، فرهنگسرای باغ نوش توسعه یافت.
وی درباره رفع گلوگاهها و گرههای ترافیکی ادامه داد: در محله مسعودیه، مسیر ورودی خیابان امام خمینی (ره) که سالها گلوگاه و مشکل ترافیکی بود، آزادسازی و خیابان شهیدان کاظمی افتتاح شد و در واقع، در هر محله بنا بر نیازها و درخواستهای مردم وارد عمل شدیم و اقدامات اجرایی انجام دادیم.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ما پروژهها را در سه سطح تعریف کردیم، پروژههای شاخص شهری همچون رینگ چهارم و قطار شهری، پروژههای منطقهای و پروژههای محلهمحور، اما آنچه محور اصلی برنامه ما است، پروژههای محلی در دل محلات است که موجب مشارکتپذیری مردم میشود و آنها را در تصمیمسازیهای شهری سهیم میکند.
محمدحسینی با اشاره به تنوع پروژهها گفت: از احداث سالنهای ورزشی و زمین اسکیت گرفته تا بازگشایی معابر و آسفالت، همه در چارچوب همین نگاه انجام شد و برای نمونه، یکی از بزرگترین زمینهای اسکیت اصفهان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۸ ایجاد شد که اکنون مورد استفاده گسترده نوجوانان و کودکان است، همچنین بسیاری از خیابانهایی که سالها مسدود مانده بودند، در این دوره بازگشایی شدند و رضایت عمومی مردم را به دنبال داشتند.
وی افزود: سه محور اصلی ما در خدمات جاری شامل نظافت، توسعه فضای سبز و آسفالت بوده است و این سه حوزه اولویت نخست ما است و با تأمین بودجههای جدید سرعت اجرای پروژهها افزایش یافته است که بسیاری از پروژههای کوچک اما حیاتی که مردم سالها در انتظارشان بودند، به نتیجه رسیدند.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تأثیرات اجتماعی اقدامات محلهمحور تاکید کرد: با اجرای این پروژهها، هویت محلات احیا شد. بسیاری از ساکنانی که از محلات قدیمی رفته بودند، به محله بازگشتند و صدور پروانهها در مناطق دارای بافت فرسوده افزایش یافته و انگیزه برای نوسازی بالا رفته است و در محله فروغی و محدودههای مشابه، ساماندهی معابر، آسفالت و آزادسازی گلوگاهها موجب بازگشت زندگی به بافتهای قدیمی شده است.
محمدحسینی با اشاره به رویداد مهمی که برای نخستین بار در کشور در این منطقه اجرا شد، گفت: رزمایش دورمیزی تابآوری در یکی از محلات منطقه ۸ به صورت پایلوت برگزار شد و هدف این رزمایش، آموزش آمادگی مردمی در برابر بحرانها بود که در این رزمایش که با حضور فرماندار برگزار شد، مردم محله از پزشک و پرستار تا آتشنشان بازنشسته شناسایی شدند تا در شرایط بحرانی مثل زلزله یا حوادث غیرمترقبه بتوانند نقش مؤثری ایفا کنند و این حرکت مصداق بارز میدانداری مردم در مدیریت شهری است.
وی با اشاره به شیوههای ارتباط مستمر با مردم اضافه کرد: ارزیابی عملکرد ما از طریق سامانه ۱۳۷، دیدارهای چهرهبهچهره در مساجد و محلات، نشستهای هفتگی با معتمدین و بازدیدهای میدانی انجام میشود و ما تنها شنونده نیستیم؛ درخواستهای مردمی را بررسی و پیگیری میکنیم و حتی در مواردی که اجرای پروژه زمانبر است، با توضیحات فنی و منطقی مردم را در جریان امور قرار میدهیم، مردم درک بالایی دارند و وقتی احساس کنند صدایشان شنیده میشود، همکاریشان چندبرابر میشود.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه مدیریت شهری بدون گفتوگو و اعتماد متقابل پایدار نمیماند، تصریح کرد: ما در منطقه ۸ توانستیم این ارتباط دوسویه را برقرار کنیم. بسیاری از معتمدین به صورت داوطلبانه در پیگیری امور محله همکاری میکنند و گرههای متعدد شهری با همفکری مردم باز شده است.
محمدحسینی درباره برنامههای آتی این منطقه گفت: قطعاً مردم بیش از هر چیز ثمره کارها را در زندگی روزمره خود احساس میکنند و هدف ما رضایت مردم است و اگرچه محدودیت منابع داریم اما تمام توان خود را به کار بستهایم تا پروژهها مؤثر و ملموس باشند، از جمله طرحهای در دست اجرا میتوان به ایجاد پارک ۲۷ هکتاری در خیابان رزمندگان اشاره کرد که از بزرگترین پارکهای اصفهان خواهد بود، همچنین اجرای خیابان ۶۰ متری تا خیابان آیتالله صادقی در دست اقدام است که نقش مهمی در کاهش ترافیک منطقه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: منطقه ۸ با نگاه به توسعه متوازن و عدالت فضایی در همه ۱۷ محله خود، تلاش کرده تا امکانات، خدمات و فضاهای شهری را بهصورت عادلانه توزیع کند و امیدواریم با ادامه این مسیر، هر روز شاهد آبادانی، نشاط و رفاه بیشتر در محلات این منطقه و سراسر شهر اصفهان باشیم.
بیست و ششمین دوره نمایشگاه اتوکام با حضور علمی ،فناوری رئیس جمهور در اصفهان
به گزارش خبرنگار ارمغان شهر این نمایشگاه از۱۷تا ۲۰ آبان ماه در محل نمایشگاه های بین الملل برگزار می شود.
دراین نمایشگاه موضوعاتی همچون اینترنت،تحول دیجیتال،وامنیت سایبری برای آیندگان نماد اقتدار ملی ایران است.
معاون علمی فناوری رئیس جمهور در این مراسم می گوید این نمایشگاه تمرینی برای آینده است جایی که هنرمندان،صنعتگران و دانشجویان دست در دست هم می دهند تا فناوری از داده ونوآوری زاده شود.
وی با تأکید بر پتانسیل اصفهان در تبدیل داده به اقتدار، افزود: اصفهان نشان داده چگونه از داده اقتدار میسازد و روزی خواهد رسید که وقتی جهان از فناوری ایرانی حرف میزند، نخستین تصویری که در ذهنش نقش میبندد، این شهر و تلاشهای فناورانه آن خواهد بود.
معاون رئیس جمهوری این رویدادها را جریانهای مغز و زبان یک ملت توصیف کرد و افزود: اینها با پیوند میان ایدههای جوانان – از کدزنی در خانههای کوچک تا موتورهای محرک آینده – شکل میگیرند.
افشین حمایت دولت از چنین ابتکارهایی را ضروری دانست و وعده داد: با تقویت زیرساختهای دانشبنیان، اصفهان را به عنوان الگویی ملی برای صادرات فناوری معرفی کند. سخنان افشین، با تشویق حاضران همراه شد و جو افتتاحیه را به فضایی پر از امیدواری تبدیل کرد.
مهدی جمالی نژاد، استاندار اصفهان نیز اظهار کرد: نمایشگاه فننما و بیستوششمین نمایشگاه اتوکام مصداق عینی همدلی و تلاش جمعی فعالان فناوری، دانشگاهیان، مدیران و کسبوکارهاست.
وی افزود: این رویدادها نشان میدهد که اصفهان با بیش از هزار شرکت دانشبنیان و ظرفیت بالای نوآوری، میتواند نقشی پیشرو در اقتصاد دانشبنیان کشور ایفا کند.
استاندار خاطرنشان کرد: اولویتهای استان در حوزههای گردشگری، فناوریهای نوین، هوش مصنوعی و انرژیهای تجدیدپذیر تعریف شده و این نمایشگاه فرصتی برای عملیاتی کردن این سیاستها و ایجاد همافزایی میان صنعت، دانشگاه و نهادهای اجرایی است.
آزادسازی ۲۳ گلوگاه اصلی در منطقه یک اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر،علی رضیزاده اظهار کرد: منطقه یک از سمت شمال خیابان شهید فروغی، جنوب خیابان شهید مطهری، شرق محور چهارباغ و غرب اتوبان شهید خرازی را شامل میشود و مساحت این منطقه ۸۱۰ هکتار با ۸۰ هزار نفر جمعیت و دارای ۱۱ محله است.
وی با اشاره به اینکه منطقه یک بسیار قدیمی و کهن بوده که افراد فرهیخته و هنرمند را در خود جای داده است، افزود: ۳۰ درصد منطقه بافت فرسوده است که سالها به شکل نامنظمی ایجاد شده و ۳۰ درصد آن بافت تاریخی است؛ شرایط منطقه به طوری بارگذاری شده است که ۹ بیمارستان، سه مجموعه درمانی، ۱۵ هتل بزرگ و بیش از ۲۵ مهمانپذیر در این منطقه واقع شده است.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: شرایط این منطقه با توجه به بافت فرسودهای که وجود دارد، شرایط ترافیکی است؛ در این راستا سعی کردیم در محلات موضوعات ترافیکی را در اولویت قرار دهیم و بر این اساس رفع گلوگاههای ترافیکی و پروژههایی که سالهای قبل به دلایل مختلف دچار مشکل شده بودند و به مرحله اجرا نرسیده بودند، اجرایی کنیم.
رضیزاده گفت: بیش از ۱۴۰ پروژه عمرانی طی سالهای گذشته اجرایی شد و به مرحله پایانی رسید، در این راستا سعی شد معضلات و مشکلات بیشتر محلات را در مرحله نخست در موضوعات بافت فرسوده و معضلات ترافیکی مدنظر داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه بر این اساس بیشتر پروژهها را به سمت پروژههای ترافیکی هدایت کردیم، گفت: ۴ پروژه شاخص را در منطقه یک به پایان رساندیم که یکی از آنها پل صاحب روضات بود، پروژهای که سالها با توجه به مشکلات فنی که وجود داشت، امکان انجام آن وجود نداشت، اما طی سال گذشته این پروژه افتتاح شد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: پل صاحبروضات بسیار استراتژیک بود و همراه با آزادسازی کنارههای اتوبان که موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم میشد، اجرایی شد و تأثیر آن روی محلههای جوزدان الیادران بسیار محسوس بود.
رضیزاده با اشاره به اینکه همزمان سعی کردیم خیابان صاحبروضات را که سالها موجب گرفتاری برای مردم شده بود، (با توجه به اینکه یکی از ایستگاه مترو در آن محل وجود داشت) به همت همکاران در حوزه عمران سال گذشته آزادسازی کنیم، ادامه داد: این امکان ایجاد شد که خیابان صاحبروضات بتواند به مرکز مواصلاتی با پل شهید کدخدایی تبدیل شود، همچنین توانست مشکلات محور خیابان آیتالله کاشانی، خیابان جهاد، اتوبان و بخشی از منطقه ۹ که آتشگاه بود، حل کند.
وی با بیان اینکه احداث مترو در منطقه یک سال گذشته سرعت کندی داشت و دچار مشکلاتی شده بود، گفت: بخشی از آن در ایستگاه متروی خلجا واقع شده بود که نیاز به آزادسازی داشت و بهرغم اینکه با مشکلات حقوقی هم روبهرو بود، اما در نهایت با هزینه حدود ۲۷ میلیارد تومان آزادسازی آن انجام شد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: مشکلات اصلی پروژه مترو در منطقه یک حل شد و هماکنون با قوت ایستگاههای خلجا و صاحب روضات در دست انجام است.
رضیزاده با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه یک نسبت به هر نفر حدود ۷ متر مربع است که با محدودیتهایی روبهرو است، ادامه داد: شرایط سختی در حوزه فضای سبز وجود دارد؛ با توجه به درختهای کهن منطقه که قدمت آنها بیش از ۴۰۰ سال است و نیاز به مراقبت و آبیاری ویژه دارد.
وی با اشاره به اینکه در محلههای مختلف منطقه یک، دیوانگارههایی اجرا شد تا حال و هوای منطقه را تغییر دهد، گفت: اولویتبندی بیش از ۲۰۰۰ متر مربع از گلوگاههایی که مردم را دچار مشکل کرده بود، در دستور کار قرار گرفت در این راستا ۱۸۶ گلوگاه شناسایی شد و در نهایت ۲۳ گلوگاه اصلی که مشکلاتی را ایجاد کرده بود و حتی خودروهای خدمت رسان امکان خدمات نداشتند، آزادسازی و روانسازی انجام شد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با قدردانی از همراهی شهروندان منطقه یک برای اجرای پروژههای آزادسازی افزود: یکی از اتفاقات خوب، مصوبات درباره حوزه بافت فرسوده بود، در این راستا خود مردم اقدام به ساخت و ساز در محلات کردند، همچنین زمانی که گلوگاهها آزاد شد، بسیاری از مردم نسبت به دریافت پروانه ساختمانی در محدوده بافت فرسوده اقدام کردند.
رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده منطقه یک اصفهان
رضیزاده تصریح کرد: پروانه ساختمانی را با تخفیف حدود ۷۰ درصد در اختیار شهروندان میگذاشتیم، در این راستا ایجاد سطح اشتغال افزایش کد ارتفاع که در بافت فرسوده وجود داشت، دست به دست هم داد و بعد از آزادسازی گلوگاهها مردم نسبت به دریافت پروانه ساختمانی اقدام کردند.
وی با بیان اینکه رشد ۳۰۰ درصدی پروانه ساختمانی را طی سالهای گذشته در منطقه یک در محدوده بافت فرسوده شاهد بودیم، گفت: نسبت به موضوع ساختوساز در بافتهای فرسوده رغبت بیشتری پیدا شد، خرید و فروش ملکی رونق یافت و همین موضوع مشوق خوبی برای مشارکت بیشتر مردم شد.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ادامه داد: سهشنبههای هر هفته در یکی از محلات به همراه معاونان حاضر میشدیم؛ قبل از آن، از محله بازدید میکردیم و دستگاههای خدمت رسان نیز در این بازدید دعوت بودند و در کانون تجمع مردم همچون مساجد حضور پیدا میکردیم؛ در این راستا مردم پیشنهادهای خود را ارائه میکردند و بر اساس آن بودجههای سال بعد را افزایش میدادیم و نسبت به آن برنامهریزی میشد تا همه موارد مدنظر قرار گیرند.
رضیزاده با اشاره به اینکه یکی از طرحهای اصلی منطقه یک که سالها با مشکل روبهرو شده بود، محور بیآرتی خیابان شهید بهشتی است، افزود: محور مواصلاتی بزرگ (از میدان جمهوری به سمت پل فلزی) که روزانه بین ۳۰ هزار مسافر با اتوبوس جابهجا میشدند، در این راستا با همراهی کسبه ایستگاهها جابجا و در فاصله مناسب نصب شدند، همچنین بهرهبندی از ایستگاههای مدرن که طرح آن با بافت سنتی منطقه همخوان باشد و پیادهروسازی جدول گذاری، استفاده از آخرین تکنولوژیهای حوزه ترافیک اجرایی شد.
وی با اشاره به ساخت مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب افزود: کلکتورها در سطح شهر نصب شد که با اجرای این طرح، آمادگی آبرسانی در سختترین شرایط را داریم؛ این اقدام موجب شد دیگر دغدغه آبرسانی فضای سبز و درختان را نداشته باشیم.
مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازسازی مجموعهها و ساختمانهای قدیمی منطقه یک از جمله بنیاد امیرقلی امینی انجام شد، همچنین با بهرهمندی از اهل فن و تخصص تاریخ شفای محلات منطقه یک ثبت میشود تا در آینده در اختیار مردم قرار گیرد، یادآور شد: احداث پارکینگ با مشارکت بیمارستانهای منطقه در دستور کار قرار دارد، امروز نیز جلسهای مشترک با وزارت بهداشت داشتیم، تا پروژههای مشارکتی در این منطقه اجرایی شود.
رضیزاده گفت: گاراژهایی در سطح منطقه وجود دارد که سالهاست از قدمت آن میگذرد و مشکلاتی را ایجاد کرده است، در این راستا با مشارکت چند جانبه پروژههای خوبی اجرایی خواهیم کرد.
ورود اتوبوسهای برقی داخلیسازیشده به ناوگان حملونقل اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، داوود بحیرایی اظهار کرد: اتوبوس های برقی خریداریشده توسط شهرداری اصفهان که با اتکا به دانش بومی کشور و داخلیسازی حدود ۵۰ درصد قطعات ساخته شده است؛ منطبق با استانداردهای روز ملی و بینالمللی هستند و هر دستگاه آن بهطور میانگین از مصرف روزانه ۱۰۰ لیتر گازوئیل جلوگیری میکند که موجب کاهش چشمگیر تولید آلایندههای زیستمحیطی خواهد شد.
وی افزود: از آنجا که این اتوبوسها در ساعات کمباری شبکه برق و با استفاده از ظرفیت مازاد انرژی شارژ میشوند، هیچ فشاری به شبکه برق شهری وارد نمی کنند که این ویژگی علاوه بر بهینهسازی مصرف انرژی، به کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی و افزایش آسایش شهروندان کمک میکند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به مزایای زیستمحیطی این طرح تصریح کرد: اتوبوسهای برقی فاقد موتور احتراق داخلی هستند، بنابراین ذرات معلق مضر و اکسیدهای نیتروژن تولید نمیکنند، همچنین موتورهای الکتریکی بسیار کمصدا هستند و موجب کاهش آلودگی صوتی در مناطق پرتردد شهری میشوند.
وی با اشاره به مزایای اقتصادی این ناوگان گفت: نبود قطعاتی همچون اگزوز، فیلتر روغن و تسمهها باعث کاهش هزینههای تعمیر و نگهداری تا ۳۰ درصد میشود، همچنین موتورهای الکتریکی با بهرهوری نزدیک به ۹۰ درصد، بسیار کارآمدتر از موتورهای دیزلی با بهرهوری حدود ۴۰ درصد هستند. علاوه بر این، سیستم ترمز احیاکننده انرژی ترمز را بازیافت کرده و مصرف انرژی و فرسایش قطعات را به میزان قابلتوجهی کاهش میدهد.
وی درباره مشخصات فنی اتوبوسهای برقی اظهار کرد: این خودروها قابلیت شارژ کامل در کمتر از چهار ساعت را دارند و بسته به نوع باتری و شرایط کاری، هر دستگاه میتواند تا ۲۵۰ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ انجام دهد. به همین دلیل امکان شارژ شبانه و بهرهبرداری روزانه در خطوط پرتردد شهری بهراحتی فراهم است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان تأکید کرد: بیش از ۶۰ درصد قطعات اتوبوسهای برقی تولید داخل است که علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، موجب ارتقای توان فناورانه کشور و حرکت به سمت خودکفایی صنعتی خواهد شد. استفاده از فناوریهای روز در طراحی این ناوگان نیز ارتقای کیفیت خدمات و آسایش بیشتر شهروندان را به همراه دارد.