مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:اصفهانی‌ها صرفه‌جویی نکنند، خاموشی برق صددرصد است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی در ایام پیک تابستان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف برق افزایش می یابد، گفت: اگر اصفهانی ها در مصرف برق صرفه جویی نکنند، تابستان امسال، خاموشی برق صد درصد خواهد بود. مرسل صالحی با اشاره به افزایش دمای هوا، اظهار کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما، به طور متوسط ۵ درصد مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش ۱۷ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته هستیم، گفت: این اتفاق دلایل متعددی دارد که یکی از آنها مربوط به تداوم شیوع ویروس کرونا و سیستم آموزش مجازی در منازل است، همچنین با توجه به کاهش بارش ها، به دلیل کم آبی چاه های کشاورزی زودتر وارد مدار شده اند که این موجب چالش تامین برق در ایام پیک خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه پیک مصرف از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور است، گفت: در این بازه زمانی به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مصرف برق افزایش می یابد.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق برای کاهش خاموشی ها در تابستان، اظهار کرد: در این خصوص همانند سال های گذشته تفاهم نامه هایی را با مشترکان صنعتی و دیماندی منعقد کرده ایم و تا امروز حدود ۶ تفاهم نامه امضا شده که در مجموع باید ۱۱۸ مگاوات در ساعات پیک مصرف (۱۲ تا ۱۷ هر روز)  مدیریت بار داشته باشند.

صالحی یادآور شد: سال گذشته از مجموع ۸۷۰۰ تفاهم نامه صنعتی و دیماندی حدود ۱۳۰ مگاوات همکاری در کاهش مصرف برق داشتیم و حدود ۹ میلیارد تومان به این مشترکان پاداش دادیم.

وی همچنین تاکید کرد: امسال بخش صنعت مکلف به کمک و صرفه جویی مصرف ۷۰ مگاوات برق، چاه های کشاورزی ۲۵ مگاوات برق، بخش تجاری ۳ مگاوات و بخش اداری و سی ان جی  ۱۰ مگاوات برق است، همچنین ۵ مگاوات برق نیز با نصب سیستم های کنترل سرمایشی ادارات از راه دور صرفه جویی خواهیم داشت.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به ضرورت صرفه جویی مصرف برق در بخش خانگی، اظهار کرد: ۳۵ درصد مشترکین برق اصفهان در بخش خانگی قرار دارند و اگر این بخش در مدیریت مصرف همکاری نداشته باشند، قطعی برق خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید مدیریت مصرف برق داشته باشند و در ساعات پیک از استفاده وسایل پرمصرف جلوگیری کنند و کولرها را بر دور کم و دمای کولرهای گازی را بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه قرار دهند.

صالحی با بیان اینکه سال گذشته پیک مصرف برق در استان ۱۲۳۳ مگاوات بود، گفت: ظرفیت شبکه تولید برق مشخص است و پیش از این اجازه مصرف نداریم و به طور قطع اگر مردم مدیریت مصرف نداشته باشند و بیش از عدد تعیین شده مصرف کنند، شبکه دیگر ظرفیت پاسخگویی نخواهد داشت و قطعی برق خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قطعی برق از سوی دیسپاچینگ مرکزی اتفاق می افتد تا قطعی سراسری برق نداشته باشیم، توضیح داد: هر سال سهمیه های برق مناطق مختلف کشور در ایایم پیک تعریف می شود و اگر شهرها از این سهمیه تجاوز کنند در اولویت قطعی برق قرار می گیرند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: اگر در ایام پیک ۲۰۰ مگاوات از مصرف برق اصفهان کم نشود این شهرستان نیز در اولویت قطعی برق قرار می گیرد و پیش بینی می کنیم اگر مردم در مصرف برق صرفه جویی نکنند تابستان امسال، خاموشی برق صد درصد خواهد بود، چراکه به دلیل وضعیت بارش ها و کم آبی، شرایط امسال سخت تر از سال گذشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد مشترکین برق اصفهان پرمصرف هستند، گفت: این مشترکین باید هر ماه زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند و بالای این عدد در ردیف مشترکین پرمصرف قرار می گیرند، اما اگر مشترکین زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته بانشسد در ماه های گرم مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی مصرف می شوند.

 

به گفته صالحی، در حال حاضر ۱۲ درصد مشترکین برق اصفهان جزو مشترکین کم مصرف هستند و برق آنها ۱۰۰ درصد رایگان است.

اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین
به گزارش ارمغان شهر ، احمد وحیدی در حاشیه جلسه
به گزارش ارمغان شهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور
به گزارش ارمغان شهر ، مجید افتخاری با اشاره به
به گزارش ارمغان شهر، تلاش برای توسعه انرژی‌های
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر ، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق
به گزارش ارمغان شهر ، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری می‌کند که اخبار نامساعد سیاسی به ویژه در حوزه ...
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه هشتم فروردین 1403 در معاملات پشت خطی را در پله‌های اول و دوم کانال ...
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI OZPOYRAZ) رئیس مجمع اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه ...
به گزارش ارمغان شهر، داوود زارعیان در این نامه خطاب به اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه اصفهان ، از تلاش‌ مجدانه احمد
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز شده است که روند سفرهای نوروزی ایرانیان هر چند

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر ، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان،
به گزارش ارمغان شهر ، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری ...
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه هشتم فروردین 1403 در ...
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI ...
به گزارش ارمغان شهر، داوود زارعیان در این نامه خطاب به اسماعیل قربانی مدیر
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…