مدیر گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه خبر داد: انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده واحد گندله‌سازی در تیر ماه

مدیر گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده شش‌روزه این واحد در تیرماه امسال خبر داد

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ،  رضا اسماعیل‌پور با اعلام این خبر گفت: با حمایت واحدهای سرویس‌دهنده، خرید و پشتیبانی و فنی، تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده شش‌روزه واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی و هماهنگی منسجم و با انجام بیش از 35 هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی به‌طور منظم، با کیفیت و بدون بروز حادثه ایمنی انجام شد.

وی افزود: نکته قابل‌ذکر در این توقف تعمیراتی، تعویض سیستم آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت برای اولین بار در شرایط گرم کوره پخت، جهت بهبود فرایند و رسیدن به رکورد فاصله زمانی 24 ماه بین تعمیرات اساسی واحد گندله‌سازی تا انتهای مهر 1400 بود.

 اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد: آخرین رکورد فاصله زمانی بین تعمیرات اساسی واحد گندله‌سازی در شرایط سرد کوره پخت حدود 20 ماه بوده است.

در این خصوص رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات آهن‌سازی نیز گفت: انجام فعالیت تعمیراتی دوره‌ای در واحد گندله‌سازی برای حفظ آماده به‌کاری تجهیزات و به حداقل رساندن توقفات اضطراری انجام می‌شود.

حمیدرضا جمالی افزود: انجام این فعالیت تعمیراتی با نفرساعت ذکرشده در مدت‌زمان محدود با آماده‌سازی دقیق و مناسب، به‌روزرسانی دستورالعمل‌های تعمیرات، تأمین قطعات یدکی و مصرفی و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب انجام شد.

وی اظهار کرد: در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها، هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولین و ناظرین تعمیرات واحد گندله‌سازی و تعمیرات مرکزی ایجاد و جلسات مربوطه با توجه به شرایط ناشی از کرونا با حداقل نفرات و در اکثر موارد به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

رئیس مرکز تعمیرات مکانیک هم در این خصوص گفت: توقفات برنامه‌ریزی‌شده تعمیراتی واحد گندله‌سازی از لحاظ حجم نیروی انسانی، قطعات، مکانیسم و ابزارآلات و مدت‌زمان محدود، منحصربه‌فرد و نیازمند انسجام و برنامه‌ریزی و سازماندهی خاص خود است.

 حمیدرضا بذار افزود: قبل از انجام این تعمیرات دوره‌ای برای اطمینان از جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از کارکنان نظارت تعمیرات مرکزی و پیمانکاران درگیر تست PCR   به عمل آمد و با حمایت و کمک کارشناسان ایمنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز نظارت شد.

 رئیس تولید واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه نیز در خصوص این عملیات تعمیراتی اظهار داشت: توقف شش‌روزه گرم واحد گندله‌سازی با همدلی و هماهنگی تیم تولید واحد گندله‌سازی و با اعتماد و اتکا به دانش و تخصص خود و اجرای دستورالعمل‌های کاری اصلاح‌شده مطابق برنامه و به‌صورت ایمن انجام پذیرفت.

خشایار پاسیار افزود: در این توقف تعمیراتی، با برگزاری جلسات تخصصی و همکاری تیم نظافت صنعتی و مطابق برنامه، کلیه فعالیت‌های تولید و نظافت صنعتی با نظم و انضباط و به‌صورت ایمن انجام گرفت و خط تولید طبق برنامه در اختیار تیم تعمیرات قرار داده شد.

وی تصریح کرد: تیم تولید واحد گندله‌سازی با راهکاری جدید برای اولین بار اقدام به خارج کردن پالتکار از ۳۰ متر ابتدایی کوره پخت در این توقف گرم نمود و با اصلاح شرایط آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت در محیطی ایمن باعث ارتقای کیفیت گندله تولیدی شد. این فعالیت با همکاری نزدیک تیم‌های تولید و تعمیرات و  با موفقیت کامل  انجام پذیرفت.

رئیس تعمیرات واحد گندله‌سازی هم در خصوص این توقف برنامه‌ریزی‌شده گفت: این عملیات بزرگ تعمیراتی با برنامه‌ریزی منسجم و آماده‌سازی مناسب فعالیت‌ها در تعمیرات محلی مکانیک، برق، ابزار دقیق و اتوماسیون واحد گندله‌سازی با همدلی و همکاری کارکنان تعمیرات و تولید و پیمانکار مقیم واحد با موفقیت انجام پذیرفت.

 محمد خدابنده گفت: هماهنگی‌های مناسب در بخش‌های تعمیرات محلی و تعمیرات مرکزی و دفاتر فنی تعمیرات و سایر بخش‌های پشتیبانی در اجرای این مهم از نقاط قوت این توقف برنامه‌ریزی‌شده بود.

کامبیز طیبی سرپرست تعمیرات مکانیک واحد گندله‌سازی هم خاطرنشان کرد: با آماده‌سازی و نظارت مؤثر بر اجرای فعالیت‌ها و با اولویت ایمنی تعمیرات آسیاب‌ها، تعویض بدنه غبارگیر ترِ آسیاب خط 2 و جایگزینی یکی از گیربکس‌های درایو کپسول آسیاب خط 1 برای اولین بار، تعمیرات اساسی میکسرها، تعمیرات بخش دیسک، تعمیرات و تنظیمات سرند غلتکی ورودی کوره پخت، تعمیرات فن‌های پروسس، تعمیرات مکانیسم آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت، تعمیرات لاورینگ و درایو کوره پخت و فیدرها و شوت‌ها، تعمیرات غبارگیرهای کوره پخت، تعمیرات سیالات و پمپ‌های مربوطه انجام شد.

کارشناس مشاور ایمنی واحد گندله‌سازی نیز در پایان گفت: برنامه‌ریزی حضور کارکنان و فعالیت‌های توقف برنامه‌ریزی‌شده براساس رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، رعایت قوانین و مقررات ایمنی، آموزش و به‌کار گیری دستورالعمل‌های ایمنی فعالیت‌ها و نظارت مؤثر بر انجام ایمن کار از نقاط قوت این عملیات تعمیراتی بود.

سیدجواد موسوی افزود: تعمیرات انجام‌شده بر روی تجهیزات، ضریب ایمنی را افزایش داده و با کاهش حجم تعمیرات اضطراری، احتمال وقوع حوادث کاهش خواهد یافت.

 

 

اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین
به گزارش ارمغان شهر ، احمد وحیدی در حاشیه جلسه
به گزارش ارمغان شهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور
به گزارش ارمغان شهر ، مجید افتخاری با اشاره به
به گزارش ارمغان شهر، تلاش برای توسعه انرژی‌های
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر ، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق
به گزارش ارمغان شهر ، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری می‌کند که اخبار نامساعد سیاسی به ویژه در حوزه ...
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه هشتم فروردین 1403 در معاملات پشت خطی را در پله‌های اول و دوم کانال ...
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI OZPOYRAZ) رئیس مجمع اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه ...
به گزارش ارمغان شهر، داوود زارعیان در این نامه خطاب به اسماعیل قربانی مدیر مخابرات منطقه اصفهان ، از تلاش‌ مجدانه احمد
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز شده است که روند سفرهای نوروزی ایرانیان هر چند

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر ، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان،
به گزارش ارمغان شهر ، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری ...
به گزارش ارمغان شهر، قیمت دلار امروز، چهارشنبه هشتم فروردین 1403 در ...
   به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی دردیدار با «سلامی ازپویراز» (SELAMI ...
به گزارش ارمغان شهر، داوود زارعیان در این نامه خطاب به اسماعیل قربانی مدیر
به گزارش ارمغان شهر، دومین هفته از تعطیلات آغازین سال ۱۴۰۳ در حالی آغاز ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…