میز خدمت دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را کوتاه می‌کند

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: میز خدمت موجب شده است که ارتباط مردم و مدیران دستگاه‌ها بهبود پیدا کند و دیوار بی‌اعتمادی میان شهروندان و شهرداری کوتاه‌تر شود.

به گزارش ارمغان شهر، روح الله ابوطالبی شامگاه _پنجشنبه پنجم مهر_ در میز خدمت منطقه ۳ شهرداری اصفهان که در حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد، اظهار کرد: در رابطه با موضوع میز خدمت، از زمانی که این حرکت را در منطقه ۳ شهرداری اصفهان آغاز کردیم، پیشنهاد دادیم که همچون سایر مناطق شهرداری اصفهان، شهردار و معاونان به مساجد بروند، اما تفاوت این بود که ما تصمیم گرفتیم علاوه بر نیروهای شهرداری، مسئولان سایر دستگاه‌ها نیز در این میز خدمت حضور داشته باشند.

وی افزود: شهروندان برای حل مسائل خود فقط با شهرداری سروکار ندارند، بلکه مشکلاتی نیز با ادارات دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب، گاز، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش دارند که شاید دسترسی به مدیران آن‌ها برای مردم دشوار باشد.

میز خدمت دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را کوتاه می‌کند

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به ایده شکل‌گیری میز خدمت تصریح کرد: این ایده را در جلسات مدیران اجرایی منطقه مطرح کردیم و تمام دستگاه‌های اجرایی از آن استقبال کردند؛ این ایده متفاوت از روش‌هایی بود که در سایر مناطق انجام شده و مدلی تازه و کاربردی بود.

ابوطالبی ادامه داد: به‌دلیل تعداد زیاد مساجد در منطقه ۳ شهرداری اصفهان (حدود ۲۰۰ مسجد فعال)، تصمیم گرفتیم که مشکلات محلات را دسته‌بندی کنیم و هر ماه به یک محله برویم.

وی با اشاره به مکانیزم اجرایی میز خدمت گفت: پیش از هر جلسه هماهنگی، با تمام دستگاه‌های اجرایی منطقه جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و پس از آن، تمام مساجد محله را مطلع می‌کنیم؛ مردم از طریق سامانه‌ای که طراحی کرده‌ایم، وارد شده و فرم‌های مربوط به مشکلات خود را پر می‌کنند؛ این فرم‌ها به تفکیک دستگاه‌ها، ثبت شده است و به مدیران مربوطه ارجاع می‌شود، سپس در شبی که میز خدمت برگزار می‌شود، مدیران دستگاه‌ها در مسجد حضور یافته و مشکلات را با مردم مطرح و دستورات لازم را صادر می‌کنند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نخستین میز خدمت در محله ملک برگزار شد و از ۱۰۰ درصد مراجعات، حدود ۸۰ درصد آن‌ها مربوط به شهرداری بود که اغلب آن‌ها رفع شد.

ابوطالبی عنوان کرد: نظرسنجی‌های محله‌ای نشان داد که بازخورد بسیار مثبتی از این جلسات وجود دارد؛ در ادامه میز خدمت دوم در محله دردشت و حسینیه بنی‌فاطمه برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت، مردم به راحتی مشکلات خود را مطرح می‌کنند و ما نیز سعی می‌کنیم به‌صورت شفاف پاسخگو باشیم.

میز خدمت دیوار بی‌اعتمادی بین شهروندان و شهرداری را کوتاه می‌کند

وی اضافه کرد: میز خدمت موجب شده است که ارتباط مردم و مدیران دستگاه‌ها بهبود پیدا کند و دیوار بی‌اعتمادی میان شهروندان و شهرداری کوتاه‌تر شود؛ این اقدام فرصتی است تا مدیران اجرایی چهره به چهره با مردم صحبت کنند و مشکلات را در همان جلسه تا جایی که ممکن است رفع کنند.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان بیان کرد: برنامه میز خدمت با عنوان «خادمین شهر» با هدف خدمت به مردم اجرا می‌شود تا به جای اینکه مردم به‌دنبال دستگاه‌ها بروند، ما به سراغ مردم برویم و سعی می‌کنیم مشکلاتشان را برطرف کنیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را محله به محله انجام دهیم و در رفع مشکلات مردم موفق باشیم.

اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر به نقل از توانیر، این تعداد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، بر اساس ابلاغیه
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، علیرضا پاکدل در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به پیشنهاد احیای "جشنواره شهرهای ...
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیر کشانی در جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: پس از دو سال برنامه‌ریزی و هماهنگی
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، دکتر امین جواد منصور، دیپلمات ایرانی با
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، مهدی جمالی‌نژاد در صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان در دستور جلسه دوم این ...

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، علیرضا پاکدل در دیدار با استاندار اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیر کشانی در جلسه کارگروه اشتغال استان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای ...
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، مهدی جمالی‌نژاد در صدمین جلسه شورای فرهنگ
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…