کشفیات نیروی انتظامی کاشان ۳۵ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی کاشان گفت: کشفیات ماه آذر این نهاد نسبت به چهار ماه قبل در شهرستان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ حسین بساطی در حاشیه بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی کاشان افزود: با تلاش ماموران نیروی انتظامی آمار جرایم آذر ماه در این شهرستان  نسبت به چهار ماه گذشته چهار درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۳ درصد جرایم فضای مجازی در برهه کنونی از سوی پلیس فتا کاشان کشف می‌شود، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان در ماه‌های اخیر در زمینه کشفیات و دستگیری تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و سارقان هم رشد داشته است.

به گفته وی، عملکرد اخیر پلیس کاشان در روند کاهشی، سخت کردن ارتکاب و بالا بردن هزینه جرم برای مجرمان با مشارکت مردم و دستگاه‌های قضایی موفقیت‌آمیز بوده است.

سرهنگ بساطی که اواسط مرداد امسال به عنوان فرمانده انتظامی کاشان منصوب شد، تصریح کرد: مردم دارالمومنین اصلی‌ترین عامل تامین امنیت در این شهرستان هستند.

امنیت مردم محور باشد

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه امنیت باید مردم‌محور باشد، افزود: مشارکت مردم در تامین امنیت، موفقیت پلیس در همه امور را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: کاشان منطقه گسترده‌ای است که استقرار نیرو در جای جای آن نشدنی است اما می‌توان از نیروهای مردمی برای تامین امنیت کمک گرفت.

فرمانده انتظامی کاشان تاکید کرد: پیشگیری‌ها نباید منحصر به دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باشد، بلکه با نهادینه کردن آن در حوزه پیشگیری اجتماعی نیز باید گام‌های بیشتری برداشته شود تا جرایم کاهش یابد.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه انتقال به‌موقع گزارش‌های مردمی به نیروی انتظامی، موجب برخورد قاطعانه با مجرمان و کوتاه کردن مسیر جرم خواهد شد، از شهروندان خواست خادمان خود در نیروی انتظامی را حمایت و پشتیانی کنند. 

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی همواره درباره حفظ و نگهداری منزل، خودرو، فروشگاه، موتورسیکلت، مکان‌های دولتی و غیردولتی در فضای واقعی و مجازی هشدارهای لازم را به مردم می‌دهد و شهروندان باید این هشدارها را جدی بگیرند.

نگاه به رسانه‌ها دوسویه است

فرمانده انتظامی کاشان گفت: نگاه این نیرو به رسانه‌ها به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که ماموریت مهم و تعیین کننده‌ای برعهده دارد، تعامل و ارتباط دوسویه است.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خبرهای فرماندهی انتظامی کاشان در خبرگزاری جمهوری اسلامی قابل تقدیر است، افزود: در دنیای امروز که خبرها به سرعت منعکس می‌شود، رسانه‌ نقش اساسی و بی‌‎بدیل در جامعه بر عهده دارد.

وی همچنین با بیان اینکه رسانه نقش اساسی در احساس امنیت مردم دارد، ادامه داد: اتخاذ شیوه مناسب در انتقال خبر و اینکه مردم اطمینان کنند نیروی انتظامی خدمتگزار آنان است، احساس امید و امنیت در جامعه را بیشتر می‌کند.

 

سرهنگ بساطی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در سه حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و نظارت یاری‌گر نیروی انتظامی باشند، تاکید کرد: هر چه منبع خبر متقن، دقیق و صادق باشد احساس امنیت در جامعه را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی خوب و به‌موقع انجام و خبر با دقت و صحت منتشر شود، احساس امنیت در مخاطبان را افزایش می‌دهد و در تقویت بنیه کشور نیز موثر واقع می‌شود.

فرمانده انتظامی کاشان با بیان اینکه این نیرو توکل برخدا، تدبیر عالمانه و تلاش جهادی را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: دشمن همه توان خود را به‌کار گرفته است تا مردم را از دستگاه‌های اجرایی، مدیران و مسوولان نظام جمهوری اسلامی ناامید کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با وجود برخی ملاحظه‌ها در انتشار خبرها، می‌کوشد عملکرد قابل قبول و خوبی برای مردم داشته باشد، گفت: ارتباط بین رسانه‌ها و نیروی انتظامی باید دو سویه باشد تا خبرها به صورت دقیق و صحیح به مردم اطلاع‌رسانی شود.

سعید صادقی مقدم مسوول نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی منطقه شمال استان اصفهان به مرکزیت کاشان نیز با تبیین برنامه‌های این رسانه در منطقه، آمادگی ایرنا برای پوشش خبرها و گزارش‌های نیروی انتظامی را اعلام و تاکید کرد: این رسانه ملی علاوه بر همکاری با فرماندهی انتظامی کاشان در انعکاس فعالیت‌ها، در زمینه تبیین و آگاه‌سازی مردم نسبت به چالش‌ها و آسیب‌های احتمالی در فضای مجازی نیز آماده همکاری و تعامل است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کاشان از حدود سال ۱۳۶۹ مسوولیت تولید فرآورده‌های رسانه‌ای و پوشش رویدادهای شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز را برعهده دارد.

اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، بر اساس داده‌های گزارش
به گزارش ارمغان شهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت
به گزارش ارمغان شهر، مجید عشقی گفت: سال ۱۴۰۲، به
به گزارش ارمغان شهر، احمدرضا صادقی اظهار داشت:
 به گزارش ارمغان شهر، در راستای تنظیم بازار و
به گزارش ارمغان شهر، حسین اکبریان در خصوص هدف
به گزارش ارمغان شهر،امیر کشانی  گفت: ایران به
به گزارش ارمغان شهر؛ علیرضا عبدی سرپرست معاونت
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر ، محمد رضا رفیعی اظهار کرد : وضعیت جوی از امروز تا اواسط هفته آینده در استان، کمی ابری گاهی افزایش
به گزارش ارمغان شهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین
به گزارش ارمغان شهر ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیاتی اعمال شده در ...
به گزارش ارمغان شهر، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز چند صدای انفجار در آسمان اصفهان شنیده شده است. برخی شهروندان نیز از ...
    به گزارش ارمغان شهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه در رژه نیروهای مسلح اصفهان با تبریک ۲۹ فروردین
به گزارش ارمغان شهر، ناصر چاووشی گفت : اشتغال پایدار و تامین مسکن را از مولفه های اصلی توانمندسازی مددجویان بهزیستی ...

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر ، محمد رضا رفیعی اظهار کرد : وضعیت جوی از امروز تا ...
به گزارش ارمغان شهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین)
به گزارش ارمغان شهر ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با ...
به گزارش ارمغان شهر، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز چند صدای انفجار در آسمان ...
    به گزارش ارمغان شهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز چهارشنبه در
به گزارش ارمغان شهر، ناصر چاووشی گفت : اشتغال پایدار و تامین مسکن را از ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…