نمایش موارد بر اساس برچسب: اصفهان
نصراصفهانی: ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد چرخه حملونقل اصفهان میشود
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، علیرضا نصراصفهانی با بیان اینکه انبوهی از طرحهای شهری در مناطق مختلف آماده بهرهبرداری است، اظهار کرد: مدیریت شهری تصمیم دارد تا طرحهای آماده بهرهبرداری در اختیار شهروندان قرار گیرد، اما به دلیل شیوع کرونا نمیتوانیم مراسم افتتاح را برگزار کنیم، بنابراین هر یکشنبه که جلسات علنی شورای شهر برگزار میشود، شهرداران و مدیرانی که طرحهای آماده افتتاح و کلنگزنی دارند در شورا حضور یافته و جزئیات طرح را ارائه میدهند.
وی ادامه داد: با رعایت کامل دستورالعملهای مقابله با شیوع کرونا به همراه شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر و مردم در محل افتتاح پروژهها حضور یافته و رسماً طرح مورد نظر را برای استفاده شهروندان افتتاح میکنیم، البته برخی از پروژههای افتتاح شده مانند پارک و مراکز فرهنگی، پس از پایان شیوع کرونا در اختیار مردم قرار میگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه با اجرای طرح "هر یکشنبه یک افتتاح"، امید مردم افزایش مییابد، تصریح کرد: با انجام این طرح علاوه بر آگاهی مردم از پروژههایی که در شهر در حال انجام است، اعتماد آنها به مدیریت شهری نیز بیشتر میشود و رقابتی سالم بین شهرداران مناطق مختلف شهری شکل میگیرد، همچنین این طرح باعث سرعت بخشیدن در اتمام طرحها میشود که صرفهجویی در هزینهها را به دنبال دارد و به ثمر رسیدن زودتر پروژهها به نفع شهر و شهروندان است.
نصراصفهانی با اشاره به حال ناخوش هوای شهر و سایه سیاه آلایندهها بر آسمان اصفهان، خاطرنشان کرد: در این روزهای سرد سال شهروندان علاوهبر نگرانی از شیوع کرونا ویروس، خشکی زایندهرود و مشکلات اقتصادی، با چالش آلودگی هوا نیز روبرو هستند، در فصل سرما به دلیل وارونگی دما آلایندهها به سطح زمین نزدیکتر شده و موجب آلودگی هوا و به خطر افتادن سلامتی شهروندان میشود.
وی با توضیح اینکه تمام مسئولان شهر درباره موضوع آلودگی هوا و کنترل آن دغدغهمند هستند، اضافه کرد: طی جلسهای که با مسئولان ذیربط به صورت برخط برگزار شد، تلاش کردیم تا راهکارهای کارآمد و مؤثری را برای کاهش آلودگی هوا مطرح و اجرایی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید با مردم صادق باشیم و بسیار دقیق به حل معضل آلودگی هوا بپردازیم، همچنین هر یک از عوامل ایجاد آلودگی باید به سهم خود در کاهش و کنترل آلودگی هوا به طور مؤثر کمک کنند تا با یک همکاری همه جانبه بتوانیم مشکل را حل کنیم.
وی با اشاره به اهمیت بررسی دقیق و کارشناسی شده عوامل ایجادکننده آلودگی هوا و ارزیابی سهم هر کدام از عوامل، تصریح کرد: بر اساس دو پژوهشی که در دانشگاههای صنعتی و اصفهان طی دو سال انجام شد، میتوان علمیتر و اصولیتر به منشایابی آلودگی هوا و ارزیابی عوامل آلاینده پرداخت، در این پژوهش دانشگاه صنعتی به منشایابی، سهمبندی ذرات معلق و کانونهای مولد آلایندگی و دانشگاه اصفهان به بررسی سهم منابع آلایندههای گازی در هوای اصفهان پرداختند.
نصراصفهانی با توضیح در خصوص وضعیت هوای کلانشهر اصفهان و میزان آلایندههای موجود، تاکید کرد: هوای کلانشهر اصفهان در شرایط نامطلوب و وضعیت هشدار قرار دارد و برای گروههای پرخطر بسیار حساس است و افراد به ویژه بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان باید از تردد غیرضروری در این شرایط پرهیز کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.
وی با تاکید بر اینکه با تلاش و همت مدیریت استان، در اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمیشود، ادامه داد: مازوت سوختی ارزان با آلایندگی بسیار بالا است که اکنون مصرف آن کنترل و مدیریت شده، اما باید بدانیم آلایندههای دیگری هم وجود دارد که باعث ایجاد آلودگی شدید هوای کلانشهر اصفهان شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید اینکه به دلیل شیوع کرونا میزان استفاده شهروندان از مترو و حملونقل عمومی کاهش یافته است، گفت: در سال گذشته روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر با مترو جابهجا میشدند، اما امسال این رقم به حدود ۲۵ هزار نفر رسیده که نشاندهنده استفاده بیشتر شهروندان از وسایل نقلیه شخصی است، همچنین حدود ۶۰۰ هزار موتورسیکلت و ۷۰۰ هزار وسیله نقلیه شخصی در اصفهان مورد استفاده قرار میگیرد.
وی ادامه داد: اقداماتی از جمله معاینه فنی تمام خودروها، موتورسیکلتها و اتوبوسهایی که به عنوان سرویس افراد را جابهجا میکنند، کنترل تردد خودروها با طرح زوج و فرد، انجام حداقلها برای کاهش آلودگی هوا توسط شهروندان و مسئولان امر و کنترل و مدیریت آلایندههای ایجاد شده توسط حمل و نقل عمومی میتواند به کاهش آلودگی هوا در اصفهان کمک کند.
نصراصفهانی در خصوص احتمال استفاده از سوخت مازوت در نیروگاهها و صنایع، اظهار کرد: متولی بررسی این موضوع اداره کل محیط زیست استان اصفهان است، بنا به دستور استاندار تحقیقات میدانی برای بررسی مصرف احتمالی سوخت مازوت انجام و مشخص شد که مصرف مازوت در اصفهان وجود ندارد.
وی تاکید کرد: باید بدانیم روزانه حدود پنج میلیون لیتر بنزین و گازوئیل و ۷۳ میلیون متر مکعب گاز در استان استفاده میشود و آلایندههای حاصل از سوخت آن در هوا قرار میگیرد، پس علاوه بر صنایع باید سایر عوامل ایجادکننده نیز بررسی شود، در تلاش هستیم که تا پایان سال حدود ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی را وارد چرخه حمل و نقل کنیم و برای این کار یک همکاری همه جانبه نیاز است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان:چهار بقعه تاریخی اصفهان در معرض آسیب جدی است
ارتقاء آنتن دهی همراه اول در شرق استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان،قاسم محمدی با تاکید بر لزوم بهینه سازی شبکه به جهت افزایش رضایتمندی مشترکین،اظهار کرد: به منظور توسعه و تقویت شبکه ارتباطی سیار و رفع مشکلات و تقویت پوشش آنتندهی و برخورداری مردم از خدمات مطلوب و شبکه پرسرعت همراه اول، در شهر های تحت پوشش این اداره، سه سایت ورزنه ، جاده ترانزیتی اصفهان – نائین و شهرک تودشک چویه در شهر تودشک نصب و راهاندازی شده است .
وی افزود: راه اندازی سایت ترانزیتی اصفهان – نائین اقدام نقش مهمی در رفع نقاط کور ارتباطی در این منطقه ایفا کرده و در صورت همکاری مسئولین و اهالی محترم شهر زیار و منطقه شور ( سجزی ) مشکل پوشش آنتن دهی در این منطقه نیز رفع خواهد شد .
شهردار اصفهان: سیاست عدالت فضایی برای رهایی شهر از چنگال آلودگی و ترافیک ادامه می یابد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با حضور در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برای معرفی چندین پروژه عمرانی – خدماتی در منطقه 14 شهر اصفهان در بیست و دومین برنامه " هر یکشنبه، یک افتتاح" با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف ما هموار کردن مسیر برای دسترسی همه مردم به امکانات شهری و برقراری عدالت فضایی است، اظهار کرد: در این موضوع تلاش شد در مناطقی از شهر اصفهان که اقشار آسیب پذیر سکونت دارند، امکانات جدید ایجاد شود چراکه جامعه پایدار و تاب آور، جامعه ای است که ضعیف ترین اقشار بتوانند از امکانات شهری به طور مساوی برخوردار شوند.
وی ادامه داد: به خاطر همین نگاه، محور همه فعالیت ها در شهرداری عدالت فضایی قرار گرفت و مثال ما از چنین نگاهی، اقداماتی است که در منطقه 14 صورت گرفت و در حال اجرا است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از طرح هایی که به صورت جدی بر آن تمرکز پیدا کردیم، طرح رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، افزود: همه این پروژه در مناطق کمتربرخوردار و بخش های زیادی در منطقه 14 واقع شده است.
وی ادامه داد: در دنیای کنونی، گرایش به حمل و نقل عمومی است؛ اگر می خواهیم سردمدار پایان وابستگی به خودرو شویم باید ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و شهر و شهروند هوشمند را تقویت کنیم.
نوروزی تصریح کرد: این نگاه، مدیریت شهری را به سوی حمل و نقل عمومی از جمله تراموا و مترو سوق داده است تا به وابستگی به سوخت های فسیلی غلبه پیدا کنیم؛ البته این اتفاق اکنون رخ نداده اما زیرساخت های آن آماده شده است.
وی اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد توجه بوده و این مهم در مناطقی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.
شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت حل موضوع آلودگی هوای اصفهان بیان کرد: در زمانی که همه گرفتار آلودگی هوا می شوند، افرادی که باید دست مردم را بگیرند با حرف های ناروا سیلی به صورت مردم می زنند و گاه مواردی مانند مترو و تراموا را هدف قرار می دهند. البته به نظرات کارشناسی اهمیت می دهیم و بر اساس منافع شهر حرکت می کنیم.
وی افزود: تاکنون شورای اسلامی شهر اصفهان با مصوبات خود توانسته در راستای عدالت فضایی در منطقه 14 قدم بردارد و پروژه هایی همچون جاده فرزانگان، پل آفتاب و زیرساخت های دیگر را احداث کند. اگر ۱۲ ایستگاه مترو در دو سال اخیر چنین پیشرفتی داشته و دو لاین تی بی ام در دو مسیر، زیر زمین کار میکند مبتنی بر همین نگاه بود تا دسترسی مردم از نقطه دارک به منطقه مرکزی شهر با احداث خط دوم مترو فراهم شود.
نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر ساعت، یک خط اتوبوس مناسب و استاندارد پنج هزار نفر، یک خط سبک قطار ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر و یک خط قطار سریع السیر تا ۵۰ هزار نفر را جابجا میکند بدین سبب با مطالعات لازم، از ابتدا سراغ مترو رفتیم و در این دوره مدیریتی سعی شد ارتباط بین دارک و کهندژ تقویت شود.
وی افزود: سیاست عدالت فضایی باید برای رهایی شهر از چنگال آلودگی و ترافیک تداوم پیدا کند و در سه سال گذشته در این زمینه به گونه ای عمل شده که در محله حصه شاهد اقدامات خوبی هستیم و امروز جوان منطقه 14 دسترسی به امکانات ورزشی دارد.
ریل تولیدی ذوب آهن در سطح محصولات تراز اول جهان است
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ،طرح های توسعه راه آهن کشور از جمله چابهار-زاهدان، یزد-اقلید، همدان-سنندج، میانه – اردبیل، بستان آباد –تبریز و رشت- کاسپین که با ریل تولید شده در ذوب آهن در حال اجرا هستند اشاره کرد و گفت: این طرح ها در مرحله روسازی هستند و سایر طرح ها در مراحل مختلف زیرسازی قرار دارند.
وی افزود: سیاست نظام در سال های اخیر تاکید بیشتری بر توسعه شبکه ریلی داشته که با توجه به مزیت های آن، تلاش می کنیم تمام امکانات مان را به کار بگیریم تا در این حوزه موفق تر از قبل باشیم.
صیدگر اظهار داشت: ریل که توسط ذوب آهن اصفهان تولید می شود مهمترین عنصر راه آهن در بخش روسازی است و لذا تامین به موقع ریل با کیفیت موجب اجرای به موقع پروژه ها می شود. برای رسیدن به این مقصود از تمام ظرفیت های مهندسی، فنی و اجرایی بهره می گیریم تا ریل به موقع به پروژه ها برسد.
وی افزود: ذوب آهن اصفهان با تجربیاتی که از دهه 70 با تلاش های مختلف در جهت تولید ریل کسب نمود، موفق شد در سال 1397 به تولید انبوه این محصول با کیفیت مطلوب و مطابق استانداردهای جهانی دست پیدا کند.
مدیرکل ساخت روسازی راه آهن افزود: تجهیزات آزمایشگاهی و تست های روی خط که برای تولید ریل هم اکنون در ذوب آهن اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته، در سطح کارخانجات تراز اول دنیا و منطبق با استانداردهای روز تولید ریل است و اطمینان را به خریدار می دهد که این محصول به اندازه کافی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و کیفیت آن همه شرایط لازم را داراست.
وی افزود: این موفقیت تنها حاصل نصب آن تجهیزات نیست، بلکه دانش فنی ذوب آهن اصفهان که به مرور شکل گرفته و برای تولید ریل ارتقاء پیدا کرده است و همچنین ارتقاء دانش دستگاه های استفاده کننده از ریل و تعامل آنها موجب شد که در نهایت ریل در کشور تولید شود.
صیدگر گفت: خوشبختانه اراده قاطعی در سال های گذشته در ذوب آهن اصفهان و دستگاه های استفاده کننده برای تولید و استفاده از ریل داخلی شکل گرفت و این اراده به طور تمام و کمال هم اکنون در قالب تولید ریل و توسعه خطوط ریل متجلی شده است .
وی افزود: سهولت دسترسی، صرفه جویی در هزینه های ارزی، غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم و موارد دیگر از مزایای تولید ریل و استفاده از ریل ملی است، ضمن این که این امر، موجب رشد صنعت و خودکفایی کشور شده است