چاپ کردن این صفحه
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد :  فرسودگی 70 درصد اتوبوس‌های شهری اصفهان

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با سیستم اتوبوسرانی عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد اتوبوس‌های شهری اصفهان فرسوده است .

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیراحمد زندآور در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز ورود امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن سال ۵۷ به ایران، اظهار کرد : قطعاً مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی حاکمیت دین و ارزش‌های اخلاقی در جامعه بوده است، هدفی که موجب می‌شد مردم حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند که در قبال این هدف از نفوذ و تأثیرپذیری ستمگران رهایی می‌یابند.

وی افزود: دهه مبارک فجر یادآور بصیرت و بشارت ملتی منسجم و خداجوی است که توانست با هدایت رهبری دوراندیش و شجاع و با بهره‌گیری از تعالیم عالیه دین مبین اسلام در رویارویی با استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خود را آغاز کند و موجب احیای دین و معارف الهی در سرزمین کهن ایران شود.

زندآور در ادامه در رابطه با سیستم اتوبوسرانی عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد اتوبوس‌های شهری اصفهان فرسوده است و متوسط عمر ناوگان هم اکنون به ۹.۵ سال رسیده است، در سال ۱۳۸۸ روزانه ۸۵۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده می‌کردند که این عدد با توجه به افزایش جمعیت و مسافرت‌های درون‌شهری در سال جاری به روزانه ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته صرفاً توانسته‌ایم حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم و حدود ۱۰۰ دستگاه در حال بازسازی است، بیان کرد: اکثر افرادی که از این سیستم حمل و نقلی استفاده می‌کنند به دلیل مشکلات اقتصادی یا کمبود خدمات موجود در شهر گزینه دیگری ندارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان به شکایات متعدد در رابطه با سیستم اتوبوسرانی اشاره و اظهار کرد: شکایات و مراجعات متعددی به شهرداری و اعضای شورای شهر در خصوص فرسودگی و دودزا بودن ناوگان اتوبوسرانی، سرویس‌دهی نامناسب، عدم رعایت برنامه زمان‌بندی و ... وجود دارد.

وی با بیان اینکه هنگامی که صحبت از لزوم توجه به حمل و نقل عمومی درون‌شهری می‌شود، نگاه بسیاری از افراد به توسعه مترو و بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی جلب می‌شود، تصریح کرد: این توجه باید همه جانبه و در اولویت همه بخش‌های شهرداری باشد، بنابراین لازم است اقداماتی از جمله تغییر در دیدگاه مسؤولان در رابطه با استقلال مالی این سازمان، توجه به تعمیرات و نگهداری اتوبوس‌ها، توسعه پایانه‌های اتوبوس درون‌شهری، توسعه خطوط تندرو و خطوط ویژه اتوبوس و بازسازی و نوسازی ناوگان انجام گیرد.

 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که قطعات اتوبوس‌های جدید اسکانیا از یکی باز و در دیگری استفاده می‌شود، اظهار کرد: وضعیت بخش خصوصی در بسیاری موارد از این هم بدتر است و به دلیل بدهی زیاد به تعمیرکاران و قطعه سازان، هیچکس حاضر به تعمیر خودروهای آنها نیست.

وی با بیان این که روزانه ۱۸ هزار کیلومتر از پیمایش اتوبوس‌ها در شهر صرفاً به این دلیل است که از محل دپو به محل خدمت دهی برسند و برگردند، تصریح کرد: قرار بود پایانه‌های صفه و عاشق آباد تا شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد اما به‌طور ناتمام باقی مانده است.

زندآور با بیان این که از چهار خط تندرو پیش‌بینی شده، صرفاً یک خط به مرحله اجرا رسیده است، ادامه داد: لازم است در محورهای پر مسافر همچون کاوه، ضمن اجرای خطوط ویژه از ظرفیت معابر و ناوگان اتوبوس به طرز بهینه استفاده شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به ناوگان کوچک مقیاس همچون مینی‌بوس برای سرویس دهی محلات و نقاط کم تراکم و تکنولوژی‌های نوینی همچون اتوبوس برقی نیز می‌تواند در گسترش شبکه خدمات و افزایش تمایل شهروندان به استفاده از سیستم اتوبوسرانی و رضایت‌مندی آنها مؤثر باشد.

اشتراک گذاری
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…