به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وجود ۹۶۸ هزار دانشآموز و ۴۸ هزار معلم شاغل رسمی، ۵۵ هزار معلم بازنشسته و بیش از ۲۲ هزار معلم حق التدریس در استان اصفهان گفت: همه به صورت مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط داشته و یا دارد.
ابراهیمی در خصوص کمبود معلم در استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان مهاجر پذیر است، ما در زمینه فضا و معلم کمبود داریم، در سند تحول بنیادین قرار است کمبودها از محل دانشگاه فرهنگیان تأمین شود اما ورودی دانشجویان این دانشگاهها کمبود و از این رو از محل استخدام و حق التدریس جبران میکنیم.
به گفته وی ، سال گذشته ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو داشتیم که از محلهای مختلف تأمین کردیم و امسال نیز به همین تعداد کمبود معلم نداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص برخورد با معلمان و مدیران خاطی مدارس تصریح کرد: همواره در ادارات از این ایرادات وجود دارد، ما ابتدا تذکر میدهیم و بعد برخورد اداری خواهیم کرد.
ابراهیمی در خصوص فوت معلمان استان اصفهان بر اثر کرونا گفت: آمار دقیقی از این فوتیها نداریم اما تعداد فوتیهای ما کمتر از دیگر استانها بود.
وی درخصوص وضعیت ایمنی مدارس غیر دولتی گفت: بر اساس شیوه نامه استقرار خیلی از مدارس ما دچار مشکل هستند و بر روی این شیوه نامه انتقاداتی است که باید تعدیل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان ابراز داشت: مهمترین دستاورد سفر رئیس جمهور تکمیل تعهدات دولت نسبت به ساخت ۳۰۰ مدرسه مشارکتی با خیران بود.
وی در خصوص معلمان خرید خدمت گفت: نقل قولها و نگرشها به این روند ناپایدار متفاوت است، در راستای اجرای بیمه و حقوق کامل این معلمان هنوز مشکل داریم هنوز مصوبات اجرایی نشده است، همچنین در مجلس مصوبه تعیین وضعیت را داشتیم که با امتیاز ایثارگری استخدام شدند.
ابراهیمی با بیان اینکه ۵۷ هزار نفر از دانشآموزان استان اصفهان اتباع خارجی هستند که در یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس تحصیل میکنند، گفت: تخمین ما این است که ۲۰ هزار نفر نیز به این تعداد اضافه شود که نیاز به ۶۶۰ کلاس درس برای این دانشآموزان نیاز داریم و این در حالی است که کمیساریای هیچ کمکی نداشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هر کجا ردپایی از آموزش و پرورش باشد فرهنگ جایگاه بالایی دارد اظهار داشت : وسعت آموزش و پرورش به وسعت تاریخ و جغرافیا است لذا در جوامع توسعه یافته درصد بیشتری از بودجه را در حوزه علم و پژوهش هزینه میکنند و این مهم باید در همه کشورها مورد توجه باشد .