نمایش موارد بر اساس برچسب: راه و شهرسازی استان اصفهان
پروژههای عمرانی شهرستان چادگان با سرعت و کیفیت مطلوب در حال اجرا است
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، مهدی محمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان درخصوص وضعیت پروژه راهسازی این شهرستان، اظهار داشت: درحال حاضر پروژه احداث باند دوم محور چادگان - اصفهان به طول ۵ کیلومتر با ردیف اعتبار ملی در شهرستان چادگان در دست اجرا است.
وی با اشاره به اولویت دار بودن پروژه اذعان داشت: این محور از محورهای گردشگری پرتردد استان اصفهان محسوب میشود که در میان محورهای دو خطه استان بیشترین و سنگین ترین ترافیک را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان در رابطه با وضعیت اجرای باند دوم محور چادگان به داران توضیح داد: باند دوم مسیر چادگان به داران به سه قطعه تقسیم شده و قطعه اول آن به طول ۶.۵ کیلومتر در سنوات گذشته تکمیل و دو بانده شده است.
وی افزود: قطعه دوم این پروژه از ادامه قطعه اول تا سه راهی اسکندری به طول ۱۰.۵ کیلومتر بوده و نیاز به مطالعه دارد.
محمدی بیان داشت: تامین اعتبار لازم جهت انجام مطالعات این بخش از پروژه در جلسه شورای مشترک اداری استان اصفهان و شهرستان چادگان به تصویب رسید و به لطف خدا به زودی انجام میپذیرد.
وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه مسکن و ساختمان این شهرستان عنوان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای دو شهر چادگان و رزوه جمعاً بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر اقدام به ثبت نام کردند که بررسی وضعیت آنها از لحاظ سابقه واگذاری دولتی (از سامانه جامع املاک و مستغلات)، استعلام سابقه مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک و استعلام تسهیلات بانک مسکن بعمل آمده و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان چادگان گفت: تا کنون اصلاح فرم (ج) بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ متقاضی برای سیر ادامه مراحل (در انتظار تأیید مدیر) انجام شده است.
وی در خصوص تامین زمین برای این طرح اذعان داشت: قطعه زمینی با مساحت بیش از پنج هکتار در شهر چادگان به بنیاد مسکن جهت تهیه طرح تفکیکی تحویل شده است همچنین موارد الحاق به محدوده در چادگان و رزوه در حال پیگیری است.
انعقاد ۲۷ قرارداد برای اجرای پروژههای راهسازی استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وظایف این معاونت در حوزه احداث باند دوم راهها، احداث آزادراهها و احداث ساختمانهای دولتی اظهار داشت: زمانیکه طرحی در حوزه راه فعالیت خود را آغاز میکند، مطالعات آن انجام و سپس توسط مشاور ارزیابی و گزینههای پیشنهادی مطرح همچنین پس از تصویب نهایی طرح در وزارت راه و شهرسازی، مجوز ماده ۲۳ آن اخذ میشود.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است، اذعان داشت: اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راههای استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بوده است عنوان کرد: تا پایان سال گذشته طول آزادراههای استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراهها دو هزار و ۱۷۴ کیلومتر، راههای اصلی دو هزار و ۲۴۵ کیلومتر و راههای فرعی یکهزار و ۸۵ کیلومتر بود.
شاهسوندی بیان داشت: همچنین حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر، ۱۵ هزار ۵۸۷ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش متر (آبرو) و دو دستگاه تونل (که یک دستگاه آن به بهره برداری رسیده است) در استان اصفهان داریم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ قرارداد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در مجموع با مبلغ قرارداد ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه منعقد شده، گفت: تاکنون برای این قراردادها ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: براساس این قراردادها ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در سطح استان در دست اقدام است که با توجه به افزایش قیمت ها (تعدیلها)، پیش بینی می شود که ۷۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام و بهرهبرداری نیاز است.
وی با اشاره به احداث تقاطع در نقاط حادثهخیز استان، گفت: در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح (۱۲ پل) با هزینهای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا داریم و اکنون مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح (۱۱ پل) با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان را برگزار کردهایم.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)
معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛ رفع مشکلات بافتهای ناکارآمد شهری با مشارکت مستقیم مردم
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اهداف راه و شهرسازی استان در حوزه بازآفرینی شهری اظهار کرد: بافت ناکارآمد شهری محصول اتفاقاتی است که منتج به کاهش کیفیت زندگی ساکنان در آن محله میشود و بازآفرینی شهری نیز کمک به شکل گیری خدمات مورد نیاز در این محلات میکند.
وی افزود: با توجه به اینکه عموما در محلات ناکارآمد شهری با پیشینه سکونتگاهیِ غیر رسمی، در گذشته برای آن خدماتی پیش بینی نشده بود و طرح مصوبی نیز وجود نداشت بنابراین ضرورت ایجاب میکرد که این شهرها یا این محلات دارای طرحهای مصوبی برای بازآفرینی شهری شوند تا به این ترتیب بتوان با ارتقاء خدمات عمومی شهری و ارتقاء کیفیت و سیمای منظر شهری، این سکونتگاهها را مناسب برای سکوت مردم کرد.
معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تجربه نشان داده است عموم طرحها و برنامهریزیهای شهری که توسط دستگاههای متولی تهیه شده باشد و مشارکت ذینفعان و ذینفوذان را به دنبال نداشته باشد طرحهای موفقی نبوده اذعان داشت: یکی از موفقیتهایی که در طرحهای نوسازی و بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری به ما کمک کرد، تجربه نوسازی و بهسازی بود که محصول تجمیع و تفکیک مجدد بافت در محله نوید نجفآباد اتفاق افتاد.
وی افزود: در این محله، مالکین با مشارکت یکدیگر اقدام به تجمیع وضعیت موجود پلاکها کردند و تفکیک مجدد نیز با تامین خدمات از جمله معابر و فضای سبز ایجاد شد.
زاغیان ادامه داد: در این محله نوسازی و اقدام به ساخت و ساز در اختیار مالکین قرار گرفت و صرفا تامین خدمات عمومی و زیر بنایی مقصود کار بود که به لطف خدا این هدف حاصل شد.
وی گفت: در پروژه مسکن همت آباد اصفهان ما توانستیم مالکین را با رونق اقتصادی که در محله ایجاد شد مواجه کنیم و آنان با حفظ مالکیت، ارزش افزوده خاص از تجمیع و تفکیک مجدد را کسب کردند.
معاون مسکن و ساختمان ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر موفقیتهای طرح مسکن محله همت آباد این است که با ابقای ساکنین، هویت اصلی محله حفظ شده و امیدواریم این طرح به سایر طرحها نیز تسری یابد.
وی اذعان داشت: یکی از مهم ترین نتایج و محصول این قبیل طرحها، معکوس شدن انحطاط کالبدی و اقتصادی و اجتماعی در محله است که احساس میشود رونق سیما، کالبد، اقتصاد و فرهنگ را در داخل محلات شاهد خواهیم بود.
زاغیان در پایان با اشاره به وجود بافتهای ناکارآمد شهری در اکثر شهرهای استان از مالکین ساکن در این شهرها دعوت کرد: تا از فرصتهای ایجاد تولید مسکن در بافت استفاده کنند و با تشکیل شرکتهای محلی و نهادهای تسهیل گری و توسعه گری با مشارکت یکدیگر بتوانند از تسهیلات بافتهای فرسوده، تخفیفات موجود در رابطه با عوارض و خدمات مهندسی بهرهمند شوند.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)
تصویب طرح تفصیلی شهرهای فرخی و فلاورجان درکمیسیون ماده ۵
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در جلسات کمیسیون ماده ۵ این استان در امسال، طرح تفصیلی دو شهر فرخی و فلاورجان به تصویب رسیده است اظهار کرد: طرح تفصیلی این دو شهر به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه وشهرسازی ارسال شده است.
وی تشریح کرد: شهر فرخی از توابع شهرستان خوروبیابانک در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب شهر خور واقع شده است، همچنین محور ارتباطی نایین- طبس از درون بافت شهر عبور کرده و بافت قدیم و جدید شهر را از یکدیگر جدا میکند.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از مهمترین عوامل تاثیر گذار در پیدایش شهر فرخی را وجود خاک مناسب و امکان استفاده از قنات برای تامین آب عنوان کرد و گفت: طرح هادی روستای فرخی در سال ۱۳۸۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تهیه شد و پس از آن طرح توسعه و عمران (جامع) شهر فرخی در سال ۹۵ به تصویب رسید.
وی بیان داشت: در طرح تفصیلی مصوب، محدوده شهر فرخی از ۱۶۷ هکتار به ۱۸۰ هکتار معادل با ۷.۳ درصد افزایش یافته است.
بنائیان با اشاره به اینکه در این طرح ۶۷ مورد کاربری اراضی و ۳۷ مورد شبکه معابر مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت اذعان داشت: در طرح تفصیلی شهر فرخی چهار تقاطع اصلی در سطح شهر اصلاح هندسی شد و ۱۰۱ مورد آثار و ابنیه تاریخی شناسایی و مشخص شدند همچنین در راستای پویایی فضای شهری با شناسایی محورهای مستعد طبیعی و گردشگری نسبت به طراحی محورهای پیاده شهری و طراحی فضاهای شهری اقدام شد.
وی گفت: طرح تفصیلی شهر فرخی در فروردینماه سال جاری در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و مورد تصویب قرار گرفت وجهت طی مراحل قانونی ابلاغ، به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران ارسال گردید.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص طرح تفصیلی شهر فلاورجان عنوان کرد: این طرح نیز در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شده و به تصویب رسیده و جهت طی مراحل قانونی به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران ارسال شده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد : رفع دغدغه ساکنان مسکنمهر نایین
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، علیرضا قاریقرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین توضیح داد: این پروژه به منظور سهولت ترافیک و عدم تداخل با ترافیک شهری اجرایی شده است.
وی بیان داشت: در سال 1399 توفیق داشتیم تا تعدادی از پروژههایی که در طی سالهای قبل آغاز شده بود و بنا به دلایلی دچار مشکل شده و مسکوت مانده بودند را با هماهنگیها و پیگیریهای ویژهای که انجام شد راهاندازی مجدد و تکمیل کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: عمدهترین مشکل این پروژه ها در بخش اعتبار و منابع مالی بود که بحمدالله با رایزنیهای بعمل آمده منابع مالی تامین و با تمرکز بر ساخت آنها، تعدادی از پروژههای عمرانی به بهرهبرداری رسیدند.
وی اذعان داشت : یکی از این پروژهها، تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین است که در اسفندماه 1397 آغاز شده بود اما مدتی متوقف مانده بود که خوشبختانه این پروژه با پیگیریهای بعمل آمده و با اعتبار 190 میلیارد ریال در پایان سال 1399 مصادف با عید مبعث، بازگشایی و تقدیم مردم شریف استان شد.
قاریقرآن با بیان اینکه این تقاطع در کمربندی شهری شهر نایین واقع شده و قسمتی از محور طریقالرضا است. گفت: تقاطع غیرهمسطح مسکنمهر نایین، محورکمربندی شهر نایین را به صورت زیرگذر ارتباط می دهد و نهایتا ارتباط بین مسکنمهر و شهر نایین را بصورت همسطح برقرار میکند.
وی در خصوص دلیل اصلی ساخت این زیرگذر و مزیت های آن تشریح کرد: به طور کلی فلسفه وجودی این تقاطع به جهت ایجاد سایت مسکن مهر در کنار شهر نایین است و مهمترین معضل برای ساکنین این مساکن ایمنی و راه ارتباطی با شهر بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما برای ایجاد مسکن معمولا مجبور هستیم در کنار یا حاشیه شهرها، بحث الحاق زمین به محدوده را انجام دهیم عنوان کرد: برای ساخت مسکن مهر نایین، زمین الحاق شده در مجاورت کمربندی نایین قرار گرفت که پس از افتتاح مسکنمهر، ساکنین آن برای ارتباط با شهر چه بصورت سواره و چه بصورت پیاده دچار مشکلاتی بودند.
وی ادامه داد: با توجه به محور کمربندی این منطقه، سرعت بالای وسایل نقلیه عبوری از آن و تصادفات منجر به فوت و خسارات مالی، ساخت این زیرگذر به جهت تامین ایمنی اهالی این مساکن و راه ارتباطی ایمن با شهر اجرایی شد. به نحوی که محور اصلی (محور کمربندی) در زیرگذر قرار گرفته و در همسطح نیز یک عبور ایمن برای عابرین پیاده و وسایل نقلیه تامین شده است.
قاریقرآن گفت: بخشی از مشخصههای فنی این پروژه شامل 85 هزار مترمکعب خاکبرداری، 15 هزار مترکعب خاکریزی، هشت هزار و 600 مترمکعب اساس و 18 هزار تن آسفالت بوده است