نمایش موارد بر اساس برچسب: نمایشگاه اصفهان
لزوم تبیین نقش نمایشگاه و اتاق بازرگانی در توسعه اقتصاد و صادرات استان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، رسول موسی رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست ضمن تأکید بر نقش موثر نمایشگاهها در اقتصاد استان و معرفی اصفهان در سطح بینالمللی، اظهار داشت: شهر هانوفر آلمان نمونهای از شهرهایی است که به واسطه برگزاری نمایشگاه هانوفر در سطح بینالمللی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه باید به نمایشگاه بهعنوان یک صنعت نگاه شود، افزود: لازم است سازمانها و نهادهای استان با تأثیر و نقش نمایشگاه در رونق اقتصادی آشنا شوند.
موسی رضایی ضمن تأکید بر لزوم عضویت نمایندگان شرکت نمایشگاههای استان در کمیسیونهای تخصصی اتاق اصفهان، بر اطلاعرسانی برگزاری نمایشگاهها برای اعضای اتاق بازرگانی تأکید کرد و ادامه داد: اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان دو مجموعه اقتصادی جداییناپذیر هستند. محل فعلی نمایشگاه کاملاً شایسته اصفهان است و این نمایشگاه، آبروی شهر و استان محسوب میشود.
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد با همکاری صداوسیمای مرکز استان، اطلاعرسانی نمایشگاهها به نحو مطلوبتری انجام پذیر. همچنین مشکل کمبود پرواز از فرودگاه اصفهان باید از طریق شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری گردد.
وی همچنین پیشنهاد داد کارگروه اجرایی میان واحد ارتباطات و واحد بازاریابی و روابط بینالملل اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان جهت پیگیری سریعتر امور و برگزاری جلسات کارشناسی تشکیل شود.
احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان نیز ضمن معرفی ظرفیتهای نمایشگاه بینالمللی و تشریح پروژههای طرح توسعه، خواستار همکاری اتاق بازرگانی اصفهان در اطلاعرسانی به اعضای اتاق جهت مشارکت بیشتر در نمایشگاهها و اختصاص فضای تبلیغاتی شد.
وی با بیان اینکه مشارکت شرکتهای اصفهان در نمایشگاههای استان کمتر از 15 درصد است، تصریح کرد: این آمار باید افزایش پیدا کند و در این راستا، باید از ظرفیتهای اتاق اصفهان بهعنوان سهامدار عمده نمایشگاه استفاده شود. همچنین شرکت نمایشگاهها در برنامهای که در راستای توسعه اقتصاد استان برای چهار سال آینده خود تعریف کرده، نقش شتابدهی در حوزه تولید، تجارت و صادرات خواهد داشت و نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نیز در این برنامه تعریف شده است.
طحانیان با بیان اینکه اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی میتواند هاب نمایشگاهی کشور باشد، افزود: در سالهای گذشته از ظرفیت 15 شهر خواهرخوانده اصفهان بهره کافی برده نشده و لازم است این موضوع با همکاری شهرداری پیگیری شود. همچنین برخی بخشنامههای داخلی مانع حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاهها است و از طرف دیگر، کمبود پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه اصفهان یکی از موانع بزرگ حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه اصفهان محسوب میشود.
وی موفقیت شرکت نمایشگاهها را موفقیت اتاق بازرگانی دانست و حضور نمایندگان این شرکت در جلسات کمیسیونهای تخصصی اتاق بازرگانی را گامی رو به جلو در راستای استراتژی شبکهسازی توسط نمایشگاه عنوان کرد.
مهدی سهلآبادی، معاون اجرائی دبیرکل اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکتهای بزرگ اصفهانی به دلیل کمبود بازدیدکننده در نمایشگاههای اصفهان حضور ندارند، ارائه تسهیلاتی جهت بازدید از سایر شهرستانها و استانها را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان زمینه بازدید هیئتهای تجاری خارجی از نمایشگاههای استان را فراهم کرده، گفت: لازم است تقویم نمایشگاهی استان به اطلاع سازمانهای مرتبط بینالمللی از جمله اتاقهای بازرگانی و سفارتخانهها برسد. قطعاً در صورت حضور بازدیدکنندگان خارجی، شرکتهای اصفهانی برای حضور در نمایشگاهها مشتاقتر خواهند شد.
حضور برندهای مطرح صنعت دام و طیور ایران و جهان در نمایشگاه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان، این نمایشگاه که طی روزهای یکم تا چهارم شهریورماه 1401 برگزار خواهد شد، شرایطی را فراهم میآورد که 160 شرکت از 15 استان کشور و نمایندگانی از 10 کشور صاحبنام صنعتی به ارائه محصولات و خدمات خود بپردازند.
این دوره از نمایشگاه در 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار میشود و فعالان حوزههای مختلفی مانند ماشینآلات خوراک دام، طیور و آبزیان، ماشینآلات و تجهیزات وابسته صنعت گاوداری، تجهیزات جوجهکشی و مرغداری و صنایع وابسته، سیستمهای توزین، تهویه سردخانه و برودتی، خوراک دام، طیور، آبزیان، افزودنیها و مکملها، تامینکنندگان و تولیدکنندگان صدفهای معدنی، دانههای روغنی، نهادهها و پودر چربی، تولیدکنندگان دارو و نهادههای تغذیهای، تولیدکنندگان و تامینکنندگان واکسنها و سرم دامی، پرورشدهندگان انواع دام سبک و سنگین وآبزیان، تولیدکنندگان و تامینکنندگان محصولات اصلاح نژاد و لقاح مصنوعی و موسسات آموزش و مشاوره مرتبط با صنعت در این دوره حضور خواهند داشت.
در بیستمین نمایشگاه بینالمللی تخصصی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآوردههای لبنی اصفهان، شرکتهایی از استانهای اصفهان، تهران، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، فارس، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین، البرز، خوزستان، یزد و مرکزی به ارائه دستاوردهای خود میپردازند. همچنین نمایندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، هلند، دانمارک، چین، ترکیه، روسیه، آمریکا، کانادا و فرانسه نیز حضور دارند تا شبکه توزیع و فروش خود در کشورمان را تقویت کنند.
حضور دامها و نژادهای برتر دام استان، پاویون ویژه اسب، مانژ سوارکاری، حضور پاویون شرکتهای دانشبنیان، برگزاری چهار کارگاه آموزشی، برگزاری بیش از 20 جلسه B2B با هیاتهای تجاری خارجی و غرفهداران و بازدید از کارخانجات و مراکر تولیدی استان از جمله ویژگیهای نمایشگاه صنعت دام و طیور امسال خواهد بود.
از جمله برندهایی که در بیستمین دوره نمایشگاه صنعت دام و طیور اصفهان حضور خواهند داشت نیز میتوان به پیشگام دامپرور سپاهان، فوده، قیام، فجر، فکا، بهدانه نامآوران، شهدینه، پگاه اصفهان، کیمیا رشد سپاهان، صدرا، شرکت تعاونی فاتح، رویان دارو، کودیس، ویوان، زانیار، آریو و... اشاره کرد.
علاقمندان به بازدید از بیستمین نمایشگاه بینالمللی تخصصی دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و فرآوردههای لبنی میتوانند از ساعت 15 تا 21 روزهای یکم تا چهارم شهریورماه به نمایشگاه بینالمللی اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبروی منطقه روشندشت مراجعه کنند.
رویکردهای جدید برای حضور فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان، دهمین جلسه کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی در حالی به میزبانی نمایشگاه اصفهان برگزار شد که اعضای حاضر در آن راهکارهای بهرهبرداری فعالان اقتصادی استان از ظرفیت مجموعه جدید نمایشگاهی اصفهان را مورد بررسی قرار دادند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان در این جلسه نقش رویدادهای نمایشگاهی در توسعه اقتصادی را بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: یکی از راهکارهای توسعه صادرات برای کشورها، حضور در نمایشگاههای تجاری و تخصصی است چرا که نمایشگاه یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای توسعه محصول و همچنین بهترین راهکار برای توسعه سرمایهگذاری در مناطق به شمار میرود.
علی یارمحمدیان با بیان اینکه اصفهان در بسیاری از بخشهای اقتصادی رتبههای برتر کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: اصفهان در حوزههای سنگ، فولاد، تولید تجهیزات و ماشینآلات، دام و طیور، کشاورزی و گل و گیاه، فرش و طلا و جواهر حرف اول کشور را میزند؛ این پتانسیلهای گسترده نشان میدهد که اصفهان میتواند محرک افزایش و توسعه صادرات کشور باشد و برای دستیابی به این موضوع، رویدادهای نمایشگاهی بهترین ابزار به شمار میروند.
وی با تاکید بر اینکه ظرفیت صنعت نمایشگاهی در اصفهان افزایش یافته است، ادامه داد: با ساخت و تجهیز محل جدید برگزاری نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان، اقدامات لازم برای حضور مطلوب شرکتها و فعالان اقتصادی در نمایشگاه پیشبینی و انجام شده است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان تاکید کرد: اکنون که زیرساختهای استاندارد صنعت نمایشگاهی در اصفهان فراهم شده، لازم است نمایشگاههایی برگزار شود که در سطح منطقه و بینالملل موفق ظاهر شود؛ به همین منظور از پیشنهاد فعالان اقتصادی برای دستیابی به این موفقیت استقبال میکنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز که به صورت مجازی در این جلسه حضور داشت گفت: بهرهبرداری از محل جدید برگزاری نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان یک اقدام بسیار مهم و اساسی در حوزههای تجارت، توجه به شتابدهندهها و همچنین گردشگری به شمار میرود.
مسعود گلشیرازی با تاکید بر اینکه لازم است همراهی ویژهای توسط شرکتهای فعال بخش خصوصی اصفهان با نمایشگاه صورت گیرد، افزود: برای اینکه چراغ نمایشگاه روشن باشد، صنایع مهم اصفهان باید حضور جدی در رویدادهای نمایشگاهی داشته باشند و از برگزاری این رویدادها حمایت کنند.
وی اظهار داشت: دستیابی به توان صادراتی و همچنین پیشبرد موفقیتهای فراصنعتی با استفاده از پتانسیلهای نمایشگاهی قابل انجام است و بر همین اساس، امیدواریم شرایط لازم برای حضور مطلوب شرکتهای بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در نمایشگاه اصفهان ایجاد شود.