نمایش موارد بر اساس برچسب: اتاق بازرگانی
لزوم تبیین نقش نمایشگاه و اتاق بازرگانی در توسعه اقتصاد و صادرات استان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، رسول موسی رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست ضمن تأکید بر نقش موثر نمایشگاهها در اقتصاد استان و معرفی اصفهان در سطح بینالمللی، اظهار داشت: شهر هانوفر آلمان نمونهای از شهرهایی است که به واسطه برگزاری نمایشگاه هانوفر در سطح بینالمللی مطرح شده است.
وی با بیان اینکه باید به نمایشگاه بهعنوان یک صنعت نگاه شود، افزود: لازم است سازمانها و نهادهای استان با تأثیر و نقش نمایشگاه در رونق اقتصادی آشنا شوند.
موسی رضایی ضمن تأکید بر لزوم عضویت نمایندگان شرکت نمایشگاههای استان در کمیسیونهای تخصصی اتاق اصفهان، بر اطلاعرسانی برگزاری نمایشگاهها برای اعضای اتاق بازرگانی تأکید کرد و ادامه داد: اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان دو مجموعه اقتصادی جداییناپذیر هستند. محل فعلی نمایشگاه کاملاً شایسته اصفهان است و این نمایشگاه، آبروی شهر و استان محسوب میشود.
دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد با همکاری صداوسیمای مرکز استان، اطلاعرسانی نمایشگاهها به نحو مطلوبتری انجام پذیر. همچنین مشکل کمبود پرواز از فرودگاه اصفهان باید از طریق شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری گردد.
وی همچنین پیشنهاد داد کارگروه اجرایی میان واحد ارتباطات و واحد بازاریابی و روابط بینالملل اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان جهت پیگیری سریعتر امور و برگزاری جلسات کارشناسی تشکیل شود.
احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان نیز ضمن معرفی ظرفیتهای نمایشگاه بینالمللی و تشریح پروژههای طرح توسعه، خواستار همکاری اتاق بازرگانی اصفهان در اطلاعرسانی به اعضای اتاق جهت مشارکت بیشتر در نمایشگاهها و اختصاص فضای تبلیغاتی شد.
وی با بیان اینکه مشارکت شرکتهای اصفهان در نمایشگاههای استان کمتر از 15 درصد است، تصریح کرد: این آمار باید افزایش پیدا کند و در این راستا، باید از ظرفیتهای اتاق اصفهان بهعنوان سهامدار عمده نمایشگاه استفاده شود. همچنین شرکت نمایشگاهها در برنامهای که در راستای توسعه اقتصاد استان برای چهار سال آینده خود تعریف کرده، نقش شتابدهی در حوزه تولید، تجارت و صادرات خواهد داشت و نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی نیز در این برنامه تعریف شده است.
طحانیان با بیان اینکه اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی میتواند هاب نمایشگاهی کشور باشد، افزود: در سالهای گذشته از ظرفیت 15 شهر خواهرخوانده اصفهان بهره کافی برده نشده و لازم است این موضوع با همکاری شهرداری پیگیری شود. همچنین برخی بخشنامههای داخلی مانع حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاهها است و از طرف دیگر، کمبود پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه اصفهان یکی از موانع بزرگ حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه اصفهان محسوب میشود.
وی موفقیت شرکت نمایشگاهها را موفقیت اتاق بازرگانی دانست و حضور نمایندگان این شرکت در جلسات کمیسیونهای تخصصی اتاق بازرگانی را گامی رو به جلو در راستای استراتژی شبکهسازی توسط نمایشگاه عنوان کرد.
مهدی سهلآبادی، معاون اجرائی دبیرکل اتاق بازرگانی نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکتهای بزرگ اصفهانی به دلیل کمبود بازدیدکننده در نمایشگاههای اصفهان حضور ندارند، ارائه تسهیلاتی جهت بازدید از سایر شهرستانها و استانها را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان زمینه بازدید هیئتهای تجاری خارجی از نمایشگاههای استان را فراهم کرده، گفت: لازم است تقویم نمایشگاهی استان به اطلاع سازمانهای مرتبط بینالمللی از جمله اتاقهای بازرگانی و سفارتخانهها برسد. قطعاً در صورت حضور بازدیدکنندگان خارجی، شرکتهای اصفهانی برای حضور در نمایشگاهها مشتاقتر خواهند شد.
برگزار ی جشنواره گیاهان دارویی در 10 آبان ماه سال جاری
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه که با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی، سلامت، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد ، اکبر پیرستانی دبیر علمی کنفرانس عنوان داشت : جشنواره گیاهان دارویی از ١٠ الی ١٣ آبان از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت حضور قدرتمند استان اصفهان در این جشنواره با توجه به پتانسیلهای موجود در این زمینه تصریح کرد: شرکتهای بزرگ و معتبری که توانایی حضور مستقل در این برنامه را دارند میتوانند از طریق نشانی https://ecii.ir ثبت نام کنند.
وی از ارایه درخواست تخصیص فضای ٨٠ مترمربعی برای حضور مراکز دانشگاهی و کوچک در این جشنواره خبر داد و خواستار مشارکت حداکثری تمامی نهادهای حاکمیتی، دانشگاهها و اتاق بازرگانی برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این برنامه شد.
پیرستانی افزود: در این جشنواره آخرین دستاوردهای شرکتها و محصولات دانش بنیان، ابزارهای تامین مالی و سرمایه گذاری، برنامههای توسعه بازار بینالملل، انتقال و تجاریسازی فناورهای توسعه یافته در سیستم دانشگاهی و پژوهشی، دستاوردهای مرتبط با استان و ظرفیتهای استانی، فروش داروهای گیاهی و فراوردههای طبیعی و راهاندازی سلامتکده طب سنتی ایرانی ارایه خواهد شد.
دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر تعریف کلان طرحی برای استفاده حداکثری از پتانسیلهای ملی و استانی در این زمینه تاکید دارد.
جلال عباسیان، عضو دبیرخانه ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی ایران نیز در این نشست با بیان اینکه برای استانهای حاضر در جشنواره در حدود ٤٠ متر فضا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با این وجود این مساحت برای ١٠ استان دارای بیشترین پتانسیل در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی که شامل اصفهان نیز میباشد، امکان افزایش تا ٨٠ متر خواهد داشت.
در ادامه این نشست نیز توضیحاتی در خصوص کنفرانس بینالمللی نوآوری و فناوری تولید و فراوری گیاهان دارویی که با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان برگزار خواهد شد، ارایه گردید. همچنین عنوان شد محورهای همایش شامل مباحث نوین و فن آورانه در تولید و مدیریت گیاهان دارویی با استفاده از خاک و سیستم هیدروپونیک، مباحث نوین در فراوری گیاهان دارویی و معطر، کاربرد گیاهان دارویی در تغذیه و سلامت دام و طیور، طراحی، بازاریابی و بسته بندی گیاهان دارویی، بیوتکنولوژی و کشت بافت گیاهان دارویی، مدیریت آفات و بیماری ها و مکانیزاسیون گیاهان دارویی می باشد. گفتنی است این کنفرانس ١٦ و ١٧ آذر برگزار خواهد شد و مهلت ارسال مقالات ١٥ آبان است.
روح الله میرزا امیری مدیر امورکمیسیونهای اتاق بازرگانی اصفهان و دبير منطقه ويژه علم و فناوري استان اصفهان نیز افزوده شدن مباحث بازرگانی، صادراتی، جذب سرمایهگذاری خارجی و تولید مشترک در محورهای همایش گیاهان دارویی را ضروری عنوان و تصریح کرد: از این طریق میتوان بهرهبرداری لازم را برای تامین شرکای خارجی در این زمینه انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری نشستها و وبینارهایی پیش از برگزاری این رویداد در برگزاری هر چه بهتر آن حایز اهمیت است گفت: برای رفع مشکلات حوزه گیاهان دارویی می توان، مسایل را در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان طرح و پیگیری نمود.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان دیدار کرد : تقدیر از اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دیدار کرد و از همکاری موثر بین اتاق بازرگانی اصفهان و دانشگاه ازاد اسلامی استان اصفهان تقدیر نمود.
در این نشست روند اقدامات انجام شده و برنامه های آتی در سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه و مدرسه کسب و کار مورد بررسی قرار گرفت. و حمایت مستمر از فعالیت های آتی سرای نوآوری مورد توافق طرفین قرار گرفت.
پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: همکاری های اتاق و دانشگاه در زمینه پیوند دادن دانشگاه و صنعت موفقیت آمیز و دارای چشم انداز روشن می باشد که قابلیت پیاده سازی در استان های دیگر را دارا می باشد..
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اضافه کرد: اقدامات انجام شده از سوی "سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه" مفید و عملیاتی است.طرح پویش نیز در استان اصفهان با همکاری اتاق بازرگانی به عنوان یک فرهنگ در جامعه در حال شکل گیری است و این اقدام در دانشگاه نهادینه شده است.
نجفی بیان کرد: طرح پویش از ابتکارات سرای نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان بوده و توانسته جایگاه خود را در بین صنایع و اساتید و دانشجویان پیدا کند. هم اکنون تعداد زیادی از دانشجویان، در حوزه های مختلف صنعتی کار خود را به صورت های مختلف آغاز کرده اند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این در "سرای نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه" در قالب ۱۷ دپارتمان فنی و تخصصی و با همکاری ۱۳۵ نفر از اعضای هیات علمی منتخب دانشگاهی اماده ارائه مشاوره تخصصی و صنعتی به بنگاه های اقتصادی هستند که می توان آن را از اقدامات موثر سرای نوآوری دانست. هم اکنون چهار رویداد تحت عناوین صنعتیار، مدرسه تابستانی مهارت محور، طراحی و ایده پردازی خلاقانه بسته بندی و ساخت محصولات از ضایعات سنگ با همکاری، اساتید دانشگاه، مراکز صنعتی و صاحبنظران صنایع در سرای نوآوری در حال برگزاری است که می توان آنها را از نشانه های همبستگی مناسب صنعت با مراکز علمی دانشگاهی برشمرد.
مسعودگلشیرازی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: تجارت نباید به هیچ طریقی متوقف شود
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان نود و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان همزمان با آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان و با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.
دراین جلسه شورا که به بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های تجارت، ارزی و مالیاتی اختصاص یافت، آقای دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص برخی بخشنامه ها، مقررات و محدودیت ها که مورد گلایه صادرکنندگان بود، گفت: در دولت معتقدیم اگر امروز تصمیم گرفتیم، نباید تصمیم متضادی در خصوص آن دوباره اتخاذ کنیم و در صورت نیاز چند سال بعد اصلاحات درباره آن تصمیم داشته باشیم، همچنین دولت اعتقاد به سیاست گذاری دستوری ندارد.
واعظی با بیان اینکه طی سه سال گذشته کشور با جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو بود، گفت: باید ارزی که صادرکنندگان کالا با آن صادر می کردند را به بانک مرکزی باز می گرداندیم تا کالای اساسی برای سفره های مردم تهیه می شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در این شرایط ناچار شدیم طی سه سال گذشته از ارز صادرکنندگان استفاده کنیم و ما توانستیم با ارز صادراتی صادرکنندگان بخشی از مشکلات سفره و معیشت مردم را حل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی نرخ ارز ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست، گفت: ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده است.
.وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه شرایط در حال تغییر است، گفت: اگرچه تحریم ها کاهش نیافته، اما اکنون فروش و صادرات نفت در کشور روان شده است و امیدواریم این شرایط را پیش بریم.
وی اضافه کرد: کشور زمانی که نیاز به ارز دارد یا باید از کشور خارجی استقراض کند و یا از صادرکنندگان یا تولیدکنندگان، که انتخاب ما شما بودید.
رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به برخی گلایه های صادرکنندگان در خصوص مشکلات پیرامون صدور ویزا گفت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل کرونا و موضوع سلامتی، در رابطه با ویزا مشکل دارند، این طبیعی است، اما با وزارت امور خارجه برای حل این موضوع به ویژه برای بهبود شرایط تولیدکنندگان و صادرکنندگان تلاش خواهیم کرد.
وی در مورد تفویض اختیار برخی مسائل به استان ها، گفت: معتقدم که مسئولان در استان ها موضوعات استان خود را بهتر تشخیص می دهند و این خوب است، اما تصمیم گیری در برخی موارد همچون ارز، ملی است، بنابراین نمی توان در استان ها جداگانه تصمیم گیری شود، اما آنچه را به استان ها تفویض می کنیم که نیاز به تصمیم ملی نداشته باشد.
تولیدکنندگان و صادرکنندگان افتخار کشور هستند
در ادامه عباس رضایی، استاندار اصفهان با بیان اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان افتخار کشور هستند، وجود 72 شهرک صنعتی، 10 هزار بنگاه اقتصادی، تولید 45 درصد فولاد کشور،تولید 55 درصد مصنوعات طلای کشور، وجود بیش از 2200 واحد تولید سنگ و18 هزار واحد نساجی را علاوه بر فرصت و مولفه های مهم و تاثیرگذار اقتصادی، به واسطه تحریم های موجود، کرونا و کم آبی شدید، شمشیری دولبه و تهدیدی برای استان دانست.
وی کسب رتبه اول شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در بین شوراهای گفت و گوی کشور و اجرایی شدن 80 درصد مصوبات استانی و ظرفیت تولید روزانه بالغ بر 5 میلیون عدد انواع ماسک را از جمله مفاخر استان دانست.
رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خواستار تدوین برنامه جامع صادرات برای ایجاد امکان صادرات تولیدات مازاد بر مصرف داخل، ایفای تعهدات دستگاه های دولتی و سر و سامان دادن به بازارپول وشبکه بانکی شد و پیشنهاد تفویض اختیار به استان ها در حوزه شورای معادن، کارگروه ماهیت استان ها و موضوعات مربوط به تنظیم بازار ، و تفویض اختیار کامل در مسایل مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و موضوعات ارزی فعالان اقتصادی را ارایه داد.
مشکلات فعالان اقتصادی با همکاری دولت و مجلس رفع شود
همچنین رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از عدم امکان بازپرداخت اقساط و تسویه تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی از محل صندوق توسعه ملی و جزء "د " بند 6 قانون بودجه سال 1388 و منابع داخلی بانک ها به دلیل نوسانات ارزی پیش آمده ، پیشنهاد تمدید اجرای این قانون را حداقل تا پایان سال 1400 مطرح نمود.
مسعودگلشیرازی با بیان اینکه در ستاد تسهیل تا پایان سال جاری به این واحدهای تولیدی مهلت داده شده است تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بااتمام این مهلت، خیل عظیمی از تولیدکنندگان دچار بحران جدی خواهند شد و لازم است با همکاری دولت و مجلس راهکار رفع آن ارایه شود.
بروز کسر تخلیه که باعث تحمیل جرائم، ارجاع به تعزیرات و عدم آزاد سازی وثایق واردکنندگان می شود و بعضا به دلیل اشتباهات ثبت کنندگان وزن مورد تعهد و وزن وارداتی دارای مغایرت است، موضوع دیگری بود که دراین جلسه عنوان شد. و پیشنهاد ابطال رویه جدید و بازگشت به رویه قبل به صورتی که هرگونه ابهام در خصوص کسر تخلیه با استعلام بانک های عامل از گمرک ترخیص کننده کالا مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گیرد، ارایه شد.
دبیرشورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی همچنین تاخیر در ارائه اسناد حمل کالا و مشمول شدن واردکنندگان به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز را موجب تحمیل هزینه های قابل توجهی به آنها دانست و خواستار رفع این موضوع توسط دولت برای واردکنندگان دارای عذر موجه شد.
عدم استرداد به موقع مالیات ارزش افزوده برای صادرکنندگانی که در موعد مقرر رفع تعهد ارزی نموده اند از موضوعات مالیاتی فعالان اقتصادی در این جلسه بود که رئیس اتاق اصفهان با تاکید بر اینکه این موضوع سرمایه در گردش صادرکنندگان را مختل نموده است، خواستار استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان بدون هیچ پیش شرطی در مهلت یکماهه مندرج در قانون شد.
مسعودگلشیرازی در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات مربوط به ورود سازمان امور مالیاتی به تراکنش های قبل سال 95 بر توجه ویژه دولت به این موضوع و رفع این مشکل یکبار برای همیشه تاکید کرد.
به دنبال واگذاری سیاست های تجاری به وزرات صمت هستیم
آقای دکتر حمیدزادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیزدر خصوص موضوع تاخیر در ارائه اسناد حمل کالا توسط واردکنندگان مشمول شدن به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز گفت: برخی بخشنامه های مربوط به واردات و صادرات درچارچوب سیاست های تجاری بوده که با توجه به شرایط ارزی کشور، بانک مرکزی مجبور به ورود شده و وزیر صمت به دنبال واگذاری سیاست های تجاری به وزرات صمت و عدم اجرای آن توسط بانک مرکزی است.
در پایان جلسه مقررشد پیشنهاد امکان بازپرداخت اقساط و تسویه تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی از محل صندوق توسعه ملی تاپایان کرونا برای پیگیری به اتاق ایران ارایه شده و این موضوع از طریق نمایندگان مجلس نیز پیگیری شود. همچنین درخصوص موضوع تاخیر در ارائه اسناد حمل کالا توسط واردکنندگان مشمول شدن به پرداخت مابه التفاوت نرخ ارزنیز مصوب شد پس از احصاء مشکلات دیگر استان ها از سوی اتاق ایران به ستاد اقتصادی دولت ارایه شود. در خصوص اخذ مالیات از تراکنش های بانکی بعد از سال 1395نیز مصوب شد در جلسه ویژه ای با حضور وزیر اموراقتصادی و دارایی ، رئیس اتاق اصفهان و چندتن از فعالان اقتصادی موضوع طرح ورفع شود.
تارگت ،اتفاقی مهم در حوزه بازاریابی و فروش زیست بوم کسب و کار اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در افتتاحیه این رویداد، ضمن تبریک ایام ماه رجب، گفت: شتاب دهنده بازاریابی و فروش در راستای پاسخ به نیاز مبرم فعالان اقتصادی اصفهان به نیروهای متخصص وکارآزموده در حوزه بازاریابی و فروش راه اندازی شد.
وی هدف از ایجاد شتاب دهنده های بازاریابی و فروش، صادرات و تجارت الکترونیک را ایجاد حلقه واسطی بین اعضاء اتاق و فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مرتبط برای پاسخ به نیازهای واحدهای صنعتی استان و کمک به توسعه کسب و کار اعضاء که عمدتا در حوزه تجارت بین الملل فعالیت دارند، عنوان کرد.
گلشیرازی گفت: برای گذر از دوران صنعتی به فراصنعتی، ملزم به توجه به حوزه خدمات هستیم که یکی از راه های آن تبدیل شدن به واسطه های فروش و صادرات کارآزموده و متبحراست.
وی در ادامه سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از استقبال 6هزار نفر از رویداد های شتابدهنده بازاریابی و پذیرش قریب 200نفر در رویداد تارگت ، توصیه نمود: از این فرصت مغتنم بهره برداری کنید.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان همچنین بر مرورمداوم و عملیاتی دروس بازاریابی و فروش و به روز رسانی اطلاعات این حوزه، انتخاب مربی و حفظ ارتباط استاد و شاگردی و هدفمندی و صبر برای رسیدن به هدف نهایی تاکید کرد.
وی افزود: جامعه صنعتی و نیمه صنعتی ما به شدت نیازمند فرهیختگان حوزه بازاریابی و فروش برای به حرکت انداختن ظرفیت های خالی واحدهای صنعتی است. و اینکار محقق نمی شود مگر با همت و پشتکار شما نیروی جوان .
وی بازار کاری شرکت کنندگان علاقمند در این دوره را تضمین شده دانست و تصریح کرد: موفقیت شما بارقه امیدی برای دیگر علاقمندان این حوزه است.
فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم هدف از رویداد تارگت را تربیت نیروی متخصص در زمینه بازاریابی و فروش بیان کرد.
رئیس شورای راهبردی مراکز شتاب دهنده اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ابراز خرسندی از نتایج مثبت رویداد ماراتون صادرات ، گفت: این رویداد تاثیر مثبتی در ثبات و ایجاد مسیر شغلی آینده گروه های شرکت کننده در این دوره داشته است. وامید است«تارگت» نیز با حضور علاقمندان به بازاریابی و فروش و حمایت اتاق بازرگانی اصفهان در مسیر شغلی شرکت کنندگان موثرواقع شود.
احسان شهیر، مدیر توسعه کسب و کار نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم فعالیت خود با هدف کمک به بهبود محیط کسب و کار اقدام به ایجاد شتاب دهنده های صادرات، بازاریابی و فروش و تجارت الکترونیک نموده است، افزود: رویداد تارگت به عنوان دومین فعالیت شتاب دهنده بازاریابی وفروش، پس از رویداد آن روی سکه که با استقبال قریب 6000 نفر برگزار شد با 4 ماه اقدام کارشناسی و مدیریتی توسط متخصصین و اساتید مرتبط با این حوزه طراحی شده است. وی رویداد مذکور را حاصل همت شورای راهبردی متشکل از فعالان زیست بوم کسب و کار با حمایت هیات رئیسه و اعضای هیات نمایندگان اتاق نهم به نخبگان دانست.
شهیر چشم انداز مرکز شتاب دهنده بازاریابی و فروش را ایجاد زیست بومی کامروا برای حوزه های مختلف اقتصاد و کسب و کار بیان و تصریح کرد: در این رویداد فرایند مدار ، طی چندین هفته با حضور علاقمندان به این حوزه و حمایت اتاق بازرگانی اصفهان، قرار است اتفاق مهمی در عرصه بازاریابی و فروش رقم بخورد.
در ادامه این رویداد وحیدخدری کیا، مشاورعالی اقتصادی و بازرگانی شرکت ها و سازمان ها به بیان نکاتی در خصوص کلیدواژه های اصلی بازاریابی،فروش ، برندینگ و تبلیغات پرداخت. وی در ابتدای سخنان خود انسجام و نظم موجود در اتاق اصفهان را ستودنی دانست و تاکید کرد: از آنجا که کشور ما سبقه خوبی در برندسازی نداشته است، اقدام اتاق بازرگانی اصفهان برای پرورش علاقمندان به برندسازی را باید به فال نیک گرفت.