نمایش موارد بر اساس برچسب: اقتصاد
فولاد مباركه همواره درك درستی از شرایط بازار و مشتریان داشته است
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، حامد ضیایی با اشاره به تعاملات سازنده مابین فولاد مبارکه و انجمن، اظهار داشت: نهفقط در این شرایط که با کاهش قیمتها مواجه هستیم، بلکه در همه احوال تلاش کردهایم با گفتوگو و تعامل دوطرفه مشکلات را مدیریت و مرتفع نماییم.در فرهنگ سازمانی فولاد مبارکه اینگونه نیست که شرکت فقط منافع خود را مدنظر قرار دهد و نسبت به مشکلات صنایع پائیندست بیتفاوت باشد.
وی با تأکید بر اینکه اگر از یک مرحله به بعد برای اعضای انجمن امکان و توان خرید سلب شود، بهیقین تولیدکننده اصلی هم متضرر خواهد شد، گفت:ازاینرو با گفتوگو ارائه نظرهای کارشناسی بین طرفین تلاش خواهیم کرد شرایطی فراهم کنیم تا هم در تولید و فروش و هم در زنجیره مشتریان به مداومت برسیم.ما باید تلاش کنیم با پیشبینیهای اقتصادی کارآمد و درک درست از تولید، بازار و مشتری به راهکارهایی دستیابیم که برای بالادست و پاییندست و ردههای میانی و مشتری نهایی بهترین شرایط ایجاد شود.
حامد ضیایی ادامه داد: این انجمن در راستای کار تشکلی که حتما برای کل مجموعه صنفی و مشتریهای هر صنف و زنجیرههای تولیدکنندگان بالادست و پاییندست فولاد نتیجهبخش خواهد بود، باهدف ایجاد همدلی و یکصدایی و تجمیع نظرات و حرکت به سمت کار جمعی ایجاد شده است. در این راستا انجمن در ذیل اتاق بازرگانی ایران که پارلمان بخش خصوصی است تشکیلشده و اعتقاد ما این است که رستگاری اقتصاد در کشور از طریق اتاق بازرگانی میسر خواهد بود. باید تصدیگری دولت از این طریق کم بشود و اختیارات مخصوصا اقتصادی به بخش خصوصی آنهم از طریق کانال اتاق بازرگانی ایران و اتاقهای استانی و شهرستانی تفویض شود.
رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازههای فولادی ایران بابیان اینکه این انجمن در ایران 600 کارخانه تولید سازه فولادی را در زیرگروه خود دارد، ادامه داد: بسیاری از اعضا وظیفه صادرات به کشورهای منطقه را با ظرفیت حدود 4 میلیون تن بر عهدهدارند.
وی از وجود ظرفیت اشتغال حدود 40 تا 50 هزار نفر در این حوزه خبر داد و با اشاره به اهمیت تولید محصولات کیفی در حوزه ساختمان تصریح کرد: انجمن از دیرباز به این نکته توجه ویژه داشته است. ازاینرو سالهاست که کار صنعت ساختمان و سازه مهندسیشده است و در این راستا در همه کارخانههای صنف واحد طراحی و QC بنانهاده شده است. البته با طراحان و جامعه مهندسین مشاور و انجمن علمی سازههای فولادی نیز مشارکت داشته و داریم. در همین راستا از شرکت فولاد مبارکه نیز برای حضور در کنفرانس آذرماه دعوت به عملآوردهایم.
ضیایی در خصوص نتایج حاصل از جلسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازههای فولادی ایران با مدیران فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد: جلسه خوبی بود؛ و مدیران فروش داخلی فولاد مبارکه هوشمندانه و منطقی خواستههای اعضای انجمن را شنیدند و مقرر شد راهکارهای ارائهشده نهایی و بهکار گرفته شود.
بررسی اعطای اعتبارات بلندمدتتر به مشتریان فولاد و کاهش عرضه محصولات در بورس کالا
محمد تاجمیر ریاحی مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه نیز در خصوص اهمیت و نتایج این جلسه گفت: جلسه باهدف بهبود ارتباط فولاد مبارکه و مشتریان سازههای فلزی، بهبود تعاملات با فولاد مبارکه و انجمن سازههای فلزی، ارتقاء سطح کیفی محصولات فولاد مبارکه و شناسایی انتظارات مشتریان برگزار شد.
محمد تاجمیر ریاحی از مطرحشدن مباحث مفید و کاربردی در این جلسه خبر داد و گفت: یکی از این موارد استفاده از محصولات کیفی در سازههای فلزی بود که در این خصوص تبادلنظر شد و شرکت را بر آن داشت تا راهکارهای مؤثر در حوزه بهبود کیفیت محصول در حوزه سازههای فلزی را دنبال و اجرایی نماید تا بدینوسیله سازههای مقاومتر و سبکتر در جریان احداث بناها به کار گرفته شود. لذا در همین راستا شناسایی نیازها و انتظارات انجمن مطرح شد که امیدواریم فولاد مبارکه بتواند این توقعات را به بهترین شکل برآورده نماید.
وی با تأکید بر اینکه کاهش شدید قیمتها در بازار و دستیابی به راهکارهای مناسب برای گذر از این شرایط، اهمیت برقراری تعامل هرچه بیشتر بین فولاد مبارکه و انجمن و سایر مشتریان را دوچندان نموده است گفت: در پایان این جلسه پیشنهادهای اعطای اعتبارات بلندمدتتر به مشتریان فولاد و کاهش عرضه محصولات در بورس کالا مطرح گردید که مقرر شد فولاد مبارکه با هماهنگی وزارت صمت این موضوعات را اجرایی نماید.
جهش تولید و فروش ذوب آهن اصفهان در ۹ ماهه اول سال جاری
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، سود این شرکت طی سال گذشته به میزان ۱۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال رسید که دلایل افزایش میزان درآمد و سود شرکت ناشی از تمرکز بر تولید و فروش محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر، تمرکز شرکت بر صادرات به دلیل ارزش افزوده بالاتر، افزایش تورم و افزایش سطح عمومی قیمتها است.
همچنین در سال ۹۹ ذوب آهن، شاهد رشد ۲۴۵ درصدی سودآوری شرکت های تابعه داخلی نسبت به سال ۹۸ بوده است.
در واقع ذوب آهن دست کم طی یک دهه گذشته برای نخستین بار در سال ۹۹ از زیان انباشته خارج شد تا بتواند سود را بین سهامداران توزیع کند و شرایط برای پیوستن از فرابورس به بورس مهیا شد که این کار در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شد.
موفقیت ذوب آهن اصفهان در سودآوری ادامه یافت و در سال جاری نیزاین شرکت موفق شد رکورد سود آوری خود را تنها در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ارتقاء دهد و با افزایش ۱۹۵ درصدی به سود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برسد و حاشیه سود این شرکت برای نخستین بار از ۱۲ درصد عبور کرد.
عمده سود آوری ذوب آهن اصفهان حاصل بهبود فرایند، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و رشد صادرات بوده است و تنها حدود ۳۰ درصد از این افزایش سود حاصل تورم و افزایش قیمت ارز می باشد.
تولید انبوه ریل مطابق استاندارد جهانی که در ۶ محور خط آهن ایران استفاده شد و در حال نصب است، تولید ریل زبانه سوزن و ریل مترو تهران، تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر همچون ورق سازه های فولادی، آرک معدن، تیرآهن بال پهن و ... ، صرفه جویی در مصرف آب و انجام پروژه های مختلف برای استفاده از پساب به جای برداشت آب از رودخانه، توسعه صادرات و دستیابی به مدال افتخار ملی صادرات و ... از جمله دستاوردهای این شرکت طی سه سال اخیر است.
عملکرد ذوب آهن اصفهان در ۹ ماهه گذشته نیز نشان از افزایش تولید در اغلب بخش های تولیدی و همچنین افزایش فروش این شرکت دارد. تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی باوجود مشکلات ناشی از کمبود مواد اولیه و بحران آب تا پایان آذرماه امسال موفق به تولید ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تن چدن مذاب شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد، ضمن اینکه رکورد تولید ۹ ماهه چدن با سه کوره بلند را در تاریخ این شرکت به جا گذاشته است.
منصور یزدی زاده مدیر عامل این شرکت ضمن بیان مطلب فوق گفت: امسال این شرکت با سه کوره بلند فعالیت می کند واگر مشکلات کمبود مواداولیه و آب وجود نداشت، به طور قطع تولید بیشتری حاصل می شد. با این وجود امیدواریم تا پایان سال به تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن برسیم که در تاریخ این شرکت بی سابقه است.
وی افزود: با توجه به افزایش تولید چدن و محدودیت بخش فولادسازی، تولید شمش چدن به ۵ برابر سال گذشته رسید که بخش عمده آن در ۹ ماهه نخست سال جاری صادر گردید.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این مجتمع عظیم صنعتی در ۹ ماهه ابتدای امسال در تولید کک خشک ۳ درصد، در تولید آگلومره ۴ درصد، در تولید فولاد خام ۵ درصد و در تولید شمش آماده ۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش تولید داشته است.
یزدی زاده به برنامه ریزی این شرکت جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش اقتصادی بیشتر اشاره کرد و گفت: در این راستا در ۹ ماهه نخست سال جاری تولید کلاف در ذوب آهن اصفهان حدود ۱۰ برابر سال گذشته بود و به ۱۲۶ هزار و ۸۸۷ تن رسید، در حالیکه تولید میلگرد تنها یک درصد رشد داشت و در تولید تیرآهن، شمش کالایی و سایر محصولات تغییری نداشتیم.
وی افزود: برنامه ریزی ذوب آهن جهت افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر موجب شد این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۰ از فروش محصولات خود۲۵ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان درآمد کسب نماید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد افزایش داشته است.
منبع :روابط عمومی هلدینگ صدر تامین
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه مطرح کرد :لزوم نگاه ملی به فولاد مبارکه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، نشست هماندیشی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با رسانههای شهرستانهای مبارکه و لنجان برگزار شد.
در این نشست، هادی نباتینژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) اظهار کرد: در راستای تداوم سلسلهجلسات منظم روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اصحاب محترم رسانه، فرصت دیگری فراهم شد تا با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه دیداری صورت گیرد.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد روابط عمومی این شرکت با فعالان رسانهای سراسر کشور خاطرنشان کرد: حجم گستردهای از ارتباطات رسانهای میان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و رسانههای کشور شکل گرفته است.
فولاد مبارکه گرداننده چرخ اقتصادی کشور است
وی با بیان اینکه سعی ما همواره در راستای برقراری ارتباط مؤثر و دائمی با رسانهها بوده است، اما متأسفانه به دلیل محدودیتهای دوران شیوع ویروس کرونا، دیدارهای حضوری با رسانهها کاهش پیدا کرد، اذعان داشت: حمایت رسانهها از فولاد مبارکه بهعنوان یک صنعت ملی، امری بسیار ضروری و مهم است؛ چراکه این صنعت در همه عرصهها خوش درخشیده و بهنوعی گرداننده چرخ اقتصادی کشور است.
نباتینژاد با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه فولاد مبارکه در کشور ادامه داد: حمایت از مجموعههای رسانهای، فرهنگی و تبلیغاتی در دستور کار روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است، اما این نکته را هم باید در نظر داشت که با رشد فزاینده رسانهها در کشور، برقراری ارتباط مستمر و مداوم با همه رسانهها در یک بازه زمانی محدود امکانپذیر نیست.
باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت
وی با بیان اینکه باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت، تصریح کرد: اطلاعرسانی درخصوص مسئولیتهای اجتماعی فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه این شرکت حمایتهای خود را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی از شهرستان مبارکه دریغ نکرده و انتظار ما از رسانههای این شهرستان بازتاب و انعکاس این فعالیتهاست.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش ویژه رسانهها در بازتاب سرآمدی فولاد مبارکه در بهینهسازی مصرف آب در میان فولادسازان جهان گفت: اطلاعرسانی صحیحی از میزان مصرف آب فولاد مبارکه صورت نگرفته که انتظار میرود رسانهها در انعکاس اقدامات مؤثر این شرکت در خصوص صرفهجویی در مصرف آب اهتمام بیشتری داشته باشند.
ضرورت روایت دستاوردهای فولاد مبارکه برای تزریق امید به جامعه
بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هماندیشی با رسانههای شهرستان لنجان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه فولاد مبارکه یک افتخار ملی است و نقش رسانهها در روایت توانمندیها و دستاوردهای این صنعت ضروری است، اظهار کرد: فولاد مبارکه بهعنوان صنعت استراتژیک کشور، نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای جلب مشتری ندارد، اما همواره از رسانهها خواسته و میخواهد که با روایت توانمندیها و دستاوردهایش، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.
تعامل با رسانهها براساس شیوهنامه ارزیابی رسانهها
وی با بیان اینکه انتظارات رسانهها از شرکت فولاد مبارکه باید منطقی باشد، افزود: افزایش و گسترش رسانهها در کشور باعث شده که فولاد مبارکه برای تعامل با آنها براساس معیارهای ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در همین راستا روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از مردادماه 1400 شیوهنامهای برای ارزیابی رسانهها و تعامل با آنها تدوین کرد تا از هرگونه رفتار سلیقهای در برابر رسانهها اجتناب شود و اگر در این مسیر اشکالاتی وجود دارد، رسانهها هستند که باید درصدد ارتقای امتیاز کیفی خود باشند.
سهم بسزای صنایع در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور
وی با اشاره به بازدید اصحاب رسانه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه در راستای آشنایی با سازگاری این صنعت با محیطزیست گفت: رویکردهای فولاد مبارکه در تأمین آب و تصفیه پساب در خاورمیانه و جهان کمنظیر است؛ بهینهسازی مصرف آب در فرایندهای تولید، جمعآوری و انتقال پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی شرکت علاوه بر کاهش وابستگی فولاد مبارکه به آب خام، به ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیطزیست منطقه منجر شده و رسانهها میتوانند پس از بازدیدی که داشتهاند، اقدامات مهم زیستمحیطی فولاد مبارکه را انعکاس دهند.
نباتینژاد با بیان اینکه وظیفه رسانهها، آگاهیرسانی منصفانه به جامعه است، با تأکید بر ضرورت تولید محتوای رسانهای بهویژه در حوزه صنعت و صنایع فولادی خاطرنشان کرد: طی ماههای اخیر هجمههایی بر صنایع کشور وارد شده و این در حالی است که صنایع علیرغم نیاز به انرژی و مصرف آن، سهم بسزایی در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور دارند.
فرهنگسازی برای مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی یکی از رسالتهای خطیر رسانههاست
وی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی اذعان داشت: ترویج این فرهنگ یکی از رسالتهای خطیر رسانههاست؛ چراکه مصرف بیشازاندازه انرژی در بخش خانگی موجب اتلاف منابع کشور خواهد شد، اما در بخش صنعت، موجب اعتلای اقتصاد کشور میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس تاکنون در مسیر صنعت سبز حرکت کرده است، تصریح کرد: احداث تصفیهخانه صنعتی، ارتقای تصفیهخانه استحصال پساب شهرهای اطراف ازجمله اقدامات زیستمحیطی شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک است، اقداماتی که میان فولادسازان جهان سرآمد بوده و رسانهها باید در انعکاس آن یاری رسانند.
علیمحمد حبیباللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از روابط عمومی فولاد مبارکه برای فراهم کردن فرصت بازدید رسانهها از خطوط تولید این شرکت اظهار کرد: وظیفه خود میدانیم که از صنعت کشورمان حمایت کنیم و در خصوص فعالیتهای صنایع روشنگری کنیم.
اسماعیل احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه نیز ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی فولاد مبارکه در راستای تقویت تعاملات با رسانهها، از فراهم کردن زمینه بازدید اصحاب رسانه شهرستان مبارکه از خطوط تولید فولاد مبارکه قدردانی کرد.
سید رسول موسوی، معاون فرهنگی شهرداری مبارکه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و جایگاه رسانه، آمادگی شهرداری مبارکه برای تعامل سازنده و اجرای برنامههای فرهنگی مشترک با فولاد مبارکه را اعلام کرد.
همچنین در این نشست خبرنگاران شهرستانهای مبارکه و لنجان به بیان دیدگاههای خود درباره بزرگترین فولادساز خاورمیانه پرداختند.