نمایش موارد بر اساس برچسب: خط دو مترو

پنج شنبه, 03 آذر 781 ساعت 15:01

توسعه خط 2 مترو با ریل ذوب آهن

به گزارش پایگاه ارمغان شهر، به نقل از دنیای معدن، علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : مدیران عامل سازمان های قطار شهری کشور حدود 3 ماه پیش از ذوب آهن اصفهان و فرایند تولید ریل در این مجتمع عظیم صنعتی بازدید داشتند و بر این اساس تعاملات بسیار خوبی با عزیزان برقرار شد.  

 

وی ادامه داد : ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا جزء لیست خرید سازمان های قطار شهری کشور قرار گرفته  و آمادگی کامل خود را برای تامین ریل مورد نیاز کلیه متروهای کشور اعلام نموده است و هم اکنون قطارهای شهری کشور از جمله تهران، تبریز، مشهد و اصفهان در مجموع 13 هزار تن ریل مورد نیاز خود را از ذوب آهن اصفهان خریداری کردند که حدود 11 هزار تن آن تحویل داده شده و  مذاکرات برای خرید پارت های ریل بعدی نیز در حال انجام می باشد. 

معاون بازرگانی ذوب آهن اظهار داشت : سازمان قطار شهری اصفهان نیز بعد از تجربه موفق خرید ریل مترو بهارستان از ذوب آهن، در دومین اقدام توسعه ای خود 2500 تن ریل 54E1 برای خط 2 مترو اصفهان از این مجتمع عظیم صنعتی خریداری کرده است.

وی اضافه کرد : از این میزان ریل تحویل داده شده به مترو اصفهان 100  تن سهم ریل سخت است که بجای واردات، از ریل ملی ذوب آهن اصفهان تامین شده است.

نصیری گفت : سازمان قطار شهری اصفهان در کنار ریل، برای احداث ایستگاههای خط 2 مترو اصفهان نیز در مجموع افزون بر 57 هزار تن مقاطع ساختمانی نیز از ذوب آهن خریداری کرده است.

وی تصریح کرد : در مجموع برای توسعه خطوط ریلی کشور و همچنین حفظ و نگهداری مسیرهای در حال بهره برداری مترو و راه آهن سراسری طبق برنامه توسعه کشور مجموعه ذوب آهن اصفهان با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری سالیانه حدود 100 هزار تن ریل از پروفیل های مختلف مورد نیاز را تولید و در اختیار مترو کلان شهرها و همچنین راه آهن سراسری قرار دهد.

علیرضا مهرابی مدیر نورد ذوب آهن اصفهان نیز در خصوص تولید ریل مترو در این مجتمع عظیم صنعتی به خبرنگار ما  گفت : تولید ریل مترو در ذوب آهن اصفهان، از سال 1398 و با تناژ 1052 تن آغاز شد. 

وی در ادامه به تولید ریل سخت در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : پیش از این ریل های 49E1 و54E1 با گرید R260 تولید گردیده است و ریل مترو 54E1 با گرید فولاد R320Cr  معروف به "ریل سخت" نیز با تلاش و کوشش شبانه روزی همکاران عزیز ذوب آهنی به ویژه پولاد مردان بخش فولادسازی و کارگاه نورد 650  در آبان ماه سال جاری تولید شد.

مدیر نورد ذوب‌آهن ادامه داد : در فرایند تولید این محصول ارزش افزا به دلیل اضافه شدن حدود یک درصد آلیاژکروم  (Cr) افزایش سختی 20 درصدی در محصول نهایی ایجاد شد و در مجموع دامنه سختی آن به دلیل ارتقاء عناصر شیمیایی و فرایند متفاوت تولید نسبت به گرید فولاد R260 ،  از محدوده 300-260 برینل به 360-320 برینل افزایش یافت.

مهرابی تصریح کرد : این نوع ریل با توجه به سختی بالای متریال، فرایند تولید را به شدت تحت تاثیر قرار خود قرار می دهد، بنابراین اِلمان ها نسبت به قبل از شرایط بسیار متفاوتی برخوردار می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که اضافه شدن آلیاژ کروم چه مزایایی در پی دارد و ریل سخت تولیدی در چه قسمت هایی از خطوط مترو مورد استفاده قرار می گیرد، چنین گفت:  افزایش کروم علاوه بر ارتقاء سختی ، مقاومت به سایش این ریل را نیز تحت تاثیر قرار داده و آن را به حد قابل قبولی می رساند. این ریل سخت جهت افزایش طول عمر سایشی ریل های مترو و در مکان های قوس دار که طبیعتاً  ریل و به ویژه تاج آن در معرض سایش بیشتر واقع می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.  

مدیر نورد ذوب آهن اظهار داشت : ریل مترو سخت در این مجتمع عظیم صنعتی با کلاس X  و مطابق روا داری های استاندارد بین المللی DIN EN13674 تولید و سپس آزمون های کیفی و پذیرش نظیر آزمایش های امواج مافوق صوت(U.T) ، جریان های گردابی (E.T) به همراه کنترل های ابعادی دقیق و سختگیرانه برای آن انجام شد.

مهرابی گفت : فرایند تولید این گرید همراه با اتخاذ تمهیدات مناسب در مراحل تهیه ذوب در کنورتور، عملیات های متالورژی ثانویه در واحدهای  LF و VD ، ریخته گری در ایستگاه شماره 3  فولادسازی وهمچنین نورد پروفیل در کارگاه نورد 650 با استفاده از زیرساخت های موجود و توان فنی پرسنل ذوب آهن اصفهان عملیاتی شده و مطابق با درخواست های واصله، قابلیت تحویل به متروی کلان شهرهای مختلف کشور را دارد.  

منتشرشده در اقتصاد

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: اصفهان روزهای شاد و سرزنده‌ای را پشت سر می‌گذارد و جاری شدن آب در زاینده‌رود باعث افزایش نشاط و شادابی در بین شهروندان شده است که امیدواریم در مدت طولانی‌تر و برای همیشه جریان آب در زاینده‌رود را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه آذین‌بندی‌های انجام شده به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، شهر را به ویژه در شب‌ها جذاب و دیدنی‌تر کرده است، افزود: با توجه به برگزاری جشن‌های مختلف در محلات شهر، شاهد افزایش شادابی شهروندان هستیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: آرام آرام بوی بهار و خریدهای نوروزی در شهر استشمام می‌شود و ان‌شاالله مردم آماده استقبال از یک بهار بدون کرونا می‌شوند‎ لذا امیدواریم این موج را نیز به عنوان موج آخر بیماری پشت سر بگذاریم و سال جدید را با شرایط بهتری آغاز کنیم.

در زیر شهر، شهری در جریان است

وی با اشاره به انجام عملیات حفاری تونل‌های خط دو متروی اصفهان، گفت: هفته گذشته دستگاه TBM ضلع غربی خط دو متروی اصفهان از ایستگاه کهندژ به ایستگاه شهید خرازی رسید تا در ادامه به سمت ایستگاه آیت الله کاشانی حرکت کند.

قاسم زاده ادامه داد: در زیر شهر، شهری در جریان است و کارگران و مهندسان تلاش می‌کنند تا خط دو مترو را آرام آرام مهیا کرده و بخشی از ترافیک آزاردهنده را از سطح شهر به زیر زمین انتقال دهند.

از سال آینده کیفیت زندگی در محلات کم برخوردار ارتقا می‌یابد

شهردار اصفهان همچنین با بیان اینکه در این ایام بودجه شهرداری با نگاه متفاوت و رویکرد محله محوری در حال بررسی است، اظهار امیدواری کرد: از سال آینده کیفیت زندگی در بعضی از محلات شهر که از امکانات شهری کمتری برخوردار بوده‌اند، ارتقا یابد.

منتشرشده در شهر

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سرپرست شهرداری اصفهان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران مناطق و مدیران شهرداری از پروژه خط دو مترو بازدید کردیم، اظهار کرد: تلاش بسیار عظیم و گسترده ای زیر شهر برای پروژه خط دو قطار شهری اصفهان در حال انجام است اما به دلیل تمهیداتی که در احداث ایستگاه های این مسیر برای جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک صورت گرفته است بسیاری از مردم اصفهان از ابعاد بسیار وسیع احداث چنین پروژه بزرگی اطلاع ندارند.

علیرضا بوژمهرانی تصریح کرد: این فعالیت بسیار بزرگ توسط جوانان دانشمند و کارشناس در حال انجام است که ثمره آن به زودی در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد.

مناطق کمترتوسعه یافته اصفهان زیر پوشش مترو می رود

وی ادامه داد: خط دو مترو از منطقه دارک آغاز و در ادامه مسیر خود به سمت مرکز شهر و خیابان کهندژ ادامه پیدا می کند. بسیار امیدواریم تا با هماهنگی با سایر دستگاه ها تامین منابع مالی پروژه را انجام داده و مناطق کمتر توسعه یافته و محروم شهر اصفهان زیر پوشش مترو برود.

سرپرست شهرداری اصفهان افزود: از تمام مهندسان، کارشناسان، مدیران و کارگرانی که در این پروژه زحمت می کشند قدردانی کنم.

مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه خط دو قطار شهری لازم است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: با زحمت و تلاش بسیار طی سال های گذشته حفاری تونل خط دو از ایستگاه دارک آغاز شده و مسیر عمرانی خود را به سمت مرکز شهر و در ادامه خیابان کهندژ ادامه می دهد.

محمد نورصالحی با بیان اینکه در این مسیر 16 ایستگاه پیش بینی شده است، تصریح کرد: حفاری تونل های خط دو از دو سمت غرب و شرق (کهندژ و دارک) در حال انجام و قرار است این دو خط در ایستگاه میدان امام حسین (ع) به یکدیگر برسند.

وی ادامه داد: در برخی نقاط پروژه عملیات اجرایی با تاخیرهایی مواجه است که امیدواریم با برنامه های جبرانی زمانبندی که در نظر گرفته می شود این عقب ماندگی جبران و خط دو به نقطه مشخصی برسد و بتوانیم با دریافت گزارش دقیق میزان هزینه و زمان را برای اتمام پروژه تعیین کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به رقم های سنگین تامین مالی پروژه خط دو مترو، می توان از مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده کرد و کاری کنیم تا فراتر از زمان های پیش بینی شده این پروژه را به سرانجام خوبی برسانیم.

وی تاکید کرد: در صورت سرعت بخشیدن به اجرای خط دو زمان و هزینه کمتری صرف این پروژه شده و مردم هر چه زودتر می توانند از مزایای این خط استفاده کنند.

نورصالحی با بیان اینکه خط دو از دارک و زینبیه آغاز شده و به سمت مرکز شهر حرکت می کند، افزود: به این مناطق در گذشته کمتر توجه شده است که اجرای این پروژه می تواند در ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم این محلات تاثیرگذار باشد.   

بهره برداری مردم از بخشی از خط دو ظرف دو سال آینده

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: عملیات اجرایی خط دو مترو به خوبی در حال انجام است و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که صورت می دهیم بتوانیم به این عملیات سرعت ببخشیم تا در پایان این دوره شورای شهر خط دو مترو در اختیار شهروندان عزیز قرار بگیرد.

ابوالفضل قربانی با بیان اینکه مشکلات و معضلاتی در مسیر ساخت خط دو وجود دارد، تصریح کرد: شاید مردم اطلاع چندانی از عملیات سنگینی که در عمق زمین با وجود هزاران کارگر و کارشناس در حال انجام است نداشته باشند اما با وجود این کار سنگین امیدواریم قسمتی از خط دو مترو طی فازبندی های صورت گرفته ظرف دو سال آینده از کهندژ تا میدان امام حسین (ع) مورد بهره برداری مردم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: شورای ششم شهر اصفهان مصمم است در ارتباط با گسترش سامانه های حمل و نقل عمومی تلاش خود را دوچندان کند.

احداث ایستگاه ها قبل از رسیدن دستگاه های حفار مکانیزه TBM

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان پیرامون مراحل مختلف اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: ابرپروژه قطار شهری اصفهان پروژه ای ملی و استانی بوده که با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان می تواند هر چه سریعتر در اختیار شهروندان اصفهانی قرار بگیرد.

علیرضا بنکدار با بیان اینکه مسیر خط دو مترو شرقی ـ غربی است، تصریح کرد: این خط از شهرک امام حسین (ع)(دارک) آغاز شده و با عبور از ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) به سمت خمینی شهر ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: در سال 95 مراحل اجرایی خط دو قطار شهری به طول 24 کیلومتر و شامل 23 ایستگاه آغاز شد که در حال حاضر از  16 ایستگاه اولویت خط دو، 13 ایستگاه در حال ساخت است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به ویژگی های خط دو قطار شهری، گفت: احداث ایستگاه ها قبل از رسیدن دستگاه های حفار مکانیزه TBM به منظور صرفه جویی در هزینه ها و آب بندی ایستگاه انجام می شود. همچنین حفاری ایستگاه ها به صورت زیرزمینی به منظور جلوگیری از مشکلات ترافیکی و جا به جایی تاسیسات در حال انجام است. همزمانی حفاری تونل ها در دو جبهه از سمت شمال شرق و غرب از دیگر ویژگی های خط دو قطار شهری اصفهان است.

وی با اشاره به فازبندی های مختلف خط دو قطار شهری اصفهان، افزود: فاز اول بهره برداری حدفاصل ایستگاه کهندژ تا میدان امام حسین (ع) به طول سه کیلومتر و پنج ایستگاه، فاز دو حدفاصل دپو تا ایستگاه طوقچی به فاصله 6 کیلومتر با 7 ایستگاه، فاز سوم حدفاصل ایستگاه امام حسین(ع) تا ایستگاه طوقچی به طول 5 کیلومتر و 4 ایستگاه و فاز چهارم نیز حدفاصل خمینی شهر تا ایستگاه کهندژ را شامل می شود.

بنکدار با بیان اینکه بخشی از تامین مالی خط دو توسط اوراق مشارکت تامین می شود،  تاکید کرد: هم اکنون 6 فاز اوراق مشارکت برای خط دو مترو وجود دارد که بخشی از تامین مالی پروژه را شامل می شود.  

وی اضافه کرد: در صورتی که شورای شهر توسعه خط یک مترو را در دستور کار این دوره قرار دهد در کوتاه ترین زمان می توانیم ادامه خط یک از ایستگاه قدس تا دانشگاه صنعتی را با 4 ایستگاه به طول 5.5 کیلومتر انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان افزود: برای فازبندی اول خط دو مترو در حدود 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای سازه و سیویل در نظر گرفته شده بود که با افزایش نرخ ها حدود 8 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد جدیدی است که در این خصوص وجود دارد و حدود 2500 میلیارد تومان تاکنون جذب منابع شده است. 

وی تاکید کرد: تی بی ام های خط دو قطار شهری از سمت غربی در ایستگاه لاله و تی بی ام شرقی حدفاصل عمان سامانی و ایستگاه لاله قرار دارد، تی بی ام 9 متری نیز از ایستگاه کهندژ به سمت ایستگاه خرازی حرکت خود را آغاز کرده است.

بنکدار ادامه داد: وضعیت کلی پیشرفت پروژه های خط دو مترو در مسیر تی بی ام غربی 4 هزار و 227 متر تا ایستگاه لاله و در قسمت تی بی ام شرقی 3 هزار و 678 متر حدفاصل ایستگاه عمان سامانی تا ایستگاه لاله است که در مجموع بالغ بر 7 هزار متر از این مسیر دوقلو اجرا شده است. مسیر حدفاصل کهندژ تا میدان امام علی (ع) نیز در حال حاضر 96 متر پیشروی کرده است.

منتشرشده در شهر
  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
  به گزارش ارمغان شهر، مدیر ناحیه نورد گرم، پس از
به گزارش ارمغان شهر، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه
به گزارش ارمغان  شهر، مصطفی رجبی مشهدی در صفحه
به گزارش ارمغان شهر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس
به گزارش ارمغان شهر، سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان
  به گزارش ارمغان شهر، حمیدرضا کاشانی درباره
به گزارش ارمغان شهر ، رسول کوهستانی پزوه در اولین
 به گزارش ارمغان شهر، حسین اکبریان شامگاه یکشنبه
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر،سردار حمید علینقیان با اشاره به اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی بیان کرد: طرح نور  با
به گزارش ارمغان شهر،کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس پلیس
به گزارش خبرنگار ارمغان شهر، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا
به گزارش ارمغان شهر، علی حسین رعیتی فرد با حضور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه امنیت شغلی مهم‌ترین دغدغه جامعه ...
   به گزارش ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، پژمان پورشبانان گفت: در راستای تحقق ...
  به گزارش ارمغان شهر، مدیر ناحیه نورد گرم، پس از کسب این موفقیت غرورآفرین گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، ...

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر،سردار حمید علینقیان با اشاره به اجرای هوشمندانه طرح ...
به گزارش ارمغان شهر،کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهانبه
به گزارش خبرنگار ارمغان شهر، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی
به گزارش ارمغان شهر، علی حسین رعیتی فرد با حضور در یک برنامه تلویزیونی با
   به گزارش ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ...
  به گزارش ارمغان شهر، مدیر ناحیه نورد گرم، پس از کسب این موفقیت غرورآفرین
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…