نمایش موارد بر اساس برچسب: زندآور
واکنش زندآور به انتشار یک فایل در شبکههای اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیر احمد زندآور اظهار کرد: فایلی تقطیع شده از جلسات خصوصی با اهداف تفرقهافکنانه توسط افرادی به بهانه دفاع از علما در فضای مجازی منتشر شده است؛ انتشار این فایل غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر منطقی بوده و یک خیانت و خباثت است.
وی با تاکید بر این که هیچ گونه اختلاف و اظهارنظر منفی علیه شهرداری و کارکنان آن ندارد، افزود: همچنان خدمات شهردار اصفهان و کارکنان شهرداری را با ارزش میشمارم و پخش صوت و تصویر تقطیع شده از جلسات خصوصی که مربوط به دو سال پیش بوده و بیشتر جنبه تخریبی و انتخاباتی دارد را خلاف عرف و منطق میدانم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم دیگر شاهد چنین موضوعاتی که جامعه را دچار به هم ریختگی میکند نباشیم زیرا تکرار این اتفاقات به نفع مردم و علما نیست.
زندآور ادامه داد: تکرار چنین موضوعاتی در آینده از مراجع قضائی و امنیتی پیگیری خواهد شد بنابراین بار دیگر تاکید میکنم که باید از تکرار این اتفاقات پرهیز شود.
امیراحمد زندآور: تمام جوانب احداث پروژه تراموا ، بررسی شود
امیراحمد زندآور، در یکصدو پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: زادروز خجسته پیامبر بزرگ الهی و مبشرپیام صلح، دوستی و عدالت ، حضرت عیسی بن مریم (ع) و همچنین پیشاپیش آغاز سال 2021 میلادی را به همه پیروان ادیان الهی و مسیحیان عزیز بویژه همشهریان گرانقدر مسیحی صمیمانه تبریک عرض می نمایم.
زندآور ادامه داد: امیدوارم در جهانی که افول اخلاقیات بین انسانها و رواج مناسبات ظالمانه بین حاکمان، جوامع بشری را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز منازعات و گسترش بی عدالتی در جهان شده است، در سایه پیروی از تعالیم پیامبران و برگزیدگان الهی که همواره مبشران اخلاق بوده اند، شاهد دنیایی سرشار از زیبایی و جلوه درخشان صلح و دوستی و مودت در میان انسان ها باشیم.
وی افزود: آموختن در تمامی ادیان الهی از مفهومی جهانشمول برخوردار است و قداست و ارزش ذاتی این مفهوم به اندازهای است که خداوند علیم در قرآن کریم با سوگند به قلم و آنچه بهوسیله آن نگاشته میشود نسخهای شفابخش را معرفی کرده است. هفتم دیماە سالروز تاسیس سازمان پر برکت نهضت سواد آموزی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رە) نقطه عطفی در فراگیری و همگانی شدن امر آموزش در تمامی مناطق کشور از جمله مناطق محروم بوده که برکات بسیاری را به همراە داشته است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اینجانب ضمن عرض تبریک سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به تمام تلاشگران و فعالان این عرصه ، برای همه آنان موفقیت روزافزون، عزت و سربلندی در سایه توجهات خداوند رحمان را آرزومندم.
زندآور تصریح کرد: سیستمهای حمل و نقل عمومی انواع مختلفی دارد که بر اساس میزان تقاضا، شبکه و فرم معابر شهری، تکنولوژیهای در دسترس برای هر شهر یا کشور و در نهایت بر اساس مطالعات حمل و نقلی بکارگیری میشوند، در شهرهای بزرگ جهان طیف گستردهای از مُدلهای حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، مینیبوس، اتوبوس، بی. آر. تی و سیستمهای ریلی سبک و سنگین وجود دارد.
وی گفت: اینکه در شهرها تنها یکی از مدلهای حمل و نقل استفاده شود، کارشناسی و منطقی نیست، زیرا در شهرهای بزرگ با توجه به پارامترهای مختلف از جمله میزان تقاضای سفر، مباحث اقتصادی و فنی، شبکه معابر و تکنولوژیهای در دسترس طیف متنوع سیستم حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود.
وی اضافه کرد: استفاده از تراموا به عنوان قطاری سبک در شهرهای اروپایی قدمتی بیش از صد سال دارد و به عنوان سیستمی کارآمد مورد استفاده قرار گرفته است، با توجه به این نکته که در سالهای گذشته مدیریت شهری اصفهان، ساخت و توسعه تراموا را از اولویتهای شهرداری دانسته و شهردار اصفهان نیز خبر از نزدیک بودن آغاز ساخت خطوط تراموا در اصفهان می دهد، باید به این نکته توجه نمود که در روز های گذشته تعداد 30 نفر از اساتید دانشگاه در نامه ای به معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به این نکته اشاره کرده اند که در شرایط فعلی، از یک طرف، مشکلات ناشی از تامین ارز و تحریم، سبب نیمه کاره ماندن بسیاری از پروژههای حمل و نقل همگانی شهری شده است و از طرف دیگر، شاهد کاهش مسافران حمل و نقل همگانی و درآمد گردانندگان سیستم حمل و نقل شهری هستیم.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی، انجام مطالعات یکپارچه کارشناسی، مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی و انتخاب بهینه پروژههای زیرساختی، ضرورتی مضاعف است که مستلزم دقت و حساسیت بالایی میباشد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سیستم حمل و نقل تراموا، در شهرهای ایران سیستمی نوظهور محسوب میشود و راه اندازی یک مسیر ۱۰ کیلومتری از آن نیازمند صرف هزینه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات تجهیزات و صرف منابع مالی و اقتصادی شهر و کشور در سالهای متمادی آینده است.
زندآور گفت: این افراد به عنوان جمعی از اساتید و متخصصان حوزه حمل و نقل و حوزه شهرسازی کشور با توجه به شرایط ویژه کنونی، درخواست بررسی این موضوع، با پرهیز از عجله، طی روال معمول کارشناسی و پس از مشخص شدن نتایج مطالعات جامع حمل و نقل شهری و مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهری و حومه و امکان سنجی ریلی، با لحاظ یکپارچگی با سایر سیستمهای حمل و نقل همگانی موجود شهری همچون مترو و BRT، ناپایداری تقاضای سفر حمل و نقل همگانی شهری و بررسی همه گزینههای امکانپذیر منعطف و پربازده و سیستمهای مبتنی بر تقاضا را داشته اند، تا خدای نکرده تجربه تلخ طی نشدن مسیر تصمیم سازی و بلاتکلیفی پروژه هایی مانند مونوریل قم تکرار نگردد.
زندآور تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم شریف اصفهان در شورای اسلامی شهر و در جهت حفظ منافع شهروندان از شهردار اصفهان تقاضامندم قبل از انجام هر اقدامی با دعوت از متخصصین این حوزه و دریافت نظرات تخصصی امضاء کنندگان نامه مذکور، تمام جوانب احداث پروژه تراموای شهر اصفهان را بررسی نموده و پس از اطمینان کامل از موفقیت و به صرفه بودن آن و به دور از رویکردهای سیاسی اقدام به احداث و صرف هزینه نمایید و در غیر این صورت آغاز یک پروژه با آینده نا معلوم را به صلاح شهر نمی دانم.
زندآور: اصفهان در شرایط بحرانی قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیر احمد زندآور در یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان رتبه اول آلودگی هوای با منشأ انسانی را در بین تمام کلان شهرهای کشور دارد. در 9 ماهه اول سال جاری تنها 4 روز هوای پاک داشته ایم و 17 روز هوا آلوده بوده و مابقی روز ها هوای سالم و نه پاک داشته ایم. از روزهای آلوده سال 5 روز هوا ناسالم برای تمام شهروندان بوده است.
وی افزود: دلیل اصلی این آلودگی ها که مربوط به امروز نبوده و ریشه ای به قدمت چند ده سال دارد و علت آن سیاست گذاری های غلط در سطوح ملی و منطقه ایست. ساخت صنایع الاینده بدون مکان یابی درست و بیش از ظرفیت قابل تحمل منطقه، تولید خودرو های غیر استاندارد و با حجم زیاد ، تنها در شهر اصفهان روزانه بیش از 500 خودرو شماره گذاری می شود و این در شرایطی است که خروج وسایل نقلیه فرسوده از شهر در حد صفر می باشد، تبدیل شدن شهر اصفهان به کریدور عبور خودروها از مناطق مختلف کشور که باعث ایجاد آلودگی بسیاری در شهر می شود، بلند مرتبه سازی های انجام شده در سال های گذشته در مکان هایی که باعث کاهش عبور هوا و محبوس شده آلودگی در شهر شده است،کم بود میزان بارندگی، نبود فرهنگ سازی درست در مورد استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی، مشکلات حمل و نقل عمومی و دودزا بودن بسیاری از خودروهای مرتبط با شهرداری به دلیل فرسودگی، فعالیت صنایع آلوده کننده حتی در روز های پرخطر سال و عدم مشخص بودن وظیفه و حیطه اختیارات ادارات و سازمان های مختلف دلایل اصلی آلودگی هوای شهر اصفهان می باشد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیریت شهری در دوره پنجم به دور از دیدگاه سیاسی و به صورت تخصصی، با وجود تمام مشکلات و موانع مالی با افتتاح خط یک مترو و تلاش در ساخت هرچه سریع تر خط دوم به دنبال گسترش حمل و نقل پاک در شهر می باشد، ساخت رینگ چهارم حفاظتی شهر به منظور کاهش بار ترافیکی و و در نتیجه آلودگی هوا، خرید صد دستگاه اتوبوس جدید و برنامه ریزی برای بازسازی تعداد700 دستگاه اتوبوس فرسوده، آغاز نوسازی 1000 تاکسی فرسوده که حدود 30 درصد آن انجام شده، نظارت بر خودروها با ابزار معاینه فنی و تصویب عوارض آلایندگی هوا برای خودرو های باری و همچنین نگاه ویژه به این موضوع در برنامه پنج ساله اصفهان 1405 گوشه ای از اقدامات در دوره پنجم مدیریت شهری است که جای تقدیر فراوانی دارد.
زندآور گفت: با این وجود باید به این نکته توجه کنیم که شرایط امروز شهر اصفهان بسیار بحرانی است و می بایست در سطح کلان کشوری و در قالب برنامه های کوتاه و بلند مدت سیاست گذاری های درست انجام شود تا بتوانیم با برون رفت از شرایط بسیار پیچیده امروز آینده روشنتری را برای مردم شهرمان رقم بزنیم.
امیراحمد زندآور: ناوگان اتوبوسرانی از نظر مالی با بحران روبرو شده است
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیراحمد زندآور در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه حمل و نقل عمومی، جایگاه قابل توجهی در جابهجاییهای درون شهری، به ویژه در کلان شهرها دارد، اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه اتوبوسرانی شهر اصفهان در سالهای اخیر، واگذاری عرضه خدمات بسیاری از خطوط به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان حدود ۴۰۰ اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده، افزود: یکی از فواید اصلی برونسپاری، کاهش هزینههای شرکت واحد اتوبوسرانی است اما به دلیل هزینههای بالای تعمیر و نگهداری اتوبوسها، شهرداری اصفهان هرساله مبلغی تحت عنوان یارانه جهت حمایت از بخش خصوصی و در راستای کمک هزینه سوخت، روغن، و لاستیک به مالکان بخش خصوصی ناوگان پرداخت میکند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در پی آن کاهش بیش از ۷۰ درصدی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر مالی با بحران و مشکل جدی روبرو شده است.
وی اضافه کرد: بنابر اطلاعات موجود، تنها ۱۸۰ اتوبوس از ۴۰۰ اتوبوس بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که از دلایل اصلی کاهش این تعداد، خرابی اتوبوسها و ناتوان مالی برای تعمیر، متناسب نبودن درآمد و هزینه و در کل به صرفه نبودن فعالیت اتوبوس در بخش خصوصی است.
زندآور تصریح کرد: در بودجه سال ۹۹ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه جهت کمک به بخش خصوصی اتوبوسرانی دیده شده است که تا به امروز بخش زیادی از آن پرداخت نشده و باید هرچه زودتر از طرف شهرداری اصفهان پرداخت شود.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیشنهاد میشود به دلیل بروز مشکلات پیش آمده و کاهش چشمگیر مسافر، مبلغ یارانه در سال جاری به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد تا بخش خصوصی بتواند توان کافی برای خدمت رسانی بهتر را پیدا کند، خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز براساس قانون موظف است تمام مبلغ دریافتی از شهرداری را که برای یارانه بخش خصوصی در نظر گرفته شده سریعاً به همین کار اختصاص دهد و در هیچ مورد دیگری هزینه نکند.