2195

2195

پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، با حضور مدیران شهری، اعضای شورای شهر، امیران ارتش، فرماندار اصفهان و اصحاب رسانه در منطقه شش شهرداری اصفهان، در برنامه این هفته " هر یکشنبه، یک افتتاح" پروژه بوستان سایه به بهره برداری رسید و عملیات عمرانی دو طرح احداث مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح روی بزرگراه شهید کشوری و ایستگاه تصفیه خانه جنوب اصفهان آغاز شد.    

در مراسم بهره برداری و آغاز به کار این پروژه ها، قدرت اله نوروزی، شهردار اظهار کرد: همت والای مدیران شهری و مشارکت با همه اجزای استان و نهادها دلیل موفقیت مدیریت شهری بوده است چراکه شهر متعلق به شهرداری نیست و همه افرادی که آن را یاری می کنند در آن سهم دارند.     

وی ادامه داد: در برخی طرح های عمرانی، ارتش به گونه ای شهرداری را حمایت کرده است که امروز شاهد موفقیت های بزرگی همچون ساخت حلقه حفاظتی هستیم. این در حالیست که برخی معتقد بودند که ورود به حلقه حفاظتی و ساخت رینگ چهارم به دلیل قرار گرفتن بخشی از آن در زمین های ارتش، شدنی نیست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای اجرای بخش غربی رینگ چهارم حفاظتی جلسات متعددی را در تهران و اصفهان با امیران و فرماندهان ارتش از جمله فرمانده کل ارتش و فرمانده کل نیروی زمینی ارتش برگزار کرده است، گفت: طبق این مذاکرات هر بار یک گام به جلو حرکت کرده ایم.

وی تصریح کرد: امیدواریم بخش غربی رینگ حفاظتی که از انتهای فاز دوم سپاهان شهر آغاز و از شهر ابریشم به درچه می رسد، از سوی ارتش اجرایی شود چراکه این توان در ارتش وجود دارد. همان طور که از امروز سازمان عمران شهرداری عملیات ساخت مجموعه پل ها و تقاطع شهید کشوری را آغاز می کند، این توان و لجستیک در ارتش وجود دارد که 10 کیلومتر از مسیر رینگ چهارم را که در زمین های ارتش هم واقع شده، اجرا کند.   

وی ادامه داد: اجرای پروژه های متعدد 130 هکتاری شهید کشوری و پروژه 170 هکتاری که به محلی برای اقدامات عمرانی و سرمایه گذاری بزرگ برای سرمایه گذاران تبدیل می شود، حاصل تعامل شهرداری و ارتش است.

شهردار اصفهان افزود: پروژه 130 هکتاری شهید کشوری 20 سال پیش ساخته شد اما اکنون بعد از 20 سال تحویل شده است.  

اتفاقات بزرگ در منطقه 5 طی توافق شهرداری و ارتش  

وی با بیان اینکه اگر گفت و گوی درست و رفتار صادقانه نبود هیچ گاه این اتفاق نمی افتاد، گفت: ارتش در این زمینه ها یکی از ارکان موفقیت شهرداری اصفهان بوده است. به همین دلیل از ارتش که در برابر شهر احساس مسئولیت اجتماعی می کند قدردانی می کنم. البته شهرداری پروژه های زیادی در رابطه با ارتش اجرا می کند که در این زمینه در منطقه 5 اتفاقات بزرگی رخ داده است که طی توافقات طولانی با ارتش بوده و قابل برگشت نیست.

وی افزود: در این پروژه ها منافع هر دو طرف لحاظ شده است و البته منفعت ارتش و شهرداری چیزی جز خدمت به مردم نیست.  

شهردار اصفهان بیان کرد: شهرداری منطقه شش سال گذشته با 600 میلیارد تومان بودجه فقط 400 میلیارد تومان در سالن اجلاس سران هزینه کرده است که این کار کوچکی نیست.

وی افزود: البته هرچقدر تلاش ها بیشتر شود، حاشیه هم ایجاد می شود که در این زمینه باید به شدت مراقب بود. مدیران در رابطه با مسائل مردم باید احساس مسئولیت کنند اما در مورد حاشیه ها بدانند که این کار شما را متوقف خواهد کرد بنابراین باید مانند نجیب زادگان بی اعتنا با این موارد برخورد کرد تا قطار رو به امید مسیر حرکت خود را طی کند.  

حاشیه سازی ها حرکت ما را متوقف نمی کند

نوروزی تصریح کرد: طی سه سال گذشته در همه مناطق شهر اصفهان پروژه هایی اجرا شد و امسال مردم هر هفته میوه شیرین خدمت را خواهند چشید.

وی ادامه داد: هیچ حاشیه سازی و حرکت نامعقول حرکت ما را متوقف نمی کند. خدمت در محاصره هیچ فردی نیست و همه افراد و نهادهایی که در شهر دست یاری داده اند و همچون رفیقان صدیق کمک می کنند در این موفقیت ها شریک اند.  

شهردار اصفهان اظهار کرد: اطمینان دارم که مسیر حدود 80 کیلومتری رینگ چهارم، خط دوم مترو و سالن اجلاس ساخته خواهد شد و یک روز مردم این شهر با مترو از عاشق آباد تا بهارستان جابجا می شوند.

وی افزود: زیربنای امنیت ملی کشور رضایت مردم است و نمی توان این عنصر را از صحنه امنیت حذف کرد و شهرداری در همین راستا به مردم خدمت می کند.  

نوروزی در مورد زمان بهره برداری از مجموعه پل های شهید کشوری نیز با اشاره به اینکه زمان مقرر برای احداث این طرح 10 ماه است، گفت: من همین جا قول می دهم که با تلاش شبانه روزی و چندشیفته نه تنها بر اساس زمان بندی عمل شود بلکه به یاری خداوند زودتر از زمان نیز به بهره برداری برسد.

توسعه اصفهان در گرو همکاری ارتش و شهرداری  

در ادامه این جلسه، امیر محسن آتش افروز، ارشد نظامی آجا در استان ‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارتش در استان اصفهان این است که بیشترین زمین های ارتش در اصفهان قرار دارد، گفت: می توان گفت حدود یک دوم زمین ها در اصفهان است به گونه ای که همکاری بین مسکن و شهرسازی، ارتش و شهرداری اصفهان نیاز به مشارکت و توافق دارد در غیر این صورت توسعه اصفهان صورت نخواهد گرفت.  

وی ادامه داد: تعاملات ارتش از گذشته تاکنون موضوعی نیست که پنهان مانده باشد و وقتی از وسط اتوبان شهید کشوری عبور می کنیم در واقع از میان زمین های هوانیروز می گذریم که سبب روان سازی ترافیک برای مردم شده است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در نتیجه تعامل ارتش و شهرداری اصفهان برای این پروژه مردم منتفع شده اند و هدف ما این است گرفتاری های مردم کم شود در نتیجه همواره ارتش در اجرای طرح ها پیش قدم است.

وی افزود: همزمان ارتش در امدادرسانی در سیل گلستان و مسجد سلیمان نیز همکاری داشته است.

امیر آتش افروز در مورد تعامل با شهرداری گفت: امروز برای ادامه این همکاری ها، تعاملات دیگری را با کمک دکتر نوروزی، شهردار اصفهان شکل داده ایم. 

وی به تفاهم نامه ارتش و شهرداری برای اجرای خیابان کمکی ارتش برای کاستن از ترافیک سه راه حکیم نظامی تا سه راه سیمین اشاره و اظهار کرد: از دیگر تعاملات ما با شهرداری ساخت ادامه اتوبان همت است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری همچنین در مورد اجرای پروژه رینگ چهارم نیز تصریح کرد: این طرح سبب کاهش ترافیک در غرب شهر می شود.

وی بیان کرد: اگر اصفهان نیازمند تعاملات است قطعا این مسیر دو طرفه است و باید منافع هر دو طرف لحاظ شود. منافع ارتش حفظ توان رزمی است و اگر در آزادسازی زمینی این عامل لحاظ نشود، توافق و آزادسازی هم صورت نمی گیرد.

امیر آتش افروز اظهار کرد: در برخی دوره های شهرداری در گذشته یکی دو مورد توافق نه چندان خوب با شهرداری انجام شد اما با حضور دکتر نوروزی این تعاملات به خوبی پیش خواهد رفت.

اجرای پل ها و تقاطع شهید کشوری جزو پروژه های توسعه شهری است

در ادامه این مراسم، شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه اتفاقات مهم در شرایط سخت رخ می دهد، اظهار کرد: ارتش نماد مقاومت در عرصه های مختلف است و اگر هم سویی بین سازمان ها و نهادها با هم نباشد، اتفاقات مهم هم رخ نمی دهد. 

وی ادامه داد: از شهرداری اصفهان که در این شرایط سخت اقتصادی پایمردی کرده اند قدردانی می کنیم. شرایط اقتصادی و التهابات ناشی از کرونا به گونه ای است که باید در هر جلسه اخبار ناامیدکننده بشنویم اما حقیقتا این روزها در هر جلسه مدیریت شهری که می رویم جز خبرهای امیدبخش برای آینده، خبر افتتاح یا آغاز عملیات و ... نشنیده ایم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه برنامه شورای پنجم شهر اصفهان توجه به اجرای طرح های عمرانی با رعایت عدالت فضایی در مقیاس های منطقه ای، شهری و محلی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر چنین طرح هایی در منطقه شش در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اجرای پل ها و تقاطع شهید کشوری جزو پروژه های توسعه شهری است و اگر همراهی ارتش نبود برای منافع مردم این پروژه آغاز نمی شد، گفت: این پروژه فراتر از منطقه شش و در حد طرح های شهری است.

طغیانی با بیان اینکه برنامه هر یکشنبه یک افتتاح در واقع هر هفته چند افتتاح است، تصریح کرد: این پروژه ها هر کدام یک مراسم را می طلبد اما با توجه به کمبود زمان و شیوع کرونا باید چندین طرح در یک روز افتتاح و آغاز شود.

وی افزود: اگر اصفهان برای دیگران نصف جهان است برای اصفهانی ها همه جهان است و امیدواریم به قله های افتخار خود بازگردد.  

تامین آب 700 هکتار فضای سبز اصفهان با راه اندازی تصفیه خانه جنوب

همچنین در این مراسم، محمدرضا برکت، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه بودجه منطقه در سال 97 حدود 230 میلیارد تومان بود که توانستیم به جذب 129 درصدی برسیم، اظهار کرد: براساس بارگذاری 86 درصدی پروژه های عمرانی در سال 98 این بودجه به 434 میلیارد تومان افزایش یافت که 560 میلیارد تومان وصول شد.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید شهردار اصفهان برای تکمیل طرح های شاخص بودجه سال 99 به 550 میلیارد تومان افزایش یافت که 37 درصد آن طی سه ماه امسال محقق شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان تصریح کرد: سال گذشته به غیر از پروژه قطار شهری حدود 800 میلیارد تومان صرف طرح های عمرانی شهر اصفهان شد که می توان گفت حدود نیمی از آنها در منطقه شش اجرا شده است.

وی افزود: سال 98 بیش از 115 طرح با میزان پیشرفت 90 درصد عملیاتی شد. همچنین برای سال 99 هم 155 طرح برای منطقه تعریف کردیم که 131 پروژه جدید است و این به این معناست که همه 115 طرح سال 98 اجرایی شده است.

برکت به اجرای مجموعه پل ها و تقاطع شهید کشوری با مشارکت ارتش و شهرداری اشاره و اظهار کرد: یکی دیگر از طرح هایی که امروز آغاز می شود، اجرای تصفیه خانه جنوب شهر است که توان تصفیه 240 لیتر بر ثانیه و 20 هزار مترمکعب در شبانه روز را دارد و 17 میلیارد تومان اعتبار صرف آن می شود. این تصفیه خانه در زمینی به مساحت هزار مترمربع ساخته می شود.

وی افزود: این تصفیه خانه می تواند در مجموع 700 هکتار فضای سبز را پوشش دهد که شامل جنگل های شرق، میدان مرکزی میوه و تره بار و باغ رضوان است.

راه اندازی فروشگاه کوثر برای اهالی شهرک کشوری

گفتنی است، در حاشیه بهره برداری از بوستان سایه در شهرک شهید کشوری جعی از اهالی این شهرک نسبت به نبود برخی امکانات مانند درمانگاه، مسجد و کلانتری، نانوایی و ... در این شهرک مطالباتی داشتند که شهردار اصفهان با حضور در جمع مردم اظهار کرد: هرچند این مشکلات ارتباطی به حوزه شهرداری ندارد و باید از سوی مسئولان دیگر رسیدگی شود اما نگرانی ها و مطالبات شما را با مسئولان مطرح خواهم کرد.

وی ادامه داد: تنها موردی که از میان این مطالبات به شهرداری اصفهان مربوط می شود، احداث بازار کوثر است که شهرداری قصد دارد یکی از فروشگاه های کوثر خود را در این شهرک و برای رفاه مردم راه اندازی کند و البته این کار با مطالعات کارشناسی، بررسی لازم، امکان سنجی و ... انجام می شود. 

به گزارش  پایگاه خبری ارمغان شهر ، مرسل صالحی  مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: بالاترین میزان مصرف برق از شروع طرح پیک مصرف دراصفهان در ساعت ۱ بعد از ظهر روز پنج شنبه ۱۸ تیرماه با ۱۱۵۸ مگاوات برق به ثبت رسید که امیدواریم مشترکین در هفته پیش رو و در هفته آخر تیرماه و منتهی به مرداد ماه که دمای هوا در اصفهان افزایش خواهد یافت مدیریت مصرف برق داشته باشند تا ناگزیر به اعمال طرح‌های خاموشی نشویم. مصرف برق در شب‌ها ۱۰۰۰ مگاوات، در روز‌ها به ۱۲۰۰ مگاوات و در روز‌های تعطیل ۸۰۰ مگاوات است که مشترکین برای ساعات اوج مصرف در روز‌ها باید مدیریت مصرف داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، در آیین بهره برداری از این پروژه، معاون حسابرسی مالیاتی شهرستانها با اشاره به جایگاه مالیات در تأمین هزینه های دولت، اجرای برنامه های فرهنگسازی مالیاتی را یکی از اساسی ترین برنامه های سازمان مالیاتی عنوان کرد. در این مراسم همچنین رئیس روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان با تشکر از همراهی وهمکاری شهرداری شهرستان فولادشهر از نامگذاری یکی از پروژه های عمرانی فولادشهر بنام مالیات ابراز امیدواری کرد در سایر نقاط استان نیزدرراستای تبیین وبیان کرد هزینه مالیات در زندگی مردم وعمران وآبادانی شهری و نهایتا افزایش درآمدهای دولت، ایجاد اقتصاد سالم، افزایش شفاف سازی و کاهش فرار مالیاتی گسترش فرهنگ و فرهنگسازی مالیاتی اقدامات مشابه نیز انجام پذیرد .

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان ، سید مصطفی علوی، با ارائه گزارشی از وضعیت گازرسانی در سطح شهرستان بوئین میاندشت، با اشاره به بیش از 9 هزار و 800 مشترک در سطح این شهرستان، افزود: ۹۰ درصد مشترکین این شهرستان را بخش خانگی تشکیل می دهد.

علوی، بیان داشت: مصرف گاز این شهرستان حدود ۳۸ میلیون متر مکعب در سال می باشد که 71 درصد آن معادل؛ ۲۷ میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف می شود و مابقی در بخش صنعت و عمومی توزیع می گردد.

وی، همچنین میزان شبکه گذاری در سطح این شهرستان از نظر گازرسانی را بالغ بر 630 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 572 کیلومتر شبکه توزیع گاز و 58 کیومتر شبکه تغذیه در این شهرستان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به خدمات غیر حضوری اداره گاز بوئین میاندشت و سامانه های اینترنتی، پیامکی و طرح حذف قبوض کاغذی گفت: شماره همراه همه مشترکین سطح شهرستان جمع آوری و در سیستم ثبت شده و قبوض به صورت پیامکی برای مشترکین گاز این شهرستان ارسال می شود.

وی، بر حفظ آمادگی اداره گاز بوئین میاندشت بر مقابله با حوادث در زمان بحران اشاره نمود و اظهار داشت: با تمهیدات و بر نامه ریزی های انجام گرفته، آموزش و مانورهای متعدد و همچنین با استفاده از توان و ظرفیت شرکت برای تامین گاز پایدار، مستمر و ایمن برای مشترکین تلاش شده است.

علوی، با تاکید بر اینکه با آموزش نکات ایمن و بهینه گاز طبیعی، می بایست در استفاده صحیح از این انرژی پاک و خدادادی، اهتمام ورزید، خاطرنشان ساخت: مردم باید در مصرف بهینه گاز طبیعی دقت بیشتری نمایند، چون این منابع محدود و تمام شدنی است ضمن اینکه مصرف نا بجای آن هم مشکلات زیست محیطی را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، داریوش امانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: حمل و نقل درون شهری نیاز به یارانه دولت دارد که به صورت مستقیم پرداخت نمی شود و این یارانه از طریق اوراق مشارکت و قرارداد بازسازی ناوگان به حمل و نقل عمومی تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: قانون درآمدی شرکت واحد سهم 30 درصدی دولت، 30 درصد شهرداری و 30 درصد شرکت واحد است که شهرداری اکنون سهم 60 درصدی دارد و با توجه به گرفتاری هایی که به دلیل حوادث آبانماه سال 98 و نیز شیوع کرونا برای اتوبوسرانی ایجاد شد، در واقع این سهم برای شهرداری ها به بیش از 85 درصد رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: به هر روی مشتری ما خانواده های متوسط رو به پایین هستند که باید کرامت انسانی آنها را در ارائه خدمات مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به پروسه خرید اتوبوس برای شرکت واحد اصفهان گفت: سال گذشته زمانی که من به حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان وارد شدم، اوراق مشارکتی از دولت گرفته شده بود که اگر تا 24 بهمن ماه نمی توانستیم اقدامی روی آن انجام دهیم، باید پول را به دولت بازمی گرداندیم، از همین رو تعدادی اتوبوس نو در کرمان برای خریداری پیدا شد و در لحظات آخر که به این تصمیم رسیده بودیم همین اتوبوس ها را برای حفظ اوراق خریداری کنیم، باخبر شدیم تعدادی اتوبوس در شرکت عقاب افشان وجود دارد.

امانی افزود: وقتی شرکت عقاب افشان به ما اعلام کرد که می تواند اتوبوس های نو در اختیار ما بگذارد در ابتدا سفارش خرید 30 اتوبوس و در مذاکرات بعدی آن را به 70 اتوبوس افزایش دادیم؛ در جلسات بعدی با این شرکت شهردار اصفهان و معاون اقتصادی شهرداری، شرکت عقاب افشان را مجاب کردند که در مجموع یکصد دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان بفروشند.

وی با بیان اینکه بخشی از اوراق مشارکت اختصاص یافته از سوی دولت به شهرداری اصفهان، صرف ساخت خط بی آر تی هشت بهشت شده است، اظهار کرد: از اتوبوس های خریداری شده 70 دستگاه قبل از عید وارد شد، 5 دستگاه دیگر هم قرار بود وارد شود که به علت شیوع کرونا متوقف شد.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: برای 25 دستگاه باقی مانده درحالیکه شرکت عقاب افشان در خردادماه منتظر ما بود قادر به پرداخت نشدیم. با این وجود با مذاکراتی که دوباره با شرکت برقرار کردیم قرار شد این 25 دستگاه باقی مانده با همان قیمت قبلی و پیش پرداخت به شهرداری اصفهان تحویل شود.

وی تصریح کرد: بازسازی اتوبوس ها در اصفهان نوعی سدشکنی در ناوگان حمل و نقل بود به طوریکه قرارداد بازسازی 150 اتوبوس با دو شرکت منعقد شد. همین کار انگیزه ای شد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اصفهان به عنوان اولین شهر قرارداد بازسازی اتوبوس ها را منعقد کند و بعد از آن تهران این کار را انجام داد.

امانی افزود: برآورد ما برای بازسازی هر اتوبوس 280 میلیون تومان بود که با نوسانات نرخ ارز قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: قیمت هر اتوبوس خریداری شده در زمان انعقاد قرارداد شهرداری اصفهان یک میلیارد و 820 میلیون تومان بود که اکنون با نرخ دلار فعلی به دو میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است که اقدام به موقع شهرداری اصفهان باعث صرفه جویی 100 میلیارد تومانی در این حوزه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از جابجایی 250 هزار مسافر با 750 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان خبر داد و گفت: با کاهش مسافر درآمدهای ما نیز کاهش یافته است.

وی از آغاز عملیات عمرانی خط اول تراموای شهر اصفهان خبر داد و گفت: خط دوم مترو هم با قوت پیش می رود.

رکورد جابجایی 120 هزار مسافر با اتوبوس در شهر اصفهان شکسته شد

در ادامه این جلسه، قدرت افتخاری با اشاره به اینکه طی 30 ماه اخیر به دستور شهردار و با برنامه ای مبتنی بر مدیریت علمی وارد اتوبوسرانی شدم، اظهار کرد: من در این مدت وظیفه سنگینی در قبال اعضای شورای شهر و شهرداری و نیز حوزه حمل و نقل داشتم.

وی ادامه داد: برای من پیش فرضی برای کار کردن با افراد در این حوزه وجود نداشت جز مهارت و تخصص؛ سعی کردیم از ظرفیت ها و نیروهای موجود به نحو احسن استفاده کنیم.  

مدیرعامل سابق شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه ای که مشمول هزینه های سنگین و درآمدزایی ناچیز است، نیازمند همراهی دولت و شهرداری است، گفت: ارزش کار کردن در حمل و نقل عمومی به ریال نیست و نسبت به امنیت و محیط زیستی که برای مردم بهبود پیدا می کند، ارزش گذاری می شود.  

وی افزود: برنامه های سال 89 و 90 اتوبوسرانی مصوب اما اجرایی نشده بود، خطوط اتوبوسرانی براساس این برنامه ها نیاز به تغییرات 60 درصدی داشت اما به صورت عادی یک بازه زمانی 5 تا 10 ساله را می طلبید که در این دوره ما توانستیم حدود 50 تا 60 درصد خطوط اتوبوسرانی را تحت عنوان مهندسی خطوط اصلاح کنیم.  

افتخاری اظهار کرد: در این دوره ده ها خیابان که هیچ گاه زیر نظر اتوبوسرانی نبود، به خطوط اضافه شد؛ خیابان های لیمجیر، شهدای مارچین، آل بویه، آل یاسین، شهرک گل نرگس و شهرک سلامت از جمله این خیابان ها بود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در یک دهه اخیر مانع سیر نزولی مسافران اتوبوسرانی شدیم و رضایت مردم از 54 درصد به 63 درصد افزایش یافت و 30 درصد هم به تعداد مسافران خطوط بی آر تی افزوده شد.

مدیرعامل سابق اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: سال 97 و 98 رکورد جابجایی 120 هزار مسافر از طریق خطوط اتوبوس شهری اصفهان شکسته شد و توانستیم به کاهش سه دقیقه ای زمان انتظار مسافر دست پیدا کنیم.

وی از کاهش تصادفات مقصر در اتوبوسرانی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: یکی از اهداف شهردار اصفهان افزایش مسافر قطار شهری بود که با همت اتوبوسرانی و تغییراتی که در برخی خطوط اعمال شد، توانستیم به افزایش مسافران مترو هم کمک کنیم. 

افتخاری افزود: برای بهبود وضعیت شرکت های خصوصی هم با واریز تراکنش 95 درصدی و حذف اقساط از تراکنش ها سعی در کمک به آنها داشتیم.

وی بیان کرد: میزان تحقق درآمد هم سال گذشته به 110 درصد رسید.

مدیرعامل سابق اتوبوسرانی شهرداری اصفهان افزود: زمانی که به این سازمان وارد شدم، 430 دستگاه اتوبوس در ترمینال قلعه شور متوقف شده بود که بیش از 150 دستگاه را توانستیم بازسازی کنیم که ارزش افزوده بیش از 50 میلیارد تومانی برای شرکت به همراه داشت.

وی با بیان اینکه به زودی بازسازی 700 دستگاه اتوبوس کلید زده خواهد شد، اظهار کرد: قرارداد خرید یکصد اتوبوس هم از سوی شهرداری با اسکانیا بسته شده است که به ناوگان اضافه می شود.

چرخش 100 درصدی شهرداری اصفهان به سمت نوسازی شرکت واحد

در ادامه این جلسه، امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به 10 سال رسیده است، گفت: باید این اتوبوس ها جایگزین شود و این کار همکاری همه را در این برهه حساس می طلبد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان افزود: در دوره ای 50 اتوبوس و در مرحله بعد 100 اتوبوس بازسازی شد. همچنین قرارداد خرید صد دستگاه اتوبوس نو هم بسته شد.

وی به بازسازی 700 دستگاه اتوبوس شهری اصفهان اشاره و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 300 دستگاه بازسازی می شود.

زندآور افزود: این اقدامات نشان از توجه مدیریت شهری به اتوبوس های شرکت واحد دارد. در این دوره چرخش 100 درصدی به سمت نوسازی شرکت اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: خدمات شرکت واحد از جمله خدمات خط مقدم است چراکه این خدمات به طور مستقیم به مردم ارائه می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان اظهار کرد: شرکت واحد یکی از شرکت های بزرگ شهرداری است که هم نیرو و نیز امکانات زیادی در اختیار دارد و در دوره آقای افتخاری زحمات زیادی کشیده شد تا این شرکت به روش علمی مدیریت شود که بسیار کار دشواری است.

وی افزود: آقای روحانی، مدیرعامل جدید هم دارای سابقه در اتوبوسرانی و مسلط به این شرکت است و امیدواریم از این به بعد بابت این شرکت دغدغه ای نداشته باشیم.

زندآور همچنین از تلاش ها و کمک های ویژه از سوی شهردار اصفهان و معاون مالی شهرداری، برای خروج اتوبوسرانی از مشکلات قدردانی کرد.

لزوم حمایت قاطعانه شهرداری از اتوبوسرانی در بودجه سالانه

در ادامه جلسه، عباس روحانی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی واحد شهرداری اصفهان اظهار کرد: سابقه 86 ماهه من در اتوبوسرانی نشان می دهد که تا شهرداری در گود اتوبوسرانی نباشد، کارها به پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: دیگر دوران سهم 30 درصدی دولت، شهرداری و شرکت واحد گذشته است و اکنون شهرداری باید همه سهم را بر عهده گرفته و در بودجه سالانه قاطعانه از اتوبوسرانی حمایت کند.

مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان افزود: در دوران هفت ساله ای که من در اتوبوسرانی بودم، شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنل اتوبوسرانی و خرید اتوبوس دست به جیب نبود اما اگر اکنون هم افزایی وجود نداشته باشد، راه به جایی نخواهیم برد. 

وی تصریح کرد: سطح سرویس دهی به مردم در وضعیت کنونی باید بهبود یابد و باید منزلت شهروندان در این زمینه رعایت شود.

لزوم همراهی شورای کارگری شرکت واحد با مدیر جدید اتوبوسرانی

همچنین پورمحمد شریعتی نیا، نایب رئیس شورای شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: اقدامات خوبی با روش های علمی در دوره مدیریت آقای افتخاری صورت گرفت اما متاسفانه تاخیر در پرداخت حقوق ها همه این شیرینی ها را تلخ کرد.   

وی خطاب به راهبران شرکت واحد گفت: دغدغه و گرفتاری های شما را درک می کنیم و امیدواریم با همراهی شورای کارگری شرکت واحد، به آقای روحانی نیز کمک شود..

 

 

 

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت
به گزارش ارمغان شهر، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه
به گزارش خبرنگار ارمغان شهر، حسین اکبریان هزینه
به گزارش ارمغان شهر ، سیدصولت مرتضوی در حاشیه
به‌ گزارش ارمغان شهر، محمد میرشمس در این باره
به گزارش ارمغان شهر، روابط عمومی شرکت بازرگانی
به گزارش ارمغان شهر ، رئیس کل سازمان امور مالیاتی
   به گزارش ارمغان شهر  ، محمد یاسر طیب نیا
  به گزارش ارمغان شهر ، امسال حداقل دستمزد
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: بیش از ۱۲۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت
به گزارش ارمغان شهر، یک حسگر جدید می‌تواند به زودی به بیماران بیمارستانی اجازه دهد تا سطح اکسیژن خون‌شان از طریق تنفس
به گزارش ارمغان شهر، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۱.۵ ترابیت بر
به گزارش  ارمغان شهر ، سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) از امروز، با شعار «بخوانیم و بسازیم»  ...
به گزارش ا رمغان شهر ،  فنتانیل ماده مخدر مصنوعی بوده که یکی از ترکیبات موجود در موارد اُوِر دوز منجر به مرگ در آمریکا
به گزارش ا رمغان شهر ،  فنتانیل ماده مخدر مصنوعی بوده که یکی از ترکیبات موجود در موارد اُوِر دوز منجر به مرگ در آمریکا

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران،
به گزارش ارمغان شهر، یک حسگر جدید می‌تواند به زودی به بیماران بیمارستانی
به گزارش ارمغان شهر، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: ظرفیت ...
به گزارش  ارمغان شهر ، سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی
به گزارش ا رمغان شهر ،  فنتانیل ماده مخدر مصنوعی بوده که یکی از ترکیبات ...
به گزارش ا رمغان شهر ،  فنتانیل ماده مخدر مصنوعی بوده که یکی از ترکیبات ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…