2195
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان: آب در استان اصفهان دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ، هاشم امینی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور با اشاره به یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان اصفهان گفت: یکی از برنامه های وزارت نیرو یکپارچهسازی بخش تامین و توزیع آب شرب و بهداشت و تامین آب روستا بود که با یکپارچهسازی آن شاهد ایجاد جهش در خدماترسانی به مردم در مناطق مختلف روستایی هستیم.
وی افزود: یکی از رویکردهای شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بودجه ۹۹ روستا محور شده است تا بتوانیم با برنامه جهادی و منسجم سطح خدماتی روستاها را به شهرهای همجوار آن نزدیک کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت : همچنین با اجرای پویش الف- ب- ایران هر هفته در استان های مختلف کشور افتتاح پروژه داریم که در راستای افزایش امیدبخشی در سطح جامعه اجرای این پویش ادامه خواهد داشت.
امینی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته با اجرای پویش الف- ب- ایران ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۸۵ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در اصفهان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: درپی شیوع ویروس کرونا مصرف آب در استان ۱۸ درصد افزایش داشت و در حال حاضر شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف آب در اصفهان با توجه به پیک مصرف تابستان هستیم که از مردم درخواست داریم با توجه به محدودیت هایی که در زمینه آب وجود در زمینه مصرف آب مدیریت داشته باشند.
وی با اشاره به پروژه های آبفا در سال ۹۹ بیان کرد: اصلاح و بازسازی ۲۴۰ کیلومتر شبکه آب استان که در سال گذشته، ۲۳۷ کیلومتر بود تکمیل شده است.
امینی افزود: همچنین مطالعات آبرسانی به شهرستان فریدونشهر، مطالعات تامین آب بخشی از مجتمع های روستایی اردستان و مطالعات آبرسانی به بخش مرکزی و تامین آب بافت مرکزی اصفهان از جمله دیگر اقدامات آبفا در سال ۹۹ است.
مدیرآبفا اصفهان با اشاره به بازسازی شبکه فاضلاب شهری در اصفهان گفت: بازسازی شبکه فاضلاب شهری با اعتبارات فاینانس خارجی در خیابان های میر، مشتاق، آبشار، کمال اسماعیل با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شد.
وی افزود: همچنین احداث شبکه فاضلاب در محلات خیابانهای امام خمینی، کاوه، جاده فرودگاه، حصه انجام شد و شبکه فاضلاب در این مناطق به اتمام رسید.
امینی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شبکه فاضلاب در محلات جی شیر، روشن دشت، پینارت و شهید کشوری نیز اجرا شود.
وی بیان داشت: آبرسانی به شهر باغشاد و ۸ روستای لنجان در مجاورت تصفیه خانه باباشیخعلی انجام گردیده و در ماه های آینده نیز آبرسانی کامل به شهر باغ بهادران انجام میشود.
ارائه ۲۳ خدمت غیرحضوری به مشترکین آبفا در استان اصفهان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور بیان داشت: استان اصفهان در حوزه آب شرب دچار تنش نیست، بلکه دچار بحران است که در این راستا اجرای طرح های آبرسانی و انتقال آب به اصفهان یکی از مطالبات مردم و مدیران استان اصفهان می باشد.
امینی گفت: در استان اصفهان مصرف آب خانگی در هر ماه ۱۱ مترمکعب است، که این میزان در کشور ۱۵ مترمکعب و متوسط مصرف استاندارد آن نیز ۲۰ مترمکعب در ماه می باشد.
وی همچنین از ارائه ۲۳ خدمت غیرحضوری به مشترکین آبفا در استان اصفهان خبر داد و گفت: آبفا اصفهان با داشتن چهار مدیریت تحت عنوان خدمات مشترکین، پیاده سازی و اجرای تعرفه ها، وصول و درآمد و مشترکین خاص در تلاش است در سطح استان خدمات شرکت را به بهترین نحو در اختیار مشترکین قرار دهد.
مدیرعامل آبفا استان اصفهان افزود: سامانه ۱۵۲۲ برای ارائه خدمات ۲۳ گانه در ۲۴ ساعت شبانه روز در خدمت شهروندان است و مشترکین برای انجام امور خود نیازی به حضور در شرکت آبفا ندارند.
امینی همچنین بیان داشت:یکی دیگر از اقدامات شرکت آبفا اصفهان حذف قبوض کاغذی بود که در سال گذشته با حذف قبوض کاغذی و ایجاد سامانه پیامکی اعلام قبوض در جهت حفظ محیط زیست و توسعه دولت الکترونیک کوشیدیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ گفت: لوله گذاری و تامین تجهیزات این طرح در حال پیگیری است و مدیریت استان در نظر دارد بخشی از سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ را از سال آینده وارد مدار کند.
در ادامه نیز معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت : در سال گذشته ۵۶۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد همچنین افزایش قیمت در سال ۹۹ انجام شده است و همه مشترکان مسکونی و غیرمسکونی ما هفت درصد افزایش بها در قبوض خود را داشتهاند.
رضا رضایی اظهار داشت : افزایش قیمت در سال ۹۹ انجام شده و همه مشترکان مسکونی و غیرمسکونی ما هفت درصد افزایش بها در قبوض خود را داشتهاند.
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب برای واگذاری انشعاب جداگانه به مجموعهها استقبال میکند، افزود: اما باید این مجموعهها امکانات فنی لازم را داشته باشند چرا که ممکن است نصب تعداد بالای انشعابات بر روی شبکه اصلی حوادث را افزایش دهد.
معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، تصریح کرد: برای جداسازی کنتورهای مشترکان در یک مجتمع به منظور دستیابی به عدالت در هزینهها کنتورهایی در بازار وجود دارد که مشترکان میتوانند برای جداسازی انشعابها از این کنتورهای موجود در بازار استفاده کنند.
رضایی در خصوص جریمه یا پاداش مشترکان، افزود: مشترکان خانگی که از الگوی مصرف که همان ۱۴ متر مکعب به ازای هر واحد در ماه است تجاوز کنند علاوه بر این هفت درصد ۱۶ درصد هم جریمه میشوند و اگر الگوی ۱۴ درصد را رعایت کنند به آنها پاداش تعلق میگیرد که در سال گذشته ۴۷۶ هزار مشترک ما مشمول این پاداش شدند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۶۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد، تصریح کرد: در سراسر استان مقرر شد یک اکیپ چهار نفره برای گشت زنی و شناسایی انشعابات غیرمجاز تجهیز شود و همه این موارد را در سطح استان شناسایی و رصد کنند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان خبر داد : راه اندازی سومین موبایل سنتر استان در اواخرامسال
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ، سمیه کریمی در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افتتاح مرکز الگوی جامع درمان در سال گذشته گفت: در این برنامه نقاط ضعف هرکدام از الگوهای درمانی ۲۰ سال گذشته در موضوع اعتیاد پوشش داده شد، در این الگو همه روشها تجمیع شد و زمان سم زدایی در این طرح به چهار ماه افزایش یافت.
وی ادامه داد : از آنجا که این مدت برای درمان کامل معتادان کفایت نمیکند فعالیتهای دیگری با عنوان "مدیریت مورد" برای توانمندسازی افراد در کنار این دوره قرار گرفت.
کریمی اظهار داشت : سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری در سه سطح اولیه ثانویه و ثالثیه تلاش میکند، در پیشگیری اولیه اطلاعرسانی و آگاهی بخشی به مردم از اهمیت مهمی برخوردار است، در مرحله ثانویه تلاش میکنیم افراد معتاد را به سمت درمان ببریم و در سومین مرحله پیشگیری سعی بر کاهش آسیب افراد معتاد در جامعه است.
وی با اشاره به فعالیت دو موبایل سنتر افزود: تا اواخر سال سومین موبایل سنتر استان راه اندازی میشود که این موبایل سنترها در مناطق آسیب خیز و مناطق حاشیهای اصفهان همچنین شهرهای شاهین شهر و برخوار به صورت سیار به معتادان در پاتوقهای اعتیاد خدمات لازم را ارائه میدهند.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان فعال است، افزود: این مراکز دنبال درمان معتادان با دارو هستند همچنین ۸۷ مرکز اقامتی فعال در استان داریم که این مراکز به مدت ۲۱ روز مرحله سم زدایی را برای معتادان انجام میدهند که این روش درمان امکان تمدید سه دورهای دارد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان مطرح کرد : آموزش خانواده ، اولویت مبارزه با اعتیاد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ، مرضیه فرشاد در نشست خبری خود با اصحای رسانه که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد ، گفت : به دلیل شیوع کرونا از بروز برخی اجتماعات مضر جلوگیری کردیم اما در ماههای آینده به طور جدی در مناطق خاصی از شهر و مناطق حاشیهای بحث تسهیل گری با رویکرد خانواده را شروع میکنیم که در ابتدا مناطق پرخطر اصفهان در اولویت است.
وی با تأکید بر لزوم گسترش فرآیند آموزش در امر مقابله با اعتیاد تصریح کرد: به دلیل شیوع کرونا از بروز برخی اجتماعات مضر جلوگیری کردیم اما در ماههای آینده به طور جدی در مناطق خاصی از شهر و مناطق حاشیهای بحث تسهیل گری با رویکرد خانواده را شروع میکنیم که در ابتدا مناطق پرخطر اصفهان در اولویت است.
فرشاد با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ زنان در اصفهان نداشتیم، گفت: از بخش خصوصی برای ساماندهی معتادان متجاهر زن کمک گرفتیم تا معتادان متجاهری که در هفته گذشته از سطح شهر جمع آوری شدند در این سامان سرا ساماندهی شوند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در تشریح این موضوع ادامه داد: مراکز ماده ۱۶ برای درمان نیمه اجباری معتادانی است که علاقمند به درمان نیستند که پس از قرارگرفتن در این فرآیند علاقمندی به درمان برای آنها ایجاد میشود و پس از درمان اولیه این معتادان به مراکز توانمندسازی زنان و مردان ارجاع داده میشوند.
وی بیان داشت: این موضوع تنها به عنوان یک مسکّن است و مهمترین اولویت ما در بخش مقابله با اعتیاد پرداختن به امر آموزش خواهد بود.
فرشاد با بیان اینکه استراتژی کشور به سمت آموزش خانواده است، افزود: در این زمینه زنان مهمترین نقش را دارند، با بالارفتن آگاهی آنها افزایش اعتیاد زنان هم که امروزه با آن روبرو هستیم، کنترل میشود.
معاون خدمات مشتر کین و درآمد آبفا استان اصفهان : 89 درصد مشترکین خانگی استان اصفهان ماهانه زیر 20 متر مکعب آب مصرف کردند
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، رضا رضایی با اشاره به میزان مصرف سایر مشترکین خانگی عنوان کرد: در سال 98 حدود 11 درصد مشترکین خانگی بین 20 تا 40 متر مکعب در ماه آب مصرف کردند و 5/0 درصد مشترکین خانگی در طول ماه بیش از 40 متر مکعب آب را به مصرف رساندند.
وی با توجه به شیوع ویروس کرونا در انتهای سال گذشته پیرامون چگونگی مصرف آب توسط مشترکین خانگی تصریح کرد: در دوماهه پایانی سال 98 با توجه به شیوع ویروس کرونا مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت بطوریکه در دو ماهه ابتدایی سال جاری 86 درصد مشترکین خانگی بین 0 تا 20 متر مکعب آب طی 30 روز مصرف کردند.
معاون خدمات مشترکین ودرآمد شرکت آبفا استان اصفهان افزود:در فروردین و اردیبهشت ماه سال 99 حدود 4/13 درصد مشترکین خانگی بین 20 تا 40 مترمکعب آب مصرف کردند ، همچنین در این بازه زمانی 5/0 درصد مشترکین خانگی هم بیش از 40 مترمکعب آب به مصرف رساندند.
رضایی با تاکید برمصرف بهینه آب خاطرنشان ساخت: با شیوع ویروس کرونا مردم به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی آب را بیشتر از مواقع دیگر مصرف می کنند اما توصیه می شود با توجه به منابع محدود آب در استان اصفهان در مصرف صحیح آب دقت بیشتری به خرج دهند.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان در سال 97 به لحاظ وقوع خشکسالی شدید با بحران کم آبی مواجه بودیم خاطرنشان ساخت : در سال 97 مردم اصفهان نهایت همکاری را با شرکت آبفا در جهت تامین پایدار آب شرب مشترکین از خود نشان دادند و بیش از 90 درصد مشترکین خانگی در طی یک ماه بین 0 تا 20 متر مکعب آب استفاده کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آبفا استان اصفهان بیان کرد:در حال حاضر الگوی مصرف آب در اصفهان 14 متر مکعب در ماه تعریف شده است که انتظار می رود مردم با مصرف درست آب در طول ماه مطابق با الگو آب را استفاده کنند تا شاهد تامین پایدار آب شرب در اصفهان باشیم.
معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان اعلام کرد: ارائه 23 خدمت غیرحضوری به مشترکین آبفا استان اصفهان
وظیفه دفتر خدمات مشترکین را برای خوانندگان توضیح دهید؟
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی ، دفتر خدمات مشترکین وظفیه نظارت بر حسن ارائه خدمات 23 گانه در بخش مشترکین را دارد و نیز پاسخ گویی به مراجعات حضوری مشترکین و گسترش خدمات غیر حضوری ، ایجاد بستر های لازم برای بهبود مستمر روش های انجام کار در کلیه مناطق خودگران، تدوین و تنظیم قراردادهای بخش مشترکین و پی گیری برون سپاری فعالیت های مربوطه را بر عهده دارد.
منظور از بهبود مستمر روش های انجام کار در کلیه مناطق خودگران را بیشتر توضیح دهید؟
نظارت بر بهبود روش ها از طریق مهندسی مجدد و بازنگری وضعیت موجود، پیگیری جداسازی انشعابات جدید و قدیم، پیگیری اصلاح کنتورهای معیوب، نظارت بر حسن اجرای قرائت کنتور و ارسال صورت حساب مشترکین، نظارت و پیگیری روند تحویل گیری شهرهای جدید و محلات الحاقی، پیگیری پیمایش انشعابات تا حصول درآمد، پیگیری تایید انشعابات چندخانواری، نظارت بر پالایش پرونده ها و همکاری در استقرار بایگانی الکترونیک از جمله کارهای بهبود مستمر روش ها در مناطق خود گردان است.
در خصوص وظایف دفتر پیاده سازی و اجرای تعرفه ها توضیحاتی ارائه کنید؟
دفتر پیاده سازی و اجرای تعرفه ها دومین دفتر از مدیریت های چهارگانه معاونت خدمات مشترکین و درآمد است که وظیفه نظارت بر اجراي دقيق تعرفه هاي آب و فاضلاب در سطح استان را بر عهده دارد.
بیشتر در خصوص محاسبه آب بها و حق انشعاب که از وظایف این دفتر است، توضیح دهید.
نظارت و كنترل نرم افزارهاي محاسب حقوق برقراری انشعاب و آب بها به منظور انطباق آن ها با بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی ،نظارت بر واگذاري تخفیفات قانوني حقوق برقراري انشعاب و صدور مجوز واگذاري تخفيف براي جانبازان – مددجويان – ايثارگران و کلیه مشمولین تخفیف ،تهيه دستورالعمل هاي واگذاري انشعابات خاص و نظارت بر نحوه اعمال تعرفه ها درخصوص واگذاري انشعابات تجمعي،كنترل محاسبات حقوق برقراري انشعاب پرونده هاي خارج از ظرفيت قراردادي،تعيين تكليف پرونده هاي تفكيكي و ادغامي مطابق با ضوابط آیین نامه عملياتي شركت، نظارت مستمر بر فعالیت فروش و خدمات پس از فروش 93 شهر استان، نظارت مستقيم بر نحوه محاسبه جريمه انشعاب هاي غير مجاز استان، نظارت و کنترل متمرکز بر برگشتی های آب بها ،نظارت بر به روز رسانی مستمر نرم افزار های بخش مشترکین ،نظارت بر تهیه صورت های مالی در بازه شش ماهه و یکساله ،نظارت بر عملکرد واحد های خودگردان در تنظیم بودجه سالانه و کنترل های لازم برای تحقق اهداف بودجه مربوط به بخش تعرفه ها. موارد ذکر شده در واقع مهمترین وظایف دفتر تعرفه ها می باشد.
برای تشویق مشترکین کم مصرف چه برنامه هایی دارید؟
در سال 98 مشترکین کم مصرف که کمتر از 14 متر مکعب درماه آب مصرف کرده بودند مورد تشویق قرار گرفتندو به ازای هر مترمکعب مصرف، 170 تومان به آنها برگردانده شد.
برای مشترکین پر مصرف چه جریمه هایی در نظر گرفته شده است؟
تعرفه های ابلاغی به گونه است که حالت بازدارندگی دارد زیرا زمانی که بیش از الگو آب مصرف شود محاسبه آب بها به صورت افزایش پلکانی محاسبه می گردد.
نقش دفتر وصول درآمد در معاونت خدمات مشترکین را شرح دهید؟
دفتر وصول درآمد سومین دفتر از چهار مدیریت حوزه معاونت خدمات مشترکین و درآمد است که وظیفه اصلی آن اعمال مدیریت بر شاخص های وصول به درآمد در بخش های جاری و سرمایه ای در کلیه واحدهای خودگردان در سطح استان است. وظیفه دیگر این دفتر وصول درآمدهای سر رسید شده شرکت در بخش آب بها و حق انشعاب،
کنترل موارد وصول نشده و راهنمایی مشترکین بدهکار برای پرداخت بدهی خود از طریق درگاه های حضوری و غیر حضوری است.
با توجه به شیوع ویروس کرونا قرائت کنتور و پرداخت آب بها به صورت غیر حضوری از چه راههایی امکان پذیر است؟
هماکنون مشترکان میتوانند با تماس ۱۵۲۲ و شمارهگیری کلید ۵، شماره کنتور خود را اعلام کنند و سپس رقم آببها محاسبه و بهوسیله پیامک به مشترک اعلام میشود؛ همچنین به منظور رضایت مشترکان، روش دیگر، ارسال پیامکی شماره کنتور برای کنتورنویس است که در این روش، شماره همراه کنتورنویس هر محدوده برای مشترکان پیامک میشود.
در این روش، مشترکان بهوسیله تلفن همراه خود طبق الگوی: * شناسه قبض # شماره رقم کنتور را به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۲۲ پیامک میکنند.
روش دیگری که در حال راهاندازی است، ورود به پرتال شرکت به آدرس www.abfaesfahan.ir و ثبت شماره کنتور در لینک تعیین شده است.
تمام تلاش ما در شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا حفظ سلامت عموم شهروندان عزیز و همکاران تلاشگرمان است و اولویت را تا حدامکان بر اجرای اقدامات از طرق مختلف با هدف پیشگیری از گسترش این ویروس قرار دادهایم. همچنین نسخه اندرویدی خدمات همراه آبفای استان اصفهان هماکنون بهطور رایگان از فروشگاههای اینترنتی کافه بازار، ایران اپس و مایکت قابل دریافت و نصب روی تلفنهای همراه است.
مشترکان می توانند با استفاده از کد دستوری #۱۵۱۵۲۲*۶۶۵۵* اقدام به ثبت شماره کنتور واحد مسکونی خود کنند. گفتنی است استفاده از کدهای دستوری نیازمند نصب هیچ نرمافزاری نیست و مشترکان میتوانند با گرفتن کد دستوری یاد شده با تلفن همراه خود، خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان را دریافت کنند . همچنین پرداخت آب بها از طریق درگاه های غیرحضوری نظیر پورتال شرکت به نشانی www.abfaesfahan.ir ، کارافزار(اپلیکیشن) خدمات همراه آبفای استان اصفهان، کد دستوری(USSD) #151522*6655* و 80 دفتر پیشخوان دولت در سطح استان اصفهان امکان پذیر می باشد.
لطفا در مورد خدمات 23 گانه شرکت آبفا توضیح دهید؟
خدمات 23گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که از طریق سامانه 1522 ارائه می شوند عبارتند از:
1- واگذاری انشعاب آب 2- واگذاری انشعاب فاضلاب 3- تغییر کاربری انشعاب آب 4- پاسخ به استعلام مالکیت انشعاب آب 5- تغییر مشخصات مشترکین آب و فاضلاب 6-تغییرتعداد واحد مسکونی مشترکین آب و فاضلاب 7- تغییر ظرفیت قراردادی انشعاب آب 8- تغییر قطر انشعاب آب 9- تفکیک کنتور آب10- تغییر مکان کنتور آب 11- آزمایش کنتور آب 12- تعویض کنتور آب 13- نصب سیفون اضافی فاضلاب 14- قطع موقت و وصل انشعاب آب 15- جمع آوری یا ادغام انشعاب آب 16- تسویه حساب بدهی مشترکین آب و فاضلاب 17- درخواست بررسی صورت حساب مشترکین آب و فاضلاب 18- اعلام کارکرد کنتور آب 19- مشاهده سوابق صورتحساب های و پرداختی های مشترکین آب و فاضلاب 20- فروش آب تانکری 21-پاسخگویی به شکایات مرتبط با آب و فاضلاب 22- رسیدگی به پیشنهادات حوزه آب و فاضلاب 23- درخواست لوازم کاهنده مصرف آب .
وظیفه دفتر مشترکین خاص چیست؟
امور مشترکین خاص زیر مجموعه معاونت درآمد و خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است که با هدف تحقق درآمدهای ذکر شده در ماده 11 قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب تشکیل شده و وظیفه آن به طور کلی رسیدگی به درخواست متقاضیان و مشترکینی است که شرایط خاصی از نظر میزان لوله گذاری، میزان مصرف آب، میزان عرصه و اعیان و همچنین تعداد واحدها دارند.
مشترکین خاص چه گروه هایی از جامعه را در برمی گیرد؟
- متقاضیان انشعاب آب و فاضلاب با ظرفیت بیش از 200 متر مکعب در ماه
- مجتمع های دارای بیش از 50 واحد مسکونی
- مواردی که برای آبرسانی به آن ها بیش از 50 متر لوله گذاری نیاز است.
- درخواست افزایش ظرفیت به هر میزان با هر نوع کاربری
- درخواست فاضلاب برای اماکن صنعتی و بیمارستانی
- مکان هایی که مجموع عرصه و اعیان آنها بیش از 5 هزار متر مربع باشد.( البته در شهرهایی که دارای مصوبه شورا هستند این متراژ تغییر می کند.)
- متقاضیانی که ارائه خدمات فاضلاب به آن ها نیازمند لوله گذاری است.
شایان ذکر است با توجه به شرایط بحران آب در استان اصفهان از سال 1392 به منظور تقسیم و توزیع بهینه آب در کل حوزه های تحت پوشش شرکت؛ کارگروهی با عنوان " کارگروه تخصیص آب" متشکل از معاونت های بهره برداری، خدمات مشترکین و درآمد و مهندسی و توسعه تشکیل شد که امور مشترکین خاص، دبیری آن را برعهده دارد. کاربری های خاص از جمله باغ ها، گلخانه ها، دامداری ها، پرورش قارچ، واحدهای غیر مسکونی و متقاضیان با ظرفیت های غیر متعارف و... باید جهت واگذاری انشعاب، مجوز کارگروه تخصیص آب را اخذ کنند.
شما در صحبت های تان به سامانه خدمات غیرحضوری 1522 به عنوان یکی از زیرمجموعه های معاونت خدمات مشترکین اشاره کردید. در مورد این سامانه و وظایفی که بر عهده دارد توضیح دهید؟
سامانه خدمات غیرحضوری 1522 در سال 1395 به طور رسمی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. این سامانه با هدف تمرکز و ارائه خدمات غیر حضوری از طریق تلفن ثابت و همراه برنامه ریزی شده و هدف آن حذف مراجعه شهروندان به ادارات آبفا و ارائه خدمات فروش و پس از فروش به صورت تلفنی به مشترکین است. در حال حاضر خدمات 23 گانه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تمام ساعات شبانه روز از طریق تماس با شماره تلفن چهار رقمی 1522 و انتخاب 9 کلید و 17 زیر کلید به متقاضیان و مشترکین ارائه می شود.