2195
جابه جایی روزانه ۱۲۰ هزار اصفهانی با BRT
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، سیدعباس روحانی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات جامع حملونقل شهر اصفهان ۱۲ خط BRT برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: موافق خطوط BRT هستم و معتقدم چنانچه استانداردهای لازم در اجرای آن رعایت شود، پاسخگوی نیاز شهروندان خواهد بود اما اگر نسبت به اجرای این خطوط به منظور رفع تکلیف برخورد شود، بهجای برخورداری از BRT، با خط ویژه مواجه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پس از اجرای خط یک BRT در شهر اصفهان، مخالفتهایی وجود داشت، افزود: هنگامی که مدیران شهری و استانی متوجه رضایتمندی شهروندان از راهاندازی این خطوط شدند، اجرای فاز دوم خط یک را مورد تاکید قرار دادند.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: خطوط BRT بهخوبی پاسخگوی نیاز همشهریان بوده است، بهطوری که روزانه حداکثر تعداد ۱۲۰ هزار مسافر جابهجا کرده است، در حالی که تعداد مسافران جابهجا شده در خط یک مترو ۱۰۰ هزار نفر برآورد شده است.
وی گفت: BRT استانداردهای مخصوص خود را دارد از جمله اینکه مسیر آن باید با نردهگذاری، گلمیخ یا نصب دوربینهای ثبت تخلف ایزوله باشد، بنابراین هر خط اتوبوسی خط BRT محسوب نمیشود.
روحانی ادامه داد: در خطوط پرمسافر که ترددهای زیاد انجام میشود، باید اتوبوسهای دو یا سه کابین قرار داد تا سرنشینان خودروهای شخصی نیز به جای ماندن در جریان ترافیک، به استفاده از اتوبوس تشویق شوند.
وی با بیان اینکه اتوبوسهای BRT باید انبوهبر باشد، به همین منظور برای این خطوط درخواست خریداری اتوبوسهای دو کابین داده شده است، گفت: خط چهارم BRT استاندارد نیست، زیرا ناوگان آن وارد جریان ترافیکی میشود، البته در این راستا سیاستهای معاونت حملونقل و ترافیک نیز بیتأثیر نیست.
تکمیل پروژه «اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان» با ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، علیاکبر رسالت اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان با پیشرفت صددرصدی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی افزود: پروژه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان در مناطق هفت و ۱۲ شهرداری اصفهان واقع شده و عملیاتهای اجرایی مطابق با آییننامه و استانداردهای راهسازی و ترافیکی توسط این دو منطقه اجرا شده است.
مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان گفت: اتصال بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی از طریق بلوارهای تابان و آسمان بهمنظور تردد خودروهای سنگین و جداسازی مسیر خروجی بزرگراه معلم به سمت بلوار فرزانگان امری ضروری است و از منظر ترافیکی دارای اهمیت است.
وی بیان اینکه روشنایی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تکمیل شده است، ادامه داد: طول این پروژه دو کیلومتر و عرض ترافیکی آن ۱۱ متر است که با توجه به ترافیک عبوری وسایل سنگین، از آسفالت پلیمری جهت استحکام و مقاومت در برابر نوسانات دما و جلوگیری از انتشار ترک در این پروژه استفاده شده است.
رسالت با بیان اینکه اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان، تأثیر مستقیم در جریان بار ترافیکی نقطهای شهری دارد و در کاهش سوانح ورودی شهر اثرگذار است، خاطرنشان کرد: در این پروژه، ۱۲ هزار مترمکعب زیرسازی با مصالح سنگی، ۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، سه هزار متر طول جدولگذاری به صورت درجا، سه هزار مترمکعب بتنریزی و ۵۹۰۰ تن آسفالت اجرا شده است.
۳ کشته و مسموم در پی انتشار گاز CO ۳ کشته و مسموم در پی انتشار گاز CO
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، عباس عابدی اظهار کرد: امروز _ شنبه هفدهم دی _ حادثه مسمومیت با گاز CO بهعلت وجود اختلال در عملکرد بخاری به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.
وی با بیان اینکه این حادثه در خیابان ارتش رخ داد و بلافاصله یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد، افزود: یک زن در پی این حادثه مسموم و برای دریافت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان الزهرا (س) منتقل شد.
فوت یک نوجوان ۱۷ساله
مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریتهای پزشکی اصفهان با اشاره به حادثهای دیگر تصریح کرد: ساعت ۱۹:۳۶ امروز _ شنبه هفدهم دی _ حادثه مسمومیت با گاز CO بهعلت اختلال آبگرمکن به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.
وی ادامه داد: بلافاصله دو واحد امدادی به محل حادثه مذکور در خیابان فارابی شمالی خیابان فرایبورگ اعزام شدند، اما با وجود تلاش کارشناسان اورژانس و احیای قلبیتنفسی، یک نوجوان ۱۷ساله جان خود را از دست داد.
مسمومیت در پی استفاده از پیکنیک داخل خودرو
همچنین عابدی گفت: ساعت ۲۰:۱۶ امروز _ شنبه هفدهم دی _ حادثه مسمومیت با گاز CO بهعلت روشن کردن گاز پیکنیک داخل وانت نیسان به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.
وی با بیان اینکه بلافاصله یک واحد امدادی به محل حادثه اعزام شد، خاطرنشان کرد: یک مرد ۳۵ساله که در پی این حادثه مسموم و دچار کاهش هوشیاری شده بود، برای دریافت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان امین منتقل شد.
منبع : ایمنا
لزوم ارائه تسهیلات ارزانقیمت برای نوسازی تاکسیهای فرسوده
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، محمد پرورش با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته سایت نوسازی سازمان تاکسیرانی بسته شد و حدود ۹ ماه امکان تبدیل به احسن خودروها وجود نداشت، اظهار کرد: بیستوششم آذرماه سال جاری به مناسبت روز حملونقل این سایت بازگشایی شد و رانندگان تاکسی دارای خودروی فرسوده که مدل خودروی آنها از سال ۱۳۹۰ به پایین است، میتوانند جهت تعویض خودروی فرسوده خود به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه در سازمان تاکسیرانی مجوزها و نحوه عملکرد رانندگان تاکسی بررسی میشود، افزود: اطلاعات فردی و خودروی فرسوده رانندگان در سامانه نوسازی به نشانی nosazi.org پس از دریافت تاییدیه، توسط سازمان ثبت میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه تمام مدارک رانندگان در اختیار این سازمان قرار دارد، همراه داشتن هیچگونه مدرکی لازم نیست و پس از تأیید اتحادیه سازمان تاکسیرانی کشور، نمایندگی مربوطه مشخص میشود. در حال حاضر خودروی سمند سورن پلاس برای جایگزینی خودروهای فرسوده با قیمت دو میلیارد و ۷۳۱ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۰۷ ریال (۲.۷۳۱.۷۶۵.۶۰۷) معین شده است و در اختیار تاکسیرانان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: پس از تأیید سازمان تاکسیرانی و ثبتنام در سامانه، نمایندگی مربوطه با راننده تماس میگیرد و با واریز مبلغ مورد نظر توسط رانندگان متقاضی پس از چند ماه سند صادر و خودرو به نمایندگی ارسال خواهد شد.
پرورش خاطر نشان کرد: رانندگان پس از انتقال خودروی فرسوده خود به مراکز اسقاط منتخب، میتوانندخودروی جدید را تحویل بگیرند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به نبود تسهیلات ارزانقیمت برای نوسازی تاکسیهای فرسوده و زمانبر بودن این پروسه در حدود دو تا چهار ماه، ادامه داد: تعدادی از رانندگان جهت ثبتنام در سامانه به سازمان مراجعه کردند اما بهدلیل اینکه پرداخت مبلغ خودروی جدید در حد توان برخی از رانندهها نیست و شاید افراد زیادی نتوانند از این طرح استفاده کنند، نیاز به حمایت دستگاههای مختلف است تا شرایط برای ایجاد این تسهیلات فراهم شود.
وی تصریح کرد: برای در اختیار قرار دادن تسهیلات کمبهره، مکاتبات مختلفی با استاندار، ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان و معاونت حملونقل و ترافیک شهردار اصفهان انجام شد و اگر بتوانیم این تسهیلات را در اختیار رانندگان قرار دهیم، بیشک استقبال بیشتری از این طرح خواهد شد.
پرورش رقم خودروهای فرسوده را مشروط بر سالمبودن لوازم آن و با توجه به مدل و ظاهری که دارد بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تخمین زد و افزود: بیش از ۷۲۰۰ تاکسی از ۹ هزار تاکسی موجود سطح شهر اصفهان فرسوده است و با توجه به افزایش قیمت خودرو، رانندگان تاکسی بدون دریافت تسهیلات قادر به نوسازی خودروی خود نیستند.
ایجاد ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۱۰
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، داوود بحیرایی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از روانآبها در هنگام بارش باران اظهار کرد: در شهر اصفهان احداث چاهای جذبی و هدایت آبهای سطحی حاصل از نزولات آسمانی، امری بسیار مفید جهت تغذیه آبخوان اصفهان است به همین دلیل این موضوع در اولویتهای شهرداری منطقه ۱۰ قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از به هدر رفتن آب هنگام بارشها همچنین تردد آسان خودروها و شهروندان و تغذیه آبخوان اصفهان در سال جاری، تاکنون ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان حفر شده است.
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: در این منطقه تا پایان امسال ۱۲۰ حلقه چاه جذبی به عمق سه تا هفت متر برای تکمیل شبکه جمعآوری روانآبها و هدایت به سفرههای زیرزمینی حفر میکنیم.
وی اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این طرح را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: آب ناودانها و روانآبها، وارد چاههای جذبی میشود و با این روش ضمن رفع مشکل آبگرفتگی معابر، سفرههای زیرزمینی نیز تقویت میشود.
بحیرایی با بیان اینکه چاه جذبی به چاهی گفته میشود که روانآبها درون آن ریخته و سپس جذب زمین میشود، گفت: چاه جذبی نوعی از چاه است که با استفاده از قدرت جذب خاک کار میکند و در زمینهایی که قابلیت جذب آب دارند، حفر و آبهای حاصل از بارندگی به آن چاه هدایت میشود، البته هرچه خاک قدرت جذب آبِ قویتری داشته باشد، کارکرد چاه بهتر است و روانآبها بهتر به سفرههای زیرزمینی هدایت میشود.