2195
در سه ماهه اول سالجاری انجام شد؛ اشتراک پذیری بیش از 7 هزار مشترک جدید در استان اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 74 هزار متر شبکه گاز رسانی در سطح استان اجرا شده، افزود: روند توسعه گازرسانیتا 600 کیلومتر در سال جاری ادامه خواهد داشت.
علوی، گفت: با احتساب این میزان مشترک جذب شده در سطح استان، تعداد کل مشترکین گاز طبیعی استان به بیش از یک میلیون و 940هزار مشترک در سه بخش خانگی، صنعتی و عمومی رسید و همچنین با انجام شبکه گذاری های جدید طی سه ماهه نخست سالجاری، درحال حاضر میزان شبکه های گاز استان بیش از 27 هزار کیلومتر است.
وی، با اشاره به دشواری شبکه گذاری گاز طبیعی در مناطق کوهستانی، گفت: در مناطق غرب استان به واسطه کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی روستاها شبکه گذاری گاز طبیعی با دشواری هایی همراه است که هم هزینه و هم زمان اجرای پروژه ها را تحت تاثیر قرار می دهد بگونه ای که در برخی نقاط به منظور جابه جایی لوله های گاز از چهارپایان نیز کمک گرفته ایم ولی با همه این مسائل شبکه گذاری در سطح استان کماکان با همت و جدیت مسئولین و پیمانکاران به سرعت در حال انجام است و در آینده ای نزدیک شاهد بهره برداری از 7 روستای دیگر در منطقه فریدونشهر واقع در غرب استان خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در پایان یادآور شد:ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان100 درصد و در جمعیت روستایی 99.08 درصد است و تا پایان سال جاری نیز با بهره برداری از 7 روستای دیگر تقریباً اکثر روستاهای بالای 20 خانوار سطح استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
اداره منابع آب شهرستان برخوار افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان دهم تیرماه با حضور نماینده مردم در شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان و جمعی از مدیران استانی و شهرستان برخوار، اداره جدید منابع آب شهرستان برخوار به صورت رسمی افتتاح شد.
به گفته ی مدیر اداره منابع این شهرستان با توجه به مطالبه کشاورزان شهرستان برخوار، وجود بیش از ۱۱۰۰ حلقه چاه در شهرستان و بیش از ۱۶۰۰ پرونده چاه و چشمه و قنات و... در شهرستان برخوار، مشکلات افت شدید ابخوان در دشت اصفهان برخوار و پدیده فرونشست زمین، همچنین پیگیری های حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان در جهت تسهیل خدمات اداره منابع آب به کشاورزان منطقه، اداره جدید منابع آب امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
شهرستان برخوار با بیش از ۱۲۲ هزار نفر جمعیت واقع در شمال اصفهان و با مرکزیت دولت آباد، یکی از شهرستانهای تازه تأسیس استان اصفهان است که در سال ۱۳۸۶ از شهرستان برخوار و میمه سابق، که اکنون شهرستان شاهینشهر و میمه نامیده میشود، جدا شد.
سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان خبر داد : رهاسازی آب زاینده رود به سمت شرق اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ، محمود چیتیان افزود: با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه شورای تأمین استان اصفهان و مصوبات جلسه شورای سازگاری با کم آبی استان مقرر شد در قالب احجام پیش بینی شده در برنامه منابع و مصارف ابلاغی شرکت مدیریت منابع آب، رهاسازی آب صرفاً برای باغات غرب و شرق اصفهان انجام شود. چیتیان با بیان این که با پایان دوره آبیاری باغات غرب اصفهان از شامگاه نوزدهم تیرماه برای آبیاری باغات شرق اصفهان آغاز می شود، تصریح کرد: به مدت 10 روز آب به سمت باغات شرق رهاسازی می شود.
وی با تأکید بر حفظ و تأمین مطمئن آب شرب اصفهان بزرگ، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان حجمی غیر از حجم مندرج در برنامه ابلاغی منابع و مصارف جهت باغات، از سد زاینده رود برداشت نخواهد شد.
با همت متخصصان فولاد مبارکه محقق شد: اجرای موفقیتآمیز پروژه ارتباط با سامانه حملونقل جادهای كشور
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، اسماعیل نصر اصفهانی گفت : این پروژه با همت و تلاش بیوقفه کارشناسان واحد سیستمهای اطلاعاتی، واحد نرمافزارهای سیستمی، واحد حملونقل و شرکت ایریسا پیادهسازی و در اختیار واحدهای متقاضی در شرکت فولاد مبارکه قرار داده شده است.
وی در ادامه افزود: یکی از نیازهای مبرم در حوزه لجستیک فولاد مبارکه پیگیری و گزارشگیری از وضعیت حمل مواد اولیه به شرکت در کمترین زمان ممکن و با کیفیت قابلقبول است. پروژه ارتباط با سامانه حملونقل کشور در قالب طرح توسعه سیستمهای اطلاعاتی و بهمنظور انتقال اطلاعات و گزارشگیری از بارنامههای ثبتشده در سیستمهای راهداری، راهاندازی شده است.
کارشناس سیستمهای اطلاعاتی یکپارچه فولاد مبارکه مزایای اجرای این پروژه را به این شرح برشمرد: امکان گزارشگیری از اطلاعات بارنامههای صادره توسط باربریهای مختلف در سطح استان و دستهبندی آنها بر اساس کد کالا، فروشنده و راننده حملکننده کالا، شناسایی رانندگان متخلف بر اساس دو معیار میزان وزن بارنامهشده و میزان مسافت طیشده از مبدأ به مقصد، عدم نیاز به ثبت اطلاعات بارنامهها و سفارشهای حملشده به شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک و استفاده از اطلاعات بارنامهها در سیستمهای مختلف مانند مدیریت کالا و خرید.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه با حمایت مدیریت فناوری اطلاعات و همکاری رؤسای فناوری اطلاعات، کارشناسان واحد حملونقل و شرکت ایریسا در کوتاهترین زمان ممکن انجام پذیرفته است.
نصر اصفهانی در پایان گفت : در آینده با هدف اضافه کردن بارنامههای ریلی و متصل شدن سیستم به سامانه راهآهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین تکمیل سیستمهای ارتباط با معادن، پروژه کاملتر میشود و امید است با اجرای چنین پروژههایی گام موفق و ارزشمند دیگری در راستای اهداف شرکت برداشته شود.
مدیر حملونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه نیز در خصوص این پروژه گفت: جریان اطلاعات یکی از ارکان اصلی مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک است و امروزه ارتباط مؤثر نهادهای درگیر در این فرایند بیش از پیش لازم است .
محمدعلی زارعی افزود: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار کامیون از مبدأ فولاد مبارکه یا به مقصد آن، وظیفه حمل مواد اولیه و محصولات شرکت را در کشور بر عهده دارند . برنامهریزی و کنترل این حجم از ناوگان برای بزرگترین صاحب کالای کشور نیازمند سیستمهای اطلاعاتی با قابلیت اطمینان بالاست .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با پیگیریهای واحد حملونقل و پشتیبانی و مدیریت ارشد سازمان و به همت همکاران سیستمها و فناوری اطلاعات، ارتباط با سامانه برخط سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، بهعنوان مهمترین سند حمل بار، از تیرماه سال جاری برقرار شد و کلیه اطلاعات مندرج در بارنامه شامل مشخصات محموله، گیرنده، فرستنده، راننده، وسیله نقلیه و هزینههای مربوطه پس از ثبت در سیستم مذکور در EIS فولاد مبارکه بارگذاری میشود و امکان انواع پایش و تحلیل را فراهم میکند .
مدیر حملونقل و پشتیبانی با اشاره به این که بهزودی مشابه این ارتباط با سازمان راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز برقرار خواهد شد، افزود : پرهیز از دوبارهکاری و ثبت دستی و مکرر اطلاعات در سیستمهای مختلف و اطمینان از صحت و سرعت تبادل اطلاعات از مزایای قابلتوجه این پروژه است.
با تلاش متخصصان فولاد مبارکه محقق شد: بومیسازی روغن نورد با تكنولوژی پیشرفته و روز دنیا در ناحیه نورد سرد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، محسن استکی با اعلام این خبر افزود: این روغن نورد یکی از استراتژیکترین مواد مصرفی ناحیه نورد سرد است که انحصار تولید آن تنها در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی بوده و با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا و با همت و تلاش متخصصان در شرکت فولاد مبارکه بومیسازی شده است.
وی افزود :وظیفه اصلی خط نورد تاندم پیوسته کاهش ضخامت ورق ورودی به ضخامت خواستهشده مشتری است که یکی از مواد مصرفی استراتژیک مورداستفاده در خطوط نورد سرد برای این کار، روغن نورد است که با ترکیب با آب و با قابلیت امولسیون شدن و پاشش در هنگام نورد ورق توسط نازلهای تعبیهشده در هر پنج قفسه نورد فرایند کاهش ضخامت و نورد ورقهای فولادی را در دمای محیط ممکن میسازد.
مدیر محصولات سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این روغن دارای خواص فیزیکی و شیمیایی ویژهای است و در حقیقت روانکاری و خنککاری و کاهش توان مصرفی (برق مصرفی) بهمنظور کاهش ضخامتهای بالا را فراهم میآورد. همچنین المانهای افزودنی به روغن نورد (Additives) موجب محافظت سطح ورق نورد شده و از خوردگی و اکسید شدن سطح ورق جلوگیری میکند و از طرفی با کلیه تجهیزات خطوط نورد و بهخصوص آببندها سازگاری دارد.
استکی در ادامه گفت: با عنایت به اهمیت این روغن در فرایند نورد و تأثیر مستقیم آن بر پارامترهای تولید، بهمنظور ارتقای این پارامترها و همچنین بهمنظور افزایش تعداد تأمینکنندگان داخلی و ایجاد رقابت بین تأمینکنندگان و همچنین ارتقای کیفیت و تکنولوژی تولید روغن نورد، ساخت و استفاده از این روغن نورد
ADT ا (Advanced Dispersion Technology)با تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا در دستور کار ناحیه نورد سرد قرار گرفت که خوشبختانه به نتیجه رسید و مزیتهای فنی و اقتصادی زیادی نسبت به روغنهای نورد قدیمیتر از نوع امولسیون دارد.
وی علت دیگر این رویکرد را افزایش کیفیت ورقهای بدنه خودرو در پاسخ به درخواست خودروسازهای کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با انجام این فعالیت عدد تمیزی بیشتر در خط تاندم پیوسته حاصل گردد.
وی تصریح کرد: این روغن طبق رویههای پیشبینیشده که بهمنظور شناسایی تأمینکنندگان توانمند و تأیید کیفیت روغن مورد ادعای تأمینکنندگان داخلی است توسط کارشناسان فنی نورد سرد و آزمایشگاه فولاد مبارکه مورد بررسیهای اولیه قرار گرفت و در این مسیر همکاری تنگاتنگ مدیریت خرید مواد مصرفی و همکارانشان به سرعت و کیفیت دستیابی به این مهم کمک شایانی نمود.
استکی با اشاره به روند تولید این روغن افزود: به دلیل حساسیتهای کمی و کیفی موجود در خط تاندم و با توجه به شرایط روغن و تفاوتهایی که با روغنهای قبلی داشت، لازم بود فعالیتهای تعمیراتی و آمادهسازی در قسمتهای مختلف سیستم امولسیون و قفسههای تاندم میل انجام پذیرد که با تعریف پروژههای داخلی در خط و همچنین پروژه اصلاح محل جمعآوری امولسیون در زیر قفسههای نورد، این مهم در چند ماه آخر منتهی به سال 1399 و اوایل سال 1400 با تلاش همکاران در خط تاندم انجام شد و مقدمات لازم بهمنظور امکان استفاده از این روغن فراهم گردید و طی برنامهریزی مشخص و با در نظر گرفتن ریسکهای مربوطه و پیشبینیهای لازم ، از اواخر اردیبهشتماه سال 1400، تست عملیاتی روغن ADT در تاندم آغاز گردید و عملا در خردادماه جاری در خط تاندم استفاده گردید و هماکنون با گذشت بیش از یک ماه با تلاش و کوشش همکاران در خط تاندم، نتیجه تست با موفقیت همراه شد.
مدیر محصولات سرد فولاد مبارکه در ادامه به نتایج استفاده از این روغن اشاره کرد و گفت: نتایج اولیه کیفی و فنی استفاده از روغن نورد ADT با بهبود شرایط نورد همراه بوده که با تمرکز بر تولید محصولات خاص و ویژه مانند ورق بدنه خودرو، امید است با گذشت زمان و افزایش تجربه استفاده از این روغن در تاندم پنج قفسهای بتوان از ظرفیتهای موجود در این نوع روغن، با تکنولوژی جدید، در جهت ارتقای پارامترهای کمی و کیفی در محصولات تاندم بهره برد.
وی خاطرنشان کرد : یکی دیگر از نتایج این موفقیت حاصلشده انعطافپذیری بیشتر ناحیه نورد سرد در انتخاب نوع روغن نورد، بسته به نیاز عملیاتی خود است؛ چراکه خطوط نورد سرد فولاد مبارکه هماکنون با وجود دو تأمینکننده و دو نوع روغن متفاوت و با ایجاد رقابت بین تأمینکنندگان و گریز از انحصار حتی در تولید داخلی روغن نورد، به شرایط پایدارتری ازنظر تأمین روغن و ارتقای پارامترهای فنی آن دست پیدا کرده است.
استکی در پایان از حمایتها و پیگیری ویژه مدیریت نورد سرد و همکاری صمیمانه و حضور پرتلاش همکاران در ناحیه نورد سرد ، بهخصوص همکاران شاغل در خط نورد و گروه فنی تولید نورد سرد و همچنین از واحدهای خرید مواد مصرفی ،آزمایشگاه، کنترل مواد و دیگر واحدهای درگیر قدردانی و ابراز امیدواری کرد تا این موفقیتها راهی برای تداوم شعار «تولید، پشتیبانیها و مانعزداییها» در سال 1400 باشد.