2195

2195

پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، آداب دیپلماتیک، اصفهان و خواهرخوانده هایش، نشریه اکو با موضوع اصفهان از جمله کتاب ها و مجلاتی است که در این برنامه رونمایی شد.

قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در این جلسه گفت: شرایط کرونایی باعث شد به سمت تالیف و چاپ مجلات و کتاب های مختلف در حوزه گردشگری و بین الملل حرکت کنیم، کتابهایی که تحت عنوان "پل" رونمایی و چاپ شده است می تواند به عنوان پلی به آنسوی جهان باشد و در دیگر کلانشهرها مورد استفاده قرار گیرد، خوشحالیم که این تولیدات توسط اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان تهیه و عرضه شده است.

وی با بیان اینکه کرونا برای مدیریت شهری شرایط جدیدی ایجاد کرد، ادامه داد: تمام تلاش مجموعه شهرداری این بود تا این تهدیدها برای موضوع گردشگری که ناشی از شرایط کرونا بود را به فرصت تبدیل کنیم.

وی توسعه گردشگری و ارتباط با جهان را جزو محورهای مهم برنامه های شهرداری و شورای شهر در این دوره ذکر کرد و افزود: آغاز کار بعد از برجام به خوبی پیش رفت در ادامه با توجه به شرایط کرونا که شرایط سختی را برای ما رقم زد موفق شدیم از فرصت های جدید به خوبی استفاده کنیم؛ طی مدت اخیر از طریق ویدیوکنفرانس با شهرداران فرایبورگ، فلورانس، گیونگجو، سمرقند و سفرای مختلف ایران در کشورهای دیگر جهان ارتباط برقرار کردیم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی دکتر ظریف، وزیر امور خارجه قرار شده با افتتاح مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان اولین برنامه بین المللی در این سالن برگزار شود، اظهار کرد: مکاتبات این موضوع انجام شده و پیگیری می شود تا این اتفاق خوب در اصفهان و در این سالن استاندارد، بزرگ و دارای همه امکانات لازم، رقم بخورد.

وی تصریح کرد: طی دو تا سه سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان برای مرکز همایش های بین المللی اصفهان هزینه شده است و تا افتتاح این پروژه بزرگ، کارهای کمی باقی مانده که امیدواریم در این دوره مدیریت شهری این سرمایه ملی و بین المللی در راستای اهداف بین المللی ایران و صلح در جهان به بهره برداری برسد.  

شهردار اصفهان با بیان اینکه گفت و گوهای خوبی با شهرداران شهرهای مختلف داشتیم، تاکید کرد: دیپلماسی شهری می تواند در بسیاری از مسائل که برای دولت ها کار را سخت کرده مسائل را تسهیل و راه را هموار کند و می توان به عنوان یک ابزار خوب در روابط بین الملل از آن استفاده کرد. 

نوروزی با بیان اینکه زیرساخت ها طی این دوره پیشرفت بسیار خوبی داشته و اتفاقات خوبی در حوزه دیپلماسی شهری رقم خورده است، ادامه داد: پروژه هایی مانند حلقه حفاظتی شهر اصفهان، مترو، سالن اجلاس و نمایشگاه بین المللی اصفهان زیرساخت های لازم برای رشد گردشگری را در شهر اصفهان فراهم می آورد و امیدوارم این زیرساخت ها زمینه را برای تبدیل شدن اصفهان به عنوان قطب گردشگری فراهم آورد.

وی افزود: همچنین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و تفاهمنامه برای برگزاری جشنواره بین المللی صنایع دستی که طبق تفاهم با وزارت میراث فرهنگی قرار است در اصفهان برگزار شود توفیق بزرگی برای رونق هر چه بیشتر گردشگری در این شرایط است.  

*نگاه عمیق شهرداری اصفهان به حوزه دیپلماسی شهری

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز که در این آیین به صورت ویدئو کنفرانسی حضور داشت، با بیان اینکه وزارت امور خارجه در دوران دکتر ظریف جهت گیری خاصی را در حوزه دیپلماسی شهری داشته است، اظهار کرد: با این رویکرد نگاه ویژه ای به شهر اصفهان شده است، یکی از شهرهایی که تمام صلاحیت های لازم برای برگزاری هفته های فرهنگی را دارا است اصفهان است هر چند که سختی های بیماری کرونا مشکلاتی برای برگزاری هر چه باشکوهتر گرامیداشت این هفته به وجود آورده است.

سعید خطیب زاده تصریح کرد: به خود می بالم و بسیار خرسندم که شهرداری اصفهان با نگاهی عمیق به حوزه روابط فرهنگی و بین المللی ورود کرده و به استفاده از ظرفیت های این شهر اهتمام ورزیده است؛ در عرصه ای قرار داریم که باید جهانی فکر کرده و محلی عمل کنیم، بنابراین هر مجموعه مدیریت شهری که در این راستا موفق تر عمل کرده مسیر جلوتری را پشت سر گذاشته است زیرا فکر بین المللی و عمل محلی، مبنای دیپلماسی نوین در دنیای در حال تغییر است.   

وی با اشاره به رونمایی از کتاب های شهرداری اصفهان با عنوان "پل"، افزود: پل تنها یک مفهوم تاریخی و تمدنی در شهر اصفهان نیست بلکه یک مفهوم عمیق در روابط بین الملل و روابط بین کشورها است و من این حسن انتخاب را تحسین می کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در دنیای در حال تغییر امروز، دیپلماسی های غیر رسمی اهمیت بیشتری از دیپلماسی های رسمی دارد، اثرگذاری عناصر فراملی در روابط بین کشورها بسیار مهم است که موضوع خواهرخواندگی ها شروعی برای این موضوع است و کمتر شهری مانند اصفهان است که از چنین ظرفیتی استفاده کرده باشد.

*اصفهان ممتاز و پیشانی شهرهای ایران در حوزه معرفی تمدنی ایران

وی با بیان اینکه همچنین کمتر شهری مانند اصفهان در ایران وجود دارد که تمام ابعاد مفهومی شهر را با خود همراه داشته باشد، اضافه کرد: این در حالیست که شهری مانند تهران وارد فازی شده که بسیاری از ابعاد شهری برای زندگی یک فرد را نمی تواند تامین کند.   

خطیب زاده گفت: اصفهان طی سالیان اخیر مسیر ممتازی را در معرفی و پیشانی بودن در حوزه معرفی تمدنی ایران طی کرده و من خوشحالم که طی سه سال گذشته برای توسعه کلانشهر اصفهان و موضوع خواهرخواندگی ها کارهای خوبی صورت گرفته است و طرح شهروند دیپلمات که از اصفهان آغاز شده امری بسیار مهم است.

*لزوم حرکت بازار سنتی اصفهان به بازار مدرن مجازی

وی با درخواستی از شهرداری اصفهان، بیان داشت: لازم است شهرداری اصفهان در حوزه تجارت صنایع دستی و صنایع هنری غیرکلاسیک ورود کند زیرا دوران کرونا نشان داد ابعاد حیات شهری و معیشت هنرمندان به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد، بازار سنتی اصفهان می تواند تبدیل به یک بازار مدرن مجازی شده و درگاه های پرداخت و ویدئوهای بسیار خوبی برای آن تهیه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بهترین جایی که می تواند استارت بازار مدرن سنتی ایران با توجه به مفهوم اصلی بازار باشد، شهر اصفهان است، گفت: من به عنوان معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه که مسئولیت حمایت از این فعالیت ها را دارد در کنار شهرداری اصفهان هستم تا با ظرفیتی که در مجموعه شهرداری، مدیریت شهری اصفهان و صنایع دستی این شهر وجود دارد اصفهان مبدع یک بازار آنلاین هنری در ایران باشد.

*ظرفیت های شهر اصفهان به شهرهای دیگر جهان منتقل شود

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه ضمن تبریک هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدوارم ظرفیت های موجود شهر اصفهان به شهرهای دیگر جهان منتقل شده و رسالت سنگینی که امروز مدیران شهری اصفهان بر عهده دارند به خوبی انجام شود.

علیرضا نصر بر لزوم ظرفیت سازی در شهر اصفهان، تاکید کرد و افزود: هنرمندان اصفهانی، ظرفیت های هنری، آثار چشمگیر موجود در شهر اصفهان و ... دست به دست هم می دهد تا با صدایی بلند اعلام کنیم صد جهان در نصف جهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: تاثیری که شهر اصفهان در زمینه های مختلف در کشور می تواند داشته باشد همواره زبانزد بوده و امیدوارم بتوانیم این میراث را پاس داشته و با ارزش افزوده به آیندگان منتقل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از همه کسانی که در خلق کتاب پل و تیزر معرفی اصفهان کوشیده اند تشکر می کنم.

*دیپلماسی شهری و ارتباط با شهرهای خواهرخوانده، فعال تر از گذشته

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان نیز با معرفی اقدامات انجام شده در حوزه دیپلماسی شهری، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در دوره پنجم مدیریت شهری بر اساس تاکید شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان در زمینه دیپلماسی شهری اقدامات زیادی انجام داد که این اقدامات با همکاری وزارت امور خارجه و نمایندگی آن در اصفهان انجام شد.

ایمان حجتی تصریح کرد: در این دوره احساس کردیم ارتباطات در حوزه شهرهای خواهرخوانده ضعیف شده و لازم است این ارتباطات را فعال تر از گذشته ادامه دهیم؛ از فرصت به دست آمده ناشی از شرایط کرونا استفاده شد و در گام اول ارتباطات کم فروغ شده، فعال شد، در گام دوم برندسازی، بازاریابی و معرفی شهر در ارتباطات بین المللی در حوزه شهرهای خواهرخوانده دنبال شد تا دیپلماسی شهری یاری رسان دیپلماسی عمومی باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی شهری لازم شد کنشگران دیگری نیز فعال شوند، افزود: ابتکار طرح شهروند دیپلمات در اصفهان به کار گرفته شد تا از ظرفیت سایر شهروندان توانمند در حوزه های بین الملل استفاده شود؛ این طرح با موافقت مدیران شهری و وزارت امور خارجه به خوبی پیش رفت و در سال 1400 بودجه ای برای این طرح در نظر گرفته شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم با پیش رفتن طرح شهروند دیپلمات شاهد شکوفایی و بالندگی شهر اصفهان در حوزه شهرهای خواهرخوانده باشیم تا این موضوع الگویی برای دیگر شهرها باشد.

وی با بیان اینکه سه خواهرخوانده جدید به شهر اصفهان اضافه می شوند، تاکید کرد: برای عقد قرارداد و پیمان خواهرخواندگی با شهر حیدرآباد هند در انتظار امضای پیمان توسط شهردار جدید این شهر هستیم، با شهر سمرقند ازبکستان مقدمات امضای خواهرخواندگی فراهم شده و با شهر پورتو پرتغال نیز در حال پیگیری برای پیمان خواهرخواندگی هستیم.

حجتی ادامه داد: برای معرفی شهر اصفهان به عنوان یک کهن شهر و یک جهانشهر لازم است تولیدات چندرسانه ای، فیلم های ویژه و کتابهایی به زبان های دیگر داشته باشیم که در این زمینه مجموعه کتاب های پل به همت اداره بین الملل اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان تهیه و تدوین شد، همچنین تیزرهایی به 10 زبان بین المللی در دست تهیه است که اولین تیزر به زبان انگلیسی تهیه شده که محصول بسیار خوبی در راستای بازاریابی شهری اصفهان است. همچنین فیلم ویژه و جدید معرفی اصفهان ساخته خشایار محمودآبادی به همت اداره تولیدات رسانه ای شهرداری اصفهان تهیه شد که می تواند علاوه بر شهرداری در اختیار ارگانها و سازمان ها برای معرفی به مهمانان بین المللی و ... قرار گیرد. 

*اصفهان پرچمدار حوزه دیپلماسی شهری

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: حمایت های مدیریت شهری از فعالیت های بین المللی شهر اصفهان برای پیشبرد فعالیت های بین المللی شهرداری باعث شد طی سه سال گذشته روابط بین المللی و روابط دیپلماسی شهری به گونه ای پیش رود که اصفهان در ایران پرچمدار دیپلماسی شهری و بین المللی باشد.

علیرضا سالاریان تصریح کرد: از مجموعه وزارت امورخارجه، شهرداری اصفهان و شورای اسلامی شهر اصفهان که برای پیشبرد فعالیت های شهر در حوزه دیپلماسی همکاری های لازم را داشتند تشکر می کنم.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، رضا خادم کیمیائی، اجرای این پروژه را در راستای توجه به ملاحظات زیست‌محیطی شرکت فولاد مبارکه بیان کرد و افزود: اجرای این پروژه کاهش حداکثری گردوغبار ناشی از مواد اولیه انباشت‌شده و جلوگیری از پراکنش مواد در هنگام وزش باد در پارک‌های انباشت و برداشت را در پی دارد.

وی در ادامه به نکات مهم این پروژه شامل امکان مانیتورینگ و کنترل پاشش آب در 27 زون مستقل، امکان شناسایی محل نشتی بر روی خطوط پایپینگ و در نتیجه کاهش قابل‌توجه مصرف آب اشاره کرد.

محمد حسنی، رئیس اجرای پروژه‌های ناحیه آهن‌سازی نیز در خصوص این پروژه افزود: با افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پمپ‌خانه موجود، خطوط جدید به طول تقریبی 30 کیلومتر در طول مسیر پایل‌های موجود ایجاد و با استفاده از رینگ بسته نسبت به تأمین آب موردنیاز پروژه اقدام گردید. تعداد نازل‌های استفاده‌شده در این پروژه 250 عدد در نظر گرفته شد که قابلیت توزیع یکنواخت آب را در طول مسیر پرتاب خود دارد و با فشار ایجادشده در رینگ آب تغذیه‌کننده آن‌ها، سطوح پایل‌های مذکور، منطقه‌ای به وسعت حدود 160 هزار مترمربع را تا حدود 90 درصد پوشش می‌دهد.

در ادامه، حمید بزاز رئیس واحد مواد خام ناحیه آهن‌سازی نیز مزایای اجرای طرح جدید را نسبت به طرح قبلی همپوشانی مناسب پاشش آب، بهبود مسیرهای دسترسی، عمر لوله‌ها و... معرفی کرد و افزود: انجام این پروژه با توجه به اولویت‌دار بودن انباشت حداکثری مواد اولیه در پایل‌ها، به‌دلیل نیاز فولاد مبارکه از یک طرف و عدم دسترسی کامل پیمانکار به مسیرهای موردنیاز جهت حفاری و اجرای لوله‌های دفنی از طرف دیگر، با دشواری‌های زیادی همراه بود که با همکاری و مشارکت مناسب مجموعه توسعه و بهره‌برداری، این مهم به‌خوبی انجام شد و پروژه پس از رفع عیب و برگزاری آموزش‌های لازم تحویل بهره‌بردار گردید.

مدیریت اجرای پروژه‌های نواحی آهن‌سازی و فولادسازی در پایان از زحمات پرسنل واحد اجرای پروژه‌های آهن‌سازی، دستگاه نظارت، مدیریت و پرسنل بهره‌برداری ناحیه آهن‌سازی و کلیه همکارانی که در برنامه‌ریزی، اجرا و راه‌اندازی این پروژه مشارکت داشته‌اند تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور شهردار اصفهان، معاون فرهنگی شهردار و سایر اعضا و مدیران شهری از دستاوردهای حوزه فرهنگی به ویژه اولین مجموعه اطلس های آمایش وضعیت اجتماعی شهر اصفهان، همچنین هفتاد عنوان کتاب کودک و نوجوان با عنوان «شهر من» در ادامه برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» رونمایی شد.

اطلس آمایش مشارکت اجتماعی که مشتمل بر شش اطلس است نیازهای حوزه زنان، فرهنگ شهروندی، وضعیت سلامت جسمانی و روانی، پدافند غیرعامل اجتماعی، خانواده و آمایش اجتماعی را بررسی کرده است.

در این مجموعه اطلس با استفاده از تحلیل محتوای کیفی کلان شهر در یک تحلیل پیامد گرا، موضوعات مناسب برای ساماندهی وضعیت نهاد خانواده، زنان، نقاط تاکید فرهنگ شهروندی، سلامت و چالش های امنیت اجتماعی استخراج شده و به این پرسش پاسخ داده که برای ساماندهی این وضعیت در چه جغرافیایی چه کارهایی انجام شود.

در این مراسم، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با تشکر از حوزه فرهنگی شهرداری که توانست در شرایطی که امکان برگزاری برنامه های عرصه محور فرهنگی هفته اصفهان نبود، نوآوری به خرج دهد و همه فعالیت های تعطیل را تبدیل به فرصت کند، اظهار کرد: برنامه های متنوع هفته اصفهان توجه بسیاری از شهرها را جلب کرده است و برنامه های متناسب با ماه مبارک رمضان، امروز در فضای مجازی بیننده های زیادی دارد.

وی ادامه داد: تدوین 97 برنامه به صورت مجازی حاصل تعامل کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان و سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری است که آمار بیندگان آن فقط در یکی از سایت ها به 40 هزار نفر می رسد.

*دستاوردها و تولیدات فرهنگی شهرداری در اختیار رسانه ملی و فضای مجازی قرار گیرد

شهردار اصفهان تصریح کرد: تدوین اطلس های مختلف برای درک از نیازهای شهر و شهروندان بوده است و اگر هرکسی بخواهد در زمینه توسعه شهری و فضای کالبدی اقدامی انجام دهد می تواند از این منابع که در حوزه فرهنگی تدوین شده استفاده کند و این اطلاعات دسته بندی شده در اختیار حوزه های مدنی قرار گیرد.

وی افزود: اطلس، هدایت گری است که می تواند برنامه ریزان را به هدف خود نزدیک کند. این اطلس ها تحلیل واقعی از شرایط ارایه می دهد که این تحلیل ها به برنامه ریزی صحیح کمک می کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در این اطلس ها بازنمایی فضای شهری مبنای برنامه ریزی های دقیق فرهنگی، توسعه شهری، عمرانی و ... می شود. این اطلس ها در هیچ کلانشهری تدوین نشده و اصفهان می تواند مرجع کلانشهرها در این خصوص و الگوگیری دیگر شهرها باشد.

*در فضای مجازی باید سواد رسانه ای حاکم شود

نوروزی با اشاره به اینکه تدوین پک آموزشی در خصوص سواد رسانه بسیار اهمیت دارد چراکه سواد رسانه ای نیاز به حمایت و آگاهی رسانی دارد، گفت: در فضای مجازی جامعه ما به دلیل نبود آموزش، ناگهان فرازهایی بدون داشتن چاشنی های لازم و منطق برمی خیزد و زودهنگام فرود می کند؛ متاسفانه ظرفیت هایی که می تواند انتظام بخش جامعه باشد و در راستای خدمت به مردم قرار گیرد ابزاری برای تخریب جامعه، افراد و خلل در نظم و افکار عمومی می شود.

وی بیان کرد: مجموعه های آموزشی سواد رسانه ای که از سوی سازمان فرهنگی شهرداری تولید شده کار هنرمندانه ای است که باید به عنوان یک امر ضروری در حوزه فرهنگ به آن توجه شود و در اختیار شهروندان، رسانه ها، فضای مجازی و ... برای ارتقای سواد رسانه ای قرار گیرد.  

شهردار اصفهان افزود: دستاوردها و تولیدات فرهنگی شهرداری اصفهان، می تواند برای رسانه ملی و فضای مجازی سالم و مفید باشد؛ در همین راستا حوزه فرهنگی با رادیو و تلویزیون تعامل کرده و این میزان خلاقیت و دستاوردهای ناشی از تهدیدهای کرونایی را در اختیار دیگران قرار دهد تا همه از این ظرفیت استفاده کنند.

*اجرای 95 برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

همچنین در این جلسه، محمد عیدی اظهار کرد: با ابتکار این دوره شورا دو نقطه عطف در تقویم اصفهان داریم؛ یکی نکوداشت اصفهان از روز 25 آبان تا روز یکم آذر که در آن برهه از زمان 155 اثر فرهنگی رونمایی شد و برهه دوم هفته فرهنگی اصفهان از روز سوم تا نهم اردیبهشت ماه است و می توانیم در هر دو مناسبت به بازنمایی جلوه های زیبا و هویتی اصفهان اهتمام ورزیم.

وی در مورد فرآیند تدوین برنامه های هفته فرهنگی اصفهان گفت: بعد از هفته نکوداشت اصفهان، به دستور شهردار ستاد نکوداشت هفته فرهنگی تشکیل و برنامه هایی تهیه شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان افزود: برای حفظ امانت و تقدیر از همه افرادی که در این رویداد اهتمام ورزیدند از حوزه خدمات شهری تشکر می کنم که جلسات متعددی را با معاونین خدمات شهری برگزار و برنامه هایی با دستور شهردار برای این هفته تدبیر کردند؛ به همین مناسبت هم فضای زیبای شهری حفظ و توسعه پیدا کرد و نیز سازه های مناسب با هفته فرهنگی در شهر از سوی سازمان زیباسازی نصب شد. معاونت مالی هم حمایت مالی این طرح ها را انجام داد.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی اصفهان هم هنگام با ماه مبارک رمضان شده است و وضعیت کرونا این امکان را به ما داد که برای اولین بار شهر اصفهان اولین فرهنگسرای مجازی را افتتاح کند، ادامه داد: امروز طی ارتباط با فیلیمو و شبکه آپ مخاطبانی فراسوی جغرافیای ایران و اصفهان برای برنامه های مجازی هفته اصفهان داریم.

عیدی با اشاره به اجرای 95 عنوان برنامه در سطح سازمان فرهنگی - اجتماعی و 15 منطقه، اظهار کرد: 40 درصد از برنامه ها که عرصه محور بود به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.

وی افزود: در تخت فولاد برنامه «بهشت اجابت» به مدت 30 شب و از صدا و سیما در سحرگاه پخش می شود که یکی از برنامه های شاخص صدا و سیما بوده و حائز رتبه شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بیان کرد: برنامه فرمول جاذبه در 13 قسمت به معرفی 13 شخصیت ملی تخت فولاد می پردازد که شبکه دو آن را در بهترین زمان ممکن پخش می کند.

وی تصریح کرد: همچنین روز گذشته روابط عمومی شهرداری اصفهان آثاری را تحت عنوان «پل» به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان معرفی کرد و از 10 کلیپ با موضوع معرفی شهر اصفهان به 10 زبان زنده جهان رونمایی می شود.

عیدی در ادامه تشریح برنامه های هفته فرهنگی اصفهان افزود: هرساله در ماه مبارک رمضان جام مولای عرشیان را داشتیم که در این دوره با تاکید بر عدالت محوری جام مولای عرشیان به جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان تبدیل و از یک رشته به 38 رشته ورزشی ارتقا پیدا کرد به طوریکه در سال 98 دو هزار کاپ ورزشی اهدا کردیم.

وی ادامه داد: شهردار اصفهان اصرار دارند پس از فروکش کردن کرونا این جام برگزار شود که در این راستا بازی های شطرنج با خواهرخوانده شهر اصفهان در روسیه یعنی سن پترزبورگ برگزار می شود.

*خریداری تولیدات فرهنگی شهرداری از سوی پلتفرم های معتبر داخلی

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان ویژه برنامه تولید «شهر قشنگ» با حضور هنرمندان، فرهنگیان و اهالی ورزش با مجری گری مهران رجبی از صدا و سیمای مرکز اصفهان در حال پخش است.

وی اظهار کرد: تولیدات ما در فضای مجازی به حدی از مرغوبیت رسیده که صدا و سیما حاضر به پخش آنها و شبکه های مجازی معتبر مثل فیلیمو حاضر به خرید آن هستند.

عیدی با اشاره به اینکه برنامه «هفت شب، هفت موسیقی» در این روزها اجرا می شود اما چون شب اول مصادف با وفات حضرت خدیجه (س) بود پیش درآمدی بر تعزیه حضرت داشتیم، گفت: از شب های دیگر تقسیم بندی به مناسبت شهر دوستدار کودک با اجرای کودکان، به مناسب شهر دوستدار سالمند با اجرای سالمندان و شهر دوستدار معلول با اجرای عزیزان دارای معلولیت که کودک هستند، انجام شده است. این برنامه ها هرشب از فضای مجازی پخش می شود.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب های حوزه هنری در هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: رونمایی از سینماتوگراف 3 و 4 که به بررسی تاریخ سینما در اصفهان می پردازد، بخشی از این برنامه است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان افزود: سینماتوگراف یکی از ویژه کارهای سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری است که برد ملی پیدا کرده است به طوریکه خانه سینما درخواست رونمایی آن را در تهران دارد و شماره یک و دو در خانه سینما رونمایی شد.

وی در ادامه تشریح برنامه های هفته فرهنگی اصفهان ادامه داد: رونمایی از مجموعه مقالات و یاداشت های زاون قوکاسیان در 50 سال اخیر و کتاب های مرمت خیال، تاریخ مرمت اصفهان و جلد دوم نمایش نامه نویسان اصفهان بخشی از برنامه های شهرداری در هفته فرهنگی است.

عیدی بیان کرد: برنامه «آداب مهرآزی» به معنای معماری در قالب پخش هفت پادکست 30 دقیقه ای به بیان نظر بهترین معماران ایران در مورد خصوصیات شهرسازی اصفهان می پردازد.

وی به رونمایی از نشریات قدیم اصفهان در قالب پنج هزار نسخه و بیش از 20 هزار صفحه اشاره و اظهار کرد: این صفحات در نسخه دیجیتال بارگزاری می شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه کتاب «چه وقتی بود» که اصفهان دیروز و امروز را مورد بررسی قرار داده است در این ایام رونمایی می شود، گفت: اجرای بازی «جغد انبار» در زمینه کودک خلاق، رونمایی از کتاب در حوزه سلامت غذایی برای کودکان و تهیه فلش کارت با موضوع کودکی از دیگر برنامه های شهرداری به مناسبت این روزهاست.

وی با بیان اینکه مستند «احوال شهر» با موضوع اتوبوسرانان و پاکبانان تهیه شده است، گفت:  رونمایی از پک آموزشی «پا به پا»برای والدین دارای نوزاد تا 4 سالگی از دیگر برنامه های هفته فرهنگی است.

*تهیه برنامه های متناسب با شهر دوستدار کودک در هفته فرهنگی

عیدی با اشاره به مجموعه اقدامات فوق در حوزه کودک اظهار کرد: تاکید شهردار اصفهان مبنی بر اینکه کودکان کارگزاران توسعه پایدار هستند و باید روی مهارت ها و فنون ارتباطی کودکان کار کنیم ما را به سوی اجرای برنامه هایی سوق داد که در کشور بی نظیر است.

وی با اشاه به اینکه آخرین شب هفته فرهنگی اصفهان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) همزمان است، اظهار کرد: موسیقی یادمان با صدای استاد محمد طاهریان و دو کودک اصفهانی در این شب اجرا می شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان افزود: در این ایام رونمایی از پک های آموزشی کارآفرین در راستای اهداف شورای اسلامی شهر برای ایجاد اکوسیستم کارآفرینی در شهر اصفهان انجام می شود.

وی به رونمایی از چهار پک آموزشی در حوزه سواد رسانه و اختتامیه جشنواره ملی کارآوا اشاره و تصریح کرد: جشنواره کارآوا اقدامی بسیار بی بدیل در شهر اصفهان است و در راستای اینکه شهر اصفهان به کانون میان فرهنگی در جغرافیای فرهنگی اصفهان تبدیل شود، این جشنواره اجرا شده است.

عیدی تصریح کرد: در گذشته هر گروه شغلی کارآوای مخصوص خود را داشته است و به دلیل بی توجهی، بسیاری از آنها فراموش شده است در حالیکه می توانسته زمینه خلاقیت موسیقایی ما باشد، این کارآواها در قالب پادکست تهیه شده است.

وی ادامه داد: در اختتامیه جشنواره کارآوا مستنداتی از کارآوا داریم که مردم ما در قدیم مبتنی بر زیست بوم خود آنها را می خواندند و می تواند به فرهنگ موسیقی کشور کمک کند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان به دو تولید در حوزه معاونت فرهنگی – اجتماعی شهرداری اشاره و اظهار کرد: اطلس آمایش وضعیت اجتماعی شهر اصفهان و کتاب های «شهر من» از جمله این تولیدات است.

وی ادامه داد: برای اینکه برنامه ریزی فرهنگی در شهر داشته باشیم نیاز داریم شهر را فهم پذیر کنیم، ما هیچ گونه تحلیل واقعی از مسائل شهری نداشتیم و در برنامه ریزی با سلایق مدیریت روبرو بودیم که بر همین اساس شهردار اصفهان تاکید بر پژوهش داشتند تا برنامه هایی را مستند به واقعیت های شهری تدوین کنیم؛ در حوزه اداره مهندسی فرهنگی - اجتماعی سازمان، تهیه اطلس هایی در دستور کار قرار گرفت که در هیچ کدام از کلان شهرها چنین کاری انجام نشده است.

*تهیه 90 اطلس برای 15 منطقه شهری

عیدی افزود: ماحصل این کار تدوین شش اطلس است که با همکاری 15 منطقه 90 اطلس را رونمایی می کنیم و ریز وضعیت سلامت 200 محله طبق این اطلس ها قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه این اطلس ها در عناوین پدافند غیرعامل اجتماعی، زنان، فرهنگ شهروندی، نهاد خانواده، آمایش اجتماعی و سلامت جسمانی و روانی تهیه شده است، گفت: نگاه ما این بود که شهرداری اصفهان یک نهاد خدماتی نیست و یک نهاد اجتماعی توان افزاست و برای فراهم کردن این بستر لازم است، ظرفیت هایی اطلاعاتی سایر دستگاه های کنش گر نسبت به شهر اصفهان بالا برود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی از 70 عنوان کتاب را داریم که تحت عنوان کتاب های «شهر من» ویژه کودک و نوجوان صورت می گیرد.

وی افزود: برای اینکه اتاق فکری به وسعت یک ملت داشتیه باشیم، طرح های شهروندی را از اتاق فکرهای چند نفره خارج کردیم و اولین جشنواره «شهر من» را برگزار کردیم که حاصل آن 70  اثر از داستان و شعر کودکان و نوجوانان شد و از دومین دوره جشنواره هم 50 اثر رسیده که قول می دهیم تا 10 روز دیگر این کتاب ها هم رونمایی شود.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، براهیم جمیلی با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت فولاد مبارکه در دهه گذشته حرکت توسعه ای داشته است؛ به این شکل که ضمن افزایش تولید، تنوع تولید را در دستور کار خود قرار داده و اکنون از لحاظ کیفیت محصولات این شرکت قابل رقابت با بهترین فولادسازان دنیاست. حتی می‌توان گفت که اگر موضوع تحریم‌ها وجود نداشت، قطعا برای خرید محصولات فولاد مبارکه قیمت‌ها در بازارهای بین المللی می‌توانست درصدی بالاتر از قیمت‌های جهانی، آن هم به دلیل کیفیت خوب محصولاتش مطرح کند. البته نباید فراموش کرد که اکنون شرکت فولادمبارکه بهترین فولادساز منطقه است.

وی اظهار کرد: اکنون سیاست کلی کشور خام فروشی را نمی‌پذیرد و تولید کنندگان را به تولید محصولات نهایی تشویق می‌کند. فولادمبارکه نیز نمادی از این موضوع بوده است تا بتواند در تکمیل زنجیره تولید گام بردارد. در واقع این تکمیل زنجیره تولید می‌تواند تنوع ارزآوری به همراه داشته باشد.

رییس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه شرکت فولادمبارکه باید راهکار خود را برمبنای ساختار رقابتی در دو بخش مهم قیمت تمام شده و کیفیت محصول بگذارد در ادامه افزود: اگر فولادمبارکه مبنای خود را بر بازار رقابتی قرار دهد، به طور قطع آینده خوبی خواهد داشت، ضمن اینکه با تولید انواع محصولات فولادی در اندازه‌های مختلف (هم اکنون تا حدود زیادی از این امر محقق شده) نام خود را در کنار برندهای فولادی جهان تثبیت کند.

جمیلی معتقد است که باید تلاشها در جهت تبدیل شرکت‌های کوچک در کشور به مجموعه های بزرگ باشد؛ همچنین شرکت‌های بزرگ نیز در مسیر بین المللی شدن قرار گیرند. در حال حاضر شرکت فولادمبارکه یک شرکت بین‌المللی بوده و ما در ایران به این دست از شرکتها نیاز خیلی زیادی داریم؛ زیرا این شرکت‌های بین‌المللی هستند که می‌توانند به کشور در همه زمینه‌ها یاری برسانند. بنابراین باید تفکر ما برای بزرگ شدن شرکت‌ها در مقیاس بین المللی باشد.

به گفته وی، شرکت فولادمبارکه در کنار تمامی اقدامات خود در صنعت کشور، باید شرکت‌های کوچک را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد، به این شکل که در بخش آموزش، انتقال تکنولوژی، ساخت قطعات و ... به آنها کمک کند که البته تاحدودی این موارد را انجام داده است، اما انتظار می‌رود سطح فعالیت‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، حمیدرضا عظیمیان در خصوص تأمین مواد اولیه یادآور شد: هم‌اکنون فولاد مبارکه با نابسامانی و بی‌نظمی زیادی در تأمین مواد اولیه مواجه است.

وی تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، سال قبل کارنامه درخشانی برای فولاد مبارکه به ثبت رسید و گام‌های بزرگی برای تحقق جهش تولید در شرکت برداشته شد. امسال نیز با تکیه‌بر همان نیروی انسانی متعهد و کوشای شرکت و با همین روحیه همدلی و همبستگی که در کارکنان وجود دارد، در جهت تحقق شعار سال گام برخواهیم داشت.

عباس اکبری محمدی، معاون بهره‌برداری نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش میزان تولید در سال گذشته از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مدیرعامل در این زمینه قدردانی کرد.

مدیر فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در ادامه این جلسه به پیش‌بینی تولید بیش از ۷ میلیون تن تختال در سال جاری اشاره کرد و گفت: این هدف با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده و کاهش ضایعات قابل‌دستیابی است.

غلامرضا سلیمی تولید تختال 300 و 250 میلی‌متر را از دستاوردهای خوب سال گذشته عنوان کرد و افزود: این دستاوردها حاصل تلاش کارکنان خدوم فولاد مبارکه و حمایت‌های مستمر مدیرعامل و معاونت‌ها است.

وی در ادامه به پروژه‌های در دست اقدام ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در سال جاری نیز اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های هات‌شارژ    آهن اسفنجی و هات‌شارژ اسلب با هدف کاهش مصرف انرژی و افزایش تولید از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین پروژه‌های در دست بررسی است. ضمن اینکه با توجه به اهمیت ماشین ریخته‌گری  شماره1 در فولادسازی و مطابق با برنامه تولید در نورد گرم 2، عملیات بهینه‌سازی و مدرن‌سازی این ماشین نیز در دستور کار قرار دارد.

سلیمی بومی‌سازی را یکی از برنامه‌های مهم این ناحیه عنوان کرد و افزود: به‌منظور تولید پایدار در شرکت، بومی‌سازی همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در نواحی مختلف شرکت، با استفاده از دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، از این ظرفیت برای ساخت و تأمین تجهیزات و قطعات موردنیاز شرکت بهره گرفته شده است. نمونه بارز آن آخرین اقدام این ناحیه در زمینه بومی‌سازی صفحات مسی قالب ریخته‌گری است که با پوشش این صفحات، عمر آن‌ها دو برابر شده و صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای برای شرکت به همراه داشته است.

 

 

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر  از نگاه کارشناسان بازار کار
به گزارش ارمغان شهر، محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه
به گزارش ارمغان شهر، فرهاد امین دهقان گفت : با
به گزارش ارمغان شهر، علیرضا عسگریان معاون رفاه و
به گزارش ارمغان شهر، مشهدی مدیرعامل توانیر در
به گزارش ارمغان شهر، بر اساس اطلاعات هواشناسی،
به گزارش خبرنگار ارمغان  شهر، رییس اتاق بازرگانی،
به گزارش ارمغان شهر، محمدهادی سبحانیان رئیس کل
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر  از نگاه کارشناسان بازار کار راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی افراد بیکار و وضعیت بازار کار ضمن ...
به گزارش ارمغان شهر ، مصطفی نباتی‌نژاد روز یکشنبه در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ...
 به گزارش ارمغان شهر، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ...
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، دراین مراسم مسئولین از واحدهای مختلف تولید کاشی بازدید وبا اهداء شاخه گل از کارگران
به گزارش ارمغان شهر، هفته گذشته تصویری از دختر بچه ۱۱ ساله مبتلا به اتیسم در شبکه‌های مجازی منتشر شد، در این تصویر ...
به گزارش ارمغان شهر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: به مناسبت روز معلم، برای

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر  از نگاه کارشناسان بازار کار راه‌اندازی سامانه‌ای برای
به گزارش ارمغان شهر ، مصطفی نباتی‌نژاد روز یکشنبه در صد و سی و یکمین جلسه
 به گزارش ارمغان شهر، صادق ضیائیان با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور ...
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، دراین مراسم مسئولین از واحدهای مختلف ...
به گزارش ارمغان شهر، هفته گذشته تصویری از دختر بچه ۱۱ ساله مبتلا به اتیسم
به گزارش ارمغان شهر، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات، امروز در حاشیه جلسه هیئت
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…