به  گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیراحمد زندآور در یک گفت‌وگوی زنده رادیویی در خصوص لزوم تحقق شهر هوشمند، اظهار کرد: مشکلات و پیچیدگی‌های شهرها را باید با راهکارها و رویکردهای کارآمد حل کرد، باید نگاهی یکپارچه به مسائل شهر داشته باشیم، چرا که در قرن ۲۱ در حال ورود به موج سوم شهرنشینی هستیم، در دنیا شهرها در زمینه‌های مختلف با هم رقابت می‌کنند و در حال توسعه روزافزون هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره شهرها با فرمول‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: باید برای اداره شهرها به سمت بکارگیری تکنیک‌های جدید برویم تا شهروندان بتوانند به خوبی در شهر زندگی کنند، شهرنشینی در حال توسعه است، مطالعات و گزارش‌ها حاکی است که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۰ درصد افراد در شهرها زندگی می‌کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه برنامه‌ریزی‌های امروزی جوابگوی حل مسائل شهرهای پرجمعیت نیست، اضافه کرد: برای اینکه بتوان توسعه شهر در زمینه‌های مختلف را شاهد باشیم، باید ایجاد شهر هوشمند را در رأس برنامه‌ها قرار دهیم و روش‌هایی که برای هوشمند سازی شهر وجود دارد را مد نظر قرار دهیم.

زندآور خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های شهر اصفهان که دو میلیون جمعیت دارد، تنها برای جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کافی است بنابراین برای جبران ضعف‌ها و کمبود زیرساخت‌ها باید به سمت ایجاد شهر هوشمند پیش برویم.

وی با اشاره به ارتباط اطلاعات، شهرنشینی و ارتباطات، تصریح کرد: باید با سرعت به سمت ایجاد شهر هوشمند پیش برویم، شهر هوشمند مقوله‌های مختلفی را شامل می‌شود و تعاریف متفاوتی برای آن وجود دارد، باید روند شهرنشینی زود هنگام که موضوعی گریزناپذیر است را در شهرها بپذیریم و دنبال تامین امکانات و خدمات مورد نیاز برای آن باشیم.

زندآور خاطرنشان کرد: باید با توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز برای شهرنشینی مدل‌های جدیدی را تعریف کنیم که بهترین مدل همان شهر هوشمند است و با تکنیک شهر هوشمند می‌توان شهر را اداره کرد، شهر باید در تمام زمینه‌های توسعه‌ای، اقتصادی، انسانی و زیرساختی هوشمندسازی شود.

وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن امور مختلف بخش مهمی از هوشمندسازی شهر است، افزود: امروزه برخی امورات شهر به صورت الکترونیکی اداره می‌شود که نمونه‌ای از هوشمندسازی شهر است، در مدیریت شهری و اداره شهر به موارد فراوانی در زمینه هوشمندسازی پرداخته شده و می‌شود، البته که یک دفعه اتفاق نمی‌افتد و قطعاً به زمان و هزینه نیاز دارد تا بتوان یک شهر سنتی را به یک شهر هوشمند تبدیل کرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابزارهایی که برای هوشمند شدن شهر نیاز است باید به روز باشد تا بتوان با حل مشکلات به درجات بالای هوشمندی در شهر رسید، یکی از ویژگی‌های شهر هوشمند استفاده مناسب از وقت و زمان است، برای هوشمندسازی شهر در زمینه کنترل و مدیریت ترافیک نیز باید مواردی را اصلاح کرد.

وی با اشاره به موارد و موضوعاتی که در شهر می‌توان به هوشمند شدن آن پرداخت، تاکید کرد: کنترل و یکپارچه کردن روشنایی شهر و یا روشنایی هوشمند، فناوری اینترنت اشیا به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی، پارکینگ هوشمند، شهروند هوشمند، زیرساخت‌های هوشمند، مدیریت هوشمند ضایعات ساختمانی و زباله‌های شهر، ساختمان‌های هوشمند و جابه‌جایی و حمل و نقل هوشمند در شهر از جمله مواردی است که تا حدودی برای هوشمندسازی شهر انجام شده است یا می‌توان انجام داد.

زندآور در خصوص حمل و نقل هوشمند در شهر، تاکید کرد: اگر حوزه حمل و نقل هوشمندسازی شود، قطعاً مسائل و مباحث مربوط به ترافیک نیز تا حدودی زیادی برطرف خواهد شد و ترافیک روان‌تر، تردد راحت‌تر و در وقت نیز صرفه‌جویی می‌شود، حمل و نقل هوشمند مشخصه‌هایی از جمله مسیریابی هوشمند، پارکینگ هوشمند، زمان‌بندی هوشمند چراغ‌های راهنمایی را باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای هوشمند شدن صددرصد شهر باید تمام امکانات فراهم باشد، اضافه کرد: برخی امکانات و زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی کامل شهر فراهم نیست، همچنین شهروند هوشمند باید مطالبه‌گر و مسئولیت‌پذیر باشد. شهر هوشمند در کنار شهروند هوشمند کامل می‌شود و معنا پیدا می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان در این نشست اظهار کرد: شهرهای مشهد، قم و شیراز به عنوان مراکز زیارتی و گردشگری کشور پذیرفته شده و در اصفهان نیز بهتر است از ظرفیت حرم زینبیه به عنوان قطب مذهبی گردشگری شهر استفاده شود.

وی افزود: اضافه شدن عنوان برخوردار به اصفهان باعث شده حمایت‌های ملی کمرنگ شود و اصفهان‌ستیزی در همه زمینه‌ها، مانع از تحقق وعده‌های دولتی به این شهر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره پنجم شورا هیچ نگاه سیاسی به مناطق کم‌برخوردار وجود نداشته و از ابتدای فعالیتمان در شورا همواره شهردار منطقه دغدغه توسعه حرم زینبیه را داشته و در جلسات متعدد پیگیر توسعه منطقه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هویت امامزاده‌های اصیل کشور و توجه متولیان به این موضوع ادامه داد: توسعه زیارتگاه‌هایی مانند حرم حضرت زینب بنت موسی (س) می‌تواند در تحقق این اصالت مؤثر بوده و محلی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به بهترین نحو باشد.

روشن با تقدیر از اقدامات فرهنگی تولیت آستان حضرت زینب (س)، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در ایام عزاداری باید تنوع بیشتری یابد؛ لازم است مکان‌هایی برای مراقبت از کودکان نیز پیش‌بینی شود تا مادرانی که قصد شرکت در برنامه‌های فرهنگی را دارند بدون هیچ‌گونه مزاحمتی بتوانند حضور یابند.

روشن تاکید کرد: با توجه به اینکه این منطقه در مجاورت مناطق حاشیه‌نشین شهر قرار دارد، هر اقدام فرهنگی و اجتماعی می‌تواند به حل معضلات حاشیه نشینی اصفهان کمک کند بدین سبب لازم است مهارت‌افزایی و کارآفرینی و ارائه آموزش‌های کسب و کار ساکنان این منطقه در جهت رفع بیکاری و افزایش اشتغال در اولویت اقدامات فرهنگی اجتماعی تولیت قرار گیرد.

توسعه مناطق کم‌برخوردار با نگاه عدالت‌محور

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با تقدیر از اقداماتی که تولیت حرم حضرت زینب (س) برای اشتغال‌زایی منطقه انجام داده، گفت: توسعه و پیشرفت منطقه ۱۴ شهر اصفهان به شکلی پیش رفته که اکنون سر خود را بالا می‌گیریم می‌گوئیم این منطقه تبدیل به کارگاه عمرانی بزرگ در زمینه‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به تاکید شورا و شهردار اصفهان مبنی بر لزوم رعایت عدالت فضایی و توسعه عادلانه منابع، تصریح کرد: اواخر دوره شورای سوم جمعی از شهروندان منطقه زینبیه به دفترم آمدند و درخواست تغییر نام این منطقه را داشتند چون معتقد بودند تا وقتی این نام بماند مشکل منطقه نیز باقی خواهد ماند؛ به آن‌ها گفتم که با تغییر نام، تغییری در توسعه منطقه رخ نمی‌دهد بلکه باید اتفاقات مشخصی برای این تغییر رخ دهد که اکنون این اتفاقات تا حد زیادی رخ داده است.

نصراصفهانی با اشاره به تصویب بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی طرح‌های گردشگری "اصفهان ۲۰۲۰" خاطرنشان کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نیز درحال تصویب است که یکی از اهداف کلان آن استفاده از ظرفیت‌های اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور بوده و گردشگری مذهبی نیز یکی از ظرفیت‌هایی است که هر شهر و کشوری از آن غفلت کند در حق مردم خود خیانت کرده است.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: تا سال ۲۰۳۰ سالانه دو میلیارد گردشگر در جهان جابه‌جا می‌شوند؛ اینکه کشور و شهر ما چقدر از این فرصت استفاده خواهد کرد به تدبیر مدیران بازمی‌گردد.

وی اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در توسعه مناطق شهری، بر اختلاف‌نظرهای اندک چشم‌پوشی کرده و اقدامات را به بهترین شکل پیش ببریم.

نصراصفهانی ادامه داد: چند ماه است برای تخصیص بودجه ملی جهت بازآفرینی بافت پیرامون حرم زینبیه با هیئت دولت مکاتبه و رایزنی داریم و اخیراً نیز لایحه‌ای برای دریافت و اجازه انتشار ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط شورای شهر تصویب شد؛ در این زمینه پیشقدم شده‌ایم تا اگر ظرفیتی ایجاد شد بدون معطلی این اعتبار برای اصفهان کسب شود.

وی تاکید کرد: اگر این درخواست بحق مدیریت شهری اصفهان قبول شود، تولیت حرم نیز باید با نمایندگان مجلس رایزنی کند تا بازآفرینی پیرامون حرم زینبیه حول یک طرح قطعی سرعت گیرد.

 

تلاش برای حل شبهات طرح پیرامون حرم

همچنین علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، با بیان اینکه مدیریت شهری همواره مدافع خواسته‌های متولیان حرم حضرت زینب (س) بوده، گفت: طرحی که برای توسعه حرم تهیه شده، چند شبهه بی‌دلیل ایجاد کرده و در تلاش برای رفع و نزدیک کردن این شبهات به واقعیت هستیم.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی پیرامون حرم در محدوده‌ای به وسعت ۱۹ هکتار پیش‌بینی شده و این طرح مشخص و جداسازی‌ شده است، ادامه داد: این طرح یکی از پروژه‌هایی است که منطبق با شعارها و گفتمان دولت‌ها دیده شده اما نبود هماهنگی استانی، ساماندهی اقدامات را مشکل کرده است.

شمسی گفت: جمعیت کنونی منطقه پس از اجرای طرح در شهر پراکنده نشده و برای سکونت آن‌ها زمینی با سند مالکیت شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه وجود بافت نامطلوب اجتماعی در این منطقه بر تمام شهر تأثیرگذار است، افزود: اگر آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۴ رفع شود، این آسیب‌ها در مناطق دیگر نیز به نوعی کمتر خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۲.۵ سال برای مصوب کردن کاربری‌ها زمان صرف شده و از شکل‌گیری پلاک‌های ریزدانه نیز در محدوده طرح جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بودجه منطقه ۵۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ مقدار آن ۱۰۰ میلیارد تومان بوده اما بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از بودجه ستادی برای توسعه منطقه هزینه شده است که این امر نشانگر آن است که نگاه این دوره مدیریت شهری به منطقه ۱۴ توسعه‌ای بوده است.

 

حرم زینبیه ظرفیت جذب سالانه یک میلیون زائر خارجی را دارد

محمدرضا دیانی، تولیت آستان حضرت زینب بنت موسی (س) نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از بسترهای توسعه کلانشهر شیراز، وجود حرم شاهچراغ است، گفت: این بستر با وجود حرم حضرت زینب (س) در اصفهان نیز وجود دارد بنابراین اگر ظرفیت حضور زائران در شهر فراهم شود، سالانه از بین چند میلیون زائر خارجی که به ایران سفر می‌کنند می‌توانیم پذیرای زائران تا یک میلیون نفر باشیم.

وی با اشاره به هزینه بالایی که مدیریت شهری برای ایجاد مترو در محدوده زینبیه برعهده گرفته، ادامه داد: توجه به بافت شهری منطقه در کنار تاکید بر توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند مسیر توسعه زینبیه را هموارتر کند.

دیانی اضافه کرد: نمی‌توان برای اصلاح بافت ناکارآمد منطقه تک به تک واحدهای مسکونی را احیا کرد بلکه لازم است بافت شهری منطقه تغییر کند؛ در این راستا برای مطالعات طرح توسعه حرم هزینه سنگینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار توسعه بقعه، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز در دستورکار تولیت آستان حضرت زینب (س) بوده و هیچ‌گاه امکان شخصی نخواسته‌ایم و تنها خواسته این است که بر محوریت امامزاده در توسعه منطقه تاکید شود.

تولیت آستان حضرت زینب (س) گفت: یقیناً هرگونه اقدامی برای توسعه منطقه زینبیه فارغ از نگاه جناحی و بخشی‌نگری، برای دوره فعلی شهرداری و شورای شهر ماندگار خواهد شد.

حضور زائران ۱۸ کشور در آستان حضرت زینب (س)

همچنین محسن صادق‌زاده، مدیر اجرایی حرم حضرت زینبیه (س) در این جلسه گفت: براساس سند راهبردی و چشم‌اندازه طرح حرم زینبیه، قرار است این حرم به یکی از قطب‌های فرهنگی و زیارتی مهم کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: اقدامات فرهنگی حرم با هدف ارتقای سطح فرهنگی تربیتی محدوده زینبیه تا میدان قدس برنامه‌ریزی شده و در حوزه اجتماعی نیز سعی کردیم نقش تسهیل‌گری را ایفا کنیم.

صادق‌زاده تصریح کرد: حرم حضرت زینب (س) از ۱۸ کشور زائر خارجی دارد اما به دلیل آنکه زیرساخت اسکان بلندمدت این زائران در اطراف حرم مهیا نیست، نمی‌توانیم به نحو مطلوبی از زائران بین‌المللی پذیرایی کنیم بدین سبب اگر زیرساخت حضور بیشتر گردشگران مذهبی در این منطقه فراهم شود حضور این زائران می‌تواند به اقتصاد گردشگری اصفهان کمک بسیاری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ،   امیراحمد زندآور با اشاره به فرارسیدن روز نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: در میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرن‌ها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده و آنچنان شاداب است که گویی امروز زندگی را شروع کرده است.   با وجود این آنچنان اصیل است که گویی همیشه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ غنی و طبیعت زیبای اصفهان چنان با یکدیگر سازگارند که به نظر می‌رسد هر یک بازتاب دیگری است، افزود: اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی بوده و اگرچه در ایام شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری جشن و دعوت مردم به حضور در فضاهای فرهنگی و تاریخی میسر نیست اما لازم است با تبلیغات محیطی و سایر روش‌ها این روز و هفته نکوداشت اصفهان را زنده نگه داریم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگرچه ظهور بیماری کرونا نگرانی‌هایی را برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها و تحقق‌پذیری آن‌ها در سال جاری ایجاد کرده بود اما به نوعی این تهدید به فرصت تبدیل شد، تصریح کرد: با همت تلاشکران و کارکنان شهرداری، در سال پایانی این دوره از شورای اسلامی، شتاب اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از پیش شده است.

وی ادامه داد: افزایش استفاده شهروندان از دوچرخه و به تبع آن ایجاد مطالبه عمومی برای گسترش مسیرها و زیرساخت‌های دوچرخه سواری و توجه بیشتر به حمل‌ونقل غیرموتوری نوعی فرصت است که می‌تواند به شکل‌گیری شهری پاک و ایمن کمک کند.

زندآور خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که برای گسترش شبکه مسیرهای دوچرخه در شهر تهیه شده و در حال اجراست در جهت پاسخ به این مطالبه عمومی مردم و درخواست دادستان استان بوده است و همراهی همگان را نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مناطق باید بدون معطلی در اجرای مسیرهای دوچرخه جدیت داشته باشند، اظهار کرد: نباید قولی که به مردم در زمینه توسعه مسیرهای دوچرخه داده شده شعارگونه باشد و برای رفع تکلیف در معابر فرعی و با اولویت پایین بلکه مطابق نقشه راه ابلاغ شده در مسیرهای اصلی و به صورت یک شبکه یکپارچه اجرا شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین می‌توان با کاهش ساعات کار مترو یا حتی تعطیل کردن آن و فعال‌تر کردن خطوط اتوبوس موازی، از فرصتی که شیوع کرونا در کاهش تعداد مسافران فراهم کرده، استفاده کرد و نسبت به تکمیل و تجهیز خط یک مترو اقدام کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت: خوب است روحیه معنویت، آینده نگری و سازندگی بسیجی را بیش از پیش در وجود خود تقویت کنیم زیرا یک بسیجی پیروزیش در جهاد اصغر را مرهون سعی و تلاش در جهاد اکبر می‌داند. او هشدار خطر نفس امّاره، نفسی که به بدی فرمان می‌دهد آویزه گوش کرده است و می‌داند قصد رستگاری و فلاح نه تنها او را از اجتماع و جامعه دور نمی‌کند بلکه با هدفی الهی و با آگاهی و تدبیر باید برای سازندگی وارد جامعه شود.

زندآور تاکید کرد: بسیج با دفاع از میهن و دیار خود نشان داد میهن دوست بوده و حاضر نیست حتی یک وجب از سرزمینش به دست دشمن بیفتد؛ بعد از جنگ نیز بسیجیان بودند که اولین قدم‌ها را جهت سازندگی ایران عزیز برداشتند.

وی تصریح کرد: بسیج هنوز توانمندی‌های ناشناخته فراوانی دارد که اگر شناخته شود و مورد تکریم، حمایت، هدایت و مدیریت قرار گیرد، می‌توان از قدرت و توان عظیم و خودجوش آن، برای اعتلای انقلاب اسلامی و ایران عزیز بهره برد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بسیج در زمان جنگ و سازندگی توانست نقش مؤثر و ارزنده‌ای داشته باشد. در دوران سازندگی، مردان رزم و پیکار، یعنی بسیجیان در لباس مهندسان و پزشکان و مدیران، مُدرسان دانشگاه و حوزه و کارگران کارخانه‌های مختلف، به سازندگی ایران مشغول شدند.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر امیراحمد زندآور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تشریح برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در حوزه حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: شهرها باید آینده نگری داشته و چشم‌اندازها و نگاه آنها به آینده مشخص در حوزه‌های مختلف از جمله مالی، عمرانی و شهرسازی باشد؛ برنامه‌های گذشته چراغ راهی برای آینده بوده و برنامه ۱۴۰۵ با سایر برنامه‌ها متفاوت است و در دوره پنجم شورا حالت اجرایی و عملیاتی گرفت و در سه سال گذشته اجرایی شد.

 

وی ادامه داد: با این برنامه اهداف خرد و کلان و چشم‌اندازهای مشخصی که برای شهر اصفهان در نظر داریم اجرا می‌شود. سنجش‌پذیری، مشارکت پذیری و نتیجه محوری از جمله ویژگی‌های این برنامه بوده که حاصل افکار و نظرات نخبگان شهر اساتید دانشگاه‌ها اصناف و افراد مرتبط با مدیریت شهر است و با شناخت ظرفیت‌های شهر اصفهان این شهر را در پنج سال آینده با نگاه وِیژه‌ای ببینیم و مردم بدانند مدیران شهری چه برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌اند و شهر از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ چگونه مسیر توسعه و رقابت پذیری را طی می‌کند.

 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان آلودگی هوا را یکی از معضلات شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: آلایندگی‌های هوا از صنایع ثابت و متحرک به شهر اصفهان وارد می‌شود که شامل سوخت‌های خانگی، صنایع حریم شهر، حومه شهر و یا وسایل حمل و نقل است.

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل آلایندگی هوا خودروها هستند که تعداد آنها نیز روبه افزایش است. برنامه جامع حمل و نقل شهر اصفهان با مطالعات و پژوهش‌های مختلف در دوره پنجم شورای شهر انجام شده و باید به سمت کاهش آلایندگی‌ها حرکت کنیم. ممکن است در آینده ویروس کرونا از بین رود اما آلودگی هوا اینگونه نیست و باید برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

 

زندآور با بیان اینکه از یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس موجود در شهر اصفهان یک هزار و ۱۰۰ دستگاه فعال است، خاطرنشان کرد: با وجود کمبودهایی که درخصوص وضعیت حمل و نقل عمومی وجود دارد، ناوگان موجود تقریباً جوابگوی نیاز مردم است.

 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کاهش آلایندگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌ها، ارتقا جایگاه اصفهان با تمرکز بر گردشگری، افزایش بهره‌وری سرمایه‌های اجتماعی شهر اصفهان از جمله اهداف کلان طرح اصفهان ۱۴۰۵ است

 

وی ادامه داد: در برنامه ۱۴۰۵ راهبردهای مختلفی برای حمل و نقل عمومی شهر اصفهان تدوین شده که مهم‌ترین آن بهبود وضعیت کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر است.

 

زندآور گفت: در خط یک مترو اصفهان از ایستگاه عاشق آباد تا میدان استقلال پنج و نیم کیلومتر از مسیر باید تکمیل شود. خط دو مترو اصفهان در این برنامه راهبردی به هدف می‌رسد و رویکرد مدیریت شهری در این برنامه اتمام این خط است و خط دو مترو تا پایان ۱۴۰۵ فعال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۹.۷ سال است که باید در ۱۴۰۵ به ۷.۵ سال برسد، ادامه داد: عمر ناوگان تاکسیرانی نیز باید به ۶.۵ سال برسد که اکنون ۹.۵ سال است. هدف‌های مختلفی برای بهبود وضعیت حمل و نقل شهر اصفهان با هدف یکپارچه‌سازی انواع مدل‌های حمل و نقل شهری و هوشمندسازی حمل و نقل عمومی شهر انجام می‌شود.

 

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اطلاع رسانی زمانی و مکانی حمل و نقل عمومی را از جمله خدمات حمل و نقل عمومی هوشمند عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در سطح شهر، استفاده از مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان برای راه‌اندازی طرح هم‌پیمایی، قیمت گذاری معابر و پارکینگ‌های سطح شهر و تعامل سازنده با نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله اهداف برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است.

 

زندآور با تاکید بر آگاه‌سازی شهروندان برای جلوگیری از عادی شدن موضوع آلودگی هوا، تصریح کرد: باید طرح‌ها در این خصوص به گونه‌ای اجرا شود که شهروندان این پدیده را عادت تلقی نکرده و برای رفع آن همکاری کنند.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • فرهنگ
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش پایگاه خبری  ارمغان شهر ، هاشم امینی
 به گزارش پایگاه  خبری ارمغان شهر ، رئیس شورای
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، مدیر ناحیۀ
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از 
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط
  • 1
  • 2
  • 3
آخرین اخبار
به گزارش پایگاه خبری  ارمغان شهر ، هاشم امینی اعلام کرد: در دهه فجر سال جاری 14 پروژه در بخش آب به بهره برداری می رسد و
شهرداری اصفهان با مصرف بیش از ۹۰ هزار مگاوات ساعت برق در سال بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی انرژی الکتریکی در استان ...
به گزارش  پایگاه خبری ارمغان شهر ،  عظیمیان ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات کارکنان بخش‌های مختلف در این زمینه، اجرای ...
 به گزارش پایگاه  خبری ارمغان شهر ، رئیس شورای شهر سفیددشت انتصاب وحید  میرزایی مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و ...
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان ضمن تأیید این خبر گفت: این رکوردها در حالی ثبت
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، محمد یاسر طیب‌نیا در ادامه با اشاره به جدی بودن بحران تأمین مواد اولیه خاطرنشان کرد:

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • فرهنگ
  • حوادث
به گزارش پایگاه خبری  ارمغان شهر ، هاشم امینی اعلام کرد: در دهه فجر سال ...
شهرداری اصفهان با مصرف بیش از ۹۰ هزار مگاوات ساعت برق در سال بزرگترین مصرف
به گزارش  پایگاه خبری ارمغان شهر ،  عظیمیان ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات
 به گزارش پایگاه  خبری ارمغان شهر ، رئیس شورای شهر سفیددشت انتصاب وحید  ...
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان ضمن
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، محمد یاسر طیب‌نیا در ادامه با اشاره به
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…