نمایش موارد بر اساس برچسب: استاندار
استاندار اصفهان مطرح کرد : بی دغدغه ترین راه برای تامین آب استان اصفهان انتقال آب از خلیج فارس
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، عباس رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان در فضای باز استانداری اصفهان درباره عملکرد سه سال اخیر استانداری در حوزه آب افزود: برای انتقال آب خلیجفارس و دریای عمان مطالعات کارشناسی انجام شد و درنهایت یک شرکت خصوصی متشکل از واحدهای صنعتی آب بر استان با نام شرکت تأمین آب اصفهان ایجاد شد.
وی ادامه داد: هماهنگیهای لازم با استانهای واقع در مسیر انتقال آب انجام شد و پیشبینی میشود این طرح بتواند تا چندین سال دیگر به مرحله اجرا درآید.
استاندار اصفهان مسئله کمآبی را اصلیترین و حادترین مسئله استان دانست و ادامه داد: بیشترین تلاش ما در استان صرف موضوع آب میشود و امیدواریم مسئولان بعدی استان نیز به همین میزان دغدغه تأمین آب را داشته باشند.
وی مصرف بهینه حتی یک قطره آب، ورود بیشتر آب به استان و نیز رعایت اصل احترام درزمینهٔ آب با استانهای همجوار را از سیاستهای مهم استان در سالهای اخیر در موضوع آب برشمرد و تصریح کرد: طرح سامانه دوم، بهشتآباد و انتقال آب خلیجفارس و سد و تونل کوهرنگ ۳ از مهمترین طرحهای استان اصفهان در حوزه آب است.
رضایی از طرح سامانه دوم انتقال آب بهعنوان یک پروژه پدافند غیرعامل یادکرد و اظهار داشت: اگر در ۳ سال اخیر به پروژه گلاب یا همان سامانه دوم ورود پیدا نمیکردیم تا ۱۵ سال آینده نیز آغاز نمیشد.
وی افزود: حدود ۲۰ سال از آغاز احداث سد کوهرنگ میگذرد و این سد در سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد پیشرفت داست اما امروز به جرات میتوان گفت که ۴۹ درصد از این سد احداث و اجراشده است که متأسفانه حدود ۸ ماه است به دلیل مشکلات فنی تا تعیین تکلیف، متوقفشده است.
وی درباره تونل کوهرنگ نیز گفت: این تونل صد درصد تکمیلشده و میتوان تا پایان دیماه ۷۰ میلیون مترمکعب آب از طریق پمپاژ وارد سد چادگان کرد.
رضایی طرح بهشتآباد را نیز یک طرح بسیار مهم برای استان اصفهان عنوان و خاطرنشان کرد: با اطلاعات اشتباهی برخی مسئولان و مطرح کردن مسائل زیستمحیطی برای آن، این طرح به تعویق و تأخیر افتاد ولی شرکت آب نیرو روی روشهای مختلف آبرسانی مطالعاتی انجام داد و مناسبترین روش انتقال آب را از طریق تونل بیان کرد.
وی اشاره کرد: اکنون مجوز احداث ۱۳ کیلومتر انتهایی تونل در استان اصفهان صادرشده است و قرار است بر روی ۴۵ کیلومتر میانی نیز مطالعات بیشتری انجام شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: ۱۵ کیلومتر ابتدایی نیز بهاحتمالزیاد لولهگذاری خواهد شد.
استاندار: توانمندیهای پژوهش و فناوری اصفهان به خوبی شناخته نشد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، عباس رضایی در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان در سالن جلسات استانداری افزود: برگزاری هفته پژوهش و فناوری فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری است که در این راستا باید نقاط قوت و ضعف پژوهش و فناوری را آسیب شناسی کنیم.
وی ادامه داد: باید اقداماتی صورت گیرد تا ذینفعان پژوهش و فناوری برای آینده برنامه ریزی بهتر و اقدامات مهمتری در دستور کار قرار دهند.
استاندار اصفهان بیان کرد: آسان گیری پژوهش و فرهنگ پژوهش از قبل از دوره دانش آموزی باید در فرزندان بوجود بیاید.
رضایی تصریح کرد: کمیته دائمی به همراه نمایشگاه دائمی به پژوهش و فناوری استان اصفهان اختصاص پیدا کند.
به گفته وی شناسایی قابلیتها مستلزم اقدامات گروهی است که از این طریق میتوان مسائل و مشکلات را مرتفع ساخت.
رضایی گفت: تجاری سازی یافتههای پژوهشی میتواند اقدام مهمی باشد که ورود به این قسمت استان را در زمینه پژوهش و فناوری شاخص میکند.
وی تاکید کرد: باید با ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخش خصوصی بحث پژوهش را نهادینه کنیم.
شناسایی ۲۶ فناور برتر در اختتامیه هفته پژوهش
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در مجموع ۲۶ نفر برگزیده هفته پژوهش و فناوری اصفهان شدند.
جعفر قیصری ادامه داد: برگزیدگان در رشته های کشاورزی، عمرانی، فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه بودند همچنین سه برگزیده برتر و سه دانش آموز فناور انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: ۷۰ نفر از جمله برترینهای معرفی شده به دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری بودند که در ۲۴ کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفتند.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: بیست و یکمین هفته پژوهش و فناوری ۲۲ تا ۲۶ آذر برگزار شد و امسال طبق تصمیمی که در استانداری و کارگروه پژوهش گرفته شد مسئولیت برگزاری به این شهرک واگذار شد.
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه، ارائه دستاوردهای پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان از جمله اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری اصفهان بود.
قیصری بیان کرد: در راستای برگزاری هفته پژوهش نمایشگاه مجازی با ۳۴ غرفه با حضور شرکتها، دانشگاهها و سازمانهای مختلف محصولات را معرفی کردند.
وی گفت: در هر نمایشگاه امکان برقراری ارتباط مجازی و بروشور وجود داشت و این غرفهها تا یک ماه آینده در اختیار علاقه مندان خواهد بود.
به گفته رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان این استان در سطح ملی در زمینه پژوهش و فناوری موفقیتهای زیادی کسب کرده است.
شهردار اصفهان مطرح کرد : نیاز۱۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث هر کیلومتر مترو
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، قدرت الله نوروزی در حاشیه جلسه سرمایه گذاری، برنامه ریزی و تبیین ساختار اجرایی قطار شهری اصفهان در جمع خبرنگاران در سالن جلسات استانداری هزینه بهره برداری خط ۲ مترو اصفهان را بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.
وی اظهارداشت: پنج هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و زمین برای احداث خط ۲ مترو استفاده و در مجموع تاکنون ۲۴ هزار میلیارد تومان برای این خط هزینه شد و نیازمند بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.
شهردار اصفهان راه اندازی قطار حومهای را بهترین خدمت به شهروندان برشمرد و بر ضرورت تحقق این مهم تاکید کرد.
به گفته نوروزی با راه اندازی قطار حومه ای از ورود ۱۰ هزار اتوبوس به اصفهان جلوگیری می شود.
وی ادامه داد: خط یک مترو اصفهان با ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
حجت الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: قطار حومه اصفهان به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر مسیرهای چهار جهت این کلانشهر را طی میکنند.
غلامی ادامه داد : ساختاری جهت فعال شدن قطار حومه اصفهان تعریف میشود، همچنین توسعه خطوط یک، ۲ و سه متروی اصفهان است.
وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با شهرداران قطارهای حومه و شهرهای جدید و فرمانداران این محورها، بیان کرد: قطار حومه به انتهای هریک از خطوط متصل میشود و یک خط به سمت شاهین شهر، نجف آباد، بهارستان- مجلسی و فولادشهر- ذوب آهن خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: باید برای راه اندازی قطار حومه از امکانات موجود شهرداریها و توانمندی بودجه سال جاری و سال آینده استفاده کنیم.
وی اظهارکرد: راهکار به حداقل رساندن آسیبهای کلانشهر اصفهان برقراری سفرهای ایمن، سریع و راحت با مجموعه شهری اطراف کلانشهر است تا حجم مهاجرت به این کلانشهر را به حداقل ممکن برسانیم.
غلامی بیان کرد: مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده ساختار نهایی چهار خط قطار حومه تعریف شود تا به سمت اجرای پروژهها حرکت کنیم البته در زمان حاضر خط بهارستان فعال بوده و عملیات زیرسازی خط شاهین شهر آغاز و همچنین بخشی از خط مجلسی- بهارستان شروع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: هدف ما از برگزاری جلسات تعریف ساختار واحد برای هر چهار خط قطار حومه و افزایش سرعت اقدامات و استفاده حداکثری از تسهیلات بودجه سنواتی است.
طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز میشود و پس از عبور از میدانهای قدس و امام، خیابانهای فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) و خیابان طالقانی در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم میشود.
در زمان حاضر پنج ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت است. خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰.۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر میرسد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مراحل پایانی و تکمیلی آن تیرماه ۹۸ به بهره برداری رسید.