به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، مدیرعامل فولاد مبارکه در این مراسم ضمن تقدیر از این مجموعه بر حمایت فولاد مبارکه از افزایش تولید در مجتمع فولاد سبا تأکید کرد و گفت: اگرچه هیجانات بازار، شیوع بیماری کرونا و تحریم در دو سال اخیر، بازسازی و نوسازی خطوط تولید مجتمع فولاد سبا را با مشکلات دوچندان و تأخیر همراه کرد، اما خرسندم که کارکنان مجتمع فولاد سبا با عزم و اراده مثالزدنی بهصورت آفلاین به این اقدام مهم دست یافتند که باعث دلگرمی و تقویت روحیه بقیه گروه فولاد مبارکه است.
حمیدرضا عظیمیان خاطرنشان کرد: به نظر میرسد پس از بازسازی و نوسازی خطوط تولید، با مدیریت بهینه فرایندها، میزان تولید با 33 درصد افزایش به 500 هزار تن برسد که تمام حمایتهای فولاد مبارکه در تسریع سرمایهگذاری ارزی و ریالی در این بخش به کمک مدیران مجتمع فولاد سبا میآید تا همچنان این مجتمع نیز مانند دیگر زیرمجموعههای گروه فولاد مبارکه با قدرت تمام به اهداف از پیش تعیینشده دست یابد.
وی تصریح کرد: این مجموعه همواره در آرامش و به دور از حواشی اهداف خود را دنبال کرده و بهخوبی در مسیر تولید و توسعه قرارگرفته است.
جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا سالانه 77 میلیارد تومان صرفهجویی به همراه خواهد داشت
معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه نیز در این مراسم در خصوص پروژه جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا گفت: قبلا حمل قراضه و محصول از درب شاهد ذوبآهن با ترافیک بالایی انجام میشد که با احداث و بهرهبرداری جاده حمل محصول و قراضه مجتمع فولاد سبا به طول 4 هزار متر و عرض 11 تا 20 متر، هم مسیر کوتاهتر شده و هم ماشینهای حمل قراضه و محصول با خط تولید و انبارها تداخل پیدا نمیکنند.
احمد سعیدبخش توسعه رینگ پیرامونی مجتمع فولاد سبا و تردد آسان ماشینهای سنگین جهت حمل محصول و قراضه را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 12 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: از مشخصات پروژه میتوان به یک پل بتنی به طول 30 و عرض 26 متر، دو میدان به مساحت 2800 مترمربع، تونل تأسیساتی جهت عبور لولهها و کانال آب پساب و جانمایی نیوجرسی در کنار مسیر اشاره کرد.
معاون توسعه شرکت فولاد مبارکه در ادامه در خصوص سیستم سیگنالینگ راهآهن مجتمع فولاد سبا و بهرهبرداری از آن نیز گفت: قبلا فرایند سیگنالینگ بهطور دستی صورت میگرفت و 30 تا 40 سوزنبان در بازۀ زمانی نیم ساعت باید مسیرها را مشخص میکردند تا قطار منحرف نشود. درحالیکه با سیستم جدید سیگنالینگ این کار در زمان 30 ثانیه انجام میشود و با فشار چند دکمه روی مانیتور قطارها هدایت و مسیر صحیح آنها مشخص میشود.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش ایمنی، جلوگیری از خطاهای انسانی و افزایش سرعت در فرایند عملیات از مزایای این طرح است، افزود: برای اجرای این پروژه 42 میلیارد تومان هزینه شده و سالانه 77 میلیارد تومان صرفهجویی به همراه خواهد داشت.