به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، محمد پرورش با اشاره به اهداف این سازمان، تصریح کرد: اهداف سازمان تاکسیرانی با رویکرد برنامه ۱۴۰۵ شهرداری تعیین شده است که از آن جمله میتوان به افزایش سهم سفر و بهبود کیفیت خدمات، پاسخگویی به نیازهای شهروندان با انواع جامعه هدف، بازنگری شبکه خطوط تاکسیرانی با هدف همپوشانی و توسعه زیرساختهای فناورانه اشاره کرد.
وی با بیان اینکه عمر ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان بیش از ۱۰ سال و بالاتر از میزان استاندارد کشوری است، افزود: در حال حاضر ۷۳۰۰ خودروی تاکسی زرد شهر اصفهان فرسوده است، لذا موضوع نوسازی ناوگان حملونقل درون شهری مطالبه جدی اکثر رانندگان تاکسی در صحبتها و گفتوگوهای فیمابین است.
پرورش با تاکید بر اینکه میانگین سن رانندگان تاکسی در شهر اصفهان ۴۵ سال است، گفت: سهم سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از سفرهای روزانه ۱۳ درصد است.
وی با بیان اینکه ۶۹ خط ویژه و ۳۱ مسیر ساماندهی شده تاکسیرانی در شهر اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای فعال سازمان تاکسیرانی در زمینه سرویس مدارس دو هزار خودرو است که این رقم پیش از این، هشت هزار خودرو بوده است.
پرورش تاکید کرد: از حدود ۹ هزار تاکسیران پلاک ت، حدود دو هزار راننده بیمه هستند که این یکی از بزرگترین معضلات است، همچنین از سال ۹۳ تا کنون سایت بیمه رانندگان تاکسی بهصورت مسکوت مانده است، بنابراین بیمه مطالبه جدی رانندگان تاکسی است.
وی در تشریح مهمترین چالش پیشروی سازمان تاکسیرانی، با اشاره به بیاعتمادی رانندگان با توجه به شکست پروژه اینتک، گفت: در صدد هستیم با اقدامات مؤثر و مفید اعتماد بین رانندگان و سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان را اصلاح کنیم، زیرا اعتماد طرفین موجب پیشرفت عملکرد و انجام مأموریتها میشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فرسودگی ناوگان تاکسیرانیهای فعال دیگر چالش پیشرو است که بهرغم تلاشهای زیاد به دلیل ارائه نکردن بستههای حمایتی از طریق نهادهای بالادستی اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم از منابع استانداری و شهرداری، تسهیلات لازم برای نوسازی دو هزار تاکسی فرسوده فراهم شود که در صورت تحقق، یک کار ماندگاری خواهد بود و اثرات و دستاوردهای متعددی در حوزه زیست محیطی، کاهش آلایندگی و رضایتمندی ذینفعان خواهد داشت.
پرورش فرسودگی کپسولهای گاز سی ان جی را از دیگر چالشها عنوان کرد و گفت: این فرسودگی منجر به ناتوانی در دریافت معاینه فنی خودروها و خارج شدن از چرخه سرویسدهی تاکسیرانان میشود، البته از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه، ارائه تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان است و نبود شیوه پرداخت کرایه هوشمند همچنین بودجه بسیار پایین سازمان تاکسیرانی با توجه به تعداد زیاد رانندگان و گستردگی و اهمیت وظایف سازمانی چالشهای دیگر است.
وی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت قطعات و هزینه نگهداری خودرو و خارج شدن تاکسی از چرخه حملونقل درون شهری، گفت: برای کمک به رانندگان تاکسی و برطرف کردن این امر، در صورت مساعدت شهرداری و موافقت برای اختصاص یک زمین، سازمان تاکسیرانی میتواند نسبت به احداث کلینیک خودرویی ویژه رانندگان تاکسی اقدام کند.