نمایش موارد بر اساس برچسب: پالایشگاه اصفهان
تولید روزانه 13 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه اصفهان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ، محسن قدیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با تکیه بر توان داخلی توانستیم تحریمها را دور بزنیم، گفت: ۹۵ درصد تجهیزات نصب شده در پالایشگاه ساخت داخل است و قابل قیاس با زمان پهلوی نیست که یک پیچ را نیز از خارج وارد میکردند.
وی گفت : نیاز به سرمایهگذاری خارجی نداریم زیرا با مدیریت صحیح و انضباط مالی، هم اکنون نقدینگی داریم و مدیریت مالی با کنترل پروژه ارتباط مستقیم دارد.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: در زمان حاضر روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین "یورو ۵" در پالایشگاه اصفهان تولید میشود که تا سال ۱۴۰۵ به ۲۲.۷ میلیون لیتر میرسد.
وی اظهار داشت : سازندگی گستردهای را در کشور حاکم است و هیچ چالشی در پالایشگاه وجود ندارد که به کمک جوانان ایرانی قابل حل نباشد و چشم انداز ما حاصل ۴۵۰ پروژه است که( spi) شاخص عملکرد پیشرفت پروژه آن حدود ۹۵ درصد است و در تلاش هستیم که به شرکت برتری از نظر پالایشی برسیم که به هیچ وجه خام فروشی صورت نگیرد.
قدیری توسعه پایدار پالایشگاه را بر اساس اخلاق مداری و محیط زیست عنوان کرد و افزود: به کمک استانداری اصفهان انتقال آب از دریای عمان صورت میگیرد که ۷۵ درصد آب مصرفی پالایشگاه را تا ابتدای نیمه سال آینده کاهش خواهیم داد و استفاده از آب فاضلابی که سالیان قبل مجوز استفاده را دادند، کفایت میکند.
وی راها ندازی نیروگاه خورشیدی و تولید انرژی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: این مهم با مشارکت دانشبنیانها با تجهیزات بومی انجام میشود، از سویی دیگر تمام محصولات ما یورو ۵ است و پتروپالایش اصفهان صنعت سبز به حسابمیآید.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان خاطرنشان کرد: یک شرکت نفتی ایرانی دانشبنیان که در بحث شویندهها فعالیت دارد، توسط کادر مدیریتی بانوان اداره میشود و ۴۰ میلیون یورو سود این شرکت است که محصولات با کیفیتی را ارائه میکند و نشان میدهد که جایگاه بانوان در کشور ما شناخته شده است.
قدیری بیان داشت : در واقع مدیریت آب با ۱۵ پروژه در پالایشگاه انجام و برای نمونه کولینگ هیبریدی در حال ساخت است که مصرف آب را در پالایشگاه کاهش میدهد و حتی آب دورریز پالایشگاه استفاده میشود، علاوه بر آن تا سال ۱۴۰۵ نیز مصرف انرژی کاهش پیدا میکند.
وی با اشاره به راهاندازی شرکت راه و ترابری انرژی، گفت: ۱۰۰ تانکر خریداری شده و ناوگان بزرگی آماده خواهد شد که صاحب کشتی میشود و در حال حاضر حمل ونقل بر اساس سالیانه ۱۰ میلیون تن انجام میشود که در آینده این میزان افزایش پیدا میکند و در حال برندینگ نیز هستیم.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به ایجاد شرکتهای دیگر در زیرمجموعه این هلدینگ اظهار داشت: با ایجاد واحدهای جدید، گوگرد را که عنصری مزاحم است تا سال ۱۴۰۵ به ۱۲ محصول راهبردی تبدیل میکنیم که سالانه پنج هزار میلیارد تومان سود عاید این شرکت خواهد کرد.
وی گفت : با اشاره به پروژه کلان انتقال آب از دریای عمان در این پروژه، پالایشگاه، فولاد، ذوبآهن، شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان سهم دارند که سهم فولاد ۴۰ درصد و پالایشگاه و ذوب آهن هر کدام ۲۰ درصد است.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اظهار داشت : طول اجرای این پروژه حدود ۵۰۰ کیلومتر است که تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته است، اظهار امیدواری کرد که آب دریای عمان تا نیمه نخست سال آینده به اصفهان برسد.
وی در خصوص افزایش فضای سبز مجموعه گفت : ۱۴۰ هکتار فضای سبز در مجموعه پتروپالایش اصفهان وجود دارد که ۲۵ درصد درختان آن خشک شده بود اما اکنون ۲۰۰ هزار نهال کاشته شده و آبیاری نیز به صورت زیر سطحی انجام میشود تا آب به ریشه برسد؛ همچنین سایت پسماند
راهاندازی شده که در این زمینه اشتغالزایی صورت میگیرد.
قدیری با اشاره به رابطه استخدامها و جوانگرایی، بیان داشت: از یک هزار نیروی استخدام شده ۶۵۰ نفر از آنها را نخبگان تشکیل داده و جوانسازی را مدنظر قرار دادیم همه نیروی انسانی باید روحیه کنشگری در برابر توسعه نیافتگی داشته باشند.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: رویه پالایشگاه به سمت پرورش مدیران استراتژیک در مجموعه است و در این راستا ۲۰۰ مدیر استراتژیک را به مجموعه و کشور تقدیم خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: در نظر داریم که در پایان سال ۱۴۰۳ به رتبه چهارم بلوغ سازمانی و در سال ۱۴۰۵ به رتبه پنجم بلوغ سازمانی و سازمان دانش بنیان دست پیدا کنیم.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه افزایش سود پالایشگاه برای کشور افتخار بزرگی است، تصریح کرد: در زمینه پدافند غیرعامل عملیات خوبی انجام و بحثهای ایمنی را با هوش مصنوعی کنترل خواهیم کرد، از سویی دیگر دو محصول این پالایشگاه یعنی بنزین و گازوئیل افزایش
تولید خواهند داشت به صورتی که بنزین با تولید روزانه ۱۳.۵ میلیون لیتر به ۲۲.۷ میرسد و تولید ۲۴.۵ گازوئیل به ۲۶ میلیون لیتر افزایش پیدا میکند.
قدیری با اشاره به اینکه در بخش صادرات ۲ شرکت راهاندازی شده که صادرات محور هستند، گفت: تا سال ۱۴۰۵ کلیه محصول به جز بنزین و گازوئیل صادر میشوند و کودهای گوگردی نیز بعد از استفاده در کشور و تامین نیاز داخل، صادر میشوند؛ در این راستا اداره نظارت بر مبادلات نفتی راهاندازی
شده که تمام صادرات را کنترل میکند و شفافیت را حاکم میکند.
برای نخستین بار در کشور دو دستگاه آزمایشگاهی پالایشگاه اصفهان طراحی و بازسازی شد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، این شرکت با تکیه بر دانش متخصصان داخلی، موفق به باز طراحی و بازسازی دو دستگاه شاخص جداپذیری آب از سوختهای هوایی شد.
دو دستگاه شاخص جداپذیری آب از سوختهای هوایی آزمایشگاه شرکت پالایش نفت اصفهان به دلیل اشکالات فنی از مدار سرویس خارج شده بود و با توجه به تحریم ها، تعمیر این دستگاه یا خرید آنها از شرکت خارجی امکان نداشت.
مسئولان آزمایشگاه با اعتماد به توانایی شرکتهای دانش بنیان، تعمیر این دستگاهها را به شرکت کنترل فرآیند کیمیای ارجان در شهر شیراز سپردند.
برد الکترونیکی این دستگاهها آسیب جدی دیده بود و دیگر قابل تعمیر نبود و این شرکت به طور کامل دستگاهها را باز طراحی و بازسازی کرد که پس از بررسی کارآیی مورد تأیید کارشناسان شرکت پالایش نفت اصفهان قرار گرفت.
پالایشگاه اصفهان در حال راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل با استاندارد یورو ۵ است
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، اصغر صابری با بیان اینکه تمامی این فرآیندها تحت کنترل است، گفت: با راهاندازی این واحد ملی، وضع گازوئیل تولید شده در نیمی از کشور مطابق با استانداردهای جهانی و عواید این اتفاقات مثبت شامل حال مردم اصفهان میشود.
وی ضمن عذرخواهی از ساکنین بختیاردشت و شهرک شهید محمدمنتظری به خاطر این اتفاق، افزود: با راهاندازی این واحد در یکی دو ماه آینده حدود ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل تولیدی در پالایشگاه اصفهان که حدود ۸ تا ۱۰ هزار PPM گوگرد داشت مطابق با استانداردهای روز دنیا میشود و میزان گوگرد آن به زیر PPM ۵۰ کاهش مییابد.
صابری تاکید کرد: راهاندازی چنین واحدهای بزرگی نیازمند سیستم فِلِر است که در آن تمامی تجهیزات پالایشگاهی و واحدهای عملیاتی به این سیستم متصل میشوند و ضریب ایمنی پالایشگاه را افزایش مییابد.
تجهیز اکونومایزر در کانال دو خروجی دیگ بخار شماره ۲ پالایشگاه اصفهان
با اجرای این طرحهای صرفه جوی انرژی، بخشی از انرژی تلفشده حاصل از احتراق دیگ بخارها که از طریق دودکش به محیط اطراف وارد میشود، در تجهیز اکونومایزر با آب ورودی دیگ بخار تبادل حرارت میکند و با این عمل دمای گاز خروجی از دیگ بخار کمتر و همزمان دمای آب ورودی به دیگ بخار بیشتر میشود.
با توجه به اینکه دیگ بخارهای پالایشگاه به تجهیز اکونومایزر مجهز نیستند، طراحی و نصب اکونومایزر بر روی دیگ بخار شماره ۲ در دستور کار قرار گرفت.
کاتالیست های HTSC در رآكتور واحد هاي توليد هيدروژن پالایشگاه اصفهان بارگيري مي شود
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، رئيس تداركات كالاي شرکت پالايش نفت اصفهان با اعلام اين خبر گفت: كاتاليست HTSC در واحدهاي توليد هيدروژن صنايع پالايشگاهي براي تبديل CO به CO2 و افزايش خلوص هيدروژن استفاده مي شود.
مسعود متولي با بيان اينكه كاتاليست هاي اين واحدها هر 3 الي 4 سال خريداري و جايگزين مي گردد، افزود: تا سال 1393 اين نوع كاتاليست در داخل كشور توليد نمي شد، اما پس از آن مطالعات توليد كاتاليست در ايران آغاز شد و در نهايت سال 1398 قراردادي با شركت گسترش فناوری خوارزمی مبني بر تولید و تحویل دهی کاتالیست های شیفت دما بالای واحد هیدروژن پالایشگاه اصفهان را که یکی از مدرن ترین پالایشگاه های کشور است، منعقد شد و تولید این محصول به صورت رسمي در كشور ميسر گرديد.
وي هزينه توليد كاتاليست را 2/4 يورو براي هر كيلوگرم اعلام كرد و ادامه داد: اين در حالي است كه در سال هاي پيش تريعني سال 93 كه قيمت ارز كمتر بود، اين نوع كاتاليست از شركت SUD-CHEMIE هندوستان با قيمت 68/4 يورو براي هر كيلوگرم خريداري شده بود.
متولي با تأكيد بر اينكه كاتاليست HTSC با همكاري و مشورت گروه هاي عمليات توليد و مهندسي پالايش شركت پالايش نفت اصفهان و شركت گسترش فناوري خوارزمي توليد گرديده، تصريح كرد: كاتاليست مورد نظر در مرداد ماه 1399 به شركت پالايش نفت اصفهان تحويل داده شده و انشاا... در تعميرات اساسي واحدهاي هيدوژن كه ارديبهشت سال آينده انجام خواهد شد بارگيري مي گردد.