2195

2195

پست الکترونیکی: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، داریوش امانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: حمل و نقل درون شهری نیاز به یارانه دولت دارد که به صورت مستقیم پرداخت نمی شود و این یارانه از طریق اوراق مشارکت و قرارداد بازسازی ناوگان به حمل و نقل عمومی تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: قانون درآمدی شرکت واحد سهم 30 درصدی دولت، 30 درصد شهرداری و 30 درصد شرکت واحد است که شهرداری اکنون سهم 60 درصدی دارد و با توجه به گرفتاری هایی که به دلیل حوادث آبانماه سال 98 و نیز شیوع کرونا برای اتوبوسرانی ایجاد شد، در واقع این سهم برای شهرداری ها به بیش از 85 درصد رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: به هر روی مشتری ما خانواده های متوسط رو به پایین هستند که باید کرامت انسانی آنها را در ارائه خدمات مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به پروسه خرید اتوبوس برای شرکت واحد اصفهان گفت: سال گذشته زمانی که من به حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان وارد شدم، اوراق مشارکتی از دولت گرفته شده بود که اگر تا 24 بهمن ماه نمی توانستیم اقدامی روی آن انجام دهیم، باید پول را به دولت بازمی گرداندیم، از همین رو تعدادی اتوبوس نو در کرمان برای خریداری پیدا شد و در لحظات آخر که به این تصمیم رسیده بودیم همین اتوبوس ها را برای حفظ اوراق خریداری کنیم، باخبر شدیم تعدادی اتوبوس در شرکت عقاب افشان وجود دارد.

امانی افزود: وقتی شرکت عقاب افشان به ما اعلام کرد که می تواند اتوبوس های نو در اختیار ما بگذارد در ابتدا سفارش خرید 30 اتوبوس و در مذاکرات بعدی آن را به 70 اتوبوس افزایش دادیم؛ در جلسات بعدی با این شرکت شهردار اصفهان و معاون اقتصادی شهرداری، شرکت عقاب افشان را مجاب کردند که در مجموع یکصد دستگاه اتوبوس به شهرداری اصفهان بفروشند.

وی با بیان اینکه بخشی از اوراق مشارکت اختصاص یافته از سوی دولت به شهرداری اصفهان، صرف ساخت خط بی آر تی هشت بهشت شده است، اظهار کرد: از اتوبوس های خریداری شده 70 دستگاه قبل از عید وارد شد، 5 دستگاه دیگر هم قرار بود وارد شود که به علت شیوع کرونا متوقف شد.  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: برای 25 دستگاه باقی مانده درحالیکه شرکت عقاب افشان در خردادماه منتظر ما بود قادر به پرداخت نشدیم. با این وجود با مذاکراتی که دوباره با شرکت برقرار کردیم قرار شد این 25 دستگاه باقی مانده با همان قیمت قبلی و پیش پرداخت به شهرداری اصفهان تحویل شود.

وی تصریح کرد: بازسازی اتوبوس ها در اصفهان نوعی سدشکنی در ناوگان حمل و نقل بود به طوریکه قرارداد بازسازی 150 اتوبوس با دو شرکت منعقد شد. همین کار انگیزه ای شد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اصفهان به عنوان اولین شهر قرارداد بازسازی اتوبوس ها را منعقد کند و بعد از آن تهران این کار را انجام داد.

امانی افزود: برآورد ما برای بازسازی هر اتوبوس 280 میلیون تومان بود که با نوسانات نرخ ارز قطعا این رقم افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: قیمت هر اتوبوس خریداری شده در زمان انعقاد قرارداد شهرداری اصفهان یک میلیارد و 820 میلیون تومان بود که اکنون با نرخ دلار فعلی به دو میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است که اقدام به موقع شهرداری اصفهان باعث صرفه جویی 100 میلیارد تومانی در این حوزه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از جابجایی 250 هزار مسافر با 750 دستگاه اتوبوس در شهر اصفهان خبر داد و گفت: با کاهش مسافر درآمدهای ما نیز کاهش یافته است.

وی از آغاز عملیات عمرانی خط اول تراموای شهر اصفهان خبر داد و گفت: خط دوم مترو هم با قوت پیش می رود.

رکورد جابجایی 120 هزار مسافر با اتوبوس در شهر اصفهان شکسته شد

در ادامه این جلسه، قدرت افتخاری با اشاره به اینکه طی 30 ماه اخیر به دستور شهردار و با برنامه ای مبتنی بر مدیریت علمی وارد اتوبوسرانی شدم، اظهار کرد: من در این مدت وظیفه سنگینی در قبال اعضای شورای شهر و شهرداری و نیز حوزه حمل و نقل داشتم.

وی ادامه داد: برای من پیش فرضی برای کار کردن با افراد در این حوزه وجود نداشت جز مهارت و تخصص؛ سعی کردیم از ظرفیت ها و نیروهای موجود به نحو احسن استفاده کنیم.  

مدیرعامل سابق شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه ای که مشمول هزینه های سنگین و درآمدزایی ناچیز است، نیازمند همراهی دولت و شهرداری است، گفت: ارزش کار کردن در حمل و نقل عمومی به ریال نیست و نسبت به امنیت و محیط زیستی که برای مردم بهبود پیدا می کند، ارزش گذاری می شود.  

وی افزود: برنامه های سال 89 و 90 اتوبوسرانی مصوب اما اجرایی نشده بود، خطوط اتوبوسرانی براساس این برنامه ها نیاز به تغییرات 60 درصدی داشت اما به صورت عادی یک بازه زمانی 5 تا 10 ساله را می طلبید که در این دوره ما توانستیم حدود 50 تا 60 درصد خطوط اتوبوسرانی را تحت عنوان مهندسی خطوط اصلاح کنیم.  

افتخاری اظهار کرد: در این دوره ده ها خیابان که هیچ گاه زیر نظر اتوبوسرانی نبود، به خطوط اضافه شد؛ خیابان های لیمجیر، شهدای مارچین، آل بویه، آل یاسین، شهرک گل نرگس و شهرک سلامت از جمله این خیابان ها بود.

وی تصریح کرد: برای اولین بار در یک دهه اخیر مانع سیر نزولی مسافران اتوبوسرانی شدیم و رضایت مردم از 54 درصد به 63 درصد افزایش یافت و 30 درصد هم به تعداد مسافران خطوط بی آر تی افزوده شد.

مدیرعامل سابق اتوبوسرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: سال 97 و 98 رکورد جابجایی 120 هزار مسافر از طریق خطوط اتوبوس شهری اصفهان شکسته شد و توانستیم به کاهش سه دقیقه ای زمان انتظار مسافر دست پیدا کنیم.

وی از کاهش تصادفات مقصر در اتوبوسرانی شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: یکی از اهداف شهردار اصفهان افزایش مسافر قطار شهری بود که با همت اتوبوسرانی و تغییراتی که در برخی خطوط اعمال شد، توانستیم به افزایش مسافران مترو هم کمک کنیم. 

افتخاری افزود: برای بهبود وضعیت شرکت های خصوصی هم با واریز تراکنش 95 درصدی و حذف اقساط از تراکنش ها سعی در کمک به آنها داشتیم.

وی بیان کرد: میزان تحقق درآمد هم سال گذشته به 110 درصد رسید.

مدیرعامل سابق اتوبوسرانی شهرداری اصفهان افزود: زمانی که به این سازمان وارد شدم، 430 دستگاه اتوبوس در ترمینال قلعه شور متوقف شده بود که بیش از 150 دستگاه را توانستیم بازسازی کنیم که ارزش افزوده بیش از 50 میلیارد تومانی برای شرکت به همراه داشت.

وی با بیان اینکه به زودی بازسازی 700 دستگاه اتوبوس کلید زده خواهد شد، اظهار کرد: قرارداد خرید یکصد اتوبوس هم از سوی شهرداری با اسکانیا بسته شده است که به ناوگان اضافه می شود.

چرخش 100 درصدی شهرداری اصفهان به سمت نوسازی شرکت واحد

در ادامه این جلسه، امیراحمد زندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به 10 سال رسیده است، گفت: باید این اتوبوس ها جایگزین شود و این کار همکاری همه را در این برهه حساس می طلبد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان افزود: در دوره ای 50 اتوبوس و در مرحله بعد 100 اتوبوس بازسازی شد. همچنین قرارداد خرید صد دستگاه اتوبوس نو هم بسته شد.

وی به بازسازی 700 دستگاه اتوبوس شهری اصفهان اشاره و اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 300 دستگاه بازسازی می شود.

زندآور افزود: این اقدامات نشان از توجه مدیریت شهری به اتوبوس های شرکت واحد دارد. در این دوره چرخش 100 درصدی به سمت نوسازی شرکت اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: خدمات شرکت واحد از جمله خدمات خط مقدم است چراکه این خدمات به طور مستقیم به مردم ارائه می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان اظهار کرد: شرکت واحد یکی از شرکت های بزرگ شهرداری است که هم نیرو و نیز امکانات زیادی در اختیار دارد و در دوره آقای افتخاری زحمات زیادی کشیده شد تا این شرکت به روش علمی مدیریت شود که بسیار کار دشواری است.

وی افزود: آقای روحانی، مدیرعامل جدید هم دارای سابقه در اتوبوسرانی و مسلط به این شرکت است و امیدواریم از این به بعد بابت این شرکت دغدغه ای نداشته باشیم.

زندآور همچنین از تلاش ها و کمک های ویژه از سوی شهردار اصفهان و معاون مالی شهرداری، برای خروج اتوبوسرانی از مشکلات قدردانی کرد.

لزوم حمایت قاطعانه شهرداری از اتوبوسرانی در بودجه سالانه

در ادامه جلسه، عباس روحانی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی واحد شهرداری اصفهان اظهار کرد: سابقه 86 ماهه من در اتوبوسرانی نشان می دهد که تا شهرداری در گود اتوبوسرانی نباشد، کارها به پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: دیگر دوران سهم 30 درصدی دولت، شهرداری و شرکت واحد گذشته است و اکنون شهرداری باید همه سهم را بر عهده گرفته و در بودجه سالانه قاطعانه از اتوبوسرانی حمایت کند.

مدیرعامل اتوبوسرانی اصفهان افزود: در دوران هفت ساله ای که من در اتوبوسرانی بودم، شهرداری برای پرداخت حقوق پرسنل اتوبوسرانی و خرید اتوبوس دست به جیب نبود اما اگر اکنون هم افزایی وجود نداشته باشد، راه به جایی نخواهیم برد. 

وی تصریح کرد: سطح سرویس دهی به مردم در وضعیت کنونی باید بهبود یابد و باید منزلت شهروندان در این زمینه رعایت شود.

لزوم همراهی شورای کارگری شرکت واحد با مدیر جدید اتوبوسرانی

همچنین پورمحمد شریعتی نیا، نایب رئیس شورای شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: اقدامات خوبی با روش های علمی در دوره مدیریت آقای افتخاری صورت گرفت اما متاسفانه تاخیر در پرداخت حقوق ها همه این شیرینی ها را تلخ کرد.   

وی خطاب به راهبران شرکت واحد گفت: دغدغه و گرفتاری های شما را درک می کنیم و امیدواریم با همراهی شورای کارگری شرکت واحد، به آقای روحانی نیز کمک شود..

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهری و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهر اصفهان اظهار کرد: کرونا بخشی از زندگی همه شهروندان در ایران و همه نقاط دنیا شده است بنابراین باید دنبال راهکارهایی برای مقابله با این موضوع باشیم.     

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته که با سخنگوی وزارت امور خارجه صحبت می کردیم وی به گفت و گوی من از طریق ویدئو کنفرانس با شهردار تهران و شهرداران دنیا اشاره کرد و اذعان داشت این کار از لحاظ دیپلماسی شهری بازتاب بسیار خوبی داشته است، موضوعی که می تواند باعث انتقال تجربیات میان شهرهای مختلف باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: می توان از تجربیات شهرهای دیگر دنیا استفاده کرد تا دیگر مجبور به تجربه کردن بسیاری از اقدامات ناموفق در زمینه مقابله با کرونا نباشیم.  

وی با بیان اینکه موضوع استفاده از ماسک باید به یک جریان فراگیر تبدیل شود، تاکید کرد: لازم است مدیریت شهری در این زمینه توصیه های کادردرمانی را عملیاتی کند، باید کمپینی توسط حوزه های خدمات شهری، حوزه فرهنگی و حوزه روابط عمومی شهرداری در این خصوص راه بیفتد و در بیلبوردها و بنرهای بزرگ شهری تحت عنوان من ماسک می زنم نصب و تکرار شود به نحوی که هر فردی از ماسک نزدن بترسد و قبح اینکار بالا برود، لازم است ‌این موضوع به عنوان مصوبه این جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرداری اصفهان تعیین و به عنوان یک امر الزام آور دارای ضمانت اجرا، اجرایی شود.

نوروزی گفت: در سطح شهر وجدان عمومی، ضمانت اجراست اما در خود شهرداری باید نسبت به موضوعات مقابله با کرونا مقید باشیم، از فردا که پنجمین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح برگزار می شود هیچ فردی نباید بدون ماسک باشد، منطقه متولی، باید این ابزار را داشته باشد و برای رعایت فاصله اجتماعی فکر کند.

وی با بیان اینکه در نشست ها، افتتاحیه ها و کلیه جمع های شهرداری باید ماسک زده شود، اضافه کرد: سلامت مردم، مدیران، کارگران و کارمندان شهرداری برای مدیریت شهری مهم است، کارگرانی که در نقاط مختلف شهر کار می کنند باید ابزار حفاظت آنها توسط معاونت خدمات شهری شهرداری فراهم و مسائل کرونا برای آنها تبیین شود.

شهردار اصفهان ماسک زدن را یک تکلیف برای همه ذکر کرد و با اشاره به شیوع بیماری جدید طاعون در چین، تصریح کرد: امروز یکی دیگر از بندهای مصوبات این جلسه اتخاذ راهکارهای لازم برای مبارزه با موش ها است. همه موجودات برای حفاظت از انسان آفریده شده اند اما اگر موجودات موذی قرار شد سلامت انسان را به خطر بیندازد لازم است تکلیف آنها روشن شود. بنابراین حوزه خدمات شهری وظیفه دارد با کمک مناطق در زمینه مقابله با موش ها اقدام و مردم نیز برای این موضوع تدبیر لازم را بیندیشند تا بیماری دیگری شیوع پیدا نکند.    

نوروزی تاکید کرد: اگر میز خدمت در شهرداری تقویت شود رفت و آمدها کم می شود بنابراین لازم است مناطق، این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دهند. میز خدمت و خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان از همه شهرهای کشور جلوتر است و باید از این ظرفیت برای قطع رابطه فیزیکی مردم با شهرداری استفاده شود.    

استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی اجباری است 

حسین امیری نیز در این جلسه، ضمن تاکید بر حفظ سلامتی مردم و توجه ویژه مدیران شهرداری به این موضوع، اظهار کرد: افزایش بی رویه بیماری کرونا در کشور و اصفهان، افزایش آمار فوتی ها، ایجاد وضعیت قرمز در بسیاری از شهرها و وضعیت هشدار در اصفهان نشان می دهد یک بی توجهی عمومی نسبت به وضعیت این بیماری در سطح جامعه ایجاد شده که فصل تابستان و موضوع تفریحات و سفرهای مردم نیز در این موضوع مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه باید مانند روزهای اول شیوع کرونا در کشور همه بخش ها به ویژه شهرداران مناطق، سازمان ها و ... دست به دست یکدیگر بدهند و به طور مجدد عملیات ها و وظایف تعریف شده برای این موضوع را از سر بگیرند، تصریح کرد: برابر بخشنامه دولت و مصوبه هیات وزیران استفاده اجباری از ماسک برای تمام کارکنان، اجباری و ورود افراد بدون ماسک به تمام ادارات و ارگان ها از جمله شهرداری ممنوع است.   

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس های شرکت واحد، تاکسی و ... الزامی است و باید همه رعایت کنند، ادامه داد: سیستم حمل و نقل عمومی می تواند از ورود افرادی که فاقد ماسک هستند جلوگیری کند و هیچگونه خدماتی به این افراد ارائه ندهد.

وی اضافه کرد: برگزاری هر گونه مراسم در آرامستان ها و بقاع متبرکه تعطیل است اما کفن و دفن و ورود به آرامستان در حال حاضر ممنوعیتی ندارد.  

امیری با بیان اینکه حضور مردم در سطح پارکها زیاد شده و مردم بسیاری از پروتکل ها را رعایت نمی کنند، ‌افزود: لازم است درباره این موضوع اقداماتی انجام شود، یکی از کارهای خوبی که ماه های گذشته در پارک ها و فضای سبز شهرداری انجام شده بود نصب بنرهای هشدار و ممنوعیت برای ورود مردم به پارک ها بود. هم اکنون باید در این مرحله نیز ورود کرده و بنرهای هشدار بزرگی در ورودی پارکها نصب و استفاده از ماسک اجباری و از تجمعات جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: ورود به پارکها هنوز ممنوع نشده است اما در تمام پارک های بزرگ به ویژه پارک های حاشیه زاینده رود، صفه، غدیر، فدک،‌ ناژوان و ... فضا برای اطلاع رسانی فراهم شود.        

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: رصد و بازدید از بخش های مختلف شهرداری برای رعایت پروتکل های بهداشتی به اتفاق دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و هر بخشی از شهرداری که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند گزارش آن به ما ارسال می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای تمام کارگران شرکت های خدماتی و پیمانکاران الزامی است، داشت: برخورد با زباله گردان باید در سطح مناطق 15 گانه در دستور کار قرار بگیرد، به هیچ عنوان نباید کیسه های زباله توسط این افراد باز و زباله های قابل بازیافت تفکیک شود.  

امیری افزود: خودروهای فاقد آرم و خودروهایی که مشخص نیست از چه پیمانکاری هستند باید آرم و بنر آنها مشخص باشد. لازم است دستگاه های ضدعفونی کننده در ورودی ساختمان های مختلف شهرداری نصب شود. کار ضدعفونی سرویس های بهداشتی عمومی در پارک ها، خودروهای عمومی و خودروهای جمع آوری زباله باید روزانه انجام شود.

وی با بیان اینکه باید از برگزاری جلسات عمومی و پرازدحام خودداری کرد، گفت: لازم است فاصله اجتماعی رعایت و جلسات غیرضرور تعطیل شود، زباله های بیمارستانی باید به طور حتم با رعایت پروتکل های بهداشتی جمع آوری و خودروهای مربوط به این کار همه روزه در چند مرحله ضدعفونی شود.   

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: میدان میوه و تره بار حتما باید کار ضدعفونی خودروهای ورودی به این میدان را انجام دهد. موضوع میز خدمت باید روز به روز ارتقاء پیدا کند تا مراجعه کمتری به شهرداری داشته باشیم.

یک رابط سلامت در همه ادارات تعیین شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه این جلسه اظهار کرد: شهرداری اصفهان طی ماههای گذشته اقدامات بسیاری خوبی در جهت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا انجام داده و شهرداری اصفهان در این موضوع درخشش بسیار خوبی داشت و جای تشکر از این عزیزان دارد که همگام با مدیریت استان این اقدامات را انجام داد.

منصور شیشه فروش تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران بسیاری از حوادث منشاء طبیعی دارد که حوزه های تخصصی مرتبط با آن حوزه اقدامات لازم را برای کاهش اثرات آن بلا تعیین می کند اما در اپیدمی کرونا در کشور رییس جمهور به عنوان رییس ستاد مشخص شد و مدیر عملیاتی میدان را وزیر بهداشت قرار داد و همه برنامه های کشور به سمتی رفت که همه نهادها در این موضع موظف به کمک شدند.

وی ادامه داد: لازم است طبق استراتژی های وزارت بهداشت و درمان در این شرایط کمک شود تا مانند سایر بلای طبیعی که همه مردم، بخش ها و ارگان های مختلف کمک می کنند در خصوص کرونا نیز این اتفاق بیافتد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: لازم است مدیران شهرداری از اقدامات انجام گرفته در خصوص مقابله با کرونا مستندسازی و نقاط ضعف و قوت را مشخص و از تجارب ماه های گذشته و حتی کشورهای دیگر استفاده کنند.   

وی ضمن تشکر از اطلاع رسانی های خوب سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: لازم است استفاده از ماسک به روش های مختلف توسط مدیران شهرداری فرهنگ سازی و روی صورت مجسمه های بزرگ شهر به عنوان یک نماد ماسک زده شود.

شیشه فروش اضافه کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان موظف شده اند میز خدمت و سلامت را در ادارات فعال کنند و لوازم حفاظت فردی را به مردم بدهند، همچنین ادارات موظف شدند یک رابط سلامت در همه ادارات تعیین کرده تا این رابط بررسی و نظارت بر رفتار کارکنان را انجام دهد.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز دستورالعمل های لازم ابلاغ شده و همه شهرداری های استان باید این موارد را رعایت کنند.

85 درصد از مبتلایان کرونا دارای هیچ علامتی نیستند

عباسعلی جوادی، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: اطلاعات کنونی ما در مورد ویروس کرونا با اسفندماه تفاوت کرده است، در اسفند نمی دانستیم که عمده راه انتقال ویروس چیست برای همین هزینه های زیادی برای سم پاشی و شست و شو انجام شد.

وی ادامه داد: شاید سطوح چندان در انتقال ویروس کرونا نقش عمده نداشته باشد و فقط با جلوگیری از راه تنفسی و شستن دست ها جلوی انتقال گرفته می شود.  

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزار ویروس حداقل باید وارد سیستم تنفسی ما بشود تا بیماری کرونا بروز کند که ظرف یک دقیقه حرف زدن ما 200 ویروس منتقل می شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی با شدت، تنفس و عطسه و سرفه می کنیم می توانیم مقدار زیادی گرفتاری در افراد ایجاد کنیم. دست، ویروس را در خود نگه نمی دارد و فقط در صورت لمس بینی و دهان با دست راه آلودگی ایجاد می شود.

جوادی افزود: به خاطر همین موضوع می گوییم شستن دست بسیار مهم است، در اسفندماه می گفتیم 20 ثانیه باید دست ها شسته شود اما اکنون فقط شستن دست با آب و صابون کفایت می کند.

انتقال ویروس کرونا فقط از راه هوا

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: راه ورود این ویروس، چشم، دهان و بینی است، حتی اگر قسمت وسیعی از بدن زخم هم باشد ویروس به آن نمی چسبد چراکه ویژگی این ویروس به گونه ای است که به بخش های مخاطی بدن می چسبد و این بخش ها فقط در این سه عضو بدن وجود دارد.

وی تصریح کرد: ویروس یک ژنوم است یعنی از کنار هم قرار گرفتن چندین ژن ایجاد شده است، برعکس اینکه میکروب می تواند در محیط بیرون خانه رشد کند ویروس به هیچ وجه در محیط خارج بدن نمی تواند رشد کند و حتما باید برای رشد داخل یک سلول قرار گیرد، بنابراین اگر ویروس کرونا قادر به ورود به بدن انسان نباشد، قادر به تکثیر هم نیست.

جوادی افزود: آلودگی لباس ها با ویروس کرونا هم ظرف شش ساعت از بین می رود. در مجموع باید با این ویروس کنار بیاییم و فقط راه های ورود آن به بدن را ببندیم.

وی اظهار کرد: آزمایشات نشان داده انتقال ویروس فقط از راه هواست که آن هم دو نوع دارد؛ یکی از طریق دهان منتشر می شود و دیگر اینکه اگر قطرات ریزی که در هوا وجود دارد، آلوده به این ویروس باشد به بدن منتقل می شود.

شهرداری اجازه ندهد فاصله بین مردم کمتر شود

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ویروس خیلی نمی تواند در هوا بماند مگر اینکه همراه با قطرات تنفسی باشد.  

وی افزود: اگر دو نفر ماسک داشته باشند و یکی هم مبتلا باشد امکان انتقال کمتر از یک درصد است، اما اگر گیرنده ماسک داشته باشد امکان 5 تا 10 درصدی برای دریافت ویروس وجود دارد و اگر فقط افرادی که بیمار هستند ماسک بزنند، به راحتی می توان ویروس را کنترل کرد.

جوادی تصریح کرد: 85 درصد از مبتلایان کرونا دارای هیچ علامتی نیستند و ویروس از طریق این افراد منتقل می شود.

وی در مورد اقدامات شهرداری هم اظهار کرد: شهرداری اجازه ندهد که فاصله بین مردم کمتر شود تا جلوی انتقال دهان به دهان گرفته شود، نشستن تعداد زیاد در پارک ها یکی از مشکلات کنونی است و باید بررسی شود که آیا می توان فقط از پارک ها برای عبور مردم استفاده کرد و اجازه نشستن داده نشود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس در همه جای دنیا جزو بیشترین موارد منتقل کننده آلودگی است. ما به عنوان مدیریت شهری سه وظیفه در این راستا داریم؛ یکی تبیین موضوع برای استفاده مردم از ماسک، دوم منع تجمعات و سوم اینکه در وسایل حمل و نقل عمومی اجازه انتقال را ندهیم.

تنها 10 درصد ادارات استان اصفهان رابط سلامت دارند

همچنین در ادامه این جلسه، پرتویی، کارشناس بهداشت عمومی مرکز بهداشت اصفهان اظهار کرد: وسایل حمل و نقل عمومی، اماکن تفریحی و ادارات خدمت رسان در حال حاضر جزو نقاط پرخطر است و می طلبد همت بیشتری در این خصوص انجام شود، هم اکنون پروتکل ها برای حمل و نقل عمومی ابلاغ و بازرسی ها صورت گرفته است.

این کارشناس بهداشت عمومی افزود:‌ البته در بازدید از مترو مشکلاتی بود که حل شد و امیدواریم در این مورد زمینه همکاری های بیشتر فراهم شود.

وی افزود: در اتوبوس ها موارد بهداشتی رعایت نمی شود و ضدعفونی باید مجددا انجام شود.

پرتویی بیشترین شکایت مردم به سامانه 190 را از اتوبوس های بخش خصوصی دانست و گفت: عدم رعایت فواصل،  و تذکری که راننده باید به مسافران بدهد اما انجام نمی شود، جزو موارد شکایتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری از بستر آموزشی در مقابله با کرونا بهتر استفاده کند، اظهار کرد: نباید کارکنان را از این موارد حذف کنیم چراکه آمار کارکنان مبتلا به کرونا در دو سه هفته اخیر بسیار بالا رفته است که نشان می دهد، فاصله گذاری ها رعایت نشده است.

این کارشناس بهداشت عمومی تصریح کرد: اگر کارمندی به بیماری کرونا مبتلا شد باید یک ماه از مجموعه خارج شوند تا به افراد دیگر منتقل نکند.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل استفاده از وسایل سرمایشی، این وسایل باید به گونه ای تنظیم شود که ویروس را انتشار ندهد، باز بودن در و پنجره ها باید رعایت شود تا هوا رقیق سازی شود. هرچه هوا رقیق باشد تعداد ویروس برای انتشار کمتر می شود. همچنین جهت وزش باد هم مهم است و باید طوری باشد که نتواند هوا را از شخص به شخص دیگر انتقال دهد.

پرتویی در مورد مشکل رابطین سلامت ادارات نیز گفت: تنها 10 درصد ادارات استان اصفهان تاکنون رابطین خود را معرفی کرده اند؛ نقش رابطان در آموزش مهم است..

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، هاشم امینی افزود: مطالعات اولیه و نقشه‌ های اجرایی سیستم فاضلاب روستای تیرانچی تهیه شده و این پروژه با اعتباری بالغ بر 5/2 میلیارد تومان، با هدف بهره مندی ساکنان روستای تیرانچی از خدمات شبکه فاضلاب اجرایی می گردد، گفتنی است در ابتدای امر، با تخصیص اعتبارات جاری، اجرای 5 کیلومتر از 18 کیلومتر فاضلاب این روستا عملیاتی می گردد . 

رییس هیات مدیره آبفا استان اصفهان  با اشاره  به دلیل اجرای تاسیسات  فاضلاب در روستای تیرانچی تصریح کرد: روستای تیرانچی از جمله روستاهایی به شمار می آید که از یک طرف به خمینی شهر و از سوی دیگر به شهر کوشک چسبیده است و مجاورت این روستا به شهر ها یکی از دلایل اجرای تاسیسات فاضلاب در این منطقه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 1620 فقره انشعاب آب به مشترکین در روستای تیرانچی واگذار گردیده است اعلام کرد: جمعیت این روستا بالغ بر 3500 نفر است و با اجرای تاسیسات فاضلاب در آینده، به متقاضیان، انشعاب فاضلاب واگذار می شود.

امینی با بیان اینکه روستای تیرانچی تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ است اظهار داشت: با همکاری فرمانداری و شهرداری خمینی‌ شهر، منابع و سرمایه لازم برای پروژه‌ اصلاح شبکه آبرسانی به منظور حل مشکل کم آبی و افت فشار آب، جذب شده‌ است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان اظهار داشت: افت فشار آب  ناشی از افزایش مصرف آب در تابستان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مبارزه با کرونا است. از مصرف‌ کنندگان انتظار داریم با توجه به مصرف بالای آب در تابستان و کمبود منابع آبی کشور و با در نظرگرفتن موازین بهداشتی با حداکثر مدیریت در مصرف آب، به گذر از این بحران کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست که به همت کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کار و با حضور مسئول سامانه تجارت داخلی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کارشناس مسئول پتروشیمی دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت، کارشناسانی از سازمان صمت استان و جمعی از فعالان بخش خصوصی صنایع  پتروشیمی  برگزار شد، اصغر اخوان مقدم، نایب رئیس کمیسیون توسعه و بهبود محیط کسب و کارهدف از برگزاری این نشست را آگاهی مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت از دغدغه ها و مسایل فعالان واحدهای پتروشیمی استان اصفهان از نزدیک و به صورت ملموس تر بیان نمود. وی با بیان اینکه گاهی تغییرات ساده مسایل زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد کرد، بر ضرورت ایجاد ساز و کاری برای واحدهای تولیدی که در گذشته بنا به دلایلی فعالیت شفافی نداشته اند و در حال حاضرتمایل به شفافیت سازی دارند، تاکید کرد. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین بر ضرورت افزودن اصناف به طرح افق و تکمیل این زنجیره تاکید نمود.

وی کمک دولت به شفاف شدن فعالیت واحدهای تولیدی غیر شفاف که بنا به دلایل مختلف از جمله عدم توانایی خرید مواد اولیه از طرق قانونی صورت گرفته را، موجب حذف واسطه ها و دلالان از زنجیره تامین مواد اولیه دانست و تصریح کرد: اگر این نوع شرکت ها از سوی دولت حمایت نشوند، هنر واسطه گری آنها افزایش یافته و در هر صورت دولت مجبور خواهد شد این نوع واحدها را به مسیر شفافیت بازگرداند.

عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعطیلی واحدها در اثرعدم موفقیت خرید مواد اولیه در بورس،  ناعادلانه بوده و دولت نباید اجازه دهد واحدهای تولیدی به سادگی حذف شوند. شایان ذکر است نایب رئیس کمیسیون با تاکید بر اینکه این جلسه به منظور ارایه راه حلی موردی برای کمک به رفع مشکلات متعدد کنونی فعالان صنایع شیمیایی و پتروشیمی برگزار شده است، افزود: کلیه واحدهای تولیدی با نفس این نوع عملکرد مخالف بوده و راه حل ساز و کار بازار را پیشنهاد می دهند.

اکبر لباف، دیگر عضو هیات نمایندگان نیز با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی برای شفاف سازی عملکردها، گفت: تعدیل سهمیه واحدهای تولیدی موجب خلل در روند کار این واحدها و بعضا تعطیلی آنها خواهد شد.  وی در ادامه پیشنهاد تعویق یک هفته ای تعدیل سهمیه شرکت ها را ارایه نمود همچنین خواستار ایجاد ساز و کاری برای اطلاع واحدهای تولیدی از میزان سهمیه تخصیصی در پایان هر هفته شد.

محسن فرخندئی، مسئول سامانه تجارت داخلی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز«طرح افق» را گزینه ای برای شناسایی تولیدکنندگان واقعی  و توزیع محصول در شرایط مناسب و نهایتا دسترسی مصرف کننده حقیقی به محصول با استفاده از رصد اطلاعات فروش بیان کرد. وی استفاده از اطلاعاتی مانند قبوض برق، مالیات بر ارزش افزوده و... را از دیگر ابزارهای تکمیل این  اطلاعات و ملاک تخصیص سهمیه دانست.

فرخندئی  با بیان اینکه از اول مهرماه 98 دریافت کنندگان مواد اولیه پتروشیمی لازم است طی فرایندی اطلاعات فروش و تولید خود را ثبت نمایند، افزود: در راستای آشنا شدن واحدها با این فرایند مهلت 9 ماهه ای در نظرگرفته و نهایتا این فرایند از اول تیرماه 99 الزامی شد و در صورت عدم ثبت اطلاعات بصورت هفتگی  10درصد از سهمیه مواد اولیه واحدها کسر خواهد شد.  وی افزود: این در حالی است که هر زمان واحدی اقدام به ثبت فاکتور نماید، طی 24 ساعت کل سهمیه کسر شده بازگشت خواهد شد.

رسول علیرضائی، کارشناس مسئول پتروشیمی دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صمت نیزضمن ابراز خرسندی از استقبال استان اصفهان برای بیان مشکلات طرح افق و سامانه جامع تجارت با مسئولین وزارتخانه،گفت: ایجاد طرح افق بنا بر مصوبه آذرماه سال 97 ستاد تنظیم بازارصورت گرفت. وی طرح استانداردسازی فاکتور قیمت را راهی برای شفافیت مالیاتی و اطلاع از میزان تولید و مصرف مواد اولیه عنوان و از تشکیل کمیته ای برای تعیین جزئیات این طرح و برگزاری جلسات متعدد از سال 98 تاکنون در این رابطه خبر داد و افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته مدل کسر سهمیه هنوز به پختگی لازم نرسیده است.

وی پیشنهاد داد اتاق بازرگانی و سازمان صمت با همفکری انجمن ها و تشکل های حوزه پتروشیمی، مدلی برای بلوغ این طرح و ایجاد کمترین آسیب به واحدهای تولیدی بپردازد. 

علیرضائی با بیان اینکه سهمیه بر اساس مدل های ابلاغ شده از سوی وزارت صمت تقسیم می شود، گفت: ملاک تخصیص سهمیه واحدهای پتروشیمی با سابقه، متوسط آمار تولید دو سال گذشته و ملاک تخصیص واحدهای تازه تاسیس و یا واحدهای دارای افزایش ظرفیت، 30درصد افزایش ظرفیت می باشد.

شایان ذکر است کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز با تاکید بر اینکه تخصیص سهمیه مواد پتروشیمی نباید با صدور بخشنامه ای دچار خلل شود، اجرای طرح افق به صورت پایلوت برای یک یا چند استان را موجب کاهش مشکلات در حین اجرای طرح بیان نمودند. این کارشناسان با انتقاد از عدم در نظر گرفتن بحث های توسعه ای در این طرح، اعلام نمودند میزان سهمیه تخصیصی به برخی واحدها با وجود حجم تولید بالا به دلیل عدم خرید  در سال گذشته ،بسیار کم بوده و موجب عدم امکان دریافت سهمیه در سال جاری شده است.

در این نشست اطلاع از میزان کاهش سهمیه و علت آن پیش از روز ورود به بورس، اصلاح پشتیبانی این طرح یا واگذاری پشتیبانی به شهرستان ها، ارایه راهکار تخصیص سهمیه برای واحدهایی که در سال گذشته موفق به ثبت اطلاعات نشده اند، ایجاد ساز و کاری برای تخصیص سهمیه به شرکت های تازه تاسیس و امکان افزایش ظرفیت سهمیه از جمله موارد طرح شده از سوی حاضرین این نشست بود.

پنج شنبه, 29 فروردين 778 ساعت 15:15

تولید شمش فولادی از سطح ۵.۷ میلیون تن گذشت

به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر،  برپایه جداول آماری عملکرد فولاد مبارکه ، خوزستان ، ذوب آهن ، شمش آلیاژی ایران ، میدکو ، شمش گروه ملی ، کاوه جنوب ، خراسان ، چادر ملو ، فولاد ارفع ، بناب و جهان فولاد (سیرجان) گویای آن است که بیشترین رشد تولید شمش در سه ماهه امسال مربوط به جهان فولاد (سیرجان) با ۵۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال است.

همچنین بالاترین افت عملکرد در سه ماهه نخست امسال در زمینه شمش فولادی مربوط فولاد کاوه جنوب (بیلت) و فولاد خراسان (بیلت) به شکل مشترک به میزان ۲۱ درصد در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال ۹۸رقم خورد.
شمش تولیدی این واحدها در خرداد ماه امسال به رقم یک میلیون و ۹۴۶ هزار و۶۱۹ تن رسید و نسبت به ماه مشابه در سال ۹۸ افزایش هشت درصدی یافت.
بیشترین رشد عملکرد خرداد ماه در بین واحدهای یاد شده در زمینه شمش از آن میدکو(فولاد بردسیر- بیلت) با رقم ۹۹ درصد ثبت شد و کاوه جنوب هم با افت ۳۷ درصدی در مقایسه با عملکردش در خرداد ۹۸ بالاترین کاهش را داشت.

تولیدات فولادی ۳.۵ میلیون تن
جداول مورد بررسی حاکی از آن است که تولیدات فولادی واحدهای مزبور در سه ماهه نخست امسال با رشد یک درصدی نسبت به سه ماهه نخست ۹۸ به رقم سه میلیون و ۵۶۹ هزارو ۶۴۲ تن رسید که بیشترین رشد عملکرد در دوره مورد بررسی مربوط به گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم یک‌هزار و ۱۸۱ درصد ثبت شد.
علاوه براین فولاد خراسان در سه ماهه نخست ۹۹ نسبت به دوره مشابه پارسال با افت ۳۲ درصدی بالاترین میزان کاهش را در بین واحدهای مورد بررسی نشان می دهد.
عملکرد شرکت‌های فولاد مبارکه ، سبا، فولاد آذربایجان ، خراسان ، فولاد آلیاژی ایران ، جهان فولاد سیرجان ، نورد لوله اهواز ، گروه ملی صنعتی فولاد ایران ، فولاد اکسین ، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و فولاد بناب در خرداد ماه امسال در زمینه تولیدات فولادی رقم یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷ تن را نشان می دهد که کاهش دو درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته دارد.

بیشترین رشد عملکرد درزمینه تولید ات فولادی در خرداد امسال مربوط به فولاد الیاژی ایران در زمینه مقاطع فولادی با ۸۱۶ درصد ثبت شد و بالاترین کاهش هم توسط گروه ملی صنعتی فولاد ایران با رقم ۶۹ درصد نسبت به خرداد ۹۸ بدست آمد.

 ایران اکنون در بین ۱۰ فولاد ساز شاخص جهان جای دارد و قرار است تا افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد برسد که تحقق آن جایگاه ایران را به رتبه هفتم جهان خواهد رساند.   

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر، وزیر ارتباطات و فناوری
به گزارش ارمغان شهر و به نقل از روابط عمومی
به گزارش ارمغان شهر، مدیرعامل آبفای استان اصفهان
 به گزارش ارمغان شهر و به نقل ازروابط عمومی شرکت
به گزارش ارمغان شهر ، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

 به گزارش ارمغان شهر ،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان: سامانه سفیر مهر از بیست‌وپنجم ...
به گزارش ارمغان شهر، سردار حمید علینقیان پور روز چهارشنبه گفت: در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با
به گزارش ارمغان شهر، سردار حمید علینقیان پور روز چهارشنبه گفت: در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با
به گزارش ارمغان شهر ، حسین حق‌شناس روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های ترافیکی اصفهان افزود: مدیریت شهری در ۱۴ سال ...
به گزارش ارمغان شهر، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه دیدار مردمی ضمن اشاره به اینکه یکی از رویکردهای دولت سیزدهم
به گزارش ارمغان شهر ، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این هفته، به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی درباره ...

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
 به گزارش ارمغان شهر ،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری
به گزارش ارمغان شهر، سردار حمید علینقیان پور روز چهارشنبه گفت: در راستای
به گزارش ارمغان شهر، سردار حمید علینقیان پور روز چهارشنبه گفت: در راستای
به گزارش ارمغان شهر ، حسین حق‌شناس روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های
به گزارش ارمغان شهر، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در حاشیه دیدار مردمی ...
به گزارش ارمغان شهر ، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه این ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…