1300 میلیارد تومان هزینه ساخت هرکیلومتر مترو در اصفهان

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: هزینه ساخت هر کیلومتر مترو یک هزار و۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ، محمد نورصالحی در نشست امروز صبح خود با خبرنگاران با بیان اینکه شوراها باید حد و حدود مسئولیت خود را بدانند،  اظهار داشت : بعضی اقدامات در فرایند زمان و با فرهنگ‌سازی انجام می‌شود اما با وجود اینکه قانون ظرفیت‌های شوراها را مشخص کرده است، امکان استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها با قوانین موجود، وجود دارد.

وی  با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده از سوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح شفافیت از مهمترین اقدامات انجام شده در این دوره است، همچنین در طول قریب به ۲۱ ماه گذشته اقداماتی همچون امضای تفاهم‌نامه‌ای با شورای ملی سن‌پترزبورگ از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد.

 نور صالحی  افزود: در این دوره از شورای اسلامی شهر در راستای پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردم در زمینه آب و زاینده‌رود، کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار تشکیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت : به‌رغم اینکه مدیریت زاینده‌رود و مسائل آب در دست مسئولان کشوری است اما برای پاسخ‌دهی مناسب به شهروندان و پیگیری دغدغه‌های آنها در این دوره از شورا دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود تشکیل شد که با اختصاص بودجه خوبی در زمینه امور فرهنگی و تبلیغی در زمینه حقوق و حق زاینده‌رود فعالیت می‌کند.

نور صالحی  با بیان اینکه در زمینه آلودگی هوا و آلاینده‌های شهر اصفهان نیز پیگیری‌های مجدانه در این دوره از شورای اسلامی شهر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۳ شهرک صنعتی در اطراف شهر اصفهان فعالیت می‌کند که هیچکدام شعاع ۵۰ کیلومتری از شهر را رعایت نکرده‌اند در حالی که حدود ۹۰۰ کارخانه در آنها وجود دارد.

 وی بیان داشت : فعالیت این کارخانه‌ها، آلاینده‌هایی برای شهر اصفهان داشته به طوری که این موضوع باعث شده است اصفهان به عنوان دومین شهر صنعتی کشور تلقی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۲ و رشد ۵۸ درصدی آن نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته گفت: اگر چه توان هزینه کردن و اجرای پروژه‌ها چهار برابر شده اما تورم و تأثیرگذاری آن بیشتر از این رشد بوده است.

وی با بیان اینکه وابستگی شهرداری به ساخت‌وساز کمتر شده است، افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶ درصد درآمد شهرداری به ساخت‌وساز وابسته است و ۷۴ درصد غیر ساختمانی است.

 نور صالحی با اشاره به وضعیت ساختمان جهان‌نما گفت: زمانی که ساختمان جهان نما طراحی می‌شد، چهار فاز برای آن مشخص شد، فاز اول و دوم از سمت میدان امام حسین (ع) از آغاز برای ساخت هتل پیش‌بینی شده بود، فاز سوم و چهارم نیز قرار بود تجاری و اداری باشد که این دو فاز انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت : فاز یک و دو جهان نما برای ساخت هتل یک بار به نهادی عمومی واگذار شد اما عملیاتی نشد که به تازگی قراردادی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی از دیار نصف جهان منعقد شده که ساخت هتل را آغاز کرده است.

وی گفت : معتقد هستیم هر جا ظرفیت تبدیل به هتل را داشته باشد، برای توسعه زیرساخت گردشگری به سمت ساخت هتل حرکت خواهیم کرد، در این راستا نیز تلاش می‌کنیم ساختمان نیمه‌کاره ناتمام و رها شده مانند جهان‌نما را ارتقای کیفی دهیم و به وضع مطلوب برگردانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  اظهار داشت  : حلقه حفاظتی یا رینگ چهارم از شمال اصفهان آغاز و بخشی از آن اجرا شده است و بخشی از آن از بزرگراه بعثت (میدان شهدای ورزشکار) نقطه اتصال اصفهان و دولت آباد تا اتوبان فرودگاه به بهره‌برداری رسیده است که در روان شدن ترافیک تأثیر بسزایی دارد.

وی گفت: ادامه این رینگ به پل سردار شهید سردار سلیمانی در خیابان جی و تا اتوبان شهید دستجردی (سپاهان‌شهر) می‌رسد، در این راستا بودجه آن اضافه شده البته هزینه‌های آن نیز افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  ادامه داد : امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در منطقه چهار، پنج، شش، ۱۰ و ۱۵ اعتبار اختصاص داده شده است تا همه مناطق فعال شوند و پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد.

نور صالحی اظهار داشت : مسیر اصلی بخش غربی رینگ حفاظتی است که در محدوده شهرستان خمینی‌شهر و دولت آباد قرار دارد، در این راستا تلاش کردیم تا استانداری یا راه و شهرسازی را متولی قرار دهیم، زیرا این شهرها توان اجرایی و تأمین منابع مالی را ندارند، اما بخش اصفهان این پروژه فعال است.

خبرنگار: عصمت صادقیان
اشتراک گذاری

نظر دادن

تمام اطلاعات علامت گذاری شده با * را وارد نمایید. کدهای HTML مجاز نمی باشد.

  • اقتصاد
  • سیاست
  • شورا
  • شهرستان ها
به گزارش ارمغان شهر و به نقل از  روابط عمومی
به گزارش ارمغان شهر، چهل و نهمین اجلاس سالانه
‌به گزارش ارمغان شهر، رییس سازمان برنامه و بودجه
به گزارش ارمغان شهر، میثم مداحی در سخنرانی پیش از
به گزارش ارمغان شهر ، ناصر یارمحمدیان اظهار کرد :
به گزارش ارمغان شهر، محمد باغستانی مدیرعامل شرکت
به گزارش ارمغان شهر، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت
  به گزارش ارمغان شهر، مدیر ناحیه نورد گرم، پس از
  • 1
  • 2
  • 3

آخرین اخبار

به گزارش ارمغان شهر و به نقل از  روابط عمومی پالایشگاه اصفهان، سیدرضا مرتضوی در نشست هماهنگی پروژه‌های تامین آب اضافه
به گزارش ارمغان شهر، سیدرضا مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه روز شوراها را به عمه اعضای شوراهای شهر و روستا تبریک گفت
به گزارش ارمغان شهر، بتازگی فیلمی در فضای مجازی با محتوای درگیری چند نفر در یک بیمارستان اصفهان با سلاح سرد منتشر شده
به گزارش ارمغان شهر ، علی فرهادی اظهار کرد: معلمان نمونه هر سال در هفته معلم انتخاب می‌شوند، امسال هم تلاش شده تا نحوه
 به گزارش ارمغان شهر ، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
 به گزارش ارمغان شهر، ابراهیم غلامزاده زنگنه اظهار کرد: تجارت ایران با کویت یک سویه است و در حال حاضر حدود 300 میلیون

خبرهای تصویری

  • اقتصاد
  • سیاست
  • جامعه
  • حوادث
به گزارش ارمغان شهر و به نقل از  روابط عمومی پالایشگاه اصفهان، سیدرضا ...
به گزارش ارمغان شهر، سیدرضا مرتضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه روز شوراها
به گزارش ارمغان شهر، بتازگی فیلمی در فضای مجازی با محتوای درگیری چند نفر
به گزارش ارمغان شهر ، علی فرهادی اظهار کرد: معلمان نمونه هر سال در هفته ...
 به گزارش ارمغان شهر ، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در
 به گزارش ارمغان شهر، ابراهیم غلامزاده زنگنه اظهار کرد: تجارت ایران با ...
بالا
ما برای ارائه سرویس های خود و بهبود تجربه شما، از کوکی ها برای اهداف بسیاری در وب سایتمان استفاده می کنیم. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…