نمایش موارد بر اساس برچسب: امير احمد زندآور
زندآور مطرح کرد : حرکت به سوی شهر هوشمن با ارتقای زیر ساخت های شهری در اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیراحمد زندآور در یک گفتوگوی زنده رادیویی در خصوص لزوم تحقق شهر هوشمند، اظهار کرد: مشکلات و پیچیدگیهای شهرها را باید با راهکارها و رویکردهای کارآمد حل کرد، باید نگاهی یکپارچه به مسائل شهر داشته باشیم، چرا که در قرن ۲۱ در حال ورود به موج سوم شهرنشینی هستیم، در دنیا شهرها در زمینههای مختلف با هم رقابت میکنند و در حال توسعه روزافزون هستند.
وی با اشاره به اینکه اداره شهرها با فرمولهای قدیمی امکانپذیر نیست، ادامه داد: باید برای اداره شهرها به سمت بکارگیری تکنیکهای جدید برویم تا شهروندان بتوانند به خوبی در شهر زندگی کنند، شهرنشینی در حال توسعه است، مطالعات و گزارشها حاکی است که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۰ درصد افراد در شهرها زندگی میکنند.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با توضیح اینکه برنامهریزیهای امروزی جوابگوی حل مسائل شهرهای پرجمعیت نیست، اضافه کرد: برای اینکه بتوان توسعه شهر در زمینههای مختلف را شاهد باشیم، باید ایجاد شهر هوشمند را در رأس برنامهها قرار دهیم و روشهایی که برای هوشمند سازی شهر وجود دارد را مد نظر قرار دهیم.
زندآور خاطرنشان کرد: زیرساختهای شهر اصفهان که دو میلیون جمعیت دارد، تنها برای جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کافی است بنابراین برای جبران ضعفها و کمبود زیرساختها باید به سمت ایجاد شهر هوشمند پیش برویم.
وی با اشاره به ارتباط اطلاعات، شهرنشینی و ارتباطات، تصریح کرد: باید با سرعت به سمت ایجاد شهر هوشمند پیش برویم، شهر هوشمند مقولههای مختلفی را شامل میشود و تعاریف متفاوتی برای آن وجود دارد، باید روند شهرنشینی زود هنگام که موضوعی گریزناپذیر است را در شهرها بپذیریم و دنبال تامین امکانات و خدمات مورد نیاز برای آن باشیم.
زندآور خاطرنشان کرد: باید با توجه به زیرساختهای مورد نیاز برای شهرنشینی مدلهای جدیدی را تعریف کنیم که بهترین مدل همان شهر هوشمند است و با تکنیک شهر هوشمند میتوان شهر را اداره کرد، شهر باید در تمام زمینههای توسعهای، اقتصادی، انسانی و زیرساختی هوشمندسازی شود.
وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی کردن امور مختلف بخش مهمی از هوشمندسازی شهر است، افزود: امروزه برخی امورات شهر به صورت الکترونیکی اداره میشود که نمونهای از هوشمندسازی شهر است، در مدیریت شهری و اداره شهر به موارد فراوانی در زمینه هوشمندسازی پرداخته شده و میشود، البته که یک دفعه اتفاق نمیافتد و قطعاً به زمان و هزینه نیاز دارد تا بتوان یک شهر سنتی را به یک شهر هوشمند تبدیل کرد.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابزارهایی که برای هوشمند شدن شهر نیاز است باید به روز باشد تا بتوان با حل مشکلات به درجات بالای هوشمندی در شهر رسید، یکی از ویژگیهای شهر هوشمند استفاده مناسب از وقت و زمان است، برای هوشمندسازی شهر در زمینه کنترل و مدیریت ترافیک نیز باید مواردی را اصلاح کرد.
وی با اشاره به موارد و موضوعاتی که در شهر میتوان به هوشمند شدن آن پرداخت، تاکید کرد: کنترل و یکپارچه کردن روشنایی شهر و یا روشنایی هوشمند، فناوری اینترنت اشیا به منظور بهینهسازی مصرف انرژی، پارکینگ هوشمند، شهروند هوشمند، زیرساختهای هوشمند، مدیریت هوشمند ضایعات ساختمانی و زبالههای شهر، ساختمانهای هوشمند و جابهجایی و حمل و نقل هوشمند در شهر از جمله مواردی است که تا حدودی برای هوشمندسازی شهر انجام شده است یا میتوان انجام داد.
زندآور در خصوص حمل و نقل هوشمند در شهر، تاکید کرد: اگر حوزه حمل و نقل هوشمندسازی شود، قطعاً مسائل و مباحث مربوط به ترافیک نیز تا حدودی زیادی برطرف خواهد شد و ترافیک روانتر، تردد راحتتر و در وقت نیز صرفهجویی میشود، حمل و نقل هوشمند مشخصههایی از جمله مسیریابی هوشمند، پارکینگ هوشمند، زمانبندی هوشمند چراغهای راهنمایی را باید داشته باشد.
وی با بیان اینکه برای هوشمند شدن صددرصد شهر باید تمام امکانات فراهم باشد، اضافه کرد: برخی امکانات و زیرساختهای لازم برای هوشمندسازی کامل شهر فراهم نیست، همچنین شهروند هوشمند باید مطالبهگر و مسئولیتپذیر باشد. شهر هوشمند در کنار شهروند هوشمند کامل میشود و معنا پیدا میکند.
شتاب پروژههای عمرانی اصفهان بیش از پیش شده است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ارمغان شهر ، امیراحمد زندآور با اشاره به فرارسیدن روز نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: در میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرنها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده و آنچنان شاداب است که گویی امروز زندگی را شروع کرده است. با وجود این آنچنان اصیل است که گویی همیشه وجود داشته است.
وی با بیان اینکه فرهنگ غنی و طبیعت زیبای اصفهان چنان با یکدیگر سازگارند که به نظر میرسد هر یک بازتاب دیگری است، افزود: اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی بوده و اگرچه در ایام شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری جشن و دعوت مردم به حضور در فضاهای فرهنگی و تاریخی میسر نیست اما لازم است با تبلیغات محیطی و سایر روشها این روز و هفته نکوداشت اصفهان را زنده نگه داریم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگرچه ظهور بیماری کرونا نگرانیهایی را برای پیشبرد طرحها و پروژهها و تحققپذیری آنها در سال جاری ایجاد کرده بود اما به نوعی این تهدید به فرصت تبدیل شد، تصریح کرد: با همت تلاشکران و کارکنان شهرداری، در سال پایانی این دوره از شورای اسلامی، شتاب اجرای پروژههای عمرانی بیش از پیش شده است.
وی ادامه داد: افزایش استفاده شهروندان از دوچرخه و به تبع آن ایجاد مطالبه عمومی برای گسترش مسیرها و زیرساختهای دوچرخه سواری و توجه بیشتر به حملونقل غیرموتوری نوعی فرصت است که میتواند به شکلگیری شهری پاک و ایمن کمک کند.
زندآور خاطرنشان کرد: برنامههایی که برای گسترش شبکه مسیرهای دوچرخه در شهر تهیه شده و در حال اجراست در جهت پاسخ به این مطالبه عمومی مردم و درخواست دادستان استان بوده است و همراهی همگان را نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری مناطق باید بدون معطلی در اجرای مسیرهای دوچرخه جدیت داشته باشند، اظهار کرد: نباید قولی که به مردم در زمینه توسعه مسیرهای دوچرخه داده شده شعارگونه باشد و برای رفع تکلیف در معابر فرعی و با اولویت پایین بلکه مطابق نقشه راه ابلاغ شده در مسیرهای اصلی و به صورت یک شبکه یکپارچه اجرا شود.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: همچنین میتوان با کاهش ساعات کار مترو یا حتی تعطیل کردن آن و فعالتر کردن خطوط اتوبوس موازی، از فرصتی که شیوع کرونا در کاهش تعداد مسافران فراهم کرده، استفاده کرد و نسبت به تکمیل و تجهیز خط یک مترو اقدام کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، گفت: خوب است روحیه معنویت، آینده نگری و سازندگی بسیجی را بیش از پیش در وجود خود تقویت کنیم زیرا یک بسیجی پیروزیش در جهاد اصغر را مرهون سعی و تلاش در جهاد اکبر میداند. او هشدار خطر نفس امّاره، نفسی که به بدی فرمان میدهد آویزه گوش کرده است و میداند قصد رستگاری و فلاح نه تنها او را از اجتماع و جامعه دور نمیکند بلکه با هدفی الهی و با آگاهی و تدبیر باید برای سازندگی وارد جامعه شود.
زندآور تاکید کرد: بسیج با دفاع از میهن و دیار خود نشان داد میهن دوست بوده و حاضر نیست حتی یک وجب از سرزمینش به دست دشمن بیفتد؛ بعد از جنگ نیز بسیجیان بودند که اولین قدمها را جهت سازندگی ایران عزیز برداشتند.
وی تصریح کرد: بسیج هنوز توانمندیهای ناشناخته فراوانی دارد که اگر شناخته شود و مورد تکریم، حمایت، هدایت و مدیریت قرار گیرد، میتوان از قدرت و توان عظیم و خودجوش آن، برای اعتلای انقلاب اسلامی و ایران عزیز بهره برد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بسیج در زمان جنگ و سازندگی توانست نقش مؤثر و ارزندهای داشته باشد. در دوران سازندگی، مردان رزم و پیکار، یعنی بسیجیان در لباس مهندسان و پزشکان و مدیران، مُدرسان دانشگاه و حوزه و کارگران کارخانههای مختلف، به سازندگی ایران مشغول شدند.
عمر ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی اصفهان کاهش مییابد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر امیراحمد زندآور در یک گفتوگوی تلویزیونی با تشریح برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ در حوزه حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: شهرها باید آینده نگری داشته و چشماندازها و نگاه آنها به آینده مشخص در حوزههای مختلف از جمله مالی، عمرانی و شهرسازی باشد؛ برنامههای گذشته چراغ راهی برای آینده بوده و برنامه ۱۴۰۵ با سایر برنامهها متفاوت است و در دوره پنجم شورا حالت اجرایی و عملیاتی گرفت و در سه سال گذشته اجرایی شد.
وی ادامه داد: با این برنامه اهداف خرد و کلان و چشماندازهای مشخصی که برای شهر اصفهان در نظر داریم اجرا میشود. سنجشپذیری، مشارکت پذیری و نتیجه محوری از جمله ویژگیهای این برنامه بوده که حاصل افکار و نظرات نخبگان شهر اساتید دانشگاهها اصناف و افراد مرتبط با مدیریت شهر است و با شناخت ظرفیتهای شهر اصفهان این شهر را در پنج سال آینده با نگاه وِیژهای ببینیم و مردم بدانند مدیران شهری چه برنامهریزیهایی داشتهاند و شهر از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵ چگونه مسیر توسعه و رقابت پذیری را طی میکند.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان آلودگی هوا را یکی از معضلات شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: آلایندگیهای هوا از صنایع ثابت و متحرک به شهر اصفهان وارد میشود که شامل سوختهای خانگی، صنایع حریم شهر، حومه شهر و یا وسایل حمل و نقل است.
وی ادامه داد: یکی از عوامل آلایندگی هوا خودروها هستند که تعداد آنها نیز روبه افزایش است. برنامه جامع حمل و نقل شهر اصفهان با مطالعات و پژوهشهای مختلف در دوره پنجم شورای شهر انجام شده و باید به سمت کاهش آلایندگیها حرکت کنیم. ممکن است در آینده ویروس کرونا از بین رود اما آلودگی هوا اینگونه نیست و باید برای کاهش آن برنامهریزی کرد.
زندآور با بیان اینکه از یک هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس موجود در شهر اصفهان یک هزار و ۱۰۰ دستگاه فعال است، خاطرنشان کرد: با وجود کمبودهایی که درخصوص وضعیت حمل و نقل عمومی وجود دارد، ناوگان موجود تقریباً جوابگوی نیاز مردم است.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کاهش آلایندگیهای محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلایندهها، ارتقا جایگاه اصفهان با تمرکز بر گردشگری، افزایش بهرهوری سرمایههای اجتماعی شهر اصفهان از جمله اهداف کلان طرح اصفهان ۱۴۰۵ است
وی ادامه داد: در برنامه ۱۴۰۵ راهبردهای مختلفی برای حمل و نقل عمومی شهر اصفهان تدوین شده که مهمترین آن بهبود وضعیت کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر است.
زندآور گفت: در خط یک مترو اصفهان از ایستگاه عاشق آباد تا میدان استقلال پنج و نیم کیلومتر از مسیر باید تکمیل شود. خط دو مترو اصفهان در این برنامه راهبردی به هدف میرسد و رویکرد مدیریت شهری در این برنامه اتمام این خط است و خط دو مترو تا پایان ۱۴۰۵ فعال میشود.
وی با بیان اینکه عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۹.۷ سال است که باید در ۱۴۰۵ به ۷.۵ سال برسد، ادامه داد: عمر ناوگان تاکسیرانی نیز باید به ۶.۵ سال برسد که اکنون ۹.۵ سال است. هدفهای مختلفی برای بهبود وضعیت حمل و نقل شهر اصفهان با هدف یکپارچهسازی انواع مدلهای حمل و نقل شهری و هوشمندسازی حمل و نقل عمومی شهر انجام میشود.
رئیس کمیسیون حملونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اطلاع رسانی زمانی و مکانی حمل و نقل عمومی را از جمله خدمات حمل و نقل عمومی هوشمند عنوان کرد و گفت: توسعه زیرساختهای حمل و نقل در سطح شهر، استفاده از مشارکت شرکتهای دانشبنیان برای راهاندازی طرح همپیمایی، قیمت گذاری معابر و پارکینگهای سطح شهر و تعامل سازنده با نهادها و سازمانهای مرتبط از جمله اهداف برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است.
زندآور با تاکید بر آگاهسازی شهروندان برای جلوگیری از عادی شدن موضوع آلودگی هوا، تصریح کرد: باید طرحها در این خصوص به گونهای اجرا شود که شهروندان این پدیده را عادت تلقی نکرده و برای رفع آن همکاری کنند.