نمایش موارد بر اساس برچسب: فولاد مبارکه
حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو در فولاد مبارکه و تأکید بر تداوم جریان تولید
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، آقاجانلو در این نشست با تاکید بر اهمیت حفظ آرامش در محیط کار و تداوم جریان تولید در این بنگاه صنعتی، گفت: فولاد مبارکه بهعنوان یکی از ارکان اصلی صنعت فولاد کشور، نقش حیاتی در تأمین نیازهای داخلی و صادراتی دارد و با وجود شرایط خاص این روزها و جنگی که از جانب رژیم صهیونی به کشورمان تحمیل شد، همچنان با برنامهریزی دقیق، روند تولید را بدون وقفه ادامه دهد.
وی با بیان این که حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع پیشروی آنها از اولویتهای اصلی ایمیدرو است، افزود: درصدد آن هستیم تا با ایجاد بسترهای مناسب، زمینهساز رشد و توسعه پایدار صنایع معدنی کشور باشیم.
در این دیدار سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل و تمهیدات اندیشیده شده، گزارشی از وضعیت تولید و برنامههای آتی این مجموعه و چالش های موجود در عرصه تولید را ارائه داد و بر عزم خود برای تداوم فعالیتهای مؤثر در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور تأکید کرد.
دهمین جلسه کمیته مدیریت بحران گروه فولاد مبارکه برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر، سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در این نشست، ضمن یادآوری وقایع مهم رخداده طی جنگ تحمیلی از جانب رژیم صهیونیستی و نقاط عطف در این برهه از تاریخ کشور، مجدداً به خانواده همه شهدا، بهویژه شهدای نیروهای مسلح و دانشمندان هستهای تبریک و تسلیت گفت.
وی در ادامه افزود: آتشبس فعلی در جنگ، هرچند رسمی نیست و طرفین تصمیم به توقف عملیات گرفتهاند، اما هنوز صلح کامل برقرار نشده و احتمال تکرار درگیریها وجود دارد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه به تهدیدهای طرف مقابل و واکنشهای ایران اشاره کرد و گفت: گروه فولاد مبارکه نباید تحت هیچ شرایطی از آمادگی خود غافل شود، بلکه باید سناریوهای مختلف برای مقابله با هر تهدید احتمالی را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته نقش مردم و بسیج مردمی در امنیت داخلی کشور برجسته و یاریگر نهادهای امنیتی و حافظ نظم و آرامش مردم در جامعه بوده است.
مدیرعامل گروه فولاد به نقش شهید طهرانیمقدم، بهعنوان نماد ابتکار و اعتماد به نفس در حوزه فناوری موشکی اشاره و بر اهمیت فناوریها و توانمندیهای بازدارنده تأکید کرد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در ادامه برگزاری جلسات مستمر کمیته مدیریت بحران، تحلیل سناریوهای مختلف، ارزیابی و تدابیر لازم در صورت وقوع بحران و اهمیت آمادگی کامل در تمامی واحدها را ضروری دانست.
زرندی با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی در داخل کشور، بر نقش مدیران و مسئولان در حفظ انسجام و پیشبرد اهداف تولیدی تأکید کرد و اذعان داشت: در شرایط فعلی، دعا و توکل به خدا همراه با تدبیر و برنامهریزی دقیق، کلید موفقیت است؛ بنابراین باید با برنامهریزی منسجم و اقدام عملی، مشکلات را حل نماییم.
وی نقش بسیج مردمی را در امنیت داخلی برجسته دانست و از همکاری و همدلی میان همه مدیران و کارکنان واحدهای مختلف فولاد مبارکه، بهویژه در واحدهای حساسی همچون ایمنی، آتشنشانی و حراست که فضای کاری در آنها بسیار مجدانه و همدلانه است، قدردانی کرد.
گفتنی است، برخی از معاونین و مدیران حاضر در این نشست به ارائه گزارش اقدامات صورتگرفته و تمهیدات اندیشیدهشده برای آمادگی در شرایط بحرانی پرداختند.
سه ماه سخت، اما موفقیتآمیز در فولاد مبارکه
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، سعید زرندی ضمن قدردانی از عملکرد نیروهای مسلح کشور در مسیر دفاع از عزت و اقتدار ایران اسلامی و هوشیاری و صبوری مردم که مانع تحقق اهداف شوم دشمن شدند گفت: خوشبختانه باتوجهبه اهداف کلان کشور در اهمیت حفظ سنگر تولید در سختترین شرایط غیور مردان جبهه صنعت فولاد کشور در گروه فولاد مبارکه نیز دوشادوش رزمندگان در جبهه جنگ علیه رژیم متخاصم اسرائیل و آمریکای جنایتکار مردانه پایکار تولید ایستادند، پرچم تولید را در بالاترین سطح به اهتزاز درآوردند و تمامی اهداف برنامهریزیشده برای سهماهه نخست سال را محقق ساختند.
وی با اشاره به دستاوردهای حوزه تولید گفت: اگرچه محدودیتهای انرژی در سال جاری زودتر از موعد پیشبینیشده و از اواخر اردیبهشتماه به شرکت تحمیل شد، اما در سایه الطاف الهی و با رکوردشکنیهایی که در ماههای نخست امسال حاصل شده بود، در پایان سهماهه نخست در بسیاری از نواحی شاهد تحقق اهداف بودهایم.
تحقق ۱۰۷ درصدی برنامه تولید آهن اسفنجی
زرندی از تولید ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار تن آهن اسفنجی در واحدهای احیا مستقیم ۱ و ۲ فولاد مبارکه طی سهماهه نخست سال ۱۴۰۴ و تحقق ۱۰۷ درصدی برنامه در این واحدها خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی، تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد و نورد سبا با تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه و رشد ۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ به ۴۴۵ هزار تن رسیده است.
تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه تولید در حوزه فولاد خام
به گفته مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، طی سه ماه نخست سال جاری تولید فولاد خام در ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه با تحقق ۱۰۶ درصدی برنامه به ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تن رسیده است. همچنین تولید کلاف گرم در خط نورد گرم فولاد مبارکه با تحقق نزدیک به ۱۰۰ درصدی برنامه به یکمیلیون و ۳۶۵ هزار تن و تولید کلاف گرم در شرکت فولاد و نورد سبا با تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه و رشد ۲.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۵۱ هزار تن رسیده است.
رشد ۲.۱ درصدی تولید محصولات سرد
وی در ادامه به عملکرد کارکنان فولاد مبارکه در ناحیه نورد سرد اشاره و اضافه کرد: در سهماهه نخست سال جاری ۴۳۲ هزار و ۲۳۰ تن انواع محصولات سرد تولید شده است که این میزان تولید، تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه و رشد ۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۳ را نشان میدهد.
زرندی خاطرنشان کرد: تمامی موفقیتها علیرغم محدودیتهای انرژی و در سایه رکوردشکنیهای خطوط تولید در فولاد مبارکه و شرکت فولاد و نورد سبا طی فروردین و اردیبهشتماه سال جاری حاصل شده است، بهنحویکه در فروردینماه سه رکورد در واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه، دو رکورد فولاد خام در واحد فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه و نورد شرکت فولاد و نورد سبا و همچنین یک رکورد تولید در خط تاندم میل نورد سرد فولاد مبارکه در اردیبهشتماه و سه رکورد تولید آهن اسفنجی در شرکت فولاد و نورد سبا طی ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد به ثبت رسیده است.
رشد ۹ درصدی درآمد فولاد مبارکه
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق برنامههای شرکت فولاد مبارکه در حوزه درآمد اشاره کرد و گفت: در سهماهه نخست سال جاری درآمد حاصل از فروش شرکت معادل ۸۰۵ هزار میلیارد ریال رسید که معادل ۱۰۰ درصدی برنامه مصوب (۷۹۰ هزار میلیارد ریال) است. این در حالی است که درآمد فروش در مدت مشابه سال قبل ۷۳۹ هزار میلیارد ریال بوده که نشاندهنده رشد ۹ درصدی در سال جاری است.
رشد ۲۰۰ درصدی صادرات فولاد مبارکه در سهماهه نخست سال ۱۴۰۴
به گفته مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، این شرکت توانسته در سهماهه نخست سال جاری با فروش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات، برنامه درآمدی خود را محقق سازد. همچنین صادرات محصولات شرکت در این دوره با رشد قابلتوجهی همراه بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است. بر این اساس در سهماهه ابتدایی امسال، ۳۲۶ هزار تن محصول صادر شده، درحالیکه این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۳، حدود ۱۱۰ هزار تن بوده است.
وی با اشاره به اهمیت صادرات و ارزآوری برای کشور در شرایط کنونی گفت: این شرکت از ابتدای سال جاری ضمن در اولویت قرار دادن تأمین بازارهای داخلی، صادرات محصولات حداکثری نهایی نظیر محصولات گرم، سرد و گالوانیزه را با تناژ بالاتر در برنامه صادرات خود قرار داده است.
هدفگذاری برای صادرات ۲ میلیون تن محصول
زرندی در همین زمینه از برنامهریزی فولاد مبارکه برای صادرات یکمیلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول در سال جاری خبر داد و گفت: در گروه فولاد مبارکه صادرات ۲ میلیون تن محصول بهمنظور ارزآوری حدود یک میلیارد دلار برای کشور هدفگذاری شده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود این دستاوردها را نتیجه تلاشهای همدلانه و مستمر کارکنان شرکت در تمامی بخشهای تولید، تعمیرات، پشتیبانی، واحدهای ستادی و همکاران پیمانکار دانست و تصریح کرد: بدون شک با همدلی و همکاری تمامی همکاران در گروه فولاد مبارکه و با حمایتهای مسئولان محترم در حوزه تأمین انرژی تلاش خواهیم کرد تا در پایان سال نیز همچون سهماهه نخست منتهی به خردادماه کارنامه قابلقبولی از خود برجا گذاریم و برای کشور و مردم عزیزمان که در روزهای اخیر نشان دادند بهترین هستند، افتخارآفرینی کنیم.
لزوم طراحی مدلهای نوین همکاری میان صنعت و دانشگاه
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ، سعید زرندی، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، به همراه معاونان تکنولوژی و سرمایه انسانی، مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه و مدیرعامل صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر این مجموعه، روز یکشنبه ۱۸ خرداد با حضور در دانشگاه اصفهان از چند مرکز علمی و فناورانه این دانشگاه بازدید کرد.
سعید زرندی، در دیدار با مسئولان دانشگاه اصفهان با تأکید بر ضرورت تحول در ارتباط میان صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه اصفهان از افتخارات ملی کشور و ازجمله دانشگاههای جامع با رتبه بالاست که ظرفیتهای علمی ارزشمندی در حوزههای مختلف دارد. اصفهان نیز بهعنوان یکی از قطبهای بزرگ صنعتی ایران، همواره زمینهساز تحولات علمی و صنعتی بوده است.
دانشگاهها صرفاً مجری پروژههای صنعت نباشند
زرندی با اشاره به لزوم طراحی مدلهای نوین همکاری میان صنعت و دانشگاه افزود: معتقدیم باید الگویی تازه در تعامل با دانشگاههایی چون دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شود. بهجای آنکه دانشگاهها صرفاً مجری پروژههای صنعت باشند، باید بهعنوان بخشی از منظومه تحقیق و توسعه فولاد ایفای نقش کنند.
وی با مرور تجربه سیساله فولاد مبارکه تصریح کرد: اکنون دیگر فولاد مبارکه در انحصار مطلق نیست و رقابت در صنعت فولاد شدت گرفته است. اگر تغییرات اساسی در مدل درآمدی، ساختار هزینهای و فناوریهای این مجموعه اعمال نشود، در آینده نزدیک با چالشهای جدی مواجه خواهیم شد.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه نوآوری را محور اصلی توسعه این شرکت دانست و تأکید کرد: چشمانداز دهساله فولاد باید بر مبنای تحولات جهانی، روندهای آیندهنگرانه (مگاترندها) و موقعیت ایران در بازارهای بینالمللی ترسیم شود. ما ۱۲ پروژه اولویتدار را تعریف کردهایم که مسیر توسعه آینده را مشخص خواهند کرد.
او همچنین با اشاره به ایده تأسیس موزهای برای ثبت و نمایش دانش نهفته فولاد مبارکه گفت: این موزه میتواند بستری برای ثبت تجربهها و انتقال دانش به نسل آینده باشد. در حوزه آموزش نیز میتوان همکاریهای گستردهتری با دانشگاههای همجوار طراحی کرد، مشابه آنچه شرکتهای بزرگ جهان مانند پوسکو با تأسیس دانشگاههای اختصاصی انجام دادهاند.
زرندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه فناوری، فاصله ارزشافزوده در ایران و فولاد مبارکه با شرکتهای بزرگ جهانی فاحش است. متوسط درآمد برخی شرکتها از محصولات فولادی به بیش از ۲ هزار دلار رسیده، درحالیکه در فولاد مبارکه که در ایران سرآمد است، این عدد حدود ۴۱۰ تا ۴۷۰ دلار است. این تفاوت ناشی از ضعف در توسعه فناوری و تولید محصولات هایتک است.
تغییر مدل همکاری دانشگاه با صنعت بر اساس حل مسائل واقعی صنعت، افزایش بهرهوری و ارتقای برند ملی
وی افزود: با بهرهگیری از ظرفیت علمی دانشگاههای معتبر کشور، بهویژه دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان، میتوانیم مدل جدیدی از همکاری را تعریف کنیم؛ مدلی که بر اساس حل مسائل واقعی صنعت، افزایش بهرهوری و ارتقای برند ملی شکل گیرد.
زرندی همچنین بر لزوم بازتعریف رابطه دانشگاه با جامعه تأکید کرد و گفت: دانشگاهها باید در حل مسائل اجتماعی، زیستمحیطی و فرهنگی نیز فعالتر عمل کنند. سرمایهگذاریهای فولاد مبارکه در حوزههایی مانند آب، تاکنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه داشته که تنها با انگیزه مسئولیت اجتماعی و بدون چشمداشت اقتصادی انجام شده است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در پایان به تفاهمنامه با وزارت علوم و معاون علمی رئیسجمهوری برای استفاده از ظرفیت شرکتهای بزرگ در توسعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: با همکاری معاونت علمی ریاستجمهوری در حال تدوین آییننامههایی هستیم تا از منابع مالیاتی پیشبینیشده برای حمایت از پژوهشهای دانشگاهی به شکلی مؤثر استفاده شود. امیدواریم با نهایی شدن این دستورالعملها، بتوانیم همکاری گستردهتری را با دانشگاههای برتر ازجمله دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان آغاز کنیم.
رئیس دانشگاه اصفهان:
همکاری با فولاد مبارکه فرصتی راهبردی برای توسعه آموزش و پژوهش در حوزه صنعت است
رسول رکنیزاده، رئیس دانشگاه اصفهان نیز در حاشیه بازدید مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و هیئت همراه از این دانشگاه، در گفتوگو با خبرنگار فولاد، بر اهمیت توسعه همکاریهای مشترک میان صنعت فولاد و دانشگاه تأکید کرد.
وی اظهار داشت: این نخستین بازدید دکتر زرندی از دانشگاه اصفهان در سمت جدید ایشان بود. در این بازدید، محور اصلی گفتوگوها بررسی مدلهای نوین همکاری میان دانشگاه و صنعت، بهویژه صنعت فولاد بود.
رکنیزاده با اشاره به جایگاه راهبردی فولاد مبارکه در اقتصاد کشور افزود: این شرکت یکی از صنایع پیشرو در حوزههای تحقیق و توسعه، مدیریت منابع انسانی و اثرگذاری بر شاخصهای کلان اقتصادی، ازجمله تولید ناخالص داخلی (GDP) است. همین امر، مزیتهای زیادی برای توسعه همکاری با دانشگاه اصفهان به همراه دارد.
رئیس دانشگاه اصفهان همچنین با اشاره به معرفی ظرفیتهای دانشگاه در این بازدید گفت: هدف ما این بود که توانمندیهای علمی و پژوهشی دانشگاه را به فولاد مبارکه معرفی کنیم و نشان دهیم که چگونه میتوانیم در مسیر توسعه این صنعت و طراحی آینده آن، نقشآفرین باشیم.
وی با اشاره به حوزههای همکاری مشترک موجود و آینده، خاطرنشان کرد: پروژههایی در حوزههایی چون فولاد سبز، آموزشهای پیشرو مرتبط با صنعت نسل چهارم، انرژیهای نو بهویژه انرژی پاک حاصل از هیدروژن و نسل جدید سلولهای خورشیدی ازجمله زمینههایی است که هماکنون با فولاد مبارکه در حال پیگیری آنها هستیم.
ارائه آموزشهای تخصصی و مهارتی متناسب با نیاز صنعت در قالب یک مدرسه یا دانشکده مشترک
رکنیزاده همچنین تأکید کرد: یکی از محورهای مهم این همکاری، طراحی ساختار آموزشی مشترک برای تربیت نیروی انسانی موردنیاز صنعت فولاد است. ما بر این باوریم که باید فراتر از آموزشهای کلاسیک دانشگاهی حرکت کنیم و آموزشهای تخصصی و مهارتی متناسب با نیاز صنعت را نیز در قالب یک مدرسه یا دانشکده مشترک ارائه دهیم.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با حمایت فولاد مبارکه، این مدلهای نوآورانه در قالب ناحیه نوآوری دانشگاه اجرایی گردد و زمینه همکاریهای گستردهتر در حوزه آموزش و پژوهش بین این دو نهاد مهم کشور فراهم شود.
لازم به ذکر است در این بازدید که در راستای تقویت همکاریهای علمی، پژوهشی و فناوری میان صنعت و دانشگاه و با همراهی رئیس و معاونان دانشگاه اصفهان انجام شد، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و هیئت همراه از مرکز نوآوری صنایع سرگرمی، شرکتهای دانشبنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه، مرکز علوم و فناوری کوانتومی، مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه اصفهان و همچنین موزه دانشگاه بازدید کردند.
اجرای فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه ضروری است
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر به نقل از روابط عمومی فولادمبارکه، در این نشست، سعید زرندی گفت: طی ۳۰ سال گذشته، سیاستها و رویکردهای متفاوتی در مدیریت مراکز خدماتی فولاد مبارکه اتخاذ شده که به تغییرات و نوسانات زیادی منجر شده است؛ نیاز است مدیریت این مراکز به سمت ساختاری چابک با نظارتی قوی حرکت کند تا بهرهوری و کارایی افزایش و دوگانگی در سیاستها کاهش یابد.
وی افزود: تعیین وظایف و اختیارات مشخص برای مدیران این مراکز برای ما بسیار مهم است و مدیران، بهویژه در بخش فروش، باید وکیل و نماینده رسمی فولاد مبارکه باشند تا کنترل و نظارت بهتری بر فعالیتها صورت گیرد؛ از سوی دیگر، طراحی استراتژیک مجدد مراکز خدماتی و تمرکز بر فروش و هزینهها از اهمیت زیادی برخوردار است و مراکز در مناطق مختلف باید بهصورت منطقهای و با تعداد مناسب فعالیت کنند تا هزینهها کاهش و بهرهوری افزایش یابد.
به گفته زرندی، استفاده از ابزارهای مالی نوین توسط مراکز خدماتی بسیار مهم است، زیرا مراکز خدماتی فولاد مبارکه ابزارهای بازاریابی فولاد مبارکه در استانها هستند؛ ازاینرو برگزاری جلسات منظم و دورهای برای ارزیابی شاخصهای عملکرد مراکز و تعیین راهکارهای بهبود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید شاخصهای کلیدی مشخص و هر سه ماه یکبار ارزیابی شوند تا مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسب ارائه شود.
وی افزود: همکاری نزدیک بین بخشهای مختلف و تشکیل جلسات شفاف و منظم برای حل مشکلات و توسعه شبکه توزیع نیز امری لازم و ضروری است؛ اصلاح ساختار، تمرکز بر نظارت و کنترل، بهرهبرداری بهینه از منابع مالی و توسعه شبکههای توزیع برای افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانها نیز بسیار مهم است.
زرندی اجرای فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: این امر باید هرچه زودتر اجرایی شود و مأموریت پیگیری این موضوع به مدیرعامل هلدینگ فولاد متیل سپرده شده است.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه عنوان کرد:
اهمیت مراکز خدماتی در خردهفروشی محصولات فولاد مبارکه
رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در حاشیه این نشست گفت: حضور مراکز خدماتی در استانها نقش مهمی در خردهفروشی محصولات فولاد مبارکه دارد. این مراکز از زمان تأسیس فولاد مبارکه در استانهای مختلف شکل گرفته و وظیفه اصلی آنها فراهم کردن امکان خرید محصولات فولاد مبارکه برای مشتریانی است که در بورس کالا قادر به خرید نیستند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، تمامی این مراکز تحت مدیریت شرکت فولاد متیل قرار دارند، ادامه داد: این مراکز بر اساس چهار شاخص اصلی شامل فروش دروناستانی، فروش به تولیدکنندگان، ارائه خدمات و میزان خردهفروشی ارزیابی میشوند. ارزیابیهای دورهای، سهماهه انجام میشود و در صورت نیاز، در برنامه و تخصیص محصولات موردنیاز مراکز تجدیدنظر میگردد.
به گفته حیدری، نشستهای دورهای این شرکتها برای بررسی عملکرد هر مرکز و تحلیل بازارهای داخلی و جهانی فولاد با حضور خبرگان بازار فولاد، بهمنظور بهبود دسترسی مشتریان به محصولات فولاد مبارکه و درک بهتر شرایط بازار برگزار میشود.
توسعه شبکه فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه، یکی دیگر از ظرفیتهای مهم در گروه فولاد متیل
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، توسعه شبکه فروش آنلاین محصولات فولاد مبارکه را یکی دیگر از ظرفیتهای مهم در گروه فولاد متیل دانست و در همین زمینه ادامه داد: بستر فروش الکترونیک که در قالب پروژه پایلوت با محصول قلعاندود آغاز شده، مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و هدف این است که در آینده نزدیک، تمامی مراکز خدماتی و محصولات فولاد مبارکه بهصورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار گیرد تا فرایند خرید آسانتر و دسترسی به محصولات تسهیل شود.
مدیر پشتیبانی و بازاریابی فولاد مبارکه تصریح کرد:
نقش کلیدی مراکز خدماتی فولاد مبارکه در توزیع و تأمین نیازهای بازار فولاد
امیر افلاکی، مدیر پشتیبانی و بازاریابی فولاد مبارکه نیز در حاشیه نشست هماندیشی مدیران عامل مراکز خدماتی این گروه صنعتی خاطرنشان کرد: این مراکز بهعنوان ابزارهای اصلی شرکت در مدیریت شبکه توزیع خردهفروشی فعالیت میکنند و از سالهای گذشته بر توزیع مویرگی محصولات فولادی در بازارهای تخت تمرکز دارند. شرکت فولاد مبارکه با تأسیس این مراکز در تمامی استانهای کشور، توانسته نیازهای اصناف و صنایع خُرد را تأمین کند.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر، ظرفیتهای قابلتوجهی در این مراکز شکل گرفته است، تصریح کرد: این امر نقش مهمی در توزیع محصولات در سراسر کشور ایفا میکند. بسیاری از صنوف، بهدلیل عدم امکان تأمین محصولات از طریق مکانیسمهای معمول مانند بورس، با مشکل مواجه بودند، اما با ظرفیتهای ایجادشده در مراکز خدماتی فولاد مبارکه، امکان تأمین نیاز این شرکتها و صنوف فراهم شده است.
گفتنی است کیفیت محصولات تحویلشده، کمبود نقدینگی، رکود حاکم بر بازار، مشکلات حملونقل کالا و هزینههای خرید از طریق السی ازجمله چالشهایی بود که در این نشست از سوی مدیران عامل مراکز خدماتی فولاد مبارکه در استانهای مختلف اعلام شد. همچنین در این نشست مدیران عامل مراکز خدماتی ضمن معرفی ظرفیتهای شرکتهای خود، به چالشهای موجود و شرایط بازار اشاره و از حضور مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در این جلسه و توجه به مراکز خدماتی قدردانی کردند.