نمایش موارد بر اساس برچسب: فولاد مبارکه
مدیر بهداشت حرفهای، ایمنی و محیط زیست فولاد مبارکه مطرح کرد : حفظ محیط زیست؛ مهمترین معیار توسعه پایدار
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، حسین مدرسیفر، مدیر بهداشت حرفهای، ایمنی و محیطزیست شرکت فولاد مبارکه، اظهار کرد: از ابتدای راهاندازی فولاد مبارکه تاکنون، سرمایهگذاریهای زیادی برای بهکارگیری فناوریهای سازگار با محیطزیست نظیر استفاده از روش احیا مستقیم برای تولید آهن اسفنجی در این شرکت در نظر گرفته شده است. استفاده از کورههای قوس الکتریکی برای تولید فولاد کمترین میزان آلودگی برای محیطزیست را در پی دارد.
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه درصدد کاهش تولید کربن است، افزود: این شرکت از هر فناوری لازم برای کاهش مصرف انرژی استفاده میکند. اخیرا با همکاری کنسرسیوم محیطزیست استان اصفهان، درصدد اندازهگیری آلودگی محیطزیست منطقه مبارکه و اصفهان هستیم تا نقش صنایع بهویژه فولاد مبارکه در آلودگی منطقه مشخص شود. در همین راستا با اجرای پروژههای زیستمحیطی همین میزان آلایندگی نیز حذف خواهد شد.
سنجش آنلاین کیفیت هوای فولاد مبارکه توسط سازمان محیطزیست کشور
مدیر بهداشت حرفهای، ایمنی و محیطزیست شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه، با فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر اصفهان، کمترین آلودگی را برای این کلانشهر دارد. نکته قابلتوجه این است که شهرستان مبارکه در طول سال، کمترین تعداد روزهای آلوده و نسبت به دیگر شهرستانهای استان اصفهان، روزهای پاک بیشتری داشته است.
وی با بیان اینکه کلیه خروجیهای فولاد مبارکه با دستگاههای سنجش کیفیت هوا توسط سازمان محیطزیست کشور بهصورت آنلاین رصد میشوند، گفت: اگر روزی فولاد مبارکه خارج از چارچوب استاندارد، دارای آلایندگی باشد، قطعا از ادامه فعالیت آن جلوگیری خواهد شد.
مدیر بهداشت حرفهای، ایمنی و محیطزیست فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به مدیریت سربارههای حاصل از تولید فولاد اضافه کرد: ۹۰ درصد از پسماند فولادسازان را سرباره تشکیل میدهد که در حال حاضر سربارهها در دنیا یک محصول تجاری به حساب میآیند که فولاد مبارکه نیز برنامههایی جهت استفاده از این سربارهها برای جادهسازی، تولید سیمان، بیابانزدایی و کاهش میزان گردوغبار با مجوز سازمان محیطزیست در آیندهای نزدیک دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس قوانین داخلی فولاد مبارکه، هر خودرویی که در این شرکت تردد میکند، باید دارای معاینه فنی معتبر باشد، متذکر شد: فولاد مبارکه در این راستا به کمک شرکتهای دانشبنیان در تلاش است تا از انرژی الکتریکی در خودروها استفاده کند.
شرکتهای دانشبنیان برای اجرای فاز دوم سیستم پایش لحظهای سنجش کیفیت هوا
مدرسیفر با اشاره به اجرای پروژه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵۴۰ مگاواتی توسط فولاد مبارکه یادآور شد: فولاد مبارکه در راستای حفظ محیطزیست احداث نیروگاه جدیدی با ظرفیت هزار مگاوات از طریق بهکارگیری فناوریهای جدید و بدون نیاز به مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده که فاز نخست آن در سال آینده وارد مدار خواهد شد.
وی با اشاره به بومیسازی قطعات و تجهیزات در راستای اجرای پروژههای زیستمحیطی در فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه در تلاش است تا با کمک شرکتهای دانشبنیان، فاز دوم سیستم پایش لحظهای سنجش کیفیت هوا را برای حفظ محیطزیست راهاندازی کند.
مدیرعامل فولاد مبارکه در آستانه سالروز پیروزی انقلاب خبر داد؛ سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در پروژه های بزرگ صنعتی
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، همزمان با ایام الله دهه فجر، 5 پروژه بزرگ صنعتی با سرمایهگذاری فولاد مبارکه به ارزش بیش از 40 هزار میلیارد تومان کلنگزنی شده که این پروژهها باعث اشتغالزایی بیش از 12هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اقصی نقاط کشور خواهد شد. آیین آغاز عملیات احداث این پروژهها، یکشنبه 17 بهمنماه 1400 با حضور رییس جمهور در قالب آیین آغاز عملیات اجرایی 48 پروژه بزرگ صنعتی کشور در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، مدیرعامل فولاد مبارکه، طی حکمی «محمدجواد براتی» را به عنوان مدیر روابط عمومی این شرکت منصوب کرد.
لازم به ذکر است، محمدجواد براتی، دانشآموخته کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه است که پیش از این سمت مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان را عهدهدار بود.
مدیر روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، عضویت در کمیته راهبردی روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی مناطق ۳ و ۶ کشور از دیگر سوابق مدیر جدید روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است.
گفتنی است، در این مراسم از تلاشها و خدمات هادی نباتینژاد با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
درنشست هماندیشی مدیران فولاد مبارکه با شرکای کسب و کار مطرح شد: پشتیبانی فولاد مباركه از قطعهسازان خودرو
دومین روز نشست هماندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار گروه مشتریان در عرصه شرکتهای قطعهسازی خودرو در تهران برگزار شد؛ افزایش مدت خریدهای اعتباری و برقراری مجدد خریدهای مستقیم از مهم ترین مسایل و خواسته های مشتریان صنایع خودروسازی و قطعه سازان در دومین روز همایش شرکت فولاد مبارکه با شرکای کسب وکار خود بود.
انجام خریدهای انباری، تأمین ورق های فولادی و همکاری مطلوب واحد فروش شرکت فولاد مبارکه از دیگر نقطهنظرات مشتریان این شرکت در دومین روز نشست هماندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار در بخش قطعهسازی خودرو بود.
طهمورث جوانبخت در این نشست ضمن قدردانی از حضور مشتریان و قطعهسازان شرکت فولاد مبارکه در این نشست اظهار کرد: رویکرد شرکت استمرار تعامل بیشتر با مشتریان است و در این زمینه خودروسازان و قطعهسازان جایگاه ویژهای برای فولاد مبارکه دارند.
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که اطلاع از مشکلات و مسائل مشتریان برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: شیوع بیماری کرونا اجازه نداد ما با مشتریان خود در این گروه بتوانیم نشستهای مستمری را برگزار کنیم، هرچند که هماکنون طبق دستورالعملهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات فولاد مبارکه در بورس عرضه میشود و مشتریان نیز میتوانند آنها را خریداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه از ابتدای بهرهبرداری و پیش از راهاندازی بورس کالا، محصولات خود را مستقیماً به مشتریان خود عرضه میکرد اما با صدور دستورالعملهای وزارت صنعت هماکنون مجبور به عرضه محصولات خود در بورس کالاست.
جوانبخت اذعان داشت: براساس صورتجلسهای که در سال گذشته تنظیم شد، مقرر گردید که برای فروش مستقیم محصولات فولادی به صنایع بالادستی و پاییندستی آماده هستیم و در این خصوص مراتب به وزارت صمت منعکس شد اما اعلام کردند که این شیوه فروش انتخاب نشود.
فولاد مبارکه درصدد است تا به صورت اعتباری با مشتریان خود کار کند
وی با بیان این که فولاد مبارکه درصدد بازگشت به روش خرید مستقیم برای ارتقای تعامل و ارتباط با مشتریان است، تصریح کرد: عرضه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا، فاصله این شرکت با مشتریان را بیشتر کرده و در برخی مواقع این روشهای عرضه ما را هم سردرگم میکند و این امر سبب میشود تا بتوانیم عرضه تلفیقی ورقهای گرم را با توجه به تقاضای بازار در دستور کار خود قرار دهیم.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به حذف سهمیهبندی خرید ورق گرم ابرازداشت: امیدوارم از ماه آینده بتوانیم عرضه مستقیم ورق گرم خود را به ۲ بار در ماه افزایش دهیم و اگر مشتریان نتوانستند در عرضه اول خرید خود را انجام دهند حداقل در دومین عرضه بتوانند محصولات خود را خریداری کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به درخواست مشریان فولاد مبارکه مبنی بر فراهم شدن امکان خرید اعتباری بلندمدت محصولات از این شرکت، تلاش خواهیم کرد که قطعهسازان نیز بتوانند محصولات فولاد مبارکه را با توجه به کارمزدهای بانکی به صورت اعتباری تا ۶ ماه خریداری کنند.
جوانبخت عنوان داشت: فولاد مبارکه درصدد است تا به صورت اعتباری با مشتریان خود کار کند و امیدواریم بتوانیم عرضه محصولات انباری را که خواسته مشتریان ما در این نشست بود را بار دیگر آغاز کنیم.
فولاد مبارکه درصدد تأمین پایدار نیاز خودروسازان کشور است
محمد تاجمیرریاحی در این نشست با تأکید بر ضرورت ثبات قیمت محصولات مورد نیاز قطعهسازی خودرو اظهار کرد: ثبات قیمت برای تولید فولاد مبارکه اهمیت بهسزایی دارد چراکه در غیر این صورت چالش ایجاد خواهد شد و برای مشتریان این شرکت نیز ثبات قیمت بسیار مهم است.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با بیان این که مشتریان فولاد مبارکه خواستار ثبات نرخ ورقهای فولادی هستند و این امر خواسته هر دو طرف است، افزود: فولاد مبارکه نمیتواند تعامل با مشتریان خود نداشته باشد چراکه ارتباط با مشتریان ضامن تداوم پوشش خواستههای آنان است.
وی خاطرنشان کرد: ضروری است که واحدهای تولیدی کشور مطالبه خود را از مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت مبنی بر شفافیت عرضه کالا در بورس را اعلام کنند چراکه بورس در تمام دنیا محلی برای کشف قیمت محسوب میشود
تاجمیرریاحی با اشاره به دغدغه شرکت فولاد مبارکه نسبت به صنایع پاییندستی اذعان داشت: فولاد مبارکه برای تولید و پشتیبانی از صنایع پاییندست کشور رویکرد تجاری نداشته و درصدد تأمین پایدار مواد اولیه مورد نیاز این صنایع ازجمله خودروسازی است.
وی با اشاره به تغییر شرایط کنونی و آیندهنگری فولاد مبارکه برای ارتقای تعاملات با مشتریان خود، تصریح کرد: انتظار میرود با اطلاعرسانی قوی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از آنها خواست تا شفافیت عرضه کالا را از سامانه تجارت مطالبه و کشف نرخ را در بورس کالا دنبال کنند.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه خواستار روشنسازی ذهنیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تصمیم در این زمینه توسط تولیدکنندگان شد و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان کشور به دلیل نداشتن کد بهینیاب، امکان خرید محصول فولاد مبارکه را ندارند و از سوی دیگر تأکید بر این است که کل عرضه فولاد مبارکه در یک روز اتفاق بیفتد و افزایش قیمت هم نداشته باشد، درحالی که قیمت دستوری است و از سوی دیگر در بازار جهانی قیمت ورقهای فولادی سرد و گرم اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری دارند.
تاجمیرریاحی ابراز کرد: امیدوارم برپایی نشستهای هماندیشی فولاد مبارکه با تولیدکنندگان، امکان همکاری میان طرفین را فراهم ساخته و پاسخ مناسب به نیاز بازار نیز داده شود.
میزان رضایتمندی مشتریان از عملکرد فولاد مبارکه به ۸۵ درصد رسید
مهدی آقازینلی در این نشست تأکید کرد: شرکتهای برتر دنیا ازجمله پوسکو کره جنوبی عدد ۸۵ را برای رضایتمندی مشتریان از عملکرد خود تعیین کردهاند و شرکت فولاد مبارکه نیز توانسته با جلب رضایت مشتریان خود در صنعت خودروسازی و قطعهسازی به این هدف بزرگ دست پیدا کند.
وی با بیان این که روند افزایش رضایتمندی مشتریان از عملکرد شرکت فولاد مبارکه از سال ۹۶ تاکنون به صورت مستمر افزایش یافته و هماکنون به ۸۵ درصد رسیده است، با اشاره به به پراکندگی جغرافیایی مشتریان گروه حمل و نقل فولاد مبارکه در کشور افزود: هماکنون ۳۶ درصد مشتریان ما در استان تهران، ۱۹ درصد مشتریان ما در استان خراسان رضوی، ۱۶ درصد مشتریان ما در استان زنجان، ۷ درصد مشتریان ما در استان قزوین، ۶ درصد از مشتریان ما در استان گیلان، ۵ درصد از مشتریان ما در استان اصفهان، ۳ درصد از مشتریان ما در استانهای مرکزی و آذربایجان شرقی و ۲ درصد از مشتریان ما در استانهای همدان و سمنان قرار دارند.
مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به مصرف محصولات ورقهای فولادی در خودروسازان کشور خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ میزان مصرف ورقهای فولادی در صنایع خودروسازی و قطعهسازی کشور یک میلیون و ۶۱۴ هزار تن بود اما در سال ۹۷ و ۹۸ روند آن کاهش یافت و پیشبینی ما این است که در چشمانداز ۱۴۰۴ و میزان مصرف محصولات ورق فولادی در صنایع خودروسازی کشور به حدود ۲ میلیون تن در سال افزایش یابد.
وی اذعان داشت: آمارها نشان میدهد که در سال جاری میزان مصرف محصولات ورق فولادی در صنایع خودروسازی کشور به حدود یک میلیون و ۲۲۴ هزار تن رسیده است.
آقازینلی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجیهای انجامشده و بازخورد دریافتی آن از قطعهسازان و مشتریان گروه حمل و نقل بهبود و پایداری کیفیت محصول، خوشقولی و تحویل به موقع محصولات، تأمین حداکثر نیاز قطعهسازان، کاهش زمان رسیدگی به شکایات فنی، امکان استفاده از اعتبارات اسنادی ال.سی در بلندمدت، تأمین محصولات انباری درجه یک خودرویی و ایجاد تناسب بین مبالغ خسارت پرداخت ناشی از ادعاها با هزینهها از مهمترین خواستههای مشتریان فولاد مبارکه در صنایع خودروسازی و قطعهسازی بوده است.
ارتقای کیفیت محصول از مهمترین برنامههای فولاد مبارکه برای تأمین نیاز مشتریان است
بهزاد بهادرانی نیز در این نشست تصریح کرد: تأمین نیاز مشتریان فولاد مبارکه به بهترین شکل، با اجرای طرحهای توسعه و ارتقای کیفیت محصول، از مهمترین برنامههای این شرکت در تأمین نیازهای مشتریان است.
مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه با بیان این که ناحیه نورد سرد شامل ۲۹ پلنت در خط تولید است، افزود: هرچند که کنترل کیفیت محصول فرآیند پیچیدهای است، اما تمام تلاش ما در فولاد مبارکه تولید محصول با کیفیت بالا است.
وی با اشاره به مزیتهای راهاندازی ریونت تاندم بر اساس تغییر سیستم اعمال نیرو خاطرنشان کرد: این خط نورد جدید تا سال آینده راهاندازی خواهد شد و تولید و نورد ورق سرد با کیفیت و استحکام بالا برای مشتریان شرکت فولاد مبارکه در این خط آغاز میشود.
بهادرانی با بیان اینکه فولاد مبارکه همواره درصدد استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا برای تولید محصولات خود است اذعان داشت: انتظار داریم در صنایع بستهبندی نیز بتوانیم تا ۶ ماه آینده از آخرین فناوریهای جدید در عرصههای جهانی در این زمینه استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: از ۲ سال گذشته برای تولید ورق تولیدشده در ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه از فناوریها و تکنولوژیهای جدید استفاده شده که در بهبود کیفی تولید ورق سرد در این شرکت بسیار تأثیرگذار بوده است.
نماینده یک واحد صنعتی در این نشست ضخامت ورق را یک موضوع مهم دانست و به این نکته اشاره کرد که اگر ابعاد ورق با درخواستهای مشتریان تطبیق پیدا کند، ضایعات کمتری را بهدنبال خواهد داشت.
وی افزود: بورس کالا، مشکل واحدهای تولیدی در تامین مواد اولیه در بخش فولاد را برطرف نکرده است.
همکاری شرکت فولاد مبارکه با مشتریان رضایتبخش است
در ادامه این نشست هماندیشی نماینده یک شرکت تولید قطعات خودرو گفت: همکاری شرکت فولاد مبارکه با مشتریان رضایتبخش است و بهتر است در چنین نشستهای هماندیشی، از نمایندگان وزارتخانه مربوطه دعوت به عمل آید تا موانع برطرف شوند.
مدیر فروش یک شرکت قطعهساز خودرو نیز در ادامه ضمن قدردانی از تولیدات کیفی فولاد مبارکه گفت: مشکل جدی این است که اگر به نیاز خود از تولیدات فولاد مبارکه دست پیدا نکنیم، کیفیت مورد رضایت را در بازار پیدا نمیکنیم.
وی افزود: واحدهای تولیدی پیش از این با خرید انباری بخشی از نیاز خود را برطرف میساختند اما اکنون این امکان برداشته شده است.
بهرام طیبی عضو هیأتمدیره انجمن قطعهسازان همگن تهران و البرز در این نشست اظهارکرد: فولاد مبارکه میتواند با تعیین سقف دوره ۶ ماهه برای خرید اعتباری، از خودروسازان پشتیبانی کند.
وی خواستار فعالیت بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه فولاد مبارکه شد تا بتواند پاسخگوی نیازهای نوین و صنایع پاییندستی باشد.
همچنین سیامک مقتدری عضو هیأتمدیره انجمن قطعهسازان همگن کشور با اشاره به موضوع بروکراسی بانکها برای خرید از فولاد مبارکه تصریح کرد: چنانچه خرید اعتباری میسر نشود، بانکها جریمه ۱۰ درصدی برای ما در نظر میگیرند که این رقم سنگینی است و به تولیدکننده تحمیل میشود.
رایزنی اتاق بازرگانی کشور با نمایندگان مجلس برای رفع موانع تولید
محمدرضا نجفیمنش نیز در این نشست با بیان این که جایگاه مناسب جهانی فولاد مبارکه باعث افتخار کشور است، اظهار کرد: نشستهای هماندیشی سالیانه با مدیران فولاد مبارکه سهم بهسزایی در همکاری دوجانبه داشته و این در حالی است که در طول سال نیز خواستههای قطعه سازان به این واحد بزرگ صنعتی منعکس میشود.
رئیس انجمن قطعهسازان همگن افزود: صنعت قطعهسازی خودرو، ۱۰۰ درصد با خرید اعتباری کوتاهمدت مشکل دارد و چنانچه این مهم به دوره حداکثر ۶ ماهه تنظیم شود، مشکل این بخش برطرف خواهد شد.
وی خواستار افزایش ظرفیت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور شد و گفت: انتظار میرود این واحد صنعتی، گریدهای مختلف مورد نیاز تولیدکنندگان را عرضه کند تا زمینه تنوع صادرات را فراهم سازد؛ براساس آمارهای اعلامشده، سال ۹۹ فولاد مبارکه با حمل ۷ میلیون و ۷۵۳ هزارتن محصول رکورد جدیدی را به ثبت رساند که از این رقم، ۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تن به تأمین بازار داخلی اختصاص داشت که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۶ درصدی برخوردار شد.
نجفیمنش خاطرنشان کرد: امروز واحدهای تولیدی به هر عنوان با قطع شدن برق و گاز روبهرو شوند، این امر در بازدهی و تولید آنها نقش جدی دارد و افت تولید قطعهساز، در محصول نهایی نیز خود را نشان میدهد؛ به منظور رفع موانع تولید(صنایع بالادستی) و قطعهسازان(صنایع پاییندستی) رایزنیهای لازم از طرف اتاق بازرگانی کشور و انجمن یادشده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عمل میآید.
شایان ذکر است، نشست هماندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری به ترتیب با مشتریان صنایع بستهبندی و قطعهسازان صنایع خودروسازی در تهران برگزار شد.
در دومین روز این همایش بیش از ۷۰ نفر از مدیران و نمایندگان شرکتهای خودروسازی و قطعهسازان کشور شرکت کردند که شرکت فولاد مبارکه با اهدای لوح یادبودی از آنان تجلیل و قدردانی کرد
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه مطرح کرد :لزوم نگاه ملی به فولاد مبارکه اصفهان
به گزارش پایگاه خبری ارمغان شهر ، نشست هماندیشی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با رسانههای شهرستانهای مبارکه و لنجان برگزار شد.
در این نشست، هادی نباتینژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) اظهار کرد: در راستای تداوم سلسلهجلسات منظم روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اصحاب محترم رسانه، فرصت دیگری فراهم شد تا با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه دیداری صورت گیرد.
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد روابط عمومی این شرکت با فعالان رسانهای سراسر کشور خاطرنشان کرد: حجم گستردهای از ارتباطات رسانهای میان روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و رسانههای کشور شکل گرفته است.
فولاد مبارکه گرداننده چرخ اقتصادی کشور است
وی با بیان اینکه سعی ما همواره در راستای برقراری ارتباط مؤثر و دائمی با رسانهها بوده است، اما متأسفانه به دلیل محدودیتهای دوران شیوع ویروس کرونا، دیدارهای حضوری با رسانهها کاهش پیدا کرد، اذعان داشت: حمایت رسانهها از فولاد مبارکه بهعنوان یک صنعت ملی، امری بسیار ضروری و مهم است؛ چراکه این صنعت در همه عرصهها خوش درخشیده و بهنوعی گرداننده چرخ اقتصادی کشور است.
نباتینژاد با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه فولاد مبارکه در کشور ادامه داد: حمایت از مجموعههای رسانهای، فرهنگی و تبلیغاتی در دستور کار روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه است، اما این نکته را هم باید در نظر داشت که با رشد فزاینده رسانهها در کشور، برقراری ارتباط مستمر و مداوم با همه رسانهها در یک بازه زمانی محدود امکانپذیر نیست.
باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت
وی با بیان اینکه باید به فولاد مبارکه نگاه ملی داشت، تصریح کرد: اطلاعرسانی درخصوص مسئولیتهای اجتماعی فولاد مبارکه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه این شرکت حمایتهای خود را در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و ورزشی از شهرستان مبارکه دریغ نکرده و انتظار ما از رسانههای این شهرستان بازتاب و انعکاس این فعالیتهاست.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش ویژه رسانهها در بازتاب سرآمدی فولاد مبارکه در بهینهسازی مصرف آب در میان فولادسازان جهان گفت: اطلاعرسانی صحیحی از میزان مصرف آب فولاد مبارکه صورت نگرفته که انتظار میرود رسانهها در انعکاس اقدامات مؤثر این شرکت در خصوص صرفهجویی در مصرف آب اهتمام بیشتری داشته باشند.
ضرورت روایت دستاوردهای فولاد مبارکه برای تزریق امید به جامعه
بنا بر این گزارش، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در نشست هماندیشی با رسانههای شهرستان لنجان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه فولاد مبارکه یک افتخار ملی است و نقش رسانهها در روایت توانمندیها و دستاوردهای این صنعت ضروری است، اظهار کرد: فولاد مبارکه بهعنوان صنعت استراتژیک کشور، نیازی به بازاریابی و تبلیغات برای جلب مشتری ندارد، اما همواره از رسانهها خواسته و میخواهد که با روایت توانمندیها و دستاوردهایش، احساس غرور و امید را به جامعه تزریق کنند.
تعامل با رسانهها براساس شیوهنامه ارزیابی رسانهها
وی با بیان اینکه انتظارات رسانهها از شرکت فولاد مبارکه باید منطقی باشد، افزود: افزایش و گسترش رسانهها در کشور باعث شده که فولاد مبارکه برای تعامل با آنها براساس معیارهای ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل کند.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در همین راستا روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه از مردادماه 1400 شیوهنامهای برای ارزیابی رسانهها و تعامل با آنها تدوین کرد تا از هرگونه رفتار سلیقهای در برابر رسانهها اجتناب شود و اگر در این مسیر اشکالاتی وجود دارد، رسانهها هستند که باید درصدد ارتقای امتیاز کیفی خود باشند.
سهم بسزای صنایع در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور
وی با اشاره به بازدید اصحاب رسانه از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه در راستای آشنایی با سازگاری این صنعت با محیطزیست گفت: رویکردهای فولاد مبارکه در تأمین آب و تصفیه پساب در خاورمیانه و جهان کمنظیر است؛ بهینهسازی مصرف آب در فرایندهای تولید، جمعآوری و انتقال پساب شهری، تصفیه و بازچرخانی پساب صنعتی شرکت علاوه بر کاهش وابستگی فولاد مبارکه به آب خام، به ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیطزیست منطقه منجر شده و رسانهها میتوانند پس از بازدیدی که داشتهاند، اقدامات مهم زیستمحیطی فولاد مبارکه را انعکاس دهند.
نباتینژاد با بیان اینکه وظیفه رسانهها، آگاهیرسانی منصفانه به جامعه است، با تأکید بر ضرورت تولید محتوای رسانهای بهویژه در حوزه صنعت و صنایع فولادی خاطرنشان کرد: طی ماههای اخیر هجمههایی بر صنایع کشور وارد شده و این در حالی است که صنایع علیرغم نیاز به انرژی و مصرف آن، سهم بسزایی در کمک به اقتصاد و اشتغال کشور دارند.
فرهنگسازی برای مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی یکی از رسالتهای خطیر رسانههاست
وی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه انرژی در بخش خانگی اذعان داشت: ترویج این فرهنگ یکی از رسالتهای خطیر رسانههاست؛ چراکه مصرف بیشازاندازه انرژی در بخش خانگی موجب اتلاف منابع کشور خواهد شد، اما در بخش صنعت، موجب اعتلای اقتصاد کشور میشود.
مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه از بدو تأسیس تاکنون در مسیر صنعت سبز حرکت کرده است، تصریح کرد: احداث تصفیهخانه صنعتی، ارتقای تصفیهخانه استحصال پساب شهرهای اطراف ازجمله اقدامات زیستمحیطی شرکت فولاد مبارکه در آینده نزدیک است، اقداماتی که میان فولادسازان جهان سرآمد بوده و رسانهها باید در انعکاس آن یاری رسانند.
علیمحمد حبیباللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از روابط عمومی فولاد مبارکه برای فراهم کردن فرصت بازدید رسانهها از خطوط تولید این شرکت اظهار کرد: وظیفه خود میدانیم که از صنعت کشورمان حمایت کنیم و در خصوص فعالیتهای صنایع روشنگری کنیم.
اسماعیل احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه نیز ضمن تقدیر از عملکرد روابط عمومی فولاد مبارکه در راستای تقویت تعاملات با رسانهها، از فراهم کردن زمینه بازدید اصحاب رسانه شهرستان مبارکه از خطوط تولید فولاد مبارکه قدردانی کرد.
سید رسول موسوی، معاون فرهنگی شهرداری مبارکه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و جایگاه رسانه، آمادگی شهرداری مبارکه برای تعامل سازنده و اجرای برنامههای فرهنگی مشترک با فولاد مبارکه را اعلام کرد.
همچنین در این نشست خبرنگاران شهرستانهای مبارکه و لنجان به بیان دیدگاههای خود درباره بزرگترین فولادساز خاورمیانه پرداختند.